2019-11-06, 18:08
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Du bemöter fortfarande inget av det jag skrev. Vad du gör på din fritid har jag inget intresse av.

1) Vad är det som jag inte bemöter.

2) Det handlar inte om vad jag gör på min fritid. Jag frågar hur tjejerna är utsatta när de får betalt för att ha sex?
Citera
2019-11-06, 18:10
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Det är du som har dragit in diskussionen på heroinisten och hennes beslut. Jag svarade dig bara.

En person kan vara myndig som helhet men i ett tillstånd av drogpåverkan eller extremt alkoholbruk inte vara tillräknelig. Personen blir inte omyndigförklad därav.

Det var inte jag som började ifrågasätta heroinistens förmåga att fatta egna beslut men det är just där vi hamnar när man säger att hon inte är tillräknelig. Svenskar i allmänhet har mycket svårt att acceptera att myndiga människor har rätt att ta egna beslut utan tycker ofta att staten ska vara en pappa som säger nej, du vet inte ditt eget bästa och därför bestämmer jag åt dig istället.

Det här är en översittarattityd som visar att man vill ha ett elitistiskt samhälle där medborgarna aldrig blir riktigt myndiga utan där det istället är staten som vet vad som är bäst för individen.
Citera
2019-11-06, 18:11
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Du har sex med en massa okända män varje dag vecka efter vecka år efter år gratis, det är liksom inte samma sak att ha sex med sin man varje dag och med eventuella andra man valt ut att ha sex med

1) Jag skulle gärna göra det om jag kunde.

2) Jag brukar inte välja ut män det är en grej för mig att knulla med vem som helst som vill ha mig.

3) Nej det är inte annorlunda att göra det varje dag jämfört med att göra det en gång i månaden för att det är ingen big deal.
Senast redigerad av Babianen 2019-11-06 kl. 18:14.
Citera
2019-11-06, 18:12
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Hur är det vidrigt att ha heterosexuellt sex? Är du lesbisk eller asexuell?

Inget av det.
Citera
2019-11-06, 18:14
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Inget av det.

Så varför säger du att det är vidrigt att män har sex med kvinnor?
Citera
2019-11-06, 18:16
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Det var inte jag som började ifrågasätta heroinistens förmåga att fatta egna beslut men det är just där vi hamnar när man säger att hon inte är tillräknelig. Svenskar i allmänhet har mycket svårt att acceptera att myndiga människor har rätt att ta egna beslut utan tycker ofta att staten ska vara en pappa som säger nej, du vet inte ditt eget bästa och därför bestämmer jag åt dig istället.

Det här är en översittarattityd som visar att man vill ha ett elitistiskt samhälle där medborgarna aldrig blir riktigt myndiga utan där det istället är staten som vet vad som är bäst för individen.

Fast det ÄR inte bra för en människa att fatta beslut under påverkan av heroin. I såna fall har jag inte något problem med att staten stöttar upp och väljer åt personen. Det betyder inte att personen är omyndig i allmänhet.
Alla vet också att ingen människa i första, andra eller ens tredje hand väljer att hamna under en bro och missbruka heroin.
Citera
2019-11-06, 18:20
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Fast det ÄR inte bra för en människa att fatta beslut under påverkan av heroin. I såna fall har jag inte något problem med att staten stöttar upp och väljer åt personen. Det betyder inte att personen är omyndig i allmänhet.
Alla vet också att ingen människa i första, andra eller ens tredje hand väljer att hamna under en bro och missbruka heroin.

Du måste bottna i om hon är myndig att fatta egna beslut eller inte, nu vacklar du fram och tillbaks.
Det är för övrigt inte bra att fatta beslut om man är korkad heller, borde feminister vara myndiga?

För det är just detta du måste besvara, om man inte erkänner individens rätt att fatta egna beslut så är det ett omyndigförklarande av personen. Att vara myndig innebär just att man får ta sina egna beslut och även bära konsekvenserna av dessa.
Citera
2019-11-06, 18:21
Avslutad
Citat:
1) Vad är det som de inte har råd med? Om de tjänar 4500-7000 kronor i månaden då kan de betala sin mat och en del räkningar.

2) Hur lever deras föräldrar fattigt om de också har jobb? De får in kanske 10k kr i månaden. Sen bidrar tjejen med kanske 5000 kronor till. 15k kr i månaden är inte dåligt.

3) Om pappa är arbetslös kan han få bidrag på samma sätt som i alla andra EU länder.

1. Fast en familj hyr en lägenhet som är större än en etta, vanligtvis. Då kostar den mer, kanske runt 4000-7000 kr, alltså hela den ena förälderns lön, kanske ännu mer. En familj har också mycket större omkostnader i form av mat, vård och annat.

2. Jo det är dåligt, speciellt med tanke på att barnen kanske studerar eller fortfarande går i skolan. Eller om den ena föräldern blir arbetslös eller sjuk.

3. I Rumänien har de inte samma välfärdssystem som i Sverige.

Rumänerna lever mycket fattigt, de ÄR fattiga. Jag har samtalat med minst 10-15 rumäner, MINST. Jag har till och med jobbat med några stycken rumäner och alla sa att livet i Rumänien är väldigt fattigt.
Citera
2019-11-06, 18:22
Avslutad
Jag har i runda slängar träffat runt 100 eskorter och jag vågar påstå att INGEN har varit drogpåverkad. I varje fall inte så uppenbart att man har märkt något, och då är jag väldigt observant.
Alltså hela den här tråden är verkligen stor underhållning där bittra, psykiskt sjuka kvinnor ger upplopp för sina sjuka fantasier som om det vore verkligheten...

För helvete, tror ni att jag, WW och andra sexköpare är några jävla sadister som skulle tycka det är kul att betala för drogpåverkade kvinnor som dessutom har tvingats till att göra det?
Jag skulle inte gå till någon om så jag fick betalt, än mindre skulle jag själv betala för det. Och jag vågar påstå att jag pratar för 99% av alla sexköpare.
I de flesta fall är vi normala män som behandlar kvinnor mycket bättre än vad de har gjort sig förtjänta av...

Här på forumet kryllar det av män som gråter över att de inte kan finna någon kvinna. För helvete sluta gråt, jag kan lova er att det är tusen gånger bättre vara själv än tillsammans med en galen svensk feminist. Åk utomlands och köp sex, och låt de feta galna kärringarna nöja sig med katter och "ensamkommande" afghaner...
Citera
2019-11-06, 18:23
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Så varför säger du att det är vidrigt att män har sex med kvinnor?

Det var inte vad jag sa. Kan du inte läsa?
Citera
2019-11-06, 18:24
Avslutad
Citat:
Du måste bottna i om hon är myndig att fatta egna beslut eller inte, nu vacklar du fram och tillbaks.
Det är för övrigt inte bra att fatta beslut om man är korkad heller, borde feminister vara myndiga?

För det är just detta du måste besvara, om man inte erkänner individens rätt att fatta egna beslut så är det ett omyndigförklarande av personen. Att vara myndig innebär just att man får ta sina egna beslut och även bära konsekvenserna av dessa.

Fast folkviljan gör gällande i Sverige att man ska kunna omhänderta missbrukare mot deras vilja, vuxen som minderårig.

Omyndigförklarar man dem då?
Citera
2019-11-06, 18:27
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:

Jag vacklar inte. Jag har klart och tydligt sagt att hon ska vara myndig, men att myndigheten kan stå tillbaka i situationer då personen är en fara för sig själv. Det finns till exempel tvångsvård. Anser du inte att dessa personer är myndiga?

Det är samma sak om det är en man som säljer sex under heroinpåverkan, ifall du nu inbillade dig att det rörde kvinnor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in