Citat:
Lotta har diagnos akut krisreaktion, anpassningsstörning pga en trasslig relation när hon blir "omhändertagen" av psykopaten som stöd och medkännande vän.
Vilket han inte ens besitter som förmågor.
Alkohol och droger stämmer inte Lotta.
Hon är helt ren på tester och droger återfanns vid husrannsakan hos hans parallella brud.
Han fick henne att testa kokain vilket det tydligt står i sms till honom att hon inte vill hålla på med, att hon inte behöver det.
Resten finns beskrivet via hennes väninna som hon berättade för.
Han får henne således att snorta och sen använder han detta mot henne till hennes arbetsgivare när han stalkar henne.
Lotta försökte ta sig ur relationen på sitt sätt pga av rädsla.
Hon uppger inför målsägandebiträdet, att hon sitter som i en rävsax om hon anmäler honom.
Om han åkt in är det risk för att strafftiden är låg. Han skulle plocka henne när han kom ut.
Han kan ändå kontrollera henne från insidan via att hota med sin kriminella krets.
Han hotar att ge sig på hennes vänner, anhöriga och hund.
Hon är uppgiven och verkar mer rädd för deras liv än sitt eget.
Att försöka lösa det på egen hand är föga effektivt när det kommer till en så galen och våldsbenägen psykopat som Martin.
Han lär ha genomskådat henne och han har uttryckt att ingen lämnar honom.
Han bestämmer när det ska vara slut och det märks via andra förhör att han tappar mark i relationen.
Dels parallella flickvännen, dels via den sista bruden.
Han har resignerat, fixar inte livet utanför fängelseväggarna och sen mördar han Lotta.
Han bestämmer.
Pykopatens makt och kontroll ända till slutet.
.... vilket är ett väldigt vanligt tema när kvinnor vill lämna, försöker lämna eller har lämnat - dvs kritiskt läge med hög risk för övervåld och i värsta fall dödlig utgång.
Vilket han inte ens besitter som förmågor.
Alkohol och droger stämmer inte Lotta.
Hon är helt ren på tester och droger återfanns vid husrannsakan hos hans parallella brud.
Han fick henne att testa kokain vilket det tydligt står i sms till honom att hon inte vill hålla på med, att hon inte behöver det.
Resten finns beskrivet via hennes väninna som hon berättade för.
Han får henne således att snorta och sen använder han detta mot henne till hennes arbetsgivare när han stalkar henne.
Lotta försökte ta sig ur relationen på sitt sätt pga av rädsla.
Hon uppger inför målsägandebiträdet, att hon sitter som i en rävsax om hon anmäler honom.
Om han åkt in är det risk för att strafftiden är låg. Han skulle plocka henne när han kom ut.
Han kan ändå kontrollera henne från insidan via att hota med sin kriminella krets.
Han hotar att ge sig på hennes vänner, anhöriga och hund.
Hon är uppgiven och verkar mer rädd för deras liv än sitt eget.
Att försöka lösa det på egen hand är föga effektivt när det kommer till en så galen och våldsbenägen psykopat som Martin.
Han lär ha genomskådat henne och han har uttryckt att ingen lämnar honom.
Han bestämmer när det ska vara slut och det märks via andra förhör att han tappar mark i relationen.
Dels parallella flickvännen, dels via den sista bruden.
Han har resignerat, fixar inte livet utanför fängelseväggarna och sen mördar han Lotta.
Han bestämmer.
Pykopatens makt och kontroll ända till slutet.
.... vilket är ett väldigt vanligt tema när kvinnor vill lämna, försöker lämna eller har lämnat - dvs kritiskt läge med hög risk för övervåld och i värsta fall dödlig utgång.
Akut krisreaktion?
Vad var det för akut kris hon reagerade på?
Att det tagit slut med en pojkvän?
Räknas det som akut kris i en 40-årig kvinnas liv numera?
Jag vet folk som gått igenom riktiga kriser, förhållanden tar slut varje dag och det är inte att likna vid en kris. Lotta hade ju inte ens barn med exet, att två vuxna som inte ens har barn ihop gör slut borde verkligen ses som vardagsmat.
Vi måste sluta låtsas som om kärleksförhållanden med män är kvinnors enda anledning att leva, och att en man som gör slut skulle vara normal orsak till kollaps för vuxna kvinnor!
__________________
Senast redigerad av justina 2019-11-07 kl. 10:50.
Senast redigerad av justina 2019-11-07 kl. 10:50.