2019-11-06, 20:45
  #11173
Medlem
Sho-zs avatar
Släpps han ut så ja, utan tvekan.

Martin är inte den som springer ärenden åt gäng för småpengar. Skickar du honom för att driva in en skuld så tar han minst hälften.
Och inte ens HA vill ha en sån psykopat i gänget. Dom backar om dom ställs mot Martin, tro mig.
HA vill verka farliga, han ÄR det.
Men du måste träffa honom för att förstå hur galen han är.

Jo, han var medlem inom VAM och liknande grupperingar förr, men det var mer den sociala biten som lockade honom. Innerst inne är han inte invandrarfientlig. Han gillade att känna sig som en del av något, där alla ger och tar, och dessa rasistiska grupperingar skiljer sig inte från invandrargängen; när skiten smäller så tänker dom bara på sig själva och Martin är inte den typen. Dessutom har han sjuka trust issues så det går helt enkelt inte att ha honom i gänget. Förr eller senare spårar han ur.


Citat:
Ursprungligen postat av panther1
Kommer vi få se fler våldsdåd av Martin när han släpps?

Och hur kommer det sig att han inte blivit en del av den organiserade brottsligheten? Borde ju funkat prima som indrivare eller som våldskapital för HA .

En tredje fråga. Lästa att han varit aktiv inom vissa nationella kretsar. Du som känt honom, vad tror du han har för inställning till invandrare egentligen?
Citera
2019-11-06, 20:58
  #11174
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlasherGordon
Det är ett vanligt missförstånd att psykopater inte kan visa ånger. De kan visa den, men absolut inte känna den på annat sätt än att det var jävligt trist för dem att åka dit. Du kan aldrig lita på någon med en kluster B-personlighetsstörning (NPD, BPD, ASPD) som säger eller visar att de ångrar sina handlingar, särskilt inte en kriminell sådan person. Det är ALLTID ett taktiskt spel för att väcka sympati hos omgivningen/nästa offer, och konsekvenserna av denna sympati kan bli rent livsfarliga. MJ har ASPD diagnosticerat av flera olika läkare, störningen kallas i folkmun för psykopat.

Ok tack du vet bäst (snacka om grandios självbild) men vad hade LR för problem då? Det kan inte på nåt sätt kallas normalt beteende att helt plötsligt börja dejta en relativt nyutsläppt tatuerad uppumpad mångårig fängelsekund som skakat galler för bla en dödsmisshandel? LR var dessutom med på muckarskivan och kan omöjligt ha varit helt ovetande om vad MJ var kapabel till?

Du och vissa andra skribenter kan fortsätta i all evighet med att rada upp MJ:s alla diagnoser och störningar, det riktigt intressanta är ju istället varför en till synes skötsam 41-årig kvinna efter alla problem, misshandel och full vetskap om hans rätta jag ändå letade efter en gemensam bostad till henne och den betydligt yngre djupt störda våldsbrottslingen MJ och även var villig att skaffa barn med honom?

Vad var hennes problem förutom att hon hade en kriminell pojkvän och älskare som var totalt oberäknelig?
Citera
2019-11-06, 21:00
  #11175
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Ok tack du vet bäst (snacka om grandios självbild) men vad hade LR för problem då? Det kan inte på nåt sätt kallas normalt beteende att helt plötsligt börja dejta en relativt nyutsläppt tatuerad uppumpad mångårig fängelsekund som skakat galler för bla en dödsmisshandel? LR var dessutom med på muckarskivan och kan omöjligt ha varit helt ovetande om vad MJ var kapabel till?

Du och vissa andra skribenter kan fortsätta i all evighet med att rada upp MJ:s alla diagnoser och störningar, det riktigt intressanta är ju istället varför en till synes skötsam 41-årig kvinna efter alla problem, misshandel och full vetskap om hans rätta jag ändå letade efter en gemensam bostad till henne och den betydligt yngre djupt störda våldsbrottslingen MJ och även var villig att skaffa barn med honom?

Vad var hennes problem förutom att hon hade en kriminell pojkvän och älskare som var totalt oberäknelig?


LR gjorde som många andra tjejer, ville ha en kille som kunde skydda henne och som var spännande... Ofta tjejer som dras till den typen av killar är ofta trasiga själva på ett eller annat vis..
Citera
2019-11-06, 21:08
  #11176
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Ok tack du vet bäst (snacka om grandios självbild) men vad hade LR för problem då? Det kan inte på nåt sätt kallas normalt beteende att helt plötsligt börja dejta en relativt nyutsläppt tatuerad uppumpad mångårig fängelsekund som skakat galler för bla en dödsmisshandel? LR var dessutom med på muckarskivan och kan omöjligt ha varit helt ovetande om vad MJ var kapabel till?

