2019-11-06, 23:48
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Det är så klarlagt som det kan bli innan FUP gissar jag.

Du gissar att det är klarlagt?
Det jag uppfattar som klarlagt är att hon har berättat det för något antal personer, vilket också kan vara en egen tolkning av henne, som när hon anmälde SD för misshandel då han nöddes fysiskt avvisa hennes krav på umgänge?
Citera
2019-11-06, 23:51
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Jasså när då av vem?

Lena polisanmälde örhängeincidenten. Och det ska finnas nån mer incident anmäld som hon sen tog tillbaka.
Citera
2019-11-06, 23:56
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Jo, polisanmält två gånger.

Något hot verkar inte vara anmält.
De rubriceringar som finns på de två anmälningarna är ofredande, vilket hon själv drog tillbaka, och misshandel, som avskrevs då misshandel ej kunde styrkas då hon själv hade orsakat en rätt för SD att med fysiskt tvång få ut henne ur sin bil. Hon ville dra tillbaka anmälningen om misshandel, kanske för att hon förstod att hon inte kan nå framgång med att anmäla något hon provocerat fram?
Ofredandet kan väl vara anmält på samma premiss, han kanske svarat med att kalla henne något fult om hon tjatat om något? Men det kanske är den anmälningen hon kallar trakasserier?

Det har antytts i tråden att det funnits bevis på hot och trakasserier men i så fall är det än märkligare att hon inte anmält det.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2019-11-07 kl. 00:01.
Citera
2019-11-07, 00:03
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Något hot verkar inte vara anmält.
De rubriceringar som finns på de två anmälningarna är ofredande, vilket hon själv drog tillbaka, och misshandel, som avskrevs då misshandel ej kunde styrkas då hon själv hade orsakat en rätt för SD att med fysiskt tvång få ut henne ur sin bil. Hon ville dra tillbaka anmälningen om misshandel, kanske för att hon förstod att hon inte kan nå framgång med att anmäla något hon provocerat fram?
Ofredandet kan väl vara anmält på samma premiss, han kanske svarat med att kalla henne något fult om hon tjatat om något? Men det kanske är den anmälningen hon kallar trakasserier?

Det har antytts i tråden att det funnits bevis på hot och trakasserier men i så fall är det än märkligare att hon inte anmält det.

Jag skulle, om jag var hennes syster/mamma/väninna, uppfatta det som att hon känt sig hotad om hon anmält honom två gånger.
Citera
2019-11-07, 00:44
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
För att spinna vidare på min tes med HD som GK.
Om HD är mördaren så troligen SD blivit mör och börjat pladdra. Föreställ er Åkl situation då hon först misstänker att SD skyller på HD men under vidare förhör förstår att HD är den som slog ihjäl LW.

Då uppstår situationen att Åkl vet att SD är oskyldig till själva mordet men inte har tillräckligt att få in HD. (Mer än SDs golande) Det kan vara så det ser ut dags dato.

Det fetade: SD är fortfarande häktad för mord. Så den teorin faller tyvärr platt.
Citera
2019-11-07, 06:03
Medlem
Citat:
Det jag uppfattar som klarlagt är att hon har berättat det för något antal personer, vilket också kan vara en egen tolkning av henne, som när hon anmälde SD för misshandel då han nöddes fysiskt avvisa hennes krav på umgänge?

Det är vad du tror och det har väl knappast undgått någon.
Citera
2019-11-07, 06:08
Medlem
PeterNosters avatar
LWs nye svartsjuka älskare blev förbannad när SD kontaktade henne strax före mordet.

Detta är en trådsanning.
Citera
2019-11-07, 06:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
LWs nye svartsjuka älskare blev förbannad när SD kontaktade henne strax före mordet.

Detta är en trådsanning.
I så fall borde väl den nye älskaren ha slagit ihjäl SD eftersom det var han som kontaktade LW enl dig?

Berätta hur "detta är en trådsanning".
Citera
2019-11-07, 07:45
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:

Visst det må vara klarlagt. Men berättade och dokumenterade hon även det hon utsatte SD för? Jag tror det här var en relation där båda parter utsatte varandra för både det ena och det andra.
Citera
2019-11-07, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Visst det må vara klarlagt. Men berättade och dokumenterade hon även det hon utsatte SD för? Jag tror det här var en relation där båda parter utsatte varandra för både det ena och det andra.

Det finns en del exempel men det är rätt tydligt att SD tog det hela bra mycket längre och på en helt annan nivå. Det är åtminstone min uppfattning.
Citera
2019-11-07, 07:53
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Det finns en del exempel men det är rätt tydligt att SD tog det hela bra mycket längre och på en helt annan nivå. Det är åtminstone min uppfattning.

Ja SD tog det längre, om inte förr så med mordet passerade han alla gränser.
Citera
2019-11-07, 08:43
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Men den manlige rådmannen Jens Lindborg då? Har inte han också hjälpt åklagaren ”ur knipan”? Har inte han också hjälpt till ”att bura in” denne enskilde individ? Varför får inte han vara med i ditt ”påstående”?
Visst, tre rådmän har varit inblandade i de hittills fem besluten sedan i maj 2018. Men det är bara det senaste beslutet som räknas, och det beslutet fattades av Ulla Gustavsson ensam. Min gissning är att det scenario man jobbar på nu innefattar begrepp som kvinnoförtryck och könsmaktsordning (läs 'notknapparens' inlägg om våld i nära relationer), och eftersom Gustavsson är den rådman som troligen har den klart största insikten i den här begreppsvärlden så faller det sig naturligt att hon tar över mer och mer nu. Jag utgår ifrån att hon är den som är beredd att driva saken längre än andra rådmän, och att det också kommer att bli hon som dömer om det här leder fram till åtal och rättegång.

Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ditt påstående är närapå infantilt. Som om dessa tre myndighetspersoner, en kammaråklagare och två domare, håller på med något sorts sällskapsspel.
Åklagaren pratar om att man lägger ett oerhört stort pussel, men det skall inte tolkas bokstavligt eller som att man sitter och spelar något sällskapsspel. Det handlar om att utifrån det här enorma materialet sätta ihop en övertygande indiciekedja, och troligen kommer ett tänkt motiv att behöva få en avgörande roll här. Det räcker dock inte med att kunna övertyga Ulla Gustavsson. En indiciekedja måste vara så bra att den övertygar även nämndemännen i en ev. rättegång, och det här kommer antagligen att ta tid.
Senast redigerad av Draifos 2019-11-07 kl. 09:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in