2019-11-07, 19:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Det står utmärkt till med samtliga av dessa punkter tack.
Man undrar hur det står till för din del när du avfärdar precis allting du inte vill ska vara sant som lögner trots att du överhuvudtaget inte har en aning.
Hade du kunnat problematisera ämnet minsta lilla så hade det varit intressant att prata om det. Men att det diskutera med folk som säger "dessa källor är inte seriösa" och avfärda allt som lögn, med tramsiga uttalanden likt "traffickingoffer existerar överhuvudtaget inte i Europa" är så barnsligt så man baxnar.
Vad är det för mening med att föra en diskussion då?

Det finns inget att diskutera din otäcka kärring, jag förstår faktiskt inte varför Babianen, WW, Hardusettminapa och några till orkar försöka resonera med dig och göda ditt uppblåsta ego.

Själv anser jag att ni kan ha era villfarelser i fred och inbilla er vad fan ni vill...

Bara det faktum att du är singel i ett land som kryllar av desperata män som skulle nöja sig med vilken träskpadda som helst säger väl det mesta om dig...
Citera
2019-11-07, 20:29
Medlem
over-unitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Man får ändå komma ihåg att som tur är är de inte särskilt representerade i samhället i övrigt. Sånt här tugg hade aldrig funkat i fikarummet på jobbet.

Nej, det är ganska jobbigt att så få delar våra perversa åsikter. Normala människor orkar inte lyssna på våran sexism och vansinne.

Kan inte du ställa upp i typ nyhetsmorgon och framföra våra åsikter?
Citera
2019-11-07, 20:31
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Japps, håller med på varenda punkt. Jag tänker också att konsekvenserna av att ha bordeller i stan blir stora på sikt, att man skapar en helt annan marknad för både prostituerade och skumma arbetsgivare att etablera sig. Samt att antalet torskar ökar.
Det är inte önskvärt i ett välfärdssamhälle som jag ser det.
Diskuterar man prostitition i ett land där fattigdom är ett stort problem för många så kan ju skillnaden vara mellan liv och död för en kvinna, beroende på om hon får sälja sex eller inte.

Frågan i dessa länder är svårare tycker jag, eftersom det saknas välfärd. I Sverige handlar mest om vilket perspektiv man ser det ur. Antingen tycker man att det är trevligt att ha bordeller i stan och är beredd att ta den kriminalitet och turism som kommer med det, eller så tycker man att det inte är önskvärt, ur ett samhälleligt perspektiv.
Problemet är ju att torskarna i tråden ser det ur ett enda perspektiv och det är att de själva vill köpa sex. Att det sedan lindas in i "kvinnornas rättigheter" och "säkerhet för sexarbetare" är mest tramsigt då det faktiskt är solklart att inte någon av dem bryr sig om det.

.

"Skumma arbetsgivare" -

Så gott som alla män som har sex är "torskar" i någon mån. Men det är bara ett problem när vi får fler explicita sådana? Jag har aldrig förstått varför endast den mest explicita formen av sexköp är förkastlig, medan de andra formerna anses allmänt accepterade.

Och lägg ner tramset om att sexköpare "solklart inte bryr sig" om sexarbetares säkerhet.

1. Även om så var fallet så gör det inte argumentet sämre eftersom faktumet kvarstår.

2. Du vet inget om detta utan säger så för att det känns bra (och du kan inte bemöta det på annat sätt). Självklart bryr sig de flesta män om sexarbetarnas säkerhet. Vem vill köpa sex av någon som far illa? Ett fåtal kanske, majoriteten knappast.

Förvänta dig inte hög nivå av andra när du själv kommer med såna där dumheter.
Citera
2019-11-07, 20:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av over-unity
Nej, det är ganska jobbigt att så få delar våra perversa åsikter. Normala människor orkar inte lyssna på våran sexism och vansinne.

Framför dina åsikter i nyhetsmorgon själv din lata jävel.
Citera
2019-11-07, 20:41
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Jag tror man behöver avla kvinnor som man avlar rashästar, förvara dem i ett stall och låta allmänheten knulla dem när de så önskar.

Man kan också låta kvinnor tjänstgöra på bordeller på samma sätt som män tvingats göra lumpen och kriga och fått fängelse om de vägrat.

Då kan kvinnor få fängelse om de vägrar fullgöra sin tid på en bordell. Män får göra 9 månader i lumpen. Kvinnor får göra 9 månader på bordell.

De som gillar yrket kan få fast tjänst.

Det var en intressant tanke.

Varför inte öppna upp en bordell i varje stad där de lokala 19-åringarna tvingas tjänstgöra i ett år efter gymnasiet, för att sedan bytas ut mot nästa årskull.

Det skulle nog få ner prinsessorna på jorden och göra folk av dem.
Citera
2019-11-07, 20:43
Medlem
Citat:

Det är ju ni som vill ha tillgång att lagligt få köpa sex som behöver ställa upp i media och visa samhället vilja ni är och varför ni anser att det ska öppnas bordeller
Citera
2019-11-07, 20:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Den som inte kan ta avstånd från ipsis nivå kan jag inte ta seriöst, hon är en av de värsta tokfeministerna som finns, t.om. värre än Jenny. Jag höll dig betydligt högre än dessa två, såg ändå något sunt i botten även om jag anser att du har en elitistisk syn som går ut på att makten vet bättre än individen vad som är bäst för individen.

