Citat:
Ursprungligen postat av
boidis12
Vem ljuger ? USA är inte mina husgudar och jag har inte försvarat deras handlande .
Att Trump är ett arsle är väl ingen större hemlis ?
Jag ifrågasatte varför vissa har ryssarna som helgon i alla konflikter .

När man inser verkligheten i Syrien konflikten var det USA med proxy terrorister som invaderade Syrien 2011, där motivet var att få till en regimförändring i landet.
USA använde inte egna soldater utan de använde terrorister, som fick träning, vapen och finansiering genom USA, som också hade andra länder som stödde den planerade regimförändringen i Syrien bland annat EU, Saudi och Israel.
Den syriska militären kämpade emot terroristerna men 2015 blev de tvungna begära hjälp av Ryssland och Iran som ställde upp, och stödde den syriska militären.
Idag har terroristerna till stor del blivit utslagna, men USA ger sig inte utan nu ockuperar de oljefälten och kommer att fortsätta att rekrytera terrorister .
Ryssland och Syrien har nu vädjat genom FN och andra länder att USA måste lämna Syrien för att det skall kunna bli fred och stabilitet i landet.
Under hela den här konflikten i Syrien har USA kommit med lögner som många tycks ha trodd är sanningen.
En stor lögn är att USA påstod att det var uppror mot Assad och regeringen som skapade konflikten, men folk borde väl inse att det har inte funnits något uppror av folket i Syrien mot Assad och regeringen under de 8 åren som kriget pågått.
Sedan har de bland annat påstått att det är USA som slagit ut IS och terroristerna i Syrien, hur någon kan tro på den lögnen är helt obegripligt.
Syrien har förlorat 124.000 soldater som stupat i kampen mot terroristerna, som bevisar vilka det är som slagit ut terroristerna.
Terroristerna har förlorat minst 133.000 man,som bevisar att det skett nyrekriteringar hela tiden.
Folk borde väl förstå tycker man att terrorister kostar pengar med vapen, ammunition löner m.m.
Naturligtvis är det USA som ligger bakom att terroristerna har kunnat verka i Syrien och haft hjälp från sina kumpaner.