Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2019-10-30, 16:45
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheChelsea
Folkbokföringslagen ?
http://www.boupplysningen.se/bo/folkbokforing
"Nej, det enda alternativ som folkbokföringslagen tillåter är att du vara skriven på den bostad där du tillbringar större delen av nattvilan."

Bra sömn under större delen av natten i hotellsäng ?
Det där känner vi ju alla till. Vart vill du komma? Han är folkbokförd på en adress där han vanligen inte vistas. Kvaliteten på hans sömn tillhör inte mina intressesområden, den angår mig inte ens. Så var det med det.
Citera
2019-10-30, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Det där känner vi ju alla till. Vart vill du komma? Han är folkbokförd på en adress där han vanligen inte vistas. Kvaliteten på hans sömn tillhör inte mina intressesområden, den angår mig inte ens. Så var det med det.

Fast om det nu finns en folkbokföringslag kan man inte bryta mot den utan konsekvenser.
En sådan konsekvens kan t ex vara att bli tvångsbokförd på den plats där man tillbringar
dygnsvilan.

Så, enligt dig, vilken lag har vilka familjemedlemmar brutit mot och i så fall när ?
Citera
2019-10-30, 16:51
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Fast om det nu finns en folkbokföringslag kan man inte bryta mot den utan konsekvenser.
En sådan konsekvens kan t ex vara att bli tvångsbokförd på den plats där man tillbringar
dygnsvilan.

Så, enligt dig, vilken lag har vilka familjemedlemmar brutit mot och i så fall när ?
Men vad sjutton, ska vi börja om från början? Läs tråden, eller läs åtminstone det inlägg du svarar på.
Citera
2019-10-30, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Men vad sjutton, ska vi börja om från början? Läs tråden, eller läs åtminstone det inlägg du svarar på.

887 sidor som inte leder någon vart. Tror inte det.
Citera
2019-10-30, 17:02
Medlem
Folkbokföringsbrott

42 § Den som lämnar oriktig uppgift till grund för beslut om folkbokföring döms, om åtgärden innebär fara i bevishänseende, för folkbokföringsbrott till böter eller fängelse i högst sex månader. Detsamma gäller den som inte fullgör sin anmälningsskyldighet enligt 25-27 §§.
Är brottet med hänsyn till att brottsligheten utövats systematiskt eller i större omfattning eller annars att anse som grovt, döms för grovt folkbokföringsbrott till fängelse i högst två år.
I ringa fall ska det inte dömas till ansvar. Lag (2018:684).
Citera
2019-10-30, 17:05
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Om inte Özz varit kändis hade tråden legat under Aktuella brott och kriminalfall.

Det här är ingen chat. Om du inte orkar sätta dig in i fallet, kan du faktiskt låta bli i all tysthet.
Citera
2019-10-30, 19:12
Medlem
Klannationells avatar
Citat:
Ditt undermåliga damage control-försök är endast löjeväckande. Du använder samma typ av utstuderad skadekontrollsverksamhet som Özz Nujen på Twitter.
Özzbeken Nujen har alltså finaniserat Sveriges värsta terrorist i historien, IS-terroristen Rakhmat Akilov.
Kurdskojaren har en historia där han bland annat ägnat sig åt och eller varit föremål för skattebrott och bokföringsbrott. Sedan pågår sedan en tid folkbokföringsbrott hos Nûjesmaskinen.

I tråden finns rikligt med information om Özz & the Nûjens inklusive målvaktssvågern, offerlammet Richard Damms roll i verksamheten.
Senast redigerad av Klannationell 2019-10-30 kl. 19:28.
Citera
2019-11-02, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klannationell
Ditt undermåliga damage control-försök är endast löjeväckande. Du använder samma typ av utstuderad skadekontrollsverksamhet som Özz Nujen på Twitter.
Özzbeken Nujen har alltså finaniserat Sveriges värsta terrorist i historien, IS-terroristen Rakhmat Akilov.
Kurdskojaren har en historia där han bland annat ägnat sig åt och eller varit föremål för skattebrott och bokföringsbrott. Sedan pågår sedan en tid folkbokföringsbrott hos Nûjesmaskinen.

