2019-11-06, 19:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Argumentet som framfördes av er var ett omyndigförklarande eftersom individen inte var förmögen att fatta bra beslut. Detta gör bevisligen inte många kvinnor heller som röstar fram en politik som leder landet in i fördärvet. Om det argumentet är giltigt borde alltså kvinnor omyndigförklaras och förlora rösträtten.

"Jag hade omyndigförklarat tex min bror om han var en fara för sig själv eller andra ja. Jag älskar honom för mycket för att se på när han råkar illa ut.

Därmed inte sagt att medberoende inte är ett jävla gissel som man som anhörig måste vara uppmärksam på.

Varför gör du det så otroligt svårt och komplicerat? Vad är din poäng?

Om en korkad människa skadar sig själv eller andra så ja, då anses det ok att "köra över" deras egna vilja. Tex låsa in dem.

Samma med onyktra. Samma med feminister."

Vad är det du inte förstår eller invänder mot angående mina ovanstående argument? Börja inte svamla om kvinnor och rösträtt nu utan svara bara på min fråga.
Citera
2019-11-06, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antialles
Hon skulle lagt till dumma i huvudet också till fittiga, lata, fula och tjocka...
För hur tror du världen skulle se ut om inte vi män hade funnits? Tror du att du skulle kunna flyga, titta på TV, knappa på din mobil osv? Nej i bästa fall skulle ni bo i grottor och färdas med häst och vagn. Fast även det är tveksamt då jag tvivlar på att ni skulle uppfinna hjulet...

Jag behöver inte tas seriöst av er feminister, helt enkelt för att jag skiter i vad ni tycker och tänker...
Vad,har just du uppfunnit eller menar du att män i allmänhet ska äras för vad andra män gjorde förr
Citera
2019-11-06, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
I vissa länder jo.
Kanske det, men i Sverige skadar de konstant sig själva och andra utan att bli inlåsta, och jag har aldrig hört om en feminist i "fylle"-båset tills hon kommit tills sans, eller att hon skall låta bli att köra bil.

Citera
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Skilsmässor i den högmoraliska stormakten samt barn födda utanför äktenskap. Antal bastarder per capita så att säga.

https://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php/Marriage_and_divorce_statistics
Du måste klicka på pluset vid full artickle för att få fram de nationella skillnaderna.

Eftersom du nämnde att polisen får mer att göra

https://faktafabriken.com/2018/05/03/brottsligheten-har-en-dalig-utveckling-i-sverige-jamfort-med-grannlanderna/
Är prostitution förbjudet i Danmark? Finland?

https://www.expressen.se/kvallsposten/forskaren-sprangdaden-i-sverige-saknar-motstycke/

Så polisen får alltså mer att göra i länder där prostitution är legalt? Är det din slutsats av statistik som du förmodligen är medveten om, iaf i grova drag?

Sexualbrott, man kan liksom inte skylla på att anmälningsbenägenheten ökar under decennier eller att lagstiftningen skiljer sig eftersom den relativa sexualbrottsligheten ökar oavsett.
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Sexualbrott_i_Sverige
Osv, osv
Så de farhågor du har med att legalisera prostitution visar sig inte nämnvärt påverka dem, statistiskt sett. Jag kunde lika gärna påstå att ett förbud har likadan påverkan, men åt det motsatta hållet. Och då skulle jag ha statistiken på min sida.

Nä det stör mig väl egentligen inte, du är fri att nörda in dig på vilket ämne du vill. Jag bara funderar på varför just denna fråga är så viktig för dig att du postar konstant i den här tråden. Men såklart, du har dina skäl och jag ifrågasätter inte din rätt att göra det, jag bara undrar varför.

Fast att kriminaliteten i Sverige är hög beror på mycket annat utöver eventuell prostitution. Vad som är intressant statistik i detta läget är ju ifall kriminalitet kopplat till prostitution ökat i de länder där legalisering har skett.

Citat:
I grannlandet Norge har man börjat tala om ”det svenska tillståndet”. Det syftar på utvecklingen av de svenska utanförskapsområdena som skrämmer våra grannländer. Sverige har områden där arbetslösheten är hög, få röstar i politiska val, och många elever går ut grundskolan utan behörighet till gymnasiet. Vissa av dessa områden klassas av polisen som särskilt utsatta områden. Dessa områden kännetecknas av en motvilja till att samarbeta med myndigheter. Stenkastning mot polis, brandkår och ambulans är inte ovanligt i dessa områden. Anlagda bilbränder har blivit en vanlig företeelse i utsatta områden. Nedan visas en graf över utvecklingen av anlagd fordonsbrand per invånare i Sverige, Norge och Finland.
Från en av artiklarna. Att Sverige har såna problem beror ju på invandringen och slappa lagar gällande brottslighet. Gängkriminalitet är en stor del av det. Tyskland har inte en bråkdel av antalet skjutningar som Sverige har till exempel.
Senast redigerad av Moment22x22 2019-11-06 kl. 19:43.
Citera
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
"Jag hade omyndigförklarat tex min bror om han var en fara för sig själv eller andra ja. Jag älskar honom för mycket för att se på när han råkar illa ut.

Därmed inte sagt att medberoende inte är ett jävla gissel som man som anhörig måste vara uppmärksam på.

Varför gör du det så otroligt svårt och komplicerat? Vad är din poäng?

Om en korkad människa skadar sig själv eller andra så ja, då anses det ok att "köra över" deras egna vilja. Tex låsa in dem.

Samma med onyktra. Samma med feminister."

Vad är det du inte förstår eller invänder mot angående mina ovanstående argument? Börja inte svamla om kvinnor och rösträtt nu utan svara bara på min fråga.

