2019-11-06, 10:29
Medlem
vigilante99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarrieFisher
Borde inte dom har sett deras videos vid det här laget? För jag antar att dom har internet och känner till youtube.

i have shown them some of the videos but they have no idea as to the extent of Oliver's living situation...abuse from jewels..poor mental health....poor school attendance, lack of any future ambition except that they believe they are youtube celebrities.

it would upset them to know the extent of the childs suffering

olivers grandfather probably only has a year or two left and has accepted he will never meet his swedish grandchild
Citera
2019-11-06, 14:51
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Borde inte dom har sett deras videos vid det här laget? För jag antar att dom har internet och känner till youtube.

Så stora är dom inte på Youtube. Dom har färre visningar än prenumeranter.
2 - 5000 visningar ca.
Och dom tappar prenumeranter. Sist jag kolla hade dom 31.700 nu har dom tappat 100 till.
↘️
https://socialblade.com/youtube/c/jewelsnissy/realtime
Citera
2019-11-06, 15:07
Medlem
Oliver ser ju helt manglad ut med aknen... är det hormonerna som ställer till det?

Det sker ingen förändring utöver att de flyttat igen och Oliver kommer troligtvis hamna i samma gamla hjulspår... det är kul och motiverande med en ny skola och ny kommun. Om några veckor är det lika deppigt igen. De går inte till botten med grundproblematiken.

Jag tycker Oliver och Jewels är ett klockrent exempel på hur dåligt det kan gå om socialtjänsten inte går in med full kraft tidigt.
Citera
2019-11-06, 22:33
Medlem
I liven sa Oliver att han börjar skola nästa vecka, så det är ju positivt att han kommer hemifrån och lär sig något.
Citera
2019-11-06, 23:40
Medlem
vigilante99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Så stora är dom inte på Youtube. Dom har färre visningar än prenumeranter.
2 - 5000 visningar ca.
Och dom tappar prenumeranter. Sist jag kolla hade dom 31.700 nu har dom tappat 100 till.
↘️
https://socialblade.com/youtube/c/jewelsnissy/realtime

they lose about 100 subs every 5 to 7 days

hopefully they do a house tour soon...this will boost the channel and everyone will love them again

lol
Citera
2019-11-07, 01:32
Medlem
geek12s avatar
Citat:
I liven sa Oliver att han börjar skola nästa vecka, så det är ju positivt att han kommer hemifrån och lär sig något.

Jaja säger han ja.
Kommer gå en vecka så har de nån bortförklaring till varför han inte går i skolan. Luften på skolan är säkert urkass...
Citera
2019-11-07, 06:21
Medlem
vigilante99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pezten
Jag tycker Oliver och Jewels är ett klockrent exempel på hur dåligt det kan gå om socialtjänsten inte går in med full kraft tidigt.

Citat:
Ursprungligen postat av geek12
Jaja säger han ja.
Kommer gå en vecka så har de nån bortförklaring till varför han inte går i skolan. Luften på skolan är säkert urkass...
Senast redigerad av vigilante99 2019-11-07 kl. 06:24.
Citera
2019-11-07, 07:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av geek12
Jaja säger han ja.

Nej det tror inte jag heller på att han kommer att börja, men jag uppfattade inte vad by heter som de flyttat till?
Citera
2019-11-07, 11:02
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Jag tror inte det kommer bli mer gnäll. Även om nu inte lägenheten eller skolan är till belåtenhet så kommer dom inte gå ut med det. Vilket dom borde lärt sig nu är det bästa. Vissa saker behåller man privat om man inte vill bli påhoppad. Hon säger att hon trivs i den lilla byn. Att hon sover bra. Men jag upplever henne inte så glad och positiv utan mer trött och uppgiven. Munnen säger en sak, ansiktsuttrycket något annat.
Hade dom varit nöjda med boendet hade vi fått en appartment tour och flyttvlogg.
Blir det vanlig skolgång ihop med klasskamrater eller kommer hon bara hämta sina skoluppgifter och plugga hemma?
Vad kan en liten byskola erbjuda som dom andra skolorna inte kunnat erbjuda?
Jag bor själv i en liten by och tror nog att en liten skola kan vara lugnare.
Bättre mer förstående lärare men eleverna kan vara rätt tuffa.
Kan vara rätt svårt att komma in i gemenskapen.
Hoppas iaf att det kommer gå bra.
Hörde att hon nu får åka buss till skolan. Bara det kan bli en stor utmaning.
Citera
2019-11-07, 11:16
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Och så har vi då Mamman Jewels som verkar vara shoppingberoende kommer nog bli missnöjd med butikens utbud och priser. Kanske dom inte har dom grönsaker eller nudlar hon vill ha eller så är priset högt. Brukar vara så i mindre byhåler.
Återstår att se som sagt
Citera
2019-11-07, 12:21
Medlem
vigilante99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Och så har vi då Mamman Jewels som verkar vara shoppingberoende kommer nog bli missnöjd med butikens utbud och priser. Kanske dom inte har dom grönsaker eller nudlar hon vill ha eller så är priset högt. Brukar vara så i mindre byhåler.
Återstår att se som sagt

we all know how it will be for jewels....sob sob complain, please donate..swisha till mej
Citera
2019-11-07, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bettybobs
Nej det tror inte jag heller på att han kommer att börja, men jag uppfattade inte vad by heter som de flyttat till?

Hjortkvarn heter byn dom flyttat till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in