2019-11-07, 17:25
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Okej jag har visserligen varit tuff i debatten med dig men jag har känt att du legat långt över ipsis nivå, men det var tydligen alltså fel.

Jag ligger över de flesta manliga användarnas nivå här.
Jenny9 håller bra nivå. Du kan också, det har du visat. Det är när du fastnar i såna här onödiga tjäbbel som det blir svårt att prata med dig.
Citera
2019-11-07, 17:26
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Du har ju inte kommenterat utvärderingen av NZ:s avkriminalisering från deras eget justitiedepartement. Det går visst väldigt bra med deras lagliga bordeller. Sedan stod det i rapporten om de myter kring sexhandeln ni blåser upp: droger, kriminella gäng, med mera. Eller att prostitutionen skulle explodera vid avkriminalisering.

Nä jag har slutat samtala med er. Pallar inte, det är liksom helt lönlöst.
Citera
2019-11-07, 17:30
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Jag ligger över de flesta manliga användarnas nivå här.
Jenny9 håller bra nivå. Du kan också, det har du visat. Det är när du fastnar i såna här onödiga tjäbbel som det blir svårt att prata med dig.

Den som inte kan ta avstånd från ipsis nivå kan jag inte ta seriöst, hon är en av de värsta tokfeministerna som finns, t.om. värre än Jenny. Jag höll dig betydligt högre än dessa två, såg ändå något sunt i botten även om jag anser att du har en elitistisk syn som går ut på att makten vet bättre än individen vad som är bäst för individen.
Citera
2019-11-07, 17:35
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Nä jag har slutat samtala med er. Pallar inte, det är liksom helt lönlöst.

Fakta är fakta. Den har inget med mig att göra.

Du måste väl ändå förstå att det är oseriöst att använda artiklar i Proletären och Aftonbladet som källor? Då undrar man faktiskt, med all rätta, hur det ser ut med bildningsgrad, intellekt och kritiskt tänkande.
Citera
2019-11-07, 17:41
Medlem
over-unitys avatar
Citat:
Jag nä, jag ser helst ett samhälle med respektabla personer som har någon form av inre livstecken. En massa halvdöingar som spankulerar omkring och köper sex av narkomaner är inte något som tilltalar mig direkt.

Nej, vi skippar att köpa sex av narkomaner.

Men då återstår ett problem? Vad gör du när narkomanen står där och hotar dig med en spruta för att få pengar till knark?

Är det då du sprayar först, hugger och frågar sen? Jenny9 tycker samma sak, ha ihjäl dem bara. På plats.

Är det bara jag som tänker i fredliga banor här? Är jag den enda vettiga här i tråden?
Citera
2019-11-07, 18:01
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Gällande cannabisen börjar nu undersökningar göra gällande att svarta marknaden gick ner tillfälligt precis efter avkriminaliseringen, men att den nu är på väg/är tillbaka eftersom det helt enkelt är billigare på svarta marknaden. Lite som med prostitutionen i Tyskland enligt tyska poliser.

Jag är emot en avkriminalisering utan regleringar. Jag har helt enkelt inte fått klara bevis på att en avkriminalisering rakt av fungerar.

Och det ger jag dig helt rätt i. Om jag nu får likt den Jesusgestalt jag är dra en liknelse så tar jag upp motortrafik igen.
Nej, det är inte OK att blåsa på i 180 där det finns fotgängare, cyklister, barn, m.m som du riskerar köra över och t.o.m döda. Därför reglerar vi trafiken. Du får köra bil, men inte hursomhelst. Och fordonet du framför skall vara anpassat så att det kan framföras på ett säkert sätt.
Det sker trots det olyckor med svåra skador eller dödsfall som följd. Det är lätt att skylla på den mänskliga faktorn och den finns ju där. Speciellt när det handlar om människor som sällan kör bil, de uppför sig naturligtvis trafikfarligt eftersom de inte har vanan inne.
Men det handlar också om att bygga bort farliga vägavsnitt, att sätta upp hastighetsbegränsningar, att kontrollera att fordonen fungera som de ska etc.

Detsamma gäller väl allt som innebär risker i ett samhälle. Det måste regleras och styras upp så att onödigt lidande minimeras. Sedan behöver man väl inte förbjuda allt, och många förbud kan tvärtemot intentionerna förvärra problemet.
Alkoholförbudet i USA är väl det mest uppenbara exemplet på hur illa det kan gå när moralister får bestämma.
Och hormarknaden är inget undantag, den måste regleras. Öht allt som triggar våra dopaminer, sex, droger, spel, adrenalinkickar är så gott som omöjligt att förbjuda bort. Det har historiskt iaf aldrig lyckats.
Nu skiter jag väl i denna sakfråga i sig, dopaminerna i min hjärna triggas väl mer av själva jakten än akten, och jakten försvinner ju per definition om jag bara kan lägga upp lite dollars på bordet. Men jag ser däremot att det skapar onödigt lidande med ett totalförbud. Men det betyder inte att det skall släppas helt utan reglering.
Vilket är vad som faktiskt sker i dagens Sverige. Olagligt och oreglerat.
Citera
2019-11-07, 18:07
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Jadu jag är också lite förbluffad.

