Citat:
Ursprungligen postat av
Klannationell
Ditt undermåliga damage control-försök är endast löjeväckande. Du använder samma typ av utstuderad skadekontrollsverksamhet som Özz Nujen på Twitter.
Özzbeken Nujen har alltså finaniserat Sveriges värsta terrorist i historien, IS-terroristen Rakhmat Akilov.
Kurdskojaren har en historia där han bland annat ägnat sig åt och eller varit föremål för skattebrott och bokföringsbrott. Sedan pågår sedan en tid folkbokföringsbrott hos Nûjesmaskinen.
I tråden finns rikligt med information om Özz & the Nûjens inklusive målvaktssvågern, offerlammet Richard Damms roll i verksamheten.
Vi som varit med ett tag i tråden inser ju att signaturen The Chelsea trollar å det värsta. Egentligen inte något att bry sig om.
Motargumenten känner vi:
Özz är inte anklagad för brott. (Jo. det är han. Att ombygga en kulturfastighet till teater med en uthyrningslägenhet ovanpå är ett brott om det saknas byggnadslov.)
Özz har inte betalat nåt till Akilov (rätt, men han äger fastigheten, och om det är hans syster med sitt gemensamma konto med herr Damm som betalar ut stålarna spelar ingen roll. Du har ansvar för ditt ägda hus.)
Att använda svart arbetskraft för renoveringar av en fastighet är ett brott. Dels undanhållande av skatt och arbetsgivaravgifter (Skatteverket) sedan också ett brott mot arbetsmiljölagen (Arbetsmljöverket) (eftersom de inhyrda uzbekerna inte hade gått igenom den arbetarskyddsutbildning som krävs, ej heller fanns det en utsedd BAS-U vars namn skall anges på arbetsplatsen. Kravet på ID06-legitimation har också har heller inte följts. Facket (Byggnads har till uppgift att se till att svenska regler gäller och att det går schysst till) hör också till de som håller sig tysta.
Det finns också välgrundade misstankar om att familjen/klanen frekvent använder sig av s.k. skenskrivning, dvs. man bor nånstans och tillbringar "nattvilan" på ett annat ställe där man egentligen bor. Detta är ett vanligt svenskt fenomen, eftersom det kan leda till ganska fina bidrag. Ett sätt att missbruka systemet, det vi gemensamt ska hålla igång via våra skatter. (Skatteverket...hallå...)
Özz med sin klan är med detta inga särskilt solidariska medborgare i Sverige.
Jag hade det på läppen, men egentligen ville jag inte utsätta mig. Men å andra sidan kan jag inte hålla mig:
Özz är en parasit. Han syrra och hennes man/sambo också.
PS/ Jag är INTE rasist, har inget emot svarta. gula, röda whatsoever. Så dessa antihatarpånätet-grupperna kan lugna ner sig. Jag hatar inte nån folkgrupp eller liknande. Men här har vi att göra med en hycklare av episk sort, en som inte följer samhällskontraktet för fem öre. Och eftersom han framhåller sin syster som den som styr klanen.....ja, vafan ska man säga? /DS