Du och vissa andra skribenter kan fortsätta i all evighet med att rada upp MJ:s alla diagnoser och störningar, det riktigt intressanta är ju istället varför en till synes skötsam 41-årig kvinna efter alla problem, misshandel och full vetskap om hans rätta jag ändå letade efter en gemensam bostad till henne och den betydligt yngre djupt störda våldsbrottslingen MJ och även var villig att skaffa barn med honom?

Vad var hennes problem förutom att hon hade en kriminell pojkvän och älskare som var totalt oberäknelig?
LR kan jag inte uttala mig mycket om, särskilt eftersom hon vad jag vet inte varit föremål för psykiatrin eller polisen innan MJ dödade henne. Mitt spontana intryck av att ha läst SMS-konversationer i FUP är att hon verkar ha varit omogen för sin ålder. Så långt går egentligen min analys av henne som person.

Att hon blev kär i honom från början trots vetskap om vad han gjort - troligen det vanliga som händer folk som blir kära i personlighetsstörda individer, de tror att de kan förändra dem/att de bättrat sig/att brotten de dömts för är hittepå. Att hon fortsatte vilja kontakta MJ in i det sista kan bero på allt från battered woman syndrome till att hennes förmåga till rationellt handlande och konsekvenstänk förstördes av alkohol, droger och misshandeln/stressen från relationen. Inte alls ovanligt att folk som är offer för riktigt destruktiva förhållanden hellre vill dö än lämna sin förövare - snarare tvärtom, trots turer till och från psyk, traumaakuten, släkt och vänner och polis och att ALLA andra ser den orsakande faktorn i personens partner/förövare, vägrar de lämna förhållandet. Inte bara av rädslan för vad som händer om de gör det, men också för att det inte går för offren att begripa varför personen de älskar svänger mellan kärlek och hat för dem.

Hjärnan kan inte ställa diagnos på situationen, helt enkelt. Små barn som utsätts för sån "kärlek" av sina föräldrar blir ofta personlighetsstörda som en anpassningsmekanism, eller får svåra, ibland livslånga trauman. En vuxen person har redan utvecklat sin personlighet till ett färdigt stadium, och då blir responsen förvirring och svår stress som påverkar dem på alla plan.
__________________
Senast redigerad av FlasherGordon 2019-11-06 kl. 21:24.
Citera
2019-11-07, 00:41
  #11177
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlasherGordon
LR kan jag inte uttala mig mycket om, särskilt eftersom hon vad jag vet inte varit föremål för psykiatrin eller polisen innan MJ dödade henne. Mitt spontana intryck av att ha läst SMS-konversationer i FUP är att hon verkar ha varit omogen för sin ålder. Så långt går egentligen min analys av henne som person.

Att hon blev kär i honom från början trots vetskap om vad han gjort - troligen det vanliga som händer folk som blir kära i personlighetsstörda individer, de tror att de kan förändra dem/att de bättrat sig/att brotten de dömts för är hittepå. Att hon fortsatte vilja kontakta MJ in i det sista kan bero på allt från battered woman syndrome till att hennes förmåga till rationellt handlande och konsekvenstänk förstördes av alkohol, droger och misshandeln/stressen från relationen. Inte alls ovanligt att folk som är offer för riktigt destruktiva förhållanden hellre vill dö än lämna sin förövare - snarare tvärtom, trots turer till och från psyk, traumaakuten, släkt och vänner och polis och att ALLA andra ser den orsakande faktorn i personens partner/förövare, vägrar de lämna förhållandet. Inte bara av rädslan för vad som händer om de gör det, men också för att det inte går för offren att begripa varför personen de älskar svänger mellan kärlek och hat för dem.

Hjärnan kan inte ställa diagnos på situationen, helt enkelt. Små barn som utsätts för sån "kärlek" av sina föräldrar blir ofta personlighetsstörda som en anpassningsmekanism, eller får svåra, ibland livslånga trauman. En vuxen person har redan utvecklat sin personlighet till ett färdigt stadium, och då blir responsen förvirring och svår stress som påverkar dem på alla plan.
Lotta har diagnos akut krisreaktion, anpassningsstörning pga en trasslig relation när hon blir "omhändertagen" av psykopaten som stöd och medkännande vän.
Vilket han inte ens besitter som förmågor.
Alkohol och droger stämmer inte Lotta.
Hon är helt ren på tester och droger återfanns vid husrannsakan hos hans parallella brud.
Han fick henne att testa kokain vilket det tydligt står i sms till honom att hon inte vill hålla på med, att hon inte behöver det.
Resten finns beskrivet via hennes väninna som hon berättade för.