Snälla, ditt autistiska upprepande gagg är där knappt nån jävel som kan hänga med i. Sen när man frågar dig vad du egentligen menar spelar du svår och svarar kryptiskt i stil med "vilka ord förstår du inte". Det slutar med att man får anta och gissa sig till vad det är du egentligen frågar efter eller menar, vilket jag endast gjort för att jag har ett sjukt tålmodigt tålamod.

Du tror säkert att det är för att du är så smart att "radikalfeministerna" (var du nu fått det ifrån) inte hänger med, men det beror inte på att du är smartare, du framstår som väldigt autistisk i din argumentationsstil.

Upprepande/tjatande/repetitiva frågeställningar och resonemang, börjar prata om något heeelt annat när man ställer dig till svars. Vänder och vrider på ord och meningar så att hela resonemanget får en helt annan innebörd. Där har du din debatteknik i ett nötskal. Jag är ledsen, men din autism speglas igenom väldigt klart. Det är trist att du inte har fått hjälp med att identifiera och åtgärda det här.

När jag gör aspergers test på nätet får jag väldigt höga poäng. När jag var liten härmade jag sociala sammanhang och personer tills jag kunde göra min egen version. Hade jag hållt på och förvrängt och upprepat resonemang hade jag velat att någon sa det till mig så jag hade kunnat åtgärda det. "Vi" brukar kunna vara smarta nog att utvärdera/analysera oss själva och åtgärda "svagheter". Jag skrev väldigt snabbt nu för jag har egentligen inte tid, så ta det inte för hårt, jag kan oftast inte linda in saker in absurdum.
Citera
2019-11-07, 20:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Det var en intressant tanke.

Varför inte öppna upp en bordell i varje stad där de lokala 19-åringarna tvingas tjänstgöra i ett år efter gymnasiet, för att sedan bytas ut mot nästa årskull.

Det skulle nog få ner prinsessorna på jorden och göra folk av dem.
Ett sätt vore ju att behandla prostitution som vilket annat yrke som helst som arbetsförmedlingen får anvisa arbetslösa som går på bidrag att ta, men det var du ju tidigare emot hur mycket som helst.
Citera
2019-11-07, 20:49
Medlem
Citat:

Det är ju ni som vill ha tillgång att lagligt få köpa sex som behöver ställa upp i media och visa samhället vilja ni är och varför ni anser att det ska öppnas bordeller
Citera
2019-11-07, 21:12
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina

Man kan ju tycka att samhället borde vara könsneutralt och satsa lika många miljarder på eskortflickor åt ensamstående män som man gjort på att importera iran/afghanska sängvärmare åt feta batikkärringar ?

Jag är egentligen mot prostitution överhuvudtaget eftersom det lockar till trafficking och utnyttjande av utsatta människor men anser att samma regler borde gälla för bägge könen .
Citera
2019-11-07, 21:29
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina

1) De har redan tillgång till lagligt sexköp utomlands.

2) Du vet mycket väl att män som skulle göra det skulle bli straffade av regimen.

Citat:
Ursprungligen postat av sealstryper
Jag är egentligen mot prostitution överhuvudtaget eftersom det lockar till trafficking och utnyttjande av utsatta människor men anser att samma regler borde gälla för bägge könen .

1) Nu blir man inte utnyttjad av att bli påsatt som kvinna. Men vi kan låtsas för en stund.

2) Är man för lat för att gå i skolan och skaffa sig ett jobb kanske man förtjänar att bli utnyttjad?

3) De kvinnor som du oroar dig ska bli utnyttjade har 0 oro för att män inte får ligga.

4) Här är ett exempel på hur kvinnor resonerar,

Citat:
I'd probably go around being shitty to as many males as possible. Just going on tons of dates, ordering expensive shit and then telling the male he's so ugly it makes me want to puke. Kick someone in the balls and yell sexual harrasment on a public street to get them beat up by other males. Get the professors at the uni to give me an A for literally nothing - yes they do that, I know for a FACT. Get someone to take me on a shopping spree to some designer shops. Go clubbing and see if I can meet some celebs at the VIP lounge. And just basically make as many males feel as shitty as I can.
Senast redigerad av Babianen 2019-11-07 kl. 21:44.
Citera
2019-11-07, 21:34
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Snälla, ditt autistiska upprepande gagg är där knappt nån jävel som kan hänga med i. Sen när man frågar dig vad du egentligen menar spelar du svår och svarar kryptiskt i stil med "vilka ord förstår du inte". Det slutar med att man får anta och gissa sig till vad det är du egentligen frågar efter eller menar, vilket jag endast gjort för att jag har ett sjukt tålmodigt tålamod.

Du tror säkert att det är för att du är så smart att "radikalfeministerna" (var du nu fått det ifrån) inte hänger med, men det beror inte på att du är smartare, du framstår som väldigt autistisk i din argumentationsstil.

0% substans och 100% rappakalja som vanligt från dig och var fick "radikalfeministerna" ifrån, sluta rök svampar, det är inte bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in