I tråden finns rikligt med information om Özz & the Nûjens inklusive målvaktssvågern, offerlammet Richard Damms roll i verksamheten.

Vi som varit med ett tag i tråden inser ju att signaturen The Chelsea trollar å det värsta. Egentligen inte något att bry sig om.

Motargumenten känner vi:

Özz är inte anklagad för brott. (Jo. det är han. Att ombygga en kulturfastighet till teater med en uthyrningslägenhet ovanpå är ett brott om det saknas byggnadslov.)

Özz har inte betalat nåt till Akilov (rätt, men han äger fastigheten, och om det är hans syster med sitt gemensamma konto med herr Damm som betalar ut stålarna spelar ingen roll. Du har ansvar för ditt ägda hus.)

Att använda svart arbetskraft för renoveringar av en fastighet är ett brott. Dels undanhållande av skatt och arbetsgivaravgifter (Skatteverket) sedan också ett brott mot arbetsmiljölagen (Arbetsmljöverket) (eftersom de inhyrda uzbekerna inte hade gått igenom den arbetarskyddsutbildning som krävs, ej heller fanns det en utsedd BAS-U vars namn skall anges på arbetsplatsen. Kravet på ID06-legitimation har också har heller inte följts. Facket (Byggnads har till uppgift att se till att svenska regler gäller och att det går schysst till) hör också till de som håller sig tysta.

Det finns också välgrundade misstankar om att familjen/klanen frekvent använder sig av s.k. skenskrivning, dvs. man bor nånstans och tillbringar "nattvilan" på ett annat ställe där man egentligen bor. Detta är ett vanligt svenskt fenomen, eftersom det kan leda till ganska fina bidrag. Ett sätt att missbruka systemet, det vi gemensamt ska hålla igång via våra skatter. (Skatteverket...hallå...)

Özz med sin klan är med detta inga särskilt solidariska medborgare i Sverige.

Jag hade det på läppen, men egentligen ville jag inte utsätta mig. Men å andra sidan kan jag inte hålla mig:

Özz är en parasit. Han syrra och hennes man/sambo också.

PS/ Jag är INTE rasist, har inget emot svarta. gula, röda whatsoever. Så dessa antihatarpånätet-grupperna kan lugna ner sig. Jag hatar inte nån folkgrupp eller liknande. Men här har vi att göra med en hycklare av episk sort, en som inte följer samhällskontraktet för fem öre. Och eftersom han framhåller sin syster som den som styr klanen.....ja, vafan ska man säga? /DS
Citera
2019-11-02, 03:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MannishBoy
Vi som varit med ett tag i tråden inser ju att signaturen The Chelsea trollar å det värsta. Egentligen inte något att bry sig om.

Motargumenten känner vi:

Özz är inte anklagad för brott. (Jo. det är han. Att ombygga en kulturfastighet till teater med en uthyrningslägenhet ovanpå är ett brott om det saknas byggnadslov.)

Özz har inte betalat nåt till Akilov (rätt, men han äger fastigheten, och om det är hans syster med sitt gemensamma konto med herr Damm som betalar ut stålarna spelar ingen roll. Du har ansvar för ditt ägda hus.)

Att använda svart arbetskraft för renoveringar av en fastighet är ett brott. Dels undanhållande av skatt och arbetsgivaravgifter (Skatteverket) sedan också ett brott mot arbetsmiljölagen (Arbetsmljöverket) (eftersom de inhyrda uzbekerna inte hade gått igenom den arbetarskyddsutbildning som krävs, ej heller fanns det en utsedd BAS-U vars namn skall anges på arbetsplatsen. Kravet på ID06-legitimation har också har heller inte följts. Facket (Byggnads har till uppgift att se till att svenska regler gäller och att det går schysst till) hör också till de som håller sig tysta.

Det finns också välgrundade misstankar om att familjen/klanen frekvent använder sig av s.k. skenskrivning, dvs. man bor nånstans och tillbringar "nattvilan" på ett annat ställe där man egentligen bor. Detta är ett vanligt svenskt fenomen, eftersom det kan leda till ganska fina bidrag. Ett sätt att missbruka systemet, det vi gemensamt ska hålla igång via våra skatter. (Skatteverket...hallå...)

