Citat:
Ursprungligen postat av
Erzebet
Nu har du fått klart för dig vad som gäller angående häktningen på sannolika skäl misstänkt för mordförsök och DNA på brottsplatsen. Alltså inget span som ligger till grund för genombrottet. Vidare upplyser åklagaren om att flera personer togs till förhör och flera tillslag för bevissäkring har gjorts på olika adresser.
Jag vet inte vart du vill komma riktigt eller om du spelar över för att behålla din obstinata ståndpunkt, men intresset för min del handlar om rå fakta och inte LOB eller alkohol. Alltså rå fakta med underlag och inte skvaller om hur hemsk en alkoholist är. Inte heller vem som känner vem utan det får faktauppgifterna lägga fram tids nog. Spaningsuppslag kommer i en FU och anges inte i dagsläget utan det är fortfarande DNA från den obligatoriska brottsplatsundersökningen. Inga konstigheter utan ren rutin så genombrottet handlar inte om spaning utan om DNA.
Nu får du hitta någon annan att chatta med här då jag inte är intresserad av din åsikt.
Men ge dig nu utsvävaren.
Du orkade visst inte låta bli att byta spår till stackars offret Karin.
Jag frågar bara om du tror KL känner Billy?
Jag har full koll på vad AB skrivit från sin sk källa. Om DNA på brottsplatsen. Att ÅK säger att med vägledning av DNA har det skett ett genombrott.
Jag vet likaväl att Billy häktats på sannolika.
Jag har läst samma som dig och frågar kring att du förfasas över NFC:s långa svarstider.
1. Svar DNA inkommer.
2. Personen är högaktuell via träffen (sannolika skäl). Han är inringad.
3. Polisen vill gärna se om denna kan vara lejd av annan person.
4. Polisen viłl gärna se vilka mer som rör sig i hans kretsar.
5. Polisen vill gärna ha tagit på ev. medhjälpare och flyktbil.
De facto vet vi inte om de haft honom på radarn sen svar från NFC kom in - eller om det tog två månader och de sprang rätt på Billy och grep honom.
Jag påstår varken eller. Jag frågar dig som påstår att så är fallet.
Din s.k råfakta.