2019-11-06, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) De flesta jag känner som är födda på 1940 talet gifte sig vid 18. Sen var kvinnan hemmafru medan mannen utbildade sig och jobbade.

2) Det som du säger kanske gällde för folk som var fattiga?
Fattiga fick oftare tillstånd från sina föräldrar att gifta sig eftersom fattiga oftare blev gravida utanför äktenskapet och hade förre möjligheter att bli ogravida .

Att de flesta du känner som är födda på 40-talet gifte sig vid 18 år säger ingenting register över giftermål säger hur det sett i befolkningen och där ligger snittåldern för giftermål årtionden efter årtionden några år kring 30 år.
Citera
2019-11-06, 09:17
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Fattiga fick oftare tillstånd från sina föräldrar att gifta sig eftersom fattiga oftare blev gravida utanför äktenskapet och hade förre möjligheter att bli ogravida .

Att de flesta du känner som är födda på 40-talet gifte sig vid 18 år säger ingenting register över giftermål säger hur det sett i befolkningen och där ligger snittåldern för giftermål årtionden efter årtionden några år kring 30 år.

1) De flesta 40 talister som jag känner gifte sig vid 17-18 år. Till exempel,

a) min mammas man träffade sin fru vid 17 och gifte sig med henne vid 18.

b) båda mina gamla lärare träffades i gymnasiet och gifte sig vid 18.

c) min mammas väninna gifte sig med sin man vid 18-19.

d) min mamma gifte sig med sin första man vid 19.

e) en annan av min mammas väninnor träffade sin första man vid 18 också.

2) Jag känner till 3 par som gifte sig efter 20.

3) Så precis som med diskussionen om gårdar tror jag att det här är feministiska lögner som du hittar på.

4) Kan tillägga att jag själv har levt med min man sen jag var 18.
Citera
2019-11-06, 09:37
Medlem
over-unitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Jag har inte vägrat legalisering av nånting din korkade jävla fan.

Nej, du har bara passivt stått och tittat på medan feminister berövat män ett grundläggande nöje, att få roa sig med nakna kvinnor för kaffepengar.

Borde inte du dra ditt strå till stacken och demonstrera offentligt för mäns rätt att förnedra kvinnor sexuellt på en bordell.
Citera
2019-11-06, 09:42
Medlem
Citat:
1) De flesta 40 talister som jag känner gifte sig vid 17-18 år. Till exempel,

a) min mammas man träffade sin fru vid 17 och gifte sig med henne vid 18.

b) båda mina gamla lärare träffades i gymnasiet och gifte sig vid 18.

c) min mammas väninna gifte sig med sin man vid 18-19.

d) min mamma gifte sig med sin första man vid 19.

e) en annan av min mammas väninnor träffade sin första man vid 18 också.

2) Jag känner till 3 par som gifte sig efter 20.

3) Så precis som med diskussionen om gårdar tror jag att det här är feministiska lögner som du hittar på.

4) Kan tillägga att jag själv har levt med min man sen jag var 18.
Enklast är att du googlar själv på ålder för giftermål i Sverige genom tiderna .

Varför vet du giftermålsålder för din mammas väninnor, jag kände endast min mammas vänner ytterst ytligt och knappast när de gifte sig.
Citera
2019-11-06, 09:42
Medlem
Citat:
Det är tvärtom minst 80% av kvinnorna hatar män.

1) Jag håller med om att det skulle gå att minska manshatet. Men det är rent teoretiskt och kommer aldrig att hända.

2) Anta att "konservativa" aldrig får makten igen och att det fortsätter så här. Kanske kommer vi till en punkt där vi måste ta bort kvinnors rösträtt?

1) Det görs försök i ett par andra länder att backa kulturen tillbaka till 1950 talet. Jag vet inte hur bra det går.

2) Det som du missar är att folk på den tiden gifte sig efter gymnasiet och att kvinnor inte gick på universitet.

3) Kvinnor lär sig att hata män på riktigt när de går på universitetet. Så för att ditt koncept ska funka måste vi gå tillbaka till att folk gifter sig när de är 18. Lycka till med det i Feminismens Saudi Arabien.