Han får henne således att snorta och sen använder han detta mot henne till hennes arbetsgivare när han stalkar henne.
Lotta försökte ta sig ur relationen på sitt sätt pga av rädsla.
Hon uppger inför målsägandebiträdet, att hon sitter som i en rävsax om hon anmäler honom.
Om han åkt in är det risk för att strafftiden är låg. Han skulle plocka henne när han kom ut.
Han kan ändå kontrollera henne från insidan via att hota med sin kriminella krets.
Han hotar att ge sig på hennes vänner, anhöriga och hund.
Hon är uppgiven och verkar mer rädd för deras liv än sitt eget.

Att försöka lösa det på egen hand är föga effektivt när det kommer till en så galen och våldsbenägen psykopat som Martin.
Han lär ha genomskådat henne och han har uttryckt att ingen lämnar honom.
Han bestämmer när det ska vara slut och det märks via andra förhör att han tappar mark i relationen.
Dels parallella flickvännen, dels via den sista bruden.
Han har resignerat, fixar inte livet utanför fängelseväggarna och sen mördar han Lotta.
Han bestämmer.
Pykopatens makt och kontroll ända till slutet.
.... vilket är ett väldigt vanligt tema när kvinnor vill lämna, försöker lämna eller har lämnat - dvs kritiskt läge med hög risk för övervåld och i värsta fall dödlig utgång.
__________________
Senast redigerad av develi 2019-11-07 kl. 01:30.
Citera
2019-11-07, 00:54
  #11178
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Alkohol och droger stämmer inte Lotta.
Hon är helt ren på tester och droger återfanns vid husrannsakan hos hans parallella brud.
Han fick henne att testa amfetamin vilket det tydligt står i sms till honom att hon inte vill hålla på med, att hon inte behöver det.
Resten finns beskrivet via hennes väninna som hon berättade för.
Ah, tack för förtydligandet!

Jag blev så äcklad av SMS-loggarna och FUP att jag började skumma igenom efter att jag sett och känt igen mönstren i Martins beteende, så missade vad som konkret sades om droger.

Hade tolkat det som att Martin tvingat i LR amfetamin/kokain regelbundet i en längre tid, inte att det rörde sig om enstaka tillfällen för att skapa en hållhake på henne/skämma ut henne inför omgivningen. Att droga ned sitt offer för att göra dem mindre kapabla att tänka kritiskt och fly är ju tyvärr också en vanlig psykopattaktik.

Edit: Såg när jag läste igenom tråden att en del hånfullt säger att de som inte angriper LRs beteende vill ha en Lex Lotta. Varför inte en sån lag?

- Om en tidigare dömd person mördar sin partner eller nära anhöriga och de påvisas ha en personlighetsstörning konverteras ev fängelsedom omedelbart till rättspsyk med SUP. Dels får monstren inget spelrum på rättspsyk för att personalen är expertutbildad på svåra personlighetsstörningar, de medicineras sönder och målet är total rehabilitering, annars kvar för livet. Lycka till för en psykopat att snacka sig igenom en särskild utskrivningsprövning
__________________
Senast redigerad av FlasherGordon 2019-11-07 kl. 01:02.
Citera
2019-11-07, 01:13
  #11179
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlasherGordon
Ah, tack för förtydligandet!

Jag blev så äcklad av SMS-loggarna och FUP att jag började skumma igenom efter att jag sett och känt igen mönstren i Martins beteende, så missade vad som konkret sades om droger.