Att prostitution är en mycket omfattande och enormt komplex fråga med många olika lager står nog klart för de flesta. Också att det handlar om olika sorters prostitution där de inblandade har olika behov, "symptom" och ursprung.

Allt från totalt utblottade romska tjejer från Rumänien som verkligen säljs som slavar till eskorter- som psykiskt kan må bättre än genomsnittet enligt en annan undersökning jag läste. Vilket såklart gör att de (eskorterna) är mot alla former av restriktioner eller tvingande lagar. Kanske där "den lyckliga horan" kommer från.

Både du och jag har flera gånger påpekat att det inte är "eskortprostitutionen" vi diskuterar eller syftar på, men detta har varit väldigt svårt för vissa att förstå eller vilja ta in.

Det är detta som gör det så otroligt svårt att debattera, speciellt om man debatterar med sexköpare som gör allt för att försvara sitt förfarande. Speciellt när de är så oseriösa att de uppger sig själva som källa. Jag bara baxnar, det är vansinne. Debatten bara dör ut med den sortens "motstånd".

Sen blir vi hela tiden hänvisade till en gammal tråd/trådar, där vi själva ska beta igenom allt material för att på så sätt komma underfund med varför vederbörande är för en avkriminalisering. Inte ens länken/länkarna till originalkällorna bemödar man sig med att posta i denna tråden. "Nädå allt du behöver veta står där i den gamla tråden".

En annan gör allt för att göra materialet man postar så lättillgängligt/lättläst som möjligt för vi har alla ont om tid.

Klart är iallafall att den svenska sexköpslagen inte är perfekt, men det är inte tex den tyska eller nederländska heller, långtifrån.
De internationella människorättsorganisationerna som gjort sig besväret att grottar ner sig i saken är dock tämligen eniga. Förbud är inte lösningen. Och de har konkreta förslag på vad som bör göras istället.
Citera
2019-11-07, 18:15
Medlem
BorkaOdalmans avatar
Feminister vill inte ha prostitution för att ”kvinnor bestämmer över sin egna kropp”. Att feminister vill bestämma över alla kvinnors kroppar verkar dock vara helt okej. Såna jävla hycklare...

Om en person vill sälja/låna ut sin kropp mot betalning då ska man få göra det. Intersexuell konkurrens och avundsjuka är det som driver alla halvfeta mumintroll, förlåt, jag menar feminister.
Citera
2019-11-07, 18:16
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Nej de skulle skratta åt alla dessa patetiska figurer som måste köpa sex

Vi har gått igenom det här. Även de mest framgångsrika männen i världen måste köpa sex. För kvinnor vill inte ställa upp på sex gratis oavsett hur bra mannen är. Så fittiga är kvinnor.
Citera
2019-11-07, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Vi har gått igenom det här. Även de mest framgångsrika männen i världen måste köpa sex. För kvinnor vill inte ställa upp på sex gratis oavsett hur bra mannen är. Så fittiga är kvinnor.
Att du anser att sex är ett lidande man ska ställa upp på är inte vad andra anser om sex, 10 minuter eller vad det nu du ansåg att kvinnor borde stå ut med
Citera
2019-11-07, 18:51
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Att du anser att sex är ett lidande man ska ställa upp på är inte vad andra anser om sex, 10 minuter eller vad det nu du ansåg att kvinnor borde stå ut med

1) För civila kvinnor är sex lidande. Annars skulle de jobba i sexbranschen.

2) Titta på hur de mest framgågnsrika männen i världen måste köpa sex för att få ligga.

3) En man kan vara idrottare, miljardär, Hollywood stjärna, eller president och han får stå i kö till bordellen tillsammans med arbetslösa, incels, pervon, och and låg-status män.
Senast redigerad av Babianen 2019-11-07 kl. 18:54.
Citera
2019-11-07, 18:53
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
De män som uppfunnit x och y och byggt land skulle vända sig i sina gravar om de hörde dagens män beklaga sig över att snygga kvinnor inte av tacksamhet till forna tiders män har sex med dagens män

Det är ingen som gör det din jävla idiot
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in