2019-11-05, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Det är tvärtom minst 80% av kvinnorna hatar män.

1) Jag håller med om att det skulle gå att minska manshatet. Men det är rent teoretiskt och kommer aldrig att hända.

2) Anta att "konservativa" aldrig får makten igen och att det fortsätter så här. Kanske kommer vi till en punkt där vi måste ta bort kvinnors rösträtt?

1) Det görs försök i ett par andra länder att backa kulturen tillbaka till 1950 talet. Jag vet inte hur bra det går.

2) Det som du missar är att folk på den tiden gifte sig efter gymnasiet och att kvinnor inte gick på universitet.

3) Kvinnor lär sig att hata män på riktigt när de går på universitetet. Så för att ditt koncept ska funka måste vi gå tillbaka till att folk gifter sig när de är 18. Lycka till med det i Feminismens Saudi Arabien.

4) Jag tycker att du måste vara öppen för lösningar som fungerar i andra kulturer. Till exempel i Indien eller MENA.

Eller så kan vi bara legalisera våldtäkt inom äktenskapet då kan män tvinga kvinnor att ställa upp. Känns som en enklare lösning.

Sexköp gör att många män orkar med att stanna kvar i sina äktenskap. Speciellt när deras fruar blir gamla och fula. Har du tänkt på det?
Du har uppenbarligen inte tagit reda på hur gamla människor var när de gifte sig på 50-talet eftersom du tror att det var kring 18 år innan de ens var myndiga åldern låg istället kring 27 år. Genomsnittsåldern för giftermål sjönk till 24 år under en kort period på 60-talet
Citera
2019-11-05, 22:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Nej, du och Moment tillhör den minst hatiska skaran, absolut. Känslobaserade inlägg har ni en del av dock. Minns en rant från dig för ett tag sedan, t ex.

WW:s och Babianens "hat" är bara motstånd mot det mansförakt som råder här och i samhället i stort.

Och, menar du att kvinnoföraktet skulle vara oprovocerat?

Skillnaden är att jag inte var seriös.

Och mitt förslag att legalisera våldtäkt på kvinnor var om jag minns rätt en motreaktion på ipsis förslag att masskastrera män. Jag tvivlar inte en sekund på att hon och massor av andra kvinnor i landet på allvar skulle välja kastrering av män framför att låta dem köpa sex. Herregud, tror du verkligen att kvinnor har någon som helst sympati för män och deras sexbehov?

Jag är inte ett offer, jag har lyckats slita mig fri. Kvinnor har inte mig by the balls. Jag behöver inte förnedra mig själv framför fittiga, sexvägrande, flakeande och kravfyllda kvinnor, utan jag är fri att göra vad jag vill samtidigt som jag lever i min sexuella utopi. Lite som MGTOW med den lilla skillnaden att jag också har sex. Detta vill kvinnor förbjuda.

Det viktiga är att fler män vaknar upp.

Som att inte ni tjatar om samma saker om och om igen.

Ja, vi har gått varvet runt fem gånger men det är inte mitt fel.
Nej, din dumma jävla fan, jag framförde att ett ännu bättre alternativ än att legalisera våldtäkt, som var ditt förslag, var att kastrera alla de som ingen vill ligga med frivilligt.
Citera
2019-11-05, 22:43
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Du har uppenbarligen inte tagit reda på hur gamla människor var när de gifte sig på 50-talet eftersom du tror att det var kring 18 år innan de ens var myndiga åldern låg istället kring 27 år. Genomsnittsåldern för giftermål sjönk till 24 år under en kort period på 60-talet

De flesta äldre människor jag känner gifte sig vid 18.
Citera
2019-11-05, 22:44
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
1) Är du medveten om att UK är extremt generöst med council housing? I princip alla tonårstjejer som skaffar barn får automatiskt en social-bostad + bidrag.

2) Så det finns inga "kvinnor i utsatta lägen". De som säger att de är "utsatta" ljuger.

3) Tänk dig att du är Berta 46 år och du berättar för alla män i landet att det finns student-tjejer som särar på benen ni utbyte mot gratis hyra. Hur tror du att det får dig att se ut?

a) Så de måste säga att det handlar om "utsatta kvinnor som blir utnyttjade" annars kommer deras män att sparka ut dem samma dag.

1) Vad är det som jag förnekar? Folk som är trash kommer att göra trashiga saker oavsett vilken bransch de jobbar i. Det beror på låg IQ och har inget med sexhandel att göra.

a) Om de inte sålde sex hade de snattat eller rånat istället.

2) Det är inte Medelklass Malin som går på gatan och säljer sex för att få pengar till knark.

Oavsett om det är medelklassens kvinnor eller "trash med lågt IQ", skulle det vara mer rättfärdigat att köpa sex av en heroinist?
En heroinist väljer inte när denna är i beroende. Att utnyttja människor i såna lägen är så fruktansvärt lågt. Att man bara kan leva med sig själv efteråt är en gåta.
Citera
2019-11-05, 22:47
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Oavsett om det är medelklassens kvinnor eller "trash med lågt IQ", skulle det vara mer rättfärdigat att köpa sex av en heroinist?
En heroinist väljer inte när denna är i beroende. Att utnyttja människor i såna lägen är så fruktansvärt lågt. Att man bara kan leva med sig själv efteråt är en gåta.

1) Vem bryr sig? Det är ingen big deal.

2) Självklart väljer heroinister sitt missbruk.

