2019-11-07, 11:17
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Man dör inte för att man har en affär med en gift man och man dör inte för att man är kristen eller pastor. Det kommer inte stå som dödsorsak i obduktionsprotokollet. Är du utav en annan uppfattning så är du välkommen att uppvisa någon form utav bevis där det är så. Bättre det än att inlägg med frågor riktade mot dig plockas bort.

Inte så vanligt i Sverige, nej, men i andra
länder händer det absolut.

Motivet till mordet står givetvis inte i
obduktionsprotokollet.
Citera
2019-11-07, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Inte så vanligt i Sverige, nej, men i andra
länder händer det absolut.

Motivet till mordet står givetvis inte i
obduktionsprotokollet.

Nej. Däremot så står dödsorsaken där eller möjligen den troliga dödsorsaken.
Citera
2019-11-07, 11:27
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Nej. Däremot så står dödsorsaken där eller möjligen den troliga dödsorsaken.

Så hur ver du att hon inte mördades pga
att hon hade en affär med en gift man
eller för att hon var kristen och pastor?
Senast redigerad av gloriouslife 2019-11-07 kl. 11:36.
Citera
2019-11-07, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Så hur ver du att hon inte mördades pga
att hon hade en affär med en gift man
eller för att hon var kristen och pastor?

Förmodligen så dog hon utav att någon eller några våldförde sig på henne. Om man vill hitta orsaken bakom varför detta uppstått måste man titta på eventuella gärningsmän och försöka finna varför de bröt mot de lagar som de flesta människor följer.
Citera
2019-11-07, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Du har ju ingen aning om motivet till mordet! Du tar för givet att "LW själv hade en del i det hela". Hur kan du påstå det?
Hur vet du det?
Citera
2019-11-07, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Jag skulle också kunna sno en cykel av en mafioso. Inget man tjänar att bli mördad för - men sannolikheten att jag skulle bli svårt skadad eller t.o.m. dödad är stor.

Frågan är om det skulle vara värt att sno den cykeln? Trots att jag visste hur jag kunde göra det..
Det handlar om ett konsekvenstänk.
Citera
2019-11-07, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Man häpnar över vilka krav som ställs av vissa i tråden på att en människa inte ska anklagas för att ha bidragit till sin egen död.

Det som LW skriver om sina mål, är väl mer än de flesta gör. Även om hon inte haft dessa mål, betyder det inte att hon har bidragit till sin död.

I mina ögon så behöver ingen människa vara perfekt. Inte heller en präst. Vi är alla mänskliga och vi alla har olika förutsättningar.

Med tanke på hur många människor det finns, hur mycket hemskt som händer här i vårt samhälle, hur mycket människor som gör fruktansvärda saker, hur kan Lenas önskningar om att äta mindre kött mm ligger inom en nivå som handlar om en högst vanlig persons ambitioner.

Det är märkligt att det anses som att hon själv har bidragit till sin död genom att ha en relation med en gift man. Att vara djupt fördömande mot andra människor utan att kunna se en helhet, är också "icke perfekt".

Mannen som dödade henne, han som var otrogen; vilka ambitioner hade han att förbättra sig? Hade han ambition att inte misshandla, ofreda eller till slut döda L*ena? Kanske inte.

Kanske han tyckte precis som flera i tråden, att hon själv bidrog till sitt öde?
Svar på din sista mening: Absolut tyckte han det!Han ansåg att hon fick skylla sig själv!
Det är min fasta uppfattning.(Den behöver nödvändigtvis inte stämma,men det är min uppfattning)
Citera
2019-11-07, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
OM, hon skulle vara mördaren, då tror jag förstås att "otroheten" kan varit bidragande. Nu var ju det inte L*ena som var otrogen, så det är lite konstigt att hon förlåter sin mans otrohet och typ hjälper honom.

Jag tror dock inte tt SD är oskyldig. Han sitter häktad på sannolika skäl. Det är inte som någon tror bara något som åklagaren har fått för sig och att hon får hjälp av "andra" (
) för det.

Eftersom jag tror att SD är skyldig och dessutom visar på drag som inte är smickrande, kan jag tänka mig att han är dirigenten, har viglat upp henne (och sina vänner under lång tid) mot L*ena.

