2019-11-06, 18:28
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Fast folkviljan gör gällande i Sverige att man ska kunna omhänderta missbrukare mot deras vilja, vuxen som minderårig.

Omyndigförklarar man dem då?

Oavsett vad man kallar det för så är det ett omyndigförklarande att inte låta en person fatta sina egna beslut, det kan vara tillfälligt eller permanent.
Citera
2019-11-06, 18:30
Medlem
Babianens avatar
Citat:
1. Fast en familj hyr en lägenhet som är större än en etta, vanligtvis. Då kostar den mer, kanske runt 4000-7000 kr, alltså hela den ena förälderns lön, kanske ännu mer. En familj har också mycket större omkostnader i form av mat, vård och annat.

2. Jo det är dåligt, speciellt med tanke på att barnen kanske studerar eller fortfarande går i skolan. Eller om den ena föräldern blir arbetslös eller sjuk.

3. I Rumänien har de inte samma välfärdssystem som i Sverige.

Rumänerna lever mycket fattigt, de ÄR fattiga. Jag har samtalat med minst 10-15 rumäner, MINST. Jag har till och med jobbat med några stycken rumäner och alla sa att livet i Rumänien är väldigt fattigt.

1) Majoriteten i Rumänien äger sin bostad. Här är en 3a för €350, https://www.olx.ro/oferta/apartament-3-camere-de-inchiriat-militari-lujerului-IDcZo7K.html#43f28640a4

2) Omkostnader i form av mat och vård? Vad pratar du om?

a) Du kan se att en 3a kostar 3.5-4000 kr. Då har man kvar 4-5000 i månaden att leva på. Vad är problemet?

3) Hur blir det i Sverige om ena föräldern blir sjuk eller arbetslös? Har man råd att ha kvar 3an på Söder då?

4) Min man kommer från Rumänien och jag pratar rumänska flytande, jag brukar också hänga på rumänska mamma-forum.

a) Ja Rumänien är fattigt enligt standarden "har inte BMW och årlig Thailandsresa"
Citera
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Jag vacklar inte. Jag har klart och tydligt sagt att hon ska vara myndig, men att myndigheten kan stå tillbaka i situationer då personen är en fara för sig själv. Det finns till exempel tvångsvård. Anser du inte att dessa personer är myndiga?

Det är samma sak om det är en man som säljer sex under heroinpåverkan, ifall du nu inbillade dig att det rörde kvinnor.

Myndig är en civilrättslig term som innebär att en person är berättigad att på egen hand ingå civilrättsliga giltiga avtal, bland annat rörande ekonomiska överenskommelser.
Ska hon få ingå avtal om att sälja sex eller inte, är hon myndig eller inte?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Jag skulle gärna göra det om jag kunde.

2) Jag brukar inte välja ut män det är en grej för mig att knulla med vem som helst som vill ha mig.

3) Nej det är inte annorlunda att göra det varje dag jämfört med att göra det en gång i månaden för att det är ingen big deal.
Ta du och testa att ha sex 5-6 ggr per dag varje dag i 4 veckor och kom tillbaka och berätta om det var någon skillnad
Citera
2019-11-06, 18:31
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Det var inte vad jag sa. Kan du inte läsa?

Men om man skalar bort ditt tramsande om heroin har vi kvar vanligt heterosexuellt sex. Vad är probemet med det?
Citera
2019-11-06, 18:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Oavsett vad man kallar det för så är det ett omyndigförklarande att inte låta en person fatta sina egna beslut, det kan vara tillfälligt eller permanent.

Ja. Och om majoriteten i en demokrati vill att det ska gå att omyndigförklara tex missbrukare så blir det ju så. Annars hade ju folk protesterat mot LVM och LVU till exempel.
Citera
2019-11-06, 18:34
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Ta du och testa att ha sex 5-6 ggr per dag varje dag i 4 veckor och kom tillbaka och berätta om det var någon skillnad

1) Ja sure jag skulle älska att göra det. Jag behöver bara en pålitlig barnvakt.

2) De flesta killar knullar inte så länge, så om varje kille knullar i 10 minuter blir det typ 60 minuter per dag.
Citera
2019-11-06, 18:35
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avman
Det handlar helt enkelt om makt, den nya könsmaktordningen där kvinnan har absolut makt i vårt samhälle.

Ja, kärringarna köper ju desto mer sex av unga afrikanska pojkar i dessa tider. Förr åkte kärringarna till Gambia för att hitta hottentotte-kuk, men numera åker dom ut till svenska förorter istället.

Den feministiska dubbelmoralen förnekar sig inte.
Citera
2019-11-06, 18:35
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ja. Och om majoriteten i en demokrati vill att det ska gå att omyndigförklara tex missbrukare så blir det ju så. Annars hade ju folk protesterat mot LVM och LVU till exempel.

Det var därför jag frågade Moment22 om hon ville omyndigförklara henne men hon svarade nej. Du verkar svara ja?
Citera
2019-11-06, 18:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Jag skulle gärna göra det om jag kunde.

2) Jag brukar inte välja ut män det är en grej för mig att knulla med vem som helst som vill ha mig.

3) Nej det är inte annorlunda att göra det varje dag jämfört med att göra det en gång i månaden för att det är ingen big deal.

Ja du ja. Vet du om att världen inte kretsar kring dig? Att tro det tyder på psykisk sjukdom.
Citera
2019-11-06, 18:38
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ja du ja. Vet du om att världen inte kretsar kring dig? Att tro det tyder på psykisk sjukdom.

Lustigt att du säger det som lägger dig i om andra har sex med varandra eller inte. Värden kretsar inte runt dig.
Citera
2019-11-06, 18:38
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Myndig är en civilrättslig term som innebär att en person är berättigad att på egen hand ingå civilrättsliga giltiga avtal, bland annat rörande ekonomiska överenskommelser.
Ska hon få ingå avtal om att sälja sex eller inte, är hon myndig eller inte?

Nej inte under påverkan av heroin. Precis som att det är att betrakta som våldtäkt att ha sex med en person som är under påverkan av substanser så att denne är försatt i hjälplöst läge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in