Citat:
Ursprungligen postat av
Midsommardagen
Jo tyvärr SKV's handläggare för skattefusk har, otaliga tips till trots, bestämt sig för att ge en terrorfinansiär fri lejd.
Det beror på politik - dvs att Özz är en sådan där person som gärna hänger med etablissemanget och sossar. Sådana pillar inte en SKV handläggare på hur som helst.
Skrämmande men så är det.
Visst är det skrämmande. SKV är det verk som jag faktiskt haft mest förtroende för genom åren. Visst är skatterna åt helvete, men det kan ju inte tjänstemännen rå för. Ibland, genom åren, har man fått en uppringning av en tjänsteman som påpekat att man gjort ett fel, som man själv förlorat på.
Så känslan av en gammal typ av tjänstemän, där regler är regler & till för att följas, har varit den förhärskande.
Men när man ser hur det här fallet har hanterats så har hela mitt förtroende för SKV totalt kraschat. Tydligen har samma typ av aktivist-svin, som på så många andra myndigheter, tagit över även här.
Här måste röjas upp ordentligt, tjänster dras in & helikopterturer bokas. För detta är fullständigt oförlåtligt & för egen del så betraktar jag detta som den sista spiken i kistan avseende förtroende för någon enda myndighet i Sverige.
Samhällskontraktet är brutet, jag
förlorar hellre pengar än att betala skatt i Sverige. "
Du är inte mitt skatteverk".