2019-11-06, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Då kan de bo hos sina föräldrar tills de har råd med en egen bostad på samma sätt som ungdomar i Sverige gör.
Varför skulle rumänska kvinnor som jobbar fortsätta att bo hos sina föräldrar de är väl vuxna kvinnor som länge varit självständiga som frivilligt åker och säljer sex i Tyskland, inte kvinnor som fortfarande bor i sitt flickrum
Citera
2019-11-06, 18:39
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Ja du ja. Vet du om att världen inte kretsar kring dig? Att tro det tyder på psykisk sjukdom.

Men hur är det synd om tjejer som gör mindre än vad jag gör och får betalt för det?
Citera
2019-11-06, 18:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Det var därför jag frågade Moment22 om hon ville omyndigförklara henne men hon svarade nej. Du verkar svara ja?

Jag hade omyndigförklarat tex min bror om han var en fara för sig själv eller andra ja. Jag älskar honom för mycket för att se på när han råkar illa ut.

Därmed inte sagt att medberoende inte är ett jävla gissel som man som anhörig måste vara uppmärksam på.
Senast redigerad av Jenny9 2019-11-06 kl. 18:42.
Citera
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Varför skulle rumänska kvinnor som jobbar fortsätta att bo hos sina föräldrar de är väl vuxna kvinnor som länge varit självständiga som frivilligt åker och säljer sex i Tyskland, inte kvinnor som fortfarande bor i sitt flickrum

För att de är lata och fittiga obv. Inser du att de flesta tjejer som horar är minoriteter?
Citera
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Nej inte under påverkan av heroin. Precis som att det är att betrakta som våldtäkt att ha sex med en person som är under påverkan av substanser så att denne är försatt i hjälplöst läge.

Så då har du alltså ändrat dig och vill att hon ska vara omyndigförklarad när hon är påverkad?
Citera
2019-11-06, 18:41
Avslutad
Citat:
Men om man skalar bort ditt tramsande om heroin har vi kvar vanligt heterosexuellt sex. Vad är probemet med det?

No big deal, men det var inte det som diskuterades.
Citera
2019-11-06, 18:43
Medlem
Babianens avatar
Citat:
No big deal, men det var inte det som diskuterades.

1) Så du håller med om att det inte är en big deal att ha sex med en man?

2) Varför är du då emot att att kvinnor har sex mot kontant betalning?
Citera
2019-11-06, 18:45
Medlem
over-unitys avatar
Citat:
Fast folkviljan gör gällande i Sverige att man ska kunna omhänderta missbrukare mot deras vilja, vuxen som minderårig.

Omyndigförklarar man dem då?

Det är för att missbrukare tenderar att göra farliga saker som att hota människor med kniv för att få pengar till knark.

Det är inte samhällsnyttigt att springa runt med kniv och hota människor.

Om tjejen däremot säljer sex då gör hon något samhällsnyttigt och då behöver hon inte låsas in. Istället kan hon hindra sexuellt frustrerade män att göra något samhällsfarligt.

Därför gör hon bättre nytta att få sälja sex.

Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Jag vacklar inte. Jag har klart och tydligt sagt att hon ska vara myndig, men att myndigheten kan stå tillbaka i situationer då personen är en fara för sig själv. Det finns till exempel tvångsvård. Anser du inte att dessa personer är myndiga?

Det är samma sak om det är en man som säljer sex under heroinpåverkan, ifall du nu inbillade dig att det rörde kvinnor.

Jo, men en samhällsfarlig heroinist och en samhällsfarlig sexuellt frustrerad man kan så att säga vårda varandra och ge varandra det de behöver.

Det är en win-win situation för samhället som spar pengar.

Dessutom är det en adrenalinrush för en man om en kvinna är beroende av honom och hon tvingas lyda honom sexuellt.
Citera
2019-11-06, 18:48
Avslutad
Citat:
För att de är lata och fittiga obv. Inser du att de flesta tjejer som horar är minoriteter?

Så nu är det minoritets-tjejer som är fittiga och lata? Eller är det de prostituerade som är lata och fittiga? Jag trodde det var svenska kvinnor som var lata och fittiga. Pratar du om romer? Varför i hela världen skulle de jobba på bordell i Tyskland? Hmmmmmm..... De kan ju bara ta ett "välbetalt" jobb hemma i Rumänien eller Bulgarien.
Citera
2019-11-06, 18:51
Avslutad
Citat:
1) Så du håller med om att det inte är en big deal att ha sex med en man?

2) Varför är du då emot att att kvinnor har sex mot kontant betalning?

Du talar för döva öron Babianen, det går inte att diskutera med dessa idioter.
Jag skulle kunna bekosta en resa till de ner för att träffa sexsäljare och fråga de själva hur utnyttjade och tvingade de känner sig men inte ens det skulle hjälpa.
Sicka jävla dårar alltså...
Citera
2019-11-06, 18:57
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Men om man skalar bort ditt tramsande om heroin har vi kvar vanligt heterosexuellt sex. Vad är probemet med det?
Vanligt sex mellan två personer är inget problem. Oavsett om det är hetero eller homosex.
Citera
2019-11-06, 18:58
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Så då har du alltså ändrat dig och vill att hon ska vara omyndigförklarad när hon är påverkad?

Så kan man uttrycka det om man vill. Lika väl som att en stupfull eller neddrogad person bör förbjudas att spela bort sitt hus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in