2019-11-06, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Du vet inte ett skit, för du har inte den rätta kunskapen, och inte fått gåvan att lära känna Guds rikes hemligheter. Står i bibeln du... Jag tillrättavisar till och med kristna, så kom igen bara. Visa mig att du vet bättre.

Här var det ingen fask blygsamhet, men hur var det nu med ekologin i ekosystem där det bara finns växtätare och inga predatorer/toppkonsumenter?
Citera
2019-11-06, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calovius
Ah, en till som - sluter jag mig till - medger att det råder debatt, och för att komma ifrån detta lite schnüggt lägger in en bestämning: "på universitetens biologiska institutioner".
Så fult!
Vill se hur du definierar ”debatt”; anser du att det råder debatt bland forskarna om jorden är platt eller inte?
Citera
2019-11-06, 20:46
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Ja, vad kan ha menats ??
Syntaxen kunde beskrivas som utomordentlig, men så kan man också se på hans avatar, också den utomordentlig!
Citera
2019-11-06, 20:47
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Vill se hur du definierar ”debatt”; anser du att det råder debatt bland forskarna om jorden är platt eller inte?
Fördöm hans glidning istället för att sväva ut i irrelevans och lekar.
Citera
2019-11-06, 20:49
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
..och de bästa forskarna om islam är troende muslimer? De bästa historikerna som sysslar med Sovjetunionen är troende kommunister och marxister?? Eller.
Varför skulle de vara det?
Citera
2019-11-06, 20:50
Medlem
Caloviuss avatar
Bevisa nu, herrar ateister, att Gud inte existerar!
Eller fly tråden!
Citera
2019-11-06, 20:52
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
OK. Vad pröjsade David (sedermera kung David) i brudpris till Saul? Var det 200 eller 100?
1 Sam 18:27
drog han ut med sina män. Han slog ihjäl 200 filisteer och tog med sig deras förhudar och lämnade dem allesammans åt kungen för att få bli hans måg. Då gav Saul honom sin dotter Mikal till hustru.
2 Sam 3:14
Därefter skickade David sändebud till Ish-Boshet, Sauls son, med denna begäran: ”Ge mig min hustru Mikal, som jag fick som brud för hundra filisteiska förhudar.”

Typiskt befängd bibelkritik. Han gav 200, 100 av dem var det fastställda för bruden.
These people are sick.
Senast redigerad av Calovius 2019-11-06 kl. 21:02.
Citera
2019-11-06, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calovius
Varför skulle de vara det?
Precis. Det är bara om man följer din (o)logik som det stämmer.
Citera
2019-11-06, 21:00
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Precis. Det är bara om man följer din (o)logik som det stämmer.
Nej. Du har inte läst innantill i mina inlägg.
En god människa hade gjort det, för att inte fara med falskt vittnesbörd. Nu har du i och för sig kallats god här på Flashback. Dock, det var du själv som gjorde det. D.v.s. du är åtminstone självgod. Det räckte inte långt.
Citera
2019-11-06, 21:20
Medlem
Citat:
OK, så om ett lejon åt upp en antilop direkt efter floden....då skulle antiloperna dö ut eftersom det bara fans två individer av varje art. D v s för varje enskilt djur som blev uppätet av ett rovdjur skulle en hel art dö ut.

Gör ett enkelt tankeexperiment. Sätt iland två rävar och två harar på en öde ö.....,....iakttag vad som händer. Du vet säkert svaret själv.
Tiiiid. Du glömmer bort tiden mellan att de lämnade arken och Gud sa till Noa att de fick äta kött. Först skulle de lämna arken och föröka sig, senare fick de börja äta kött.
Citera
2019-11-06, 21:21
Medlem
Citat:
Glöm inte bort en sak. Vad var det första gubben Noak gjorde efter floden?
1 Mos 8:18
Och Noa gick ut ur arken tillsammans med sina söner och sin hustru och sina sonhustrur.

1 Mos 8:20
Noa byggde ett altare åt Herren. Han tog fyrfotadjur och fåglar av alla rena arter och offrade dem som brännoffer på altaret.

Gubben eldade alltså upp en stor del av genpoolen. Synnerligen begåvat gjort
Det finns inget som talar emot att de förökade sig under vistelsen på arken.
Citera
2019-11-06, 21:28
Medlem
Citat:
Att du inte läst ekologi förvånar ingen. Om växtätare äter växter och förökar sig utan att bli begränsade av rovdjur leder till en ekologisk katastrof. All växtlighet skulle bli uppäten ohyggligt snabbt......sen skuee alla dessa växtätare dö ut.
Men.......,.,.nu ska väl Gud komma in med något magiskt trick,.......eller??
Gud gjorde det svårt för människa och djur att hitta föda efter syndafallet. I Sverige utfodras vilda djur i skogen som inte skulle överleva en sträng vinter.

I Eden kunde de skörda varje månad, precis som de kommer att göra på den nya jorden.

Upp 21
2Mitt på den stora gatan, med floden på ömse sidor, stod livets träd, som bär frukt tolv gånger om året och ger sin skörd varje månad, och trädets blad är läkemedel för folken.

Tror du verkligen att du är smartare än Gud?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in