Hade tolkat det som att Martin tvingat i LR amfetamin/kokain regelbundet i en längre tid, inte att det rörde sig om enstaka tillfällen för att skapa en hållhake på henne/skämma ut henne inför omgivningen. Att droga ned sitt offer för att göra dem mindre kapabla att tänka kritiskt och fly är ju tyvärr också en vanlig psykopattaktik.
Exakt. Så uppenbart psykopatiskt, kallt kalkylerande, att det lyser som i neon.
Om man blundar för just psykopatin vid läsning och drar ut vissa meningar blir det väldigt skevt när hon försöker tona ner, spela med och hoppas att han ska få fokus på nån annan. Det märks det är ett virrvarr av strategier hon försöker med. Dömt att misslyckas beroende på vem han är. Detta FUP måste läsas i sin helhet med psykopaten i centrum för att bli begripligt. Det är mycket finstilt som framträder.
Om jag inte missminner mig så tvingade han henne att ringa hennes väninna när de drog en lina.
Då blev det offentligt. Sen hade han denna hållhake mot henne för att skämma ut henne på arbetsplatsen på slutet. Önskade väl förstöra hennes liv, att hon skulle bli uppsagd.
Hennes chef tror dock inte på hans idiotiska samtal. Han svamlar om att hon går i höga stövlar och knarkar på skolan bland eleverna eller hur fan det nu var.
Retar mig nåt så in i helvete att ingen riktigt verkar ta en sönderdrogad, villkorligt frigiven våldsbenägen psykopat på allvar.
Vad sysslade frivården med?
Det är verkligen hög tid att se över så att olika instanser kan samverka för att få fram en helhetsbild kring dårar som Martin.
Det enda äcklet i hela denna tragiska händelse är Martin.
Oavsett om Lotta inledningsvis blev förälskad, var naiv och skör.
Hon är söndermanipulerad och sen sönderslagen och slutligen död.
Mosad till oigenkännlighet.
__________________
Senast redigerad av develi 2019-11-07 kl. 01:15.
Citera
2019-11-07, 01:15
  #11180
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Exakt. Så uppenbart psykopatiskt, kallt kalkylerande, att det lyser som i neon.
Om man blundar för just psykopatin vid läsning och drar ut vissa meningar blir det väldigt skevt när hon försöker tona ner, spela med och hoppas att han ska få fokus på nån annan. Det märks det är ett virrvarr av strategier hon försöker med. Dömt atr misslyckas beroende på vem han är. Detta FUP måste läsas i sin helhet med psykopaten i centrum för att bli begripligt. Det är mycket finstilt som framträder.
Om jag inte missminner mig så tvingade han henne att ringa hennes väninna när de drog en lina.
Då blev det offentligt. Sen hade han denna hållhake mot henne för att skämma ut henne på arbetsplatsen på slutet. Önskade väl förstöra hennes liv, att hon skulle bli uppsagd.
Hennes chef tror dock inte på hans idiotiska samtal. Han svamlar om att hon går i höga stövlar och knarkar på skolan bland eleverna eller hur fan det nu var.
Retar mig nåt så in i helvete att ingen riktigt verkar ta en sönderdrogad, villkorligt frigiven våldsbenägen psykopat på allvar.
Vad sysslade frivården med?
Det är verkligen hög tid att se över så att olika instanser kan samverka för att få fram en helhetsbild kring dårar som Martin.
Det enda äcklet i hela denna tragiska händelse är Martin.
Oavsett om Lotta inledningsvis blev förälskad, var naiv och skör.
Hon är söndermanipulerad och sen sönderslagen och slutligen död.
Mosad till oigenkännlighet.


Psykopat, som älskar våld och har utövat det i princip hela sitt liv, och med en kroppshydda likt king kong, nej han vill nog de flesta inte bråka med...
Citera
2019-11-07, 01:22
  #11181
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
Psykopat, som älskar våld och har utövat det i princip hela sitt liv, och med en kroppshydda likt king kong, nej han vill nog de flesta inte bråka med...
Nej, jag skulle inte tro det.
Förlängd makt och kontroll ända ut i biceps..
Citera
2019-11-07, 01:37
  #11182
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlasherGordon
Ah, tack för förtydligandet!

Jag blev så äcklad av SMS-loggarna och FUP att jag började skumma igenom efter att jag sett och känt igen mönstren i Martins beteende, så missade vad som konkret sades om droger.

Hade tolkat det som att Martin tvingat i LR amfetamin/kokain regelbundet i en längre tid, inte att det rörde sig om enstaka tillfällen för att skapa en hållhake på henne/skämma ut henne inför omgivningen. Att droga ned sitt offer för att göra dem mindre kapabla att tänka kritiskt och fly är ju tyvärr också en vanlig psykopattaktik.

Edit: Såg när jag läste igenom tråden att en del hånfullt säger att de som inte angriper LRs beteende vill ha en Lex Lotta. Varför inte en sån lag?

- Om en tidigare dömd person mördar sin partner eller nära anhöriga och de påvisas ha en personlighetsstörning konverteras ev fängelsedom omedelbart till rättspsyk med SUP. Dels får monstren inget spelrum på rättspsyk för att personalen är expertutbildad på svåra personlighetsstörningar, de medicineras sönder och målet är total rehabilitering, annars kvar för livet. Lycka till för en psykopat att snacka sig igenom en särskild utskrivningsprövning
Här har du lite mer om ämnet.

