2019-11-06, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vad vet du om svarstiden?
Genombrottet i utredningen har sin grund i den tekniska utredning som utförts. Det är för tidigt att uttala sig om eventuella motiv, säger kammaråklagare Lucas Eriksson, som leder förundersökningen.

En obligatorisk kriminalteknisk utredning där hans DNA är säkrat på brottsplatsen. Det är vad uppgifterna anger i media och av åklagarens pressmeddelande.

Citat:
Eller kan hans rörelser och kontaktnät ha övervakats en tid under fullt span?
Vet inte vad du yrar om.
Citera
2019-11-06, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Lionel Messi blonderade håret efter att Argentina förlorat mot Chile. Då kan väl en chilenare blondera håret om det ska pangas lite. Vi ska nog inte hänga upp oss på det här att nån ”lintott” varit i farten. Lite ”snygga” 80-talsslingor i håret a la Don Johnson kanske är Billys melodi. Då kan man tas för blond osv.
DNA eller vad de nu har är intressantare i sammanhanget.

Mårten Tammiharju är blond utan kemikalier. Vittnen hade sett "ljushårig man med blod på tröjan..." men fortsett....
Citera
2019-11-06, 23:05
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erzebet
Genombrottet i utredningen har sin grund i den tekniska utredning som utförts. Det är för tidigt att uttala sig om eventuella motiv, säger kammaråklagare Lucas Eriksson, som leder förundersökningen.

En obligatorisk kriminalteknisk utredning där hans DNA är säkrat på brottsplatsen. Det är vad uppgifterna anger i media och av åklagarens pressmeddelande.
Sa inte ett dugg gällande det jag frågade.

Genombrott lär de likaväl ha haft om de ger sig ut på span efter en viss person.

Tror du KL känner Billy?
Citera
2019-11-06, 23:07
Medlem
Citat:
Sa inte ett dugg gällande det jag frågade.

Genombrott lär de likaväl ha haft om de ger sig ut på span efter en viss person.

Det är bland annat skrivet av Aftonbladet att DNA är säkrat på brottsplatsen. Huruvida dom spanat anger ingenting gällande hans DNA som då man säkrat på just BROTTSPLATSEN. Du verkar väck och inte insatt i rutinmässiga åtgärder och inte hängt med i rapporteringen. Slutcitat!

Enligt uppgifter till Aftonbladet har 54-åringens dna hittats på brottsplatsen.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/aweK5a/misstankt-torped-gripen-for-advokatskotten
Senast redigerad av Erzebet 2019-11-06 kl. 23:11.
Citera
2019-11-06, 23:11
Medlem
Citat:
Blev det lite generat när ni fick ögonkontakt? Tänker på det här att du kontaktat polisen om hans relation med KL och att du är den förste och ende som hängt ut honom på Flashback? Idag på parketten för att följa upp hans jobbansökan osv.

Lite tunt referat från domstolen tycker jag.

Julia såg jag utanför salen. Jag förstår inte vad hon gjorde där. Inte alls genant.
Citera
2019-11-06, 23:12
Medlem
develis avatar
Citat:
Det är bland annat skrivet av Aftonbladet att DNA är säkrat på brottsplatsen. Huruvida dom spanat anger ingenting gällande hans DNA som då man säkrat på just BROTTSPLATSEN. Du verkar väck och inte insatt i rutinmässiga åtgärder och inte hängt med i rapporteringen.
Ja, självklart är det via krim.tekniker på BP om nu ABs uppgifter och källa stämmer.

Men vet du att de gick direkt från svar till gripande var kommentaren?
Eller om de hade låg profil för att kolla om nån ev torped gav sig tillkänna, ville kolla kretsar och annat.

Tror du KL känner Billy?
Citera
2019-11-06, 23:19
Medlem
Citat:
Ja, självklart är det via krim.tekniker på BP om nu ABs uppgifter och källa stämmer.

Men vet du att de gick direkt från svar till gripande var kommentaren?
Eller om de hade låg profil för att kolla om nån ev torped gav sig tillkänna, ville kolla kretsar och annat.

Tror du KL känner Billy?

Nu har du fått klart för dig vad som gäller angående häktningen på sannolika skäl misstänkt för mordförsök och DNA på brottsplatsen. Alltså inget span som ligger till grund för genombrottet. Vidare upplyser åklagaren om att flera personer togs till förhör och flera tillslag för bevissäkring har gjorts på olika adresser.

Jag vet inte vart du vill komma riktigt eller om du spelar över för att behålla din obstinata ståndpunkt, men intresset för min del handlar om rå fakta och inte LOB eller alkohol. Alltså rå fakta med underlag och inte skvaller om hur hemsk en alkoholist är. Inte heller vem som känner vem utan det får faktauppgifterna lägga fram tids nog. Spaningsuppslag kommer i en FU och anges inte i dagsläget utan det är fortfarande DNA från den obligatoriska brottsplatsundersökningen. Inga konstigheter utan ren rutin så genombrottet handlar inte om spaning utan om DNA.
Nu får du hitta någon annan att chatta med här då jag inte är intresserad av din åsikt.
Citera
2019-11-06, 23:35
Medlem
develis avatar
Citat:
Nu har du fått klart för dig vad som gäller angående häktningen på sannolika skäl misstänkt för mordförsök och DNA på brottsplatsen. Alltså inget span som ligger till grund för genombrottet. Vidare upplyser åklagaren om att flera personer togs till förhör och flera tillslag för bevissäkring har gjorts på olika adresser.

