2019-10-04, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbrorstuart
Mejlat om fup men föreligger det sekretess måntro? 🤔
Fick du ut FUP?
Citera
2019-10-04, 21:40
Medlem
farbrorstuarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Long-Gone-Day
Fick du ut FUP?

Nix. Fick till svar:

Hej,

Om du menar Isabel Skoglund, så är hon inte åtalad i dagsläget, förundersökningen pågår.

Med vänlig hälsning
Citera
2019-10-04, 23:57
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Mejlat om fup men föreligger det sekretess måntro? 🤔
Citat:
Fick du ut FUP?
Citat:
Nix. Fick till svar:

Hej,

Om du menar Isabel Skoglund, så är hon inte åtalad i dagsläget, förundersökningen pågår.

Med vänlig hälsning
IS är inte tilltalad i målet B 1248-19 rörande grovt vapenbrott m.m. därav svaret.

1) Om du har bett om FUP i mål emot IS så förstår jag att du har fått det svaret.
2) Om du har bett om FUP i mål nr B 1248-19 så borde du ha fått detta protokoll där vapenfynd m.m. bör omtalas men sannolikt inget för trådläsarna okänt av intresse om IS lär redovisas (min spekulation).
Om du agerat tydligt enl. alt. 2 ovan och därefter fått det svaret, så kan man undra om någon spelar "dum" på TR?

Dom i målet skulle väl falla den 4 okt kl 11, och då borde det framgå vem som fortfarande sitter häktad i avvaktan på "i laga kraft trädande dom".

När åtalsprövningar i mordmål kan dröja 9-15 månader, så kan man anta att ett ev. åtal emot IS kan dröja länge, i synnerhet då hon inte sitter häktad (d.v.s. frihetsberövad).
Citera
2019-10-05, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
IS är inte tilltalad i målet B 1248-19 rörande grovt vapenbrott m.m. därav svaret.

1) Om du har bett om FUP i mål emot IS så förstår jag att du har fått det svaret.
2) Om du har bett om FUP i mål nr B 1248-19 så borde du ha fått detta protokoll där vapenfynd m.m. bör omtalas men sannolikt inget för trådläsarna okänt av intresse om IS lär redovisas (min spekulation).
Om du agerat tydligt enl. alt. 2 ovan och därefter fått det svaret, så kan man undra om någon spelar "dum" på TR?

Dom i målet skulle väl falla den 4 okt kl 11, och då borde det framgå vem som fortfarande sitter häktad i avvaktan på "i laga kraft trädande dom".

När åtalsprövningar i mordmål kan dröja 9-15 månader, så kan man anta att ett ev. åtal emot IS kan dröja länge, i synnerhet då hon inte sitter häktad (d.v.s. frihetsberövad).

Jag förstår inte. IS är misstänkt i mål B 1248-19?
Citera
2019-10-05, 22:15
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Jag förstår inte. IS är misstänkt i mål B 1248-19?
TR svarar skribenten att IS inte är åtalad samt att FU fortfarande pågår.
IS är misstänkt för brott där misstankegraden efter omhäktningar har sänkts och att hon släpptes fri efter häktning då hon sannolikt har ansetts inte kommer att:
1) fortsätta med denna typ av brottslighet.
2) kunna förstöra bevisläget i ett ärende.
3) fly landet för att undgå lagföring.

En åkl är inte tvungen att samtidigt väcka åtal emot samtliga som på ett eller annat vis kan tänkas ha begått någon olaglig handling i samband med ett brottsfall.

Nu vet vi inte exakt vad man har bevismässigt för att väcka åtal emot IS. Om det bara är att hon transporterat och härbärgerat den efterlyste så kan en rättslig prövning för den tidigare icke dömde IS i bästa fall (för henne) utmynna i en villkorlig dom samt ett dagsbotsbelopp.
Citera
2019-10-07, 11:21
Medlem
farbrorstuarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
TR svarar skribenten att IS inte är åtalad samt att FU fortfarande pågår.
IS är misstänkt för brott där misstankegraden efter omhäktningar har sänkts och att hon släpptes fri efter häktning då hon sannolikt har ansetts inte kommer att:
1) fortsätta med denna typ av brottslighet.
2) kunna förstöra bevisläget i ett ärende.
3) fly landet för att undgå lagföring.

En åkl är inte tvungen att samtidigt väcka åtal emot samtliga som på ett eller annat vis kan tänkas ha begått någon olaglig handling i samband med ett brottsfall.

Nu vet vi inte exakt vad man har bevismässigt för att väcka åtal emot IS. Om det bara är att hon transporterat och härbärgerat den efterlyste så kan en rättslig prövning för den tidigare icke dömde IS i bästa fall (för henne) utmynna i en villkorlig dom samt ett dagsbotsbelopp.

Hon har även varit ner i grekland och hälsat på han och lite så!
Citera
2019-11-04, 19:07
Medlem
Såg på hennes instagram story idag att hon hade en ring på sitt vänstra ringfinger. Uppenbart inte en vanlig ring utan en förlovningsring. Det var också ganska tydligt att det var exakt detta hon ville visa upp. Så hon går från ordningsvakt till förlovad med en kriminell. Det går bra nu!
Citera
2019-11-06, 08:18
Medlem
farbrorstuarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utrikes
Såg på hennes instagram story idag att hon hade en ring på sitt vänstra ringfinger. Uppenbart inte en vanlig ring utan en förlovningsring. Det var också ganska tydligt att det var exakt detta hon ville visa upp. Så hon går från ordningsvakt till förlovad med en kriminell. Det går bra nu!

Hon är inte förlovad 🤦🏻‍♂️
Citera
2019-11-07, 04:14
Medlem
Då förstår jag inte varför hon bär en förlovningsliknande ring på vänster ringfinger. Men samtidigt så är det inte mycket jag förstår när det kommer till henne. Ghetto white trash deluxe!
Citera
2019-11-07, 05:29
Medlem
Matsu-sans avatar
Det här är ju ett gammalt case. Det hände ju för två år sen och det finns en hop med trådar. Var ju en blond känd brud från serien.
Citera
2019-11-07, 07:42
Medlem
farbrorstuarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utrikes
Då förstår jag inte varför hon bär en förlovningsliknande ring på vänster ringfinger. Men samtidigt så är det inte mycket jag förstår när det kommer till henne. Ghetto white trash deluxe!

För att hon rent av är efterbliven. Det är inte ens en förlovningsring utan troligtvis något skit från ur och Penn för det är det enda hon har råd med. Blir inte mycket cash på att hora med samarbeten 🤮
Citera
2019-11-07, 07:42
Medlem
farbrorstuarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matsu-san
Det här är ju ett gammalt case. Det hände ju för två år sen och det finns en hop med trådar. Var ju en blond känd brud från serien.

Fan yrar du om?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in