Jag förstår att du anser dig veta bäst och därför kan bestämma över andra när de tar fel beslut. Du skulle bli en bra liten diktator om du fick chansen.

Jag har däremot den grundsynen att varje individ själv måste få avgöra vad som är bäst för den själv. Är det bra eller dåligt för mig att sälja sex och få in pengar för det, det är mitt beslut att ta och ingen annans.
Citera
2019-11-06, 19:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Du, jag är så jävla trött på att diskutera något som helst med kvinnohatande lågbegåvade män som dig så jag är helt ok med det.

Det skulle dock vara intressant att se om du kunde länka till ett enda av mina inlägg som är feministiskt.

Men då så, sköt du ditt liv och låt oss andra sköta våra liv i fred.
Om du till exempel går och shoppar i någon butik och "utnyttjar" någon stackars butiksanställd som givetvis skulle hellre vilja göra något annat än att expediera dig så inte fan lägger jag mig i det.
Varför ska du lägga dig i vad andra gör?

Jag säger det en sista gång. Jag har träffat cirka 100 eskorter, ingen har varit drogpåverkad och ingen har blivit tvingad till något. Det är rent trams...

Trots att jag har väldigt låga tankar om kvinnors intelligens så behandlar jag alltid kvinnor mycket bra. Skulle mig vara totalt främmande att verkligen utnyttja någon kvinna. Skulle ens 10% av allt bullshit som har stått i denna tråd stämma skulle jag aldrig någonsin sätta min fot hos någon prostituerad.
Sen får ni tro vad fan ni vill, jag vill bara upplysa vanligt folk att inte tro på all feministisk smörja som förs fram både i denna tråd och i media...
Citera
2019-11-06, 19:45
Medlem
Citat:
Tvärtom, jag försöker få er att tänka igenom om ni respekterar individens egna beslut och rätt att styra över sina egna liv eller inte. Ni vacklar fram och tillbaks här och det visar att ni inte har tänkt igenom vad ni egentligen tycker om saken.

Kvinnorna röstar fram en extremt skadlig politik som sänker landet totalt, ekonomisk kollaps och en massa våld som gör att vi tappar all trygghet. Borde kvinnor omyndigförklaras och förlora rösträtten?
Nu har jag de senaste dagarna sett otaliga sverigevänner som borde förklaras omyndiga och inte borde rösta, de som tror att julmusten försvunnit, de som tror att julmust är en kristen tradition och de som vill tvinga ungdomar att gå i Luciatåg
Citera
2019-11-06, 19:48
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Nu har jag de senaste dagarna sett otaliga sverigevänner som borde förklaras omyndiga och inte borde rösta, de som tror att julmusten försvunnit, de som tror att julmust är en kristen tradition och de som vill tvinga ungdomar att gå i Luciatåg

Trots att det är övriga som störtat landet i fördärvet, ja den synen visar hur dåliga beslut du fattar. Enligt Moment och Jenny borde du inte få fatta egna beslut.
Citera
2019-11-06, 19:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Vad,har just du uppfunnit eller menar du att män i allmänhet ska äras för vad andra män gjorde förr

Jag har inte uppfunnit ett jävla skit, jag pratar i generella termer. Ja män har uppfunnit i princip allting. Inte bara det, är man en snygg och attraktiv kvinna så får man så otroligt mycket gratis i livet så det är inte klokt. Ändå gnälls det på män till höger och vänster...

Ta bara alla äldre skådespelerskor som gnäller på att de aldrig får några roller längre. De fattar inte att de skulle aldrig fått några roller från första början om det inte vore tack vare deras utseende.
Se på Meryl Streep eller Judi Dench, den ene med alldaglig utseende den andre rent av ful men ändå har de fått hur många roller som helst. Helt enkelt därför att de är duktiga skådespelerskor.

Sen kan jag i och för sig förstå att ni kvinnor som inte är lika vackra är bittra på männen, men vem har sagt att livet är rättvist?
Citera
2019-11-06, 19:50
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Fast att kriminaliteten i Sverige är hög beror på mycket annat utöver eventuell prostitution. Vad som är intressant statistik i detta läget är ju ifall kriminalitet kopplat till prostitution ökat i de länder där legalisering har skett.

Från en av artiklarna. Att Sverige har såna problem beror ju på invandringen och slappa lagar gällande brottslighet. Gängkriminalitet är en stor del av det. Tyskland har inte en bråkdel av antalet skjutningar som Sverige har till exempel.

Och i Tyskland är prostitution som bekant legalt. Förstår du inte vad jag försöker säga till dig, just prostitution kanske inte är jättestor faktor vad gäller de negativa effekter du oroar dig för.
Du reagerar mer med känslor än med fakta.

Känns det som
Citera
2019-11-06, 19:53
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Det spelar väl mindre roll varför en person fattar dåliga beslut, det avgörande är väl att de gör det och borde förhindras att göra det enligt din argumentation.

Problemet med det här tankesättet är just det jag pekat på tidigare att det är ett elitistisk tankesätt som bygger på att staten vet vad som är bäst och kan rätta individer som har fel.

Klart att det inte spelar roll varför en person fattar dåliga beslut. Anledningen är ju enormt viktig, det är ju den som avgör hur det ska hanteras. Begåvning och intelligens är helt annat än "dåliga åsikter" enligt en subjektiv uppfattning.
Ja det är möjligt att det är elitistiskt och då är det väl så då.
Citera
2019-11-06, 19:54
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Kanske det, men i Sverige skadar de konstant sig själva och andra utan att bli inlåsta, och jag har aldrig hört om en feminist i "fylle"-båset tills hon kommit tills sans, eller att hon skall låta bli att köra bil.

Nä alltså folk brukar ju inte omnämnas som "feminister" utan isåfall omnämns hon nog som en kvinna i fyllebåset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in