Citat:
Ursprungligen postat av
Jenny9
1. Fast en familj hyr en lägenhet som är större än en etta, vanligtvis. Då kostar den mer, kanske runt 4000-7000 kr, alltså hela den ena förälderns lön, kanske ännu mer. En familj har också mycket större omkostnader i form av mat, vård och annat.
2. Jo det är dåligt, speciellt med tanke på att barnen kanske studerar eller fortfarande går i skolan. Eller om den ena föräldern blir arbetslös eller sjuk.
3. I Rumänien har de inte samma välfärdssystem som i Sverige.
Rumänerna lever mycket fattigt, de ÄR fattiga. Jag har samtalat med minst 10-15 rumäner, MINST. Jag har till och med jobbat med några stycken rumäner och alla sa att livet i Rumänien är väldigt fattigt.
1) Majoriteten i Rumänien äger sin bostad. Här är en 3a för €350,
https://www.olx.ro/oferta/apartament-3-camere-de-inchiriat-militari-lujerului-IDcZo7K.html#43f28640a4
2) Omkostnader i form av mat och vård? Vad pratar du om?
a) Du kan se att en 3a kostar 3.5-4000 kr. Då har man kvar 4-5000 i månaden att leva på. Vad är problemet?
3) Hur blir det i Sverige om ena föräldern blir sjuk eller arbetslös?

Har man råd att ha kvar 3an på Söder då?
4) Min man kommer från Rumänien och jag pratar rumänska flytande, jag brukar också hänga på rumänska mamma-forum.
a) Ja Rumänien är fattigt enligt standarden "har inte BMW och årlig Thailandsresa"