4) Jag tycker att du måste vara öppen för lösningar som fungerar i andra kulturer. Till exempel i Indien eller MENA.

Eller så kan vi bara legalisera våldtäkt inom äktenskapet då kan män tvinga kvinnor att ställa upp. Känns som en enklare lösning.

Sexköp gör att många män orkar med att stanna kvar i sina äktenskap. Speciellt när deras fruar blir gamla och fula. Har du tänkt på det?

Tvång fungerar inte speciellt bra. kan ta ett exempel:

Om ett barn inte vill äta grönsaker. Om man då tvingar barnet kommer det protestera ,barnet tycker man kör över hans självbestämmande.

Vad man bör göra är att utbilda barnet och få det att hålla med om saker.

- Om du äter grönsaker blir du friskare.

- Du är inte så trött.

- Du kan springa snabbare.

Till slut kommer barnet vilja äta grönsaker för han vill vissa saker.

Samma sak med att män ska tvinga sina fruar till sex. Hon kommer protestera mot sex.

Och det är en väg mot mindre kärlek mellan makarna.

Ex. vad jag tror funkar bättre.

Mannen frågar frun . Vill du ha sex ?

- Nej jag är trött.

- Nej då måste vi vänta , det är viktigare att du känner dig bra.

- Jo jag känner mig helt utpumpad.

- Jo du måste få vila mer , du kan gå upp en timme senare jag fixar frukost sen skjutsar jag dig till jobbet.

- Det var snällt , men det blir inte någon sex för det.

- Det är OK !

- Jag ska berätta varför . Jag känner mig inte så snygg så det är inte så roligt.

- Jo men för mig är du snygg. Det är viktigt du känner dig snygg. Vi får träna på det.

- Ok det kan vi göra.
Citera
2019-11-06, 09:47
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Enklast är att du googlar själv på ålder för giftermål i Sverige genom tiderna .

Varför vet du giftermålsålder för din mammas väninnor, jag kände endast min mammas vänner ytterst ytligt och knappast när de gifte sig.

1) Jag vet att fattiga människor gifte sig senare för att de inte hade råd att skaffa ett eget hushåll.

2) Bland mina vänner och bekanta var det normen att gifta sig vid 18-19. Det gäller cross country också.

a) Bland mina vänners föräldrar från USA var normen att kvinnorna inte gick på universitet eftersom de ändå skulle bli hemmafruar.

3) Man umgås och pratar? Det är väl normalt. Jag känner de flesta av min mammas vänner sen jag var barn.

a) När jag var barn kände alla sina vänners föräldrar. Alla lär ju känna varandra.

b) Även när min mamma presenterar nya människor för mig får jag veta vem deras partner är, när de gifte sig, vad för sorts karriär alla inblandade har haft.

c) Hur umgås du med folk?
Senast redigerad av Babianen 2019-11-06 kl. 09:49.
Citera
2019-11-06, 10:02
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Samma sak med att män ska tvinga sina fruar till sex. Hon kommer protestera mot sex.

Men det kommer också att vara mer upphetsande för henne. Kvinnor tänder ju på att bli tvingade till sex.

Citat:

Det tror jag inte. Kvinnor uppfattar män som accepterar ett nej som mesiga och det är avtändande.

Citat:

- Nej jag är trött.

- Jo du måste få vila mer , du kan gå upp en timme senare jag fixar frukost sen skjutsar jag dig till jobbet.

- Det är OK !

- Jag ska berätta varför . Jag känner mig inte så snygg så det är inte så roligt.

- Jo men för mig är du snygg. Det är viktigt du känner dig snygg. Vi får träna på det.

- Ok det kan vi göra.

1) Men du förstår väl att det är avtändande med en man som lagar frukost (cringe) och agerar chaufför?

2) Mannen har två val,

a) säga åt kvinnan att sära på benen och sen sätta på henne. Det kommer kvinnan att tycka om.

b) göra slut och köpa sex istället.
Citera
2019-11-06, 10:16
Medlem
Citat:
Men det kommer också att vara mer upphetsande för henne. Kvinnor tänder ju på att bli tvingade till sex.