3) Hur blir nån utnyttjad genom att både få sex och pengar?
Citera
2019-11-05, 22:49
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Jag menade inte dig främst, även om du också slänger ur dig en del ibland när du blir känslosam. Det finns en del andra här som hånar, föraktar, shame:ar män dagligen. Speciellt män som vägrar rätta in sig i ledet. Män som går sin egen väg. Och det är inte bara här, det gäller i samhället i stort. Bara att sexköpare nedsättande benämns som "torskar" säger en hel del. Det är bara till för att shame:a män till lydnad.

Det finns de här som hellre ser att män som inte får sex gratis kastreras, än att de tillåts köpa sex, t ex. Föraktet för lågstatusmän här, eller vanliga män som inte kan få sex gratis, och som vägrar acceptera sin roll, är avgrundsdjupt. Ungefär som en medeltida prinsessa skulle se på sina slavar/undersåtar. Män ska jobba, betala skatt och hålla käften. Detta är så pass mycket standard idag så folk tänker inte på det. Det sitter i ryggmärgen på både män och kvinnor, att så ska det vara.

Män börjar vakna upp mer och mer, men ännu är det en lång väg att gå. Hjärntvätten sitter fruktansvärt djupt.

Och att kvinnor vägrar se till att hålla den manliga befolkningen tillfredsställd OCH samtidigt vill förbjuda män från att köpa sex, säger en del om nivån av entitlement som finns hos kvinnor idag. Men ni reflekterar inte över det, för ni är uppväxta med det, det är en sån självklarhet för er.

Tänk så här: det är ungefär som att män skulle vägra försörja kvinnor men samtidigt förbjuda dem från att jobba och tjäna egna pengar. Något extrem liknelse men nivån av entitlement är densamma.

Och vakna upp ur vår djupa hjärntvätt lär vi inte göra så länge det finns människor likt WW som dagligen gör ett nummer av sitt hat och förakt för kvinnor. Han hånar, är skadeglad, beskyller andra för allt han är missnöjd med och önskar andra människor ont. Han är ett gräsligt och gränslöst svin, och på hans sida kommer aldrig en enda kvinna att stå. Möjligen de han betalar för.

Börja i den änden, få ordning på dina landsbröder som fullständigt har tappat det. Så kanske vi kan haka på sen.
Citera
2019-11-05, 22:53
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
1) Vem bryr sig? Det är ingen big deal.

2) Självklart väljer heroinister sitt missbruk.

3) Hur blir nån utnyttjad genom att både få sex och pengar?

1. Jag gör. Ok? Korkade kossa.
2. En heroinist i missbruk kan inte bara lägga av hur som helst. Läs på lite din korkade kossa
3. Om inte personen vill ha sex så blir den utnyttjad i sin svagare position som i det läget personen satt sig i med ett heroinmissbruk. Förstår du din korkade kossa?
Citera
2019-11-05, 22:57
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Kvinnor brukar ha ett större socialt nätverk och brukar inte bli lika ensamma som män efter pensionen. Min mamma t.ex umgicks med sina fd arbetskollegor långt efter pensionen. Hon hade också ett gäng kvinnor hon umgicks flitigt med som alla var ungdomsvänner. Hon gick på pilates och zumba. Hon avskydde katter.

Jämför det med att leva med en horkarl till äkta man som egentligen föraktar och äcklas av henne.
Jag vet inte vad det här anekdotiska beviset ska vara bra för, för sanningen är den att Svenskarna är världens ensammaste folk och det är väl en himla tur att din mamma hade umgänge med folk efter pensionen. Lät som en enda lång rockfestival, som du eldade på.

Din sista mening är det omvända till vad alla män till feminister lever med dagligen. Och de är bra många hundratusen fler än horkarlarna.

Har du sett de här kärringarna på konferens eller med annan frigång från hemmet? En kryssning, en tjejresa till Grekland eller liknande? Eller kanske ett besök i Afrika?
Citera
2019-11-05, 22:58
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
2. En heroinist i missbruk kan inte bara lägga av hur som helst. Läs på lite din korkade kossa
3. Om inte personen vill ha sex så blir den utnyttjad i sin svagare position som i det läget personen satt sig i med ett heroinmissbruk. Förstår du din korkade kossa?
Så...
Du har alltså blivit kallad korkad kossa idag?

Känns det bättre nu, eller behöver du en Snickers också?
Citera
2019-11-05, 23:00
Medlem
Citat:
De flesta äldre människor jag känner gifte sig vid 18.
Och det kunde man inte göra i Sverige förrän 1979 när myndighetsåldern sjönk till 18 år innan dess krävdes det tillstånd från förmyndare dvs. föräldrarna som i regel gav tillstånd om kvinnan råkat bli gravid.

Giftermålsåldern har legat ganska jämt kring 30 år sedan 1700-talet,man ska heller inte glömma bort att kvinnor ända fram till en bra bit in på 1900-talet inte ens fick mens förrän de var 17-18 år och räknades då inte som någon fertil kvinna ännu
Gamla kyrkböcker talar sitt tydliga språk gifta vid 28-29 år första barnet kring ett år senare, sista barnet kring 40 år
Citera
2019-11-05, 23:04
Medlem
Citat:

Någon måtta på översitteriet och flum-samhället får det väl ändå vara? Hört talas om personligt ansvar?
Köper man sex och ångrar sig får man faktiskt leva med det.
Säljer man sex och ångrar sig får man leva