2019-10-25, 19:29
Medlem
Ebetyls avatar
De skjuter sönder fågelholkar, vet inte vad de håller på med, när jag konfronterar dem så skrattar dem bara. i Juni hade de swinger möte, inte mej emot men inte med så mycket dimples & rynkor, sen har de avkommas avkomma på besök varannan dag & de skriker om de ser ett gräs strå, 1 fågel, 1 cykeldäck då kommer deras gälla stämmor i vibratio, mina senor i axlarna orkar inte mer snart. det var bättre på min tid när folk visste hur man skämdes & betedde sig.
Citera
2019-10-28, 11:29
Medlem
R.Bloodworths avatar
Inatt vid 01 hörde jag 2 dunkar, går upp och plingar och personen öppnar inte dörren. Går ner igen och kollar på tv igen och hör ännu en dunk (något som tappades på golvet) så jag går upp igen och plingar på. En kille på ca 28-32 öppnar dörren och vi utbyter ett par ord. Han förstod varken svenska och hans engelska var inte den bästa. Han säger något till mig på polska aggressivt så jag förstår att han svär åt mig. Ber honom att sluta göra ljud och han säger "its you! Im sleeping at 10". Men jag vet att det är bullshit, för jag öppnade brevlådan tidigare och man hörde ljud klart och tydligt, dessutom kom jag hem ca 23 och ser att deras lampor fortfarande är tända.

Helt sjukt hur man kan "tappa" saker på golvet SÅ jävla ofta vid nattetid. Och jag vet till 110% att ljudet kommer ifrån dem, man hör det så tydligt. Dessutom var det ett ansikte jag aldrig sett förut, så de flyttar in och ut folk konstant i den jävla lägenheten.
Citera
2019-11-01, 16:20
Medlem
Har en kärring till granne som alltid drar ut på sin tvättid (våra tvättider är f.ö. 5 generösa timmar) och så står hon alltid där när min tvättid börjar. Hänt två separata tillfällen nu, igår hängde hon i tvättstugan och moppade och pratade i telefon även när tvätten skulle hängas upp igen. Då har kärringen hängt upp sin skit i torkrummet också.

Jag har låtit det gå för hon använder ändå bara tumlaren som jag ändå inte behöver, men om hon är där nästa gång så kommer jag balla ur totalt. Är inte konfrontativ alls men kommer att bli det. Kan inte heller få tag på hennes namn eller något så den sluga jäveln alltid flyttar på sin tidsbokningscylinder innan vi kommer prick kl. 17.
Citera
2019-11-04, 11:11
Medlem
Vad gör man åt grannens hund som står och skäller hela dagarna? Dem binder sin fula pudeljävel vid ett träd många dagar och åker till jobbet. Står och skäller hela dagarna. Skjuta med luftgeväret eller köra över med gräsklipparen?
Citera
2019-11-04, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guest02
Vad gör man åt grannens hund som står och skäller hela dagarna? Dem binder sin fula pudeljävel vid ett träd många dagar och åker till jobbet. Står och skäller hela dagarna. Skjuta med luftgeväret eller köra över med gräsklipparen?

Du ringer länsstyrelsens djurskyddshandläggare, hunden kommer att bli omhändertagen och dina wt-grannar får räkningen.
Citera
2019-11-05, 21:20
Medlem
Grannen ringde på häromdagen och sa att han tyckte det luktade eld rök?

Ja vi mys eldar lite blev mitt svar.
Utveckla det med att vi får väl kanske elda mindre.
Jag hade druckit endel whiskey.
Så tror de slutade där.

Grannar är ju viktigt att ha bra kontakt med.

Blir kul om hur det här fortsätter.

Brukar ni lr granne elda?
Citera
2019-11-05, 21:46
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jabbe08
Grannen ringde på häromdagen och sa att han tyckte det luktade eld rök?