Det tror jag inte. Kvinnor uppfattar män som accepterar ett nej som mesiga och det är avtändande.

1) Men du förstår väl att det är avtändande med en man som lagar frukost (cringe) och agerar chaufför?

2) Mannen har två val,

a) säga åt kvinnan att sära på benen och sen sätta på henne. Det kommer kvinnan att tycka om.

b) göra slut och köpa sex istället.

Även om hon skulle tända på det sexuellt så är det inget som kommer få kvinnan att känna kärlek till sig själv och sin man.

Hemmet ska inte vara en stridszon utan det ska kännas tryggt för kvinnan att vara där.

Mannen borde göra sin fru helt säker på att:

- Han aldrig vill skada henne.

- Att hon kan vara helt trygg i hans sällskap.

- Att hon inte behöver känna sig obekväm eller skämmas för något i hans närvaro.

- Att hon kan säga saker utan vara orolig för konsekvenser.

Känner du dig helt trygg i ditt hem ?
Citera
2019-11-06, 10:18
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Ja, det var ett förslag på ett enklare och billigare alternativ som inte kräver att kvinnor ska offra sig och ligga med dem som ingen vill ligga med frivilligt eller bli lagligt våldtagna.

Problemet löst, inga otillfredsställda lustar och ingen behöver motvilligt ställa upp eller låta sig våldtas.

Precis, du tycker kemisk kastrering är ett bättre alternativ än legaliserad prostitution.

Haha din jävla idiot.
Citera
2019-11-06, 10:23
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Tvång fungerar inte speciellt bra. kan ta ett exempel:

Om ett barn inte vill äta grönsaker. Om man då tvingar barnet kommer det protestera ,barnet tycker man kör över hans självbestämmande.

Vad man bör göra är att utbilda barnet och få det att hålla med om saker.

- Om du äter grönsaker blir du friskare.

- Du är inte så trött.

- Du kan springa snabbare.

Till slut kommer barnet vilja äta grönsaker för han vill vissa saker.

- Nej jag är trött.

- Det är OK !

- Ok det kan vi göra.
Du har inte så många små barn va?
Citera
2019-11-06, 10:24
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Även om hon skulle tända på det sexuellt så är det inget som kommer få kvinnan att känna kärlek till sig själv och sin man.

Hemmet ska inte vara en stridszon utan det ska kännas tryggt för kvinnan att vara där.

Mannen borde göra sin fru helt säker på att:

- Han aldrig vill skada henne.

- Att hon kan vara helt trygg i hans sällskap.

- Att hon inte behöver känna sig obekväm eller skämmas för något i hans närvaro.

- Att hon kan säga saker utan vara orolig för konsekvenser.

Känner du dig helt trygg i ditt hem ?

Fel på allt utom nr 2...
Citera
2019-11-06, 10:36
Medlem
Citat:
1) Jag vet att fattiga människor gifte sig senare för att de inte hade råd att skaffa ett eget hushåll.

2) Bland mina vänner och bekanta var det normen att gifta sig vid 18-19. Det gäller cross country också.

a) Bland mina vänners föräldrar från USA var normen att kvinnorna inte gick på universitet eftersom de ändå skulle bli hemmafruar.

3) Man umgås och pratar? Det är väl normalt. Jag känner de flesta av min mammas vänner sen jag var barn.

a) När jag var barn kände alla sina vänners föräldrar. Alla lär ju känna varandra.

b) Även när min mamma presenterar nya människor för mig får jag veta vem deras partner är, när de gifte sig, vad för sorts karriär alla inblandade har haft.

c) Hur umgås du med folk?
Du kan inte säga att det var vanligt att gifta sig direkt efter gymnasiet för att människor i din krets gjorde det, kyrkböcker och statistik utifrån det visar något helt annat där giftermålsåldern i Sverige sedan 1800-taket legat på några år under 30 år.

Åldern för giftermål i USA är inte intressant med tanke på att 200 000 omyndiga barn gifter sig varje år för att äldre killar haft sex med dem och för att undvika åtal för våldtäkt mot barn, dessutom gifter sig de evangeliskt kristna riktigt tidigt främst för att de vill ha sex och det få bara ske om man är gift
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in