25 maj ringer hon till sitt ex från jobbet och gråter, säger att hon inte orkar mer. Hon berättar att Martin ringt hennes chef och sagt att "hon tar kokain och sitter där med sina svarta stövlar".

Sen finns då förhör med chefen som återger hans samtal.

Här är smsen mellan Lotta och Martin.

Lotta:
Jag är nöjd med att vara hemma, träna å ta de lugnt
Inget som lockar mig att dricka öl å förstöra dagar så här.
Martin:
Du gjorde bort dig!!!!
Dra kokain.
Lotta:
Ja, men vi kan sluta med det. Jag är inte i behov utav det."

Lottas syster CR. Lotta ringde den antingen den 10 el 23 april. Min maskning av namn:

"C berättar att Lotta ringt tidigt en söndags morgon och grät, hon hade sagt att det hänt nåt. Hon berättade att hon tagit kokain vilket C säger är så olikt henne.
C hade blivit jättearg och sagt att det där gör du inte om. C beskriver att det är så emot henne, hon kan tänka sig att hon inte gjort det frivilligt eftersom hon grät och hade ångest. Lotta hade sagt att hon var på någon fest.
"Brukade Lotta narkotika?
C säger att hon inte gjorde det, det var första gången hon fått höra hon tagit narkotika."

Lottas väninnan JK beskriver hur han enligt sedvanlig psykopati förminskar hennes umgängeskrets, vilket det finns flera beskrivningar kring:

"Martin hade tvingat Lotta att välja mellan honom och henne då de talat om deras relation."

Lottas väninnan JK. Vänner sen nio år och daglig kontakt om "knarkandet":

" Hon har aldrig någonsin tagit droger.
Första gången kan det ha varit i slutet på mars, början på april. Hon ringde och sa att hon inte visste om hon vågade berätta det men hon hade tagit kokain med Martin. Då sa hon att Martin ville hon skulle prova. Hon sa det var vitt pulver som man drog in i näsan men hon visste inte vad det va. Martin sa det var kokain."

Sen ringer Lotta till henne i mitten av april:

"Då hörde jag hur Martin sa att hon skulle berätta för mig vad hon och Martin gjort. Då säger hon att de suttit och dragit kola i två dagar. Då det var påtvingat av Martin att hon skulle ringa och berätta det för mig. Det var något som Lotta inte ville själv. Vi träffades två dagar senare och hon sa att Martin blev så förbannad. Att han lägger fram det och mer eller mindre tvingar henne att göra det.
Gör hon inte det så blir han aggressiv."
"Då visste jag inte det var påtryckningar. Jag kunde bara misstänka det med tanke på det hon berättat tidigare om hur han reagerar när hon säger nej till honom." " Jag vet att det var en gång till den 29 april."
Citera
2019-11-07, 02:02
  #11183
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
LR gjorde som många andra tjejer, ville ha en kille som kunde skydda henne och som var spännande...

Skydda henne mot vad? Hon sökte sig till en tungt kriminellt belastad fängelsekund men det var ju samtidigt mot hans våldsutbrott hon skulle behövt skydd och allt detta illustrerar väl hur vilsna och vilket extremt dåligt omdöme vissa kvinnor har?

Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
Ofta tjejer som dras till den typen av killar är ofta trasiga själva på ett eller annat vis..

Stämmer nog rätt bra men hon måste samtidigt haft någon form av djupare problematik eftersom hon strax innan hon avled till följd av MJ:s vansinnesutbrott letade lägenhet och sade sig vilja leva med och skaffa kids med våldsmannen och det måste väl ändå nästan betecknas som rena galenskaper?
Citera
2019-11-07, 08:21
  #11184
Medlem
Manjakiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sho-z
Släpps han ut så ja, utan tvekan.

Martin är inte den som springer ärenden åt gäng för småpengar. Skickar du honom för att driva in en skuld så tar han minst hälften.
Och inte ens HA vill ha en sån psykopat i gänget. Dom backar om dom ställs mot Martin, tro mig.
HA vill verka farliga, han ÄR det.
Men du måste träffa honom för att förstå hur galen han är.

Jo, han var medlem inom VAM och liknande grupperingar förr, men det var mer den sociala biten som lockade honom. Innerst inne är han inte invandrarfientlig. Han gillade att känna sig som en del av något, där alla ger och tar, och dessa rasistiska grupperingar skiljer sig inte från invandrargängen; när skiten smäller så tänker dom bara på sig själva och Martin är inte den typen. Dessutom har han sjuka trust issues så det går helt enkelt inte att ha honom i gänget. Förr eller senare spårar han ur.

Han var inte lika häftig när han åkte på stryk direkt på förra voltan på Hall...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in