Ja vi mys eldar lite blev mitt svar.
Utveckla det med att vi får väl kanske elda mindre.
Jag hade druckit endel whiskey.
Så tror de slutade där.

Grannar är ju viktigt att ha bra kontakt med.

Blir kul om hur det här fortsätter.

Brukar ni lr granne elda?

Eh, behövs nog liite mer information här.

Elda hur då?
Citera
2019-11-07, 17:43
Medlem
Kakelugn

Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Eh, behövs nog liite mer information här.

Elda hur då?
Nja typ
Kakelugn
Senast redigerad av Jabbe08 2019-11-07 kl. 17:45. Anledning: Förtydliga
Citera
2019-11-07, 17:59
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jabbe08
Nja typ
Kakelugn

Om kakelungnen och skorstenen mm är godkänd för bruk så har dom väl inget att gnälla på?
Citera
2019-11-07, 19:16
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Om kakelungnen och skorstenen mm är godkänd för bruk så har dom väl inget att gnälla på?
De flesta kommuner har restriktioner om hur ofta man får elda i tätbebygda områden.
Citera
2019-11-09, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
De flesta kommuner har restriktioner om hur ofta man får elda i tätbebygda områden.

Jo googla lite och verkar vara allmänt 2h 2ggr /vecka

Samtidigt inte störa.......

Torr bra ved/loggs eller pellets

Måste väl vara klart väder också så röken loch ukten far iväg.

Så de blir att kolla av vädret och vindriktning.

Får väl bli att vi eldar på lite på vardagar när de är på jobbet.

Sedan ev nån kväll kanske.

Kan Iofs förstå problemet men men
Forts kanske följer

Hoppas bara man inte förstör grannsämjan

Samtidigt finns det ju andra grannar som eldar på....
Får väl kanske prata lite med dem också
Om hur ofta och när.
Citera
2019-11-09, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jultrollet
Min tur att gnälla lite över jobbiga grannar..

Jag bor i en trappuppgång med sammanlagt sex stycken lägenheter och varje våningsplan har en egen färg. På våra dörrar har vi hyfsat stora och tydliga skyltar med efternamn på. ÄNDÅ går folk fel! Alltså, inte besökande som råkar ringa på fel dörr, utan de som bor här försöker ta sig in genom min dörr då och då.

Det är bland annat en medelålders kvinna som går fel varje gång hon fått i sig lite en utekväll, och det må vara förlåtet, men den här veckan har damen ovanpå gått fel, samt dottern till henne.. I går var det mamman till den andra kvinnan. De kämpar med nyckeln så man tror den ska gå av vilken sekund som helst. Efter någon minut brukar jag öppna och fråga vad jag kan hjälpa dem med och då skäms de så klart.

Jag tycker bara det är så märkligt att de inte begriper att om nyckeln inte fungerar så kanske man bör backa ett steg och se vad som står på dörren..? Eller åtminstone minnas vilken våning/färg man bor på? Det är inte dementa eller utländska personer kan tilläggas och samtliga har bott här länge. Tips på vad man kan göra? Har provat att hänga en krans på dörren och det hjälpte inte, märkligt nog.

Bodde en gång i ett hus där det också var stor chans att försöka öppna fel dörr. Det fanns en lång korridor med en massa lägenhetsdörrar alla helt lika förutom texten på brevlådan. Jag öppnade själv grannens dörr två gånger under min första månad jag bodde där. Hon glömde tydligen ofta att låsa sin dörr. Jag förstod att jag behövde sätta upp något på min dörr. Jag hittade en affisch med ett psykedeliskt motiv tryckt med fluorescerande färg som lyste även i den svaga led-belysning(Nej inte LED som inte var uppfunnen då) som fanns tänd i korridoren hela tiden. Min dörr gick bara inte att ta fel på inte ens i mörker. För att tända upp helt var man tvungen att komma ihåg att trycka på ljusknapparna i ändarna av korridoren, som då tände upp i en en minut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in