Özz med sin klan är med detta inga särskilt solidariska medborgare i Sverige.

Jag hade det på läppen, men egentligen ville jag inte utsätta mig. Men å andra sidan kan jag inte hålla mig:

Özz är en parasit. Han syrra och hennes man/sambo också.

PS/ Jag är INTE rasist, har inget emot svarta. gula, röda whatsoever. Så dessa antihatarpånätet-grupperna kan lugna ner sig. Jag hatar inte nån folkgrupp eller liknande. Men här har vi att göra med en hycklare av episk sort, en som inte följer samhällskontraktet för fem öre. Och eftersom han framhåller sin syster som den som styr klanen.....ja, vafan ska man säga? /DS

Jag håller fullständigt med dig, framför allt ditt PS! Där är vi 2!
Men ditt inlägg fick mig också att hicka till, vakna upp! Inte tänkt på Facket innan...
Eftersom jag har vet hur mycket facket kan vara ett pain i min rumpa (vi gör allt by the book, men fan ta mig om jag inte frågade "rätt" gubbe om att jobba övertid) så väckte du min hjärna med "BYGGNADS"! Var är facket när man behöver dem? Måste finnas några LO-medlemmar som läser den här tråden och tycker att detta är jävligt skevt! Tryck tummen i ögat på din facksnubbe och undra vad fan som (inte) händer inom Byggnads på ön!
Citera
2019-11-02, 05:19
Medlem
Tack för bra inlägg! Håller också med om PSet.

Apropå arbetsmiljö och facket så är det några spår som är värda att gå vidare med. Det har inte funnits tillstymmelse till information på byggplatserna vilket företag som var ansvarigt, inte heller några avspärrningar av byggplatsen etc. Inga firmabilar har varit synliga. Ombyggnaden av Militärförrådet till "Villa Zetterling" utfördes under flera år av 3-4 litauer som körde dit i en personbil från deras tillfälliga bostad i Gazeligården (teatern), ägd av Özz bolag Nujen Media AB.

Enligt uppgift i det bygglov som var beviljat för militärförrådet (men som inte har följts), var Richard Damm ansvarig för bygget och en firma vid namn Gotland Venture AB anlitades att utföra ombyggnaden. Bolaget har därefter bytt namn till Visbygg AB. Det bolaget är nu ett växande byggbolag. Det borde undersökas om bolaget verkligen var ansvarigt för ombyggnaden och om de isåfall anlitade litauerna som underentreprenörer eller anställda eller hur det gick till?

VD och ägare av Visbygg är M. Jansar*e. (Han har en koppling sen tidigare till Özz (och Ulas) genom föreningen Gotland Live som drev en radiostation, de satt i styrelsen tillsammans).

Observera att Özz aldrig har gått in på vem som utförde ombyggnaden av Militärförrådet. Vi vet inte om Akilov var där också. Özz har endast hävdat att en firma anlitades för ombyggnaden av Skolan, och enligt Özz uppgift ville firman att betalning skulle ske direkt till Akilov och att firman sen skulle fakturera i efterhand. Den firman var en enskild firma med en baltisk medborgare som innehavare.
Citera
2019-11-02, 08:05
Medlem
Och eftersom detta är avdelning Kändisskvaller så kan denna koppling mellan Alex Schulman och Jansar*e uppmärksammas:
Citat:
4 084 gilla-markeringar
alexschulman
Detta är Martin J*nsarve, god vän, men inte bara det: det är han som är vårt byggargeni. Mannen bakom Freedom sauna. Snillet bakom uteduschen bland björkarna. Behöver ni hjälp med något bygge ska ni kontakta honom. Jag går i god ett tusen procent. Kontakt finns på @visbygg !
DEN 12 JULI 2017
Senast redigerad av Enne 2019-11-02 kl. 08:28.
Citera
2019-11-03, 13:13
Medlem
generalconcretes avatar
Var kan man se om UGs intervju med terroristen Özz? Hittar inte den på svts hemsida längre. Har sett "Härdsmälta" på youtube men det är en kortare intervju.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in