Citat:
Ursprungligen postat av
BarryHero
Mattias Johansson gör det väl hyfsat i Grekland men han brände väl alla slags landslagsbroar när han struntade i en avgörande U21-samling för att åka till Thailand med grabbgänget istället.
Nu talade jag ju förvisso om de spelare som tidigare figurerat på positionen under Jannes ledning. Men visst, Johansson spelar regelbundet i Grekland och verkar vara en riktigt oskön snubbe.
Citat:
Ursprungligen postat av
Steff83
Spelar ingen roll. Han behövs och gör nytta med sitt hårda jobb.. Vi såg vilken pannkaka det blev mot Norge hemma när han inte startade. Quaison och Isak ska inte spela ihop. Dom behöver var och en Berg brevid sig.
Exakt, en stor anledningen till att Quaison gick så bra i början var att han hade Berg och Claesson vid sin sida.
Citat:
Ursprungligen postat av
BarryHero
Ja, det vore kul om Sverige kunde säkra avancemanget genom en bortaseger mot Rumänien för att sedan kunna lufta spelare som Dejan Kulusevski, Mattias Svanberg, och förstås Flashback-favoriten Riccardo Gagliolo i den avslutande hemmamatchen mot Färöarna.
Gagliolo kommer få noll sekunders speltid den här samlingen, så till vida det inte blir massiva skadeavbräck i backlinjen. Måste Bengtsson linka av efter en kvart borta mot Rumänien, så kommer Helander in på vänsterbacken.
Hoppas Riccardo i alla fall har bättrat på sin undermåliga svenska, det här håller ju inte -
https://www.svt.se/sport/fotboll/gagliolo-efter-forsta-traningen-med-landslaget-jag-alskar-sverige
Reportern: - Hur mycket svenska kan du?
Gagliolo: - Nu mikki timma jag inti koma to Sverige... Så för mig, lite svårt, varför... I don't remeber all the words.
Haha!