2019-11-04, 18:50
Medlem
Stigmata01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Higgswitz
Hon studerar (föga förvånade) på Socionomprogrammet på Göteborgs universitet där hon efter flygkapningen fick ryggdunkar av sina kursare och sedermera hjältestatus.

Sjuka är att det är just vänsterblivna miljö och muslim vurmare som söker sig till socionom och lärarprogrammen för att sedan sitta på myndigheter och skolor och sprida sin aktivism.
2019-11-04, 20:32
Medlem
Mingla101s avatar
Ja det vore intressant att få veta hur hon blir sån hon blev.
Senast redigerad av Mingla101 2019-11-04 kl. 20:49.
2019-11-04, 20:43
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mingla101
Ja det vore intressant att få veta hur man blir sån hon blev.

Jag skulle gärna vilja veta vilka som är hennes källor. Har för mig att det är konfidentiellt när folk utvisas och vilken tid och vilket plan de ska åka med. Så det är antingen någon som jobbar på en myndighet eller på resebolaget som bokar resor åt polisen/migrationsverket
2019-11-04, 20:48
Medlem
Mingla101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Jag skulle gärna vilja veta vilka som är hennes källor. Har för mig att det är konfidentiellt när folk utvisas och vilken tid och vilket plan de ska åka med. Så det är antingen någon som jobbar på en myndighet eller på resebolaget som bokar resor åt polisen/migrationsverket

Du har en poäng där!
2019-11-05, 00:54
Medlem
Kosmos.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stigmata01
Sjuka är att det är just vänsterblivna miljö och muslim vurmare som söker sig till socionom och lärarprogrammen för att sedan sitta på myndigheter och skolor och sprida sin aktivism.
Vilka typer tror du det är som sitter på migrationsverket och delar ut PUT till allt och alla?

Jo det ska jag berätta för dig. Batikhäxor som Elin.
2019-11-05, 23:19
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av setterwalls04
Detta är horribelt. Det här ska, i min värld, kriminaliseras så hårt det bara går. Att hylla, så som ett hjältedåd, när någon begått ett brott. Usch!

En slump var det ju dock inte att hon läste på Socionomprogrammet. Det är väl det enda programmet hon vågar sig in på. Att välja någon linje där folk faktiskt har en egen åsikt och kan tänka själva är nog ganska jobbigt i hennes situation. Kan se det framför mig hur hon illa kvickt blivit utfryst.

Men vi fortsätter på spåret, vet du vilken termin hon läser? Klarar hon kurserna?

Åh, socionom såklart! Jag skulle tippa att hon även tar lite extra kurser i det nya trendämnet Geunusvetenskap på Göteborgs universitet. Där får man ha konstiga bylsiga kläder och både anklaga, döma och bestraffa personer för penisinnehav... Inga goa gubbar där alltså.

Men jag är helt säker på att hon tittar på Paradise Hotel i smyg om kvällarna.
2019-11-06, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Får jag låna detta?

Jag är helt enig i din bedömning för övrigt. Det är så efterblivet att man, om man inte kände till Sverige sedan tidigare, aldrig hade trott att det var sant.
Ja, gör det och gör det väldigt uppenbart för din omgivning att du har noll koll på vad dagsböter etc. innebär.
2019-11-06, 09:12
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sazed
Ja, gör det och gör det väldigt uppenbart för din omgivning att du har noll koll på vad dagsböter etc. innebär.

Nu tror jag att du tänkte lite fel här. Kan du förklara vad du menar att jag har dålig koll på? Vad dagsböter innebär, och skillnader i dagsböter givet inkomster, är det det du menar?
2019-11-06, 10:01
Medlem
Tydligen en del som ströks från tråden - men diskussion om den rättsliga/polisiära sidan av detta intressanta testfall på PK-ismen i Sverige passar kanske bättre i denna tråd: (FB) Aktivist stoppade Utvisning i Göteborg idag, 2018-07-23
2019-11-06, 11:30
Medlem
Tingsrätten tog om rättegången efter att en nämndeman hade straffat ut sig via kommentarer i media, men man kom till samma resultat: skyldig och dagsböter. 60 DB ā 70 kr.

Stefan Eriksson, advokat och expert på flygrätt, anser att Elin borde dömts till fängelse, omkring två veckor. Jag instämmer, men det borde egentligen blivit längre.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/dom-faller-mot-aktivisten-elin-ersson-igen
2019-11-06, 12:15
Medlem
Steff83s avatar
Har inte följt detta så mycket..men borde inte flygbolaget stämma skiten ur henne? Eller vilka höll i det?
2019-11-06, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Har inte följt detta så mycket..men borde inte flygbolaget stämma skiten ur henne? Eller vilka höll i det?

Flygbolaget har säkert ett skadeståndskrav då hon medvetet försenade dem. Det är dock en process som de måste driva mot henne i ett annat spår.

Det brott hon begått hanteras av tingsrätten. 4200 i dagsböter för att vägrat sätta sig när planet som stod på marken skulle lyfta får väl anses rimligt.

Det känslomässiga tramset om att hon är en hemsk flygplanskapare och terrorist är inte bara oproportionerligt, det grundar sig enbart på att hon ville stoppa utvisningar med det planet. Hon vägrade lyda ombord och då är 4200 i böter rimligt som rättslig påföljd.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in