Detta gör han på ett mycket mästerligt och utstuderat sätt (läs @letsdoits ypperliga inlägg). Det är signifikant för en person som han är, att han lyckas få med sig andra personer i "mobbningen" av L*ena. Det är hans "geniala" drag i schackspelet mot L*ena (vad jag tror) och till det använder han sina knektar, springare och bönder). HD blir hans drottning i spelet, om hon är på något sätt delaktig.
Själv trodde han att han var kungen, och tappade hakan när han verkade ha förlorat spelet mot åklagaren.

Jag tror(och hoppas) att det som blir kvar av HDs misstankegrad och rubricering är högst "skyddande av brottsling".

Hennes beteende till det yttre är dock något av en gåta för mig. Men vad hon känner och hur hon mår är naturligtvis inte lätt att veta av några loggningstexter.

Men å andra sidan är det mycket i den här mordhistorien som förvånar mig. Inte bara SD och HD, utan de vänner som försvarar SD och HD genom att visa upp sig offentligt med dom, och som jag misstänker skriva här inne.

Med tanke på vad som har hänt, så funderar jag på varför man använder mycket konstiga avatars, som för tankarna mot djävulen t ex. Väldigt konstigt för mig.

Jag tycker fortfarande att mord är det värsta en människa kan göra.
Och (ja, jag tycker att det är av en enorm betydelse, inget att raljera eller skratta åt) det är fruktansvärt att inte bara L*enas liv är utplånat, men hennes enormt viktiga roll som hon hade i livet, att vara mamma.

Jag kan inte fatta hur vissa kan göra sig roliga över det.

Nej,det är inte ett dugg konstigt om HD hjälper SD.Det är ju så det fungerar.Älskarinnan har ju visat sitt rätta ansikte. LW hade 0 respekt för HD.(hur fånig är man inte om man som älskarinna springer till frun och klagar på hennes man? Trodde hon månne att HD hade medlidande med henne?)Det förstår ju både SD samt HD.Dvs.LW hade inte en chans att få SD på riktigt.Han ville inte ta i henne med tång.Hon dög bara som älskarinna emellanåt.
Hon hade en fin utsida,men den kan man inte leva på i evighet.
Senast redigerad av Fotoalbuns 2019-11-07 kl. 12:37.
Citera
2019-11-07, 12:32
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Lena polisanmälde örhängeincidenten. Och det ska finnas nån mer incident anmäld som hon sen tog tillbaka.

Anmälan om ofredande i november -16.
Citera
2019-11-07, 12:36
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Visst det må vara klarlagt. Men berättade och dokumenterade hon även det hon utsatte SD för? Jag tror det här var en relation där båda parter utsatte varandra för både det ena och det andra.

Jag förstår att det är några av er som får pm om vad LW "utsatte" SD för eftersom det är något som några av er hävdar bestämt.

Vad exakt "utsatte L*ena SD för som hon inte har berättat och dokumenterat?
Citera
2019-11-07, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
Nej,det är inte ett dugg konstigt om HD hjälper SD.Det är ju så det fungerar.Älskarinnan har ju visat sitt rätta ansikte. LW hade 0 respekt för HD.Det förstår ju både SD samt HD.Dvs.LW hade inte en chans att få SD på riktigt.Han ville inte ta i henne med tång.Hon dög bara som älskarinna emellanåt.
Hon hade en fin utsida,men den kan man inte leva på i evighet.

Menar du att SD respekterade
HD? Han flirtade med tjejer när han var aktiv på Dykarklubbens forum innan/efter dom flyttade till Nya Hjärsta och blev granne med familjen Wesström.

Geocaching började han med först 2014.
Citera
2019-11-07, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Menar du att SD respekterade
HD? Han flirtade med tjejer när han var aktiv på Dykarklubbens forum innan/efter dom flyttade till Nya Hjärsta och blev granne med familjen Wesström.

Geocaching började han med först 2014.
Nej,det var respektlöst gjort mot HD.
Vissa människor har ett flirtigt betéende utan att de för den skull inte älskar sin partner.
Jag tror att SD är en sådan person.
De säger sig älska sin partner och så leker de med sin sängkompis!
Jag fattar själv inte hur det går ihop,men har erfarenhet av det själv som fd älskarinna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in