2019-11-06, 12:37
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrolleriKonto
Som det framgick när jag inventerade högerbackar med anledning av att Krafth ska bli farsa, så är ju de spelare som tidigare figurerat som reserv på den positionen inte i slag av olika anledningar.
Mattias Johansson gör det väl hyfsat i Grekland men han brände väl alla slags landslagsbroar när han struntade i en avgörande U21-samling för att åka till Thailand med grabbgänget istället.

Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Antar att Krafth är petad från truppen.
Krafth ska bli pappa. En Krafth som för övrigt bara sett en enda minuts speltid sedan DeAndre Yedlin återvände från skada i Newcastle.
Citera
2019-11-06, 12:38
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Det är ju just det som är grejen med Berg. Han jobbar och sliter men får väldigt sällan utdelning. Det var kul för honom att få göra mål mot Spanien, men för att vara anfallare gör han väldigt lite mål.
Spelar ingen roll. Han behövs och gör nytta med sitt hårda jobb.. Vi såg vilken pannkaka det blev mot Norge hemma när han inte startade. Quaison och Isak ska inte spela ihop. Dom behöver var och en Berg brevid sig.
Citera
2019-11-06, 12:39
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Mattias Johansson gör det väl hyfsat i Grekland men han brände väl alla slags landslagsbroar när han struntade i en avgörande U21-samling för att åka till Thailand med grabbgänget istället.

Krafth ska bli pappa. En Krafth som för övrigt bara sett en enda minuts speltid sedan DeAndre Yedlin återvände från skada i Newcastle.

Citat:
Nej. Han ska bli pappa för första gången, därför avböjde han den här samlingen.

Tack för svar.
Citera
2019-11-06, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Spelar ingen roll. Han behövs och gör nytta med sitt hårda jobb.. Vi såg vilken pannkaka det blev mot Norge hemma när han inte startade. Quaison och Isak ska inte spela ihop. Dom behöver var och en Berg brevid sig.
Så att Sverige gjorde en usel första halvlek mot Norge beror alltså på Bergs petning ur startelvan? Förstår inte hypen kring Berg. Säger inte att han är totalt värdelös men så bra som folk här vill få det till är han inte. Ja, han sliter och jobbar hårt , men han är anfallare och då är ens främsta uppgift att göra mål. Berg är väldigt överskattad totalt sett i förhållande till hans position.
Citera
2019-11-06, 12:44
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Så att Sverige gjorde en usel första halvlek mot Norge beror alltså på Bergs petning ur startelvan? Förstår inte hypen kring Berg. Säger inte att han är totalt värdelös men så bra som folk här vill få det till är han inte. Ja, han sliter och jobbar hårt , men han är anfallare och då är ens främsta uppgift att göra mål. Berg är väldigt överskattad totalt sett i förhållande till hans position.
Du är lite sent ute nu och går bara med strömmen..som har sinat. Berg har dessutom börjat göra mål i klubblaget igen..och spelar ju på en betydligt högre nivå igen.

Berg är den mest givne anfallaren. Det kan jag lova.

Snarare bör man väl undra vad fan Guidetti gör i truppen?
Citera
2019-11-06, 12:46
Medlem
Citat:
Du är lite sent ute nu och går bara med strömmen..som har sinat. Berg har dessutom börjat göra mål i klubblaget igen..och spelar ju på en betydligt högre nivå igen.

Berg är den mest givne anfallaren. Det kan jag lova.

Snarare bör man väl undra vad fan Guidetti gör i truppen?
Börjar han göra fler mål i landslaget också, då ändrar jag min uppfattning men där har han mycket att bevisa ännu.

Men Guidetti håller jag med om. Frågan är ju dock vem som i så fall är ett bättre alternativ än honom?
Citera
2019-11-06, 12:53
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Börjar han göra fler mål i landslaget också, då ändrar jag min uppfattning men där har han mycket att bevisa ännu.

Men Guidetti håller jag med om. Frågan är ju dock vem som i så fall är ett bättre alternativ än honom?

Jordan Larsson, ordinarie i sitt ryska lag med fyra mål på elva matcher hittills vilket är helt okej i en ny liga. Eller Robin Söder...

Det är hög tid för Cetinkaya att flytta på Guidetti, helst gärna i vinter. Han har kört fast helt i Alaves. Underligt hur den situationen har utvecklats med tanke på att han rent monetärt är den klubbens största köp någonsin. Sen kort efter köpets slutförande har han behandlats som något katten har släpat in...
Senast redigerad av snillet_1 2019-11-06 kl. 12:56.
Citera
2019-11-06, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Det känns väldigt lite som Janne Andersson faktiskt. Tror inte alls på ditt resonemang.

