2019-11-07, 21:37
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Ett sätt vore ju att behandla prostitution som vilket annat yrke som helst som arbetsförmedlingen får anvisa arbetslösa som går på bidrag att ta, men det var du ju tidigare emot hur mycket som helst.

Ja, jag var det men du öppnade mina ögon.

Finns faktiskt ingen anledning att inte behandla det som vilket yrke som helst när man tänker efter.
Citera
2019-11-07, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) De har redan tillgång till lagligt sexköp utomlands.

2) Du vet mycket väl att män som skulle göra det skulle bli straffade av regimen.

1) Nu blir man inte utnyttjad av att bli påsatt som kvinna. Men vi kan låtsas för en stund.

2) Är man för lat för att gå i skolan och skaffa sig ett jobb kanske man förtjänar att bli utnyttjad?

3) De kvinnor som du oroar dig ska bli utnyttjade har 0 oro för att män inte får ligga.
Det är väl knappast olagligt att propagera för att sexköp i Sverige ska bli lagligt och att bör bli som i Tyskland eller i NZ.
Du som kvinna, småbarnsmamma och hemmafru kan ju vara med tillsammans med doktorn visa för folket att intresset för bordell finns bland vanliga skötsamma medborgare och inte bara bland incels
Citera
2019-11-07, 21:40
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av over-unity
Det ligger i sexhandelns natur att vara mörk och nattsvart. Det är det som gör den intressant.

Tjejer kan få sina sexfantasier uppfyllda om våldtäkt och våldsamma hallickar. Men hannarna då? Hur ska vi få våra sexfantasier uppfyllda om våldsamma kvinnor som slår och våldtar män. Det är synd om oss.

Inser inte tjejer hur lyckligt lottade ni är?

Vill du bli slagen och våldtagen?
Citera
2019-11-07, 21:41
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Det är väl knappast olagligt att propagera för att sexköp i Sverige ska bli lagligt och att bör bli som i Tyskland eller i NZ.
Du som kvinna, småbarnsmamma och hemmafru kan ju vara med tillsammans med doktorn visa för folket att intresset för bordell finns bland vanliga skötsamma medborgare och inte bara bland incels

1) Ja jag har inga problem med det eftersom jag inte har nåt jobb som jag kan få sparken från och mina vänner struntar fullständigt i sånt här.

2) För män är det i praktiken olagligt att vara emot feminism eftersom det leder till olika sociala straff som att förlora jobbet eller bli utfryst av vänner och bekanta.
Citera
2019-11-07, 21:43
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antialles
Det finns inget att diskutera din otäcka kärring, jag förstår faktiskt inte varför Babianen, WW, Hardusettminapa och några till orkar försöka resonera med dig och göda ditt uppblåsta ego.

Själv anser jag att ni kan ha era villfarelser i fred och inbilla er vad fan ni vill...

Bara det faktum att du är singel i ett land som kryllar av desperata män som skulle nöja sig med vilken träskpadda som helst säger väl det mesta om dig...

Nä att du skulle förstå någonting överhuvudtaget hade jag inga förväntningar kring.

Nu ska jag ut och skrämma omgivningen med min otäcka kärringaura
Citera
2019-11-07, 21:45
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
"Skumma arbetsgivare" -

Så gott som alla män som har sex är "torskar" i någon mån. Men det är bara ett problem när vi får fler explicita sådana? Jag har aldrig förstått varför endast den mest explicita formen av sexköp är förkastlig, medan de andra formerna anses allmänt accepterade.

Och lägg ner tramset om att sexköpare "solklart inte bryr sig" om sexarbetares säkerhet.

1. Även om så var fallet så gör det inte argumentet sämre eftersom faktumet kvarstår.

2. Du vet inget om detta utan säger så för att det känns bra (och du kan inte bemöta det på annat sätt). Självklart bryr sig de flesta män om sexarbetarnas säkerhet. Vem vill köpa sex av någon som far illa? Ett fåtal kanske, majoriteten knappast.

Förvänta dig inte hög nivå av andra när du själv kommer med såna där dumheter.

Lägg ner tramset om att alla män är torskar. Det resonemanget är så totalt felaktigt och tramsigt. Människor i relationer ger och tar, är det så svårt att fatta det?
Citera
2019-11-07, 21:51
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Lägg ner tramset om att alla män är torskar. Det resonemanget är så totalt felaktigt och tramsigt. Människor i relationer ger och tar, är det så svårt att fatta det?

Det är ju samma sak gällande sexhandel. Man ger och tar. Det är ju mest tidsperspektivet som skiljer sig. Lösnummer eller prenumeration.

Jo, man kan uppskatta en kvinnas personlighet, att ha en relation och att vara kär. Men det är absolut inte ett måste för att ha bra sex. Tvärtom är det spännande att ligga med olika tjejer. Ungefär som att provköra nya bilar.
Citera
2019-11-07, 21:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
0% substans och 100% rappakalja som vanligt från dig och var fick "radikalfeministerna" ifrån, sluta rök svampar, det är inte bra.

Japp det var exakt det svaret jag väntade mig från dig, tyvärr. Tråkigt att du har noll självinsikt och noll lyhördhet. Din debatteknik är fruktansvärt oärlig eftersom du drar in folk i dina tidsslukande irrelevanta resonemang, dessa resonemang som du sen inte kan förtydliga när man ställer en rak fråga om vad du egentligen menar.

Då byter du plötsligt fokus och börjar babbla om hur tex kvinnor röstar/invandringspolitiken. Fokus bytte du också fullständigt mitt i debatten om "omyndigförklarande".

Jag bad dig tex utveckla nedanstående resonemang, det lyckades du dribbla bort minsann, fast jag är inte förvånad.

Citat:
Riktigt alla sexköp vill de visserligen inte förbjuda, de vill fortfarande att mannen betalar när de dejtar eller i relationen. Det är konkurrens de vill förbjuda och det är därför de så ofta klagar på "billiga" horor, de gillar inte att andra tar mindre betalt helt enkelt.
Senast redigerad av Jenny9 2019-11-07 kl. 21:57.
Citera
2019-11-07, 21:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Ja, jag var det men du öppnade mina ögon.

Finns faktiskt ingen anledning att inte behandla det som vilket yrke som helst när man tänker efter.
Nä, då så.
Citera
2019-11-07, 21:53
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22

Varför är det ett problem att det blir fler torskar vid en legalisering?
Citera
2019-11-07, 21:56
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Japp det var exakt det svaret jag väntade mig från dig, tyvärr. Tråkigt att du har noll självinsikt och noll lyhördhet. Din debatteknik är fruktansvärt oärlig eftersom du drar in folk i dina tidsslukande irrelevanta resonemang, dessa resonemang som du sen inte kan förtydliga när man ställer en rak fråga om vad du egentligen menar.

Då byter du plötsligt fokus och börjar babbla om hur tex kvinnor röstar/invandringspolitiken. Fokus bytte du också fullständigt mitt i debatten om "omyndigförklarande".

Det är inget fokusbyte. När er argumentation går ut på att de som enligt er fattar dåliga beslut borde omyndigförklaras då är det högs relevant att gå in i den frågeställningen. Ni har en elitistisk syn som går ut på att makthavarna vet bättre än individen vad som är bäst för individen. Med den inställningen borde förstås individer inte få rösta heller, makthavarna vet ju bäst. Ni förespråkar alltså diktatur även om ni inte har insett detta själva.
Citera
2019-11-07, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Ja jag har inga problem med det eftersom jag inte har nåt jobb som jag kan få sparken från och mina vänner struntar fullständigt i sånt här.

2) För män är det i praktiken olagligt att vara emot feminism eftersom det leder till olika sociala straff som att förlora jobbet eller bli utfryst av vänner och bekanta.
Vad har detta med feminism att göra är väl bara att visa på hur det fungerar i Tyskland med yrkeskvinnor som valt att sälja sex och med fackförbund och rättigheter likt vilket annat yrke som helst

Om människor får se att det är helt vanliga välfungerande hårt arbetande akademiker och hemmafruar som anser att det borde finnas bordeller så kan det väcks opinion hos befolkningen. Börjar människor som inte är intresserade av att köpa sex se de doktorer, ingenjörer, hemmafruar och vanliga sociala män som har behov av bordeller med unga snygga tjejer och marker att de är vanligt folk kan detta påverka lagstiftaren.

Måste ju vara ytterst positivt att visa att nidbilden av sexköpare är felaktig att det kan vara din tandläkare, barnens lärare, advokaten, brevbäraren, killen från gruppboendet i grannhuset...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in