Citat:
Ursprungligen postat av
Babianen
Det är tvärtom minst 80% av kvinnorna hatar män.
1) Jag håller med om att det skulle gå att minska manshatet. Men det är rent teoretiskt och kommer aldrig att hända.
2) Anta att "konservativa" aldrig får makten igen och att det fortsätter så här. Kanske kommer vi till en punkt där vi måste ta bort kvinnors rösträtt?
1) Det görs försök i ett par andra länder att backa kulturen tillbaka till 1950 talet. Jag vet inte hur bra det går.
2) Det som du missar är att folk på den tiden gifte sig efter gymnasiet och att kvinnor inte gick på universitet.
3) Kvinnor lär sig att hata män på riktigt när de går på universitetet. Så för att ditt koncept ska funka måste vi gå tillbaka till att folk gifter sig när de är 18. Lycka till med det i Feminismens Saudi Arabien.
4) Jag tycker att du måste vara öppen för lösningar som fungerar i andra kulturer. Till exempel i Indien eller MENA.
Eller så kan vi bara legalisera våldtäkt inom äktenskapet då kan män tvinga kvinnor att ställa upp. Känns som en enklare lösning.
Sexköp gör att många män orkar med att stanna kvar i sina äktenskap. Speciellt när deras fruar blir gamla och fula. Har du tänkt på det?
Tvång fungerar inte speciellt bra. kan ta ett exempel:
Om ett barn inte vill äta grönsaker. Om man då tvingar barnet kommer det protestera ,barnet tycker man kör över hans självbestämmande.
Vad man bör göra är att utbilda barnet och få det att hålla med om saker.
- Om du äter grönsaker blir du friskare.
- Du är inte så trött.
- Du kan springa snabbare.
Till slut kommer barnet vilja äta grönsaker för han vill vissa saker.
Samma sak med att män ska tvinga sina fruar till sex. Hon kommer protestera mot sex.
Och det är en väg mot mindre kärlek mellan makarna.
Ex. vad jag tror funkar bättre.
Mannen frågar frun . Vill du ha sex ?
- Nej jag är trött.
- Nej då måste vi vänta , det är viktigare att du känner dig bra.
- Jo jag känner mig helt utpumpad.
- Jo du måste få vila mer , du kan gå upp en timme senare jag fixar frukost sen skjutsar jag dig till jobbet.
- Det var snällt , men det blir inte någon sex för det.
- Det är OK !
- Jag ska berätta varför . Jag känner mig inte så snygg så det är inte så roligt.
- Jo men för mig är du snygg. Det är viktigt du känner dig snygg. Vi får träna på det.
- Ok det kan vi göra.