2019-11-06, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ap-ungen
Glömde säga att utredningen INTE slog fast att det förekom trakasserier eller diskriminering. Har du läst utredningen? UG som läst utredningen ljuger isåfall och du talar sanning?
Har du svårt att läsa innantill eller?
Det är Flood Herslow Holme externa juridiska granskning som fastslår punkterna.
När jag tittade på UGs program förväntade jag mig att de skulle motbevisa dessa påståenden genom att gå igenom granskningen.
Men UG gjorde varken det eller presenterade några bevis som motsäger rapporten förutom att redan ta upp det som redan var känt sedan tidigare, att ingen diskriminering förekom.
Citera
2019-11-06, 20:28
Medlem
Ap-ungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av u99HSHH
Har du svårt att läsa innantill eller?
Det är Flood Herslow Holme externa juridiska granskning som fastslår punkterna.
När jag tittade på UGs program förväntade jag mig att de skulle motbevisa dessa påståenden genom att gå igenom granskningen.
Men UG gjorde varken det eller presenterade några bevis som motsäger rapporten förutom att redan ta upp det som redan var känt sedan tidigare, att ingen diskriminering förekom.

Vilka punkter?

Utredningen visar ju att varken diskriminering eller trakasserier har försiggått.
Ingentingen i utredningen påvisar att Inti tidigare diskriminerat eller trakasserat någon. Någonsin.

Allt är anklagelser från EN person. Inga bevis. Inga vittnen.

Vad är det du försöker få rätt?
Citera
2019-11-06, 20:30
Medlem
undercover-racists avatar
Heja judarna. Straffa de germanska rasisterna, förgör dem om måste. Rasismen finns än idag i Västeuropa vilket är högst olyckligt.

Gillar hur den amerikanska judeorganisationen står upp för läkaren. Full handlingskraft som ger effekt.
Citera
2019-11-06, 20:36
Medlem
dramagouss avatar
Citat:
Det är för att du och alla andra inte förstår skillnaden på diskriminering och trakasserier.

https://www.karolinska.se/om-oss/centrala-nyheter/2019/06/nolltolerans-mot-antisemitism---karolinska-universitetssjukhuset-omplacerar-lakare-som-brutit-mot-sj ukhusets-vardegrund/

Om man tycker att dom där bilderna är antisemitiska i den grad att man blir av med jobbet(eller blir omplacerad) då kan ju trakasserier vara vilket trams som helst.
Tur att man inte är akademiker, då hade Norge-historierna man drog i ungdomen legat en till last vid en konflikt.
Citera
2019-11-06, 20:52
Medlem
bax88s avatar
Vad är karolinska för jävla lekstuga? Förbannade äckliga jävla 08-bögar. Jag brukar inte ha mycket till övers för babbar. Men Inteperedo har ju blivit äckligt behandlad av alla.

Sionisternas makt visar sig igen. Hur kan man förneka den när man ser uppdrag granskning.
Citera
2019-11-06, 20:52
Medlem
undercover-racists avatar
Hahaha fattar ni vilken makt judarna har? Även ni trögisar som skyller allt på konspirationsteorier?

En anställd på ett svenskt sjukhus kan få sin chef sparkad pga att hen är jude.
Citera
2019-11-06, 20:53
Medlem
StuGs avatar
Mycket gediget reportage av UG.
Mycket mycket obehagligt att se dessa mekanismer i öppen dager och hur lealösa politiker duperas.
Göran Rosenberg ger f ö ett ärligt, sympatiskt och sansat intryck.

Det är något fanatiskt, toxiskt och maktfullkomligt över hur de här individerna och SWC agerar. Hårresande hur politiker, sjukhusdirektören och HR direktören agerar som kasperdockor.

Jag ser stämningar och möjligen åtal framför mig mot Svenonius, Zoega och HR chefen Patricia Enocson. Sistnämnda vet jag inte om hon är begåvningssvag, psykopat eller bara chockad av att bli påkommen.
Senast redigerad av StuG 2019-11-06 kl. 20:55.
Citera
2019-11-06, 20:59
Medlem
Hoppas detta leder till att den där hatorganisationen Simon Wiesenthal centret inte tas på allvar längre.
Citera
Medlem
bax88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StuG
Mycket mycket obehagligt att se dessa mekanismer i öppen dager och hur lealösa politiker duperas.

Det är något fanatiskt, toxiskt och maktfullkomligt över hur de här individerna och SWC agerar. Hårresande hur politiker, sjukhusdirektören och HR direktören agerar som kasperdockor.

Jag ser stämningar och möjligen åtal framför mig mot Svenonius, Zoega och HR chefen Patricia Enocson. Sistnämnda vet jag inte om hon är begåvningssvag, psykopat eller bara chockad av att bli påkommen.

HR-chefen följde väl bara order. Jag tyckte det verkade som att hon skickats till sin avrättning av Zoega. Typ jag måste göra mitt jobb.
Citera
Medlem
Citat:
Hur menar du att revolutionär kommunism är förenligt med Karolinskas och statens värdegrund?

Advokatbyråns rapporten slog fast att anmälaren trakasserats, att sjukhuset inte agerat tillräckligt efter att anmälan kom in och Peredo gillat antisemitiska bilder i sociala medier. Menar du att byrån ljög i sin rapport?

Så att att du falskanklagar är bara dålig debatteknik eftersom du inte har något att komma med och verkar ta det som skrivs extremt personligt av någon märklig anledning.

Vad har Peredo sagt i sin "revolutionära kommunistiska" anda som går emot hans tjänst på KI?
Nej, advokatbyrån fann inga belägg för att anmälaren har trakasserats, sluta ljuga.
Citera
2019-11-06, 21:07
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StuG

Det är något fanatiskt, toxiskt och maktfullkomligt över hur de här individerna och SWC agerar. Hårresande hur politiker och sjukhusdirektören agerar som kasperdockor.

Tror att folk är rädda för snarare än duperade av SWC.

Skulle vidare tro, att intervjun med HR chefen Patricia Enocson är klippt så att hon framstår maximalt ofördelaktigt - "samlad bedömning" sägs fem (5) ggr.

Hon skulle försvara ngt, som inte går att försvara, så även om man fick se hela intervjun, så skulle ju intrycket inte bli positivt. Men, möjligen skulle det inte bli fullt så katastrofalt.
Citera
2019-11-06, 21:08
Medlem
Ursäkta men vad heter den anmälande läkaren?
Har detta framkommit i tråden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in