Kulusevski har uppenbarligen varit riktigt bra i Serie A. Svanberg har fått rikligt med speltid, och Tankovic har varit Allsvenskans bästa offensiva spelare. Rätt klara uttagningar.

Antar att Krafth är petad från truppen.

Jag skulle sätta en slant på att en kombo eller allihop av Lindelöf, Forsberg, Larsson, Ekdal och Berg inte startar mot Färöarna om vi är EM-klara(alla startar troligtvis mot Rumänien).
Citera
2019-11-06, 12:56
Medlem
BarryHeros avatar
Varför är journalisterna på landslagets presskonferenser så usla på att ställa frågor? De ställer 5-6 frågor varav de flesta av dem handlar om rasism och sen säger presschefen "jaha, inga mer frågor verkar det som... tack för idag!".

Varför ställer man inte fler fotbollsspecifika frågor? Det lär ju finnas hur mycket som helst att fråga om. Själv är jag nyfiken på vad Janne ser i Muamer Tankovic. Han känns för offensivt lagd för att passa in som ytter i Janne Anderssons system och lär knappast vara aktuell i en match som den mot Rumänien. Vilken funktion fyller han i truppen? Är han ett offensivt vapen om man skulle ligga under mot Rumänien och desperat behöver göra ett mål?
Citera
2019-11-06, 13:05
Medlem
TrolleriKontos avatar
Citat:

Nu talade jag ju förvisso om de spelare som tidigare figurerat på positionen under Jannes ledning. Men visst, Johansson spelar regelbundet i Grekland och verkar vara en riktigt oskön snubbe.

Citat:

Exakt, en stor anledningen till att Quaison gick så bra i början var att han hade Berg och Claesson vid sin sida.

Citat:
Ja, det vore kul om Sverige kunde säkra avancemanget genom en bortaseger mot Rumänien för att sedan kunna lufta spelare som Dejan Kulusevski, Mattias Svanberg, och förstås Flashback-favoriten Riccardo Gagliolo i den avslutande hemmamatchen mot Färöarna.

Gagliolo kommer få noll sekunders speltid den här samlingen, så till vida det inte blir massiva skadeavbräck i backlinjen. Måste Bengtsson linka av efter en kvart borta mot Rumänien, så kommer Helander in på vänsterbacken.

Hoppas Riccardo i alla fall har bättrat på sin undermåliga svenska, det här håller ju inte - https://www.svt.se/sport/fotboll/gagliolo-efter-forsta-traningen-med-landslaget-jag-alskar-sverige

Reportern: - Hur mycket svenska kan du?
Gagliolo: - Nu mikki timma jag inti koma to Sverige... Så för mig, lite svårt, varför... I don't remeber all the words.

Haha!
Citera
2019-11-06, 13:11
Medlem
Citat:
Varför ställer man inte fler fotbollsspecifika frågor? Det lär ju finnas hur mycket som helst att fråga om. Själv är jag nyfiken på vad Janne ser i Muamer Tankovic. Han känns för offensivt lagd för att passa in som ytter i Janne Anderssons system och lär knappast vara aktuell i en match som den mot Rumänien. Vilken funktion fyller han i truppen? Är han ett offensivt vapen om man skulle ligga under mot Rumänien och desperat behöver göra ett mål?

Ska vara i en elva likt den borta mot Färöarna som man kan tänka sig Tankovic. Då var ju Quaison ytter, förvisso med en direkt motpol i Seb på andra kanten.

Känns som att Kulusevski tagit Durmaz plats iaf. Janne sa att han såg Svanberg som central spelare i den här truppen, Hiljemarks plats med andra ord. Sema har väl Claessons plats om man vill hårdra det, även om han inte tagit över startplatsen. Tankovic svårare..
Citera
2019-11-06, 13:17
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Hoppas Riccardo i alla fall har bättrat på sin undermåliga svenska, det här håller ju inte - https://www.svt.se/sport/fotboll/gagliolo-efter-forsta-traningen-med-landslaget-jag-alskar-sverige

Reportern: - Hur mycket svenska kan du?
Gagliolo: - Nu mikki timma jag inti koma to Sverige... Så för mig, lite svårt, varför... I don't remeber all the words.

Haha!
Den lär vara bättre under den här samlingen med tanke på att den där intervjun gjordes i början av förra samlingen och han haft en månad på sig att öva (en månad där han dessutom varit skadad en del).

Med "mycket timmar" antar jag att han menar "många timmar" (många timmar sedan det senaste besöket) eller att han blandar ihop "timmar" och "gånger" (jämför med engelskan "times" som betyder "gånger") och helt enkelt att han inte varit i Sverige "så många gånger" under de senaste åren pga sitt hektiska fotbollsliv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in