Jag vet inte vart du vill komma riktigt eller om du spelar över för att behålla din obstinata ståndpunkt, men intresset för min del handlar om rå fakta och inte LOB eller alkohol. Alltså rå fakta med underlag och inte skvaller om hur hemsk en alkoholist är. Inte heller vem som känner vem utan det får faktauppgifterna lägga fram tids nog. Spaningsuppslag kommer i en FU och anges inte i dagsläget utan det är fortfarande DNA från den obligatoriska brottsplatsundersökningen. Inga konstigheter utan ren rutin så genombrottet handlar inte om spaning utan om DNA.
Nu får du hitta någon annan att chatta med här då jag inte är intresserad av din åsikt.
Men ge dig nu utsvävaren.
Du orkade visst inte låta bli att byta spår till stackars offret Karin.
Jag frågar bara om du tror KL känner Billy?

Jag har full koll på vad AB skrivit från sin sk källa. Om DNA på brottsplatsen. Att ÅK säger att med vägledning av DNA har det skett ett genombrott.
Jag vet likaväl att Billy häktats på sannolika.

Jag har läst samma som dig och frågar kring att du förfasas över NFC:s långa svarstider.

1. Svar DNA inkommer.
2. Personen är högaktuell via träffen (sannolika skäl). Han är inringad.
3. Polisen vill gärna se om denna kan vara lejd av annan person.
4. Polisen viłl gärna se vilka mer som rör sig i hans kretsar.
5. Polisen vill gärna ha tagit på ev. medhjälpare och flyktbil.

De facto vet vi inte om de haft honom på radarn sen svar från NFC kom in - eller om det tog två månader och de sprang rätt på Billy och grep honom.

Jag påstår varken eller. Jag frågar dig som påstår att så är fallet.
Din s.k råfakta.
Senast redigerad av develi 2019-11-06 kl. 23:38.
Citera
2019-11-06, 23:57
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Pengar på fickan har hon nog efter lägenhetsaffären men hon är kanske fortfarande lite moraliskt bankrutt.

Nu var det väl Vresrosen som hade gått igenom alla domar i bodelningen.

Och som jag kommer ihåg det så får K.L. troligen inte ett öre från lägenheten för det hade väl avtalats som så att hon inte får några pengar förrän lgh säljs. Och att den inte kommer att säljas alls (under hennes livstid) ifall barnen väljer att bo kvar. Och de kan ju "välja" att bo kvar för resten av sina liv.....och då blir det inga pengar till K.L.
Citera
2019-11-07, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Nu var det väl Vresrosen som hade gått igenom alla domar i bodelningen.

Och som jag kommer ihåg det så får K.L. troligen inte ett öre från lägenheten för det hade väl avtalats som så att hon inte får några pengar förrän lgh säljs. Och att den inte kommer att säljas alls (under hennes livstid) ifall barnen väljer att bo kvar. Och de kan ju "välja" att bo kvar för resten av sina liv.....och då blir det inga pengar till K.L.

Ja ämnet bodelningen var något som låg Vresrosen varmt om hjärtat. Nu klev ju Vresrosen av tråden här för en månad sen efter att jag skrivit till h*n att det nog var bättre att KL skrev här själv än att ha Vresrosen som spökskrivare.
Sen dess har Vresrosen ägnat sig lite sporadiskt åt kungabarnbarn och imamer. Kanske dyker upp och tar bodelningen ett par varv till. Vi får se.

Du kan ju läsa (tvångs)bodelningen tills dess.

https://cdn-25.minfil.com/kcG43551nf/256977fc-1573083513/Bodelning+Lilja.pdf

Så snart bodelningen vunnit laga kraft så skulle det betalas enligt detaljerna i dokumentet. Sid 12-13. Det var utgångspunkten innan det överklagades. När det slutgiltiga beslutet kom så sköts HOL några dagar senare. Högst troligt av KLs polare Billy. Han sitter nu i kurran. Det betyder att polisen kan lägga mer resurser på att hitta bevis för vem som har anstiftat detta. KL har hotat HOL tidigare. KL har kollat om han var ensam hemma. KL fick besked om att HOL överlevt attacken och då fick läkare tillkallas på polisstationen för hennes puls rusade efter det beskedet. Adrenalin är en stresshormon som gör vår kropp redo på att fly eller kämpa mot en fara. Osv.
Senast redigerad av Avel 2019-11-07 kl. 01:14.
Citera
2019-11-07, 01:54
Medlem
Pandalina4s avatar
Den här tråden har varit intressant å grävande. Flashback är ett forum. Kan vi inte alla försöka ensas om att spåra å ifrågasätta. Inte sparka boll.
Citera
2019-11-07, 06:30
Medlem
En mycket märklig sak i detta är hur det kan ta två månader att gripa Billy, när man dag 1 har hans DNA. Det borde media gräva i.[/quote]

Att dom inte gripit honom direkt är att dom haft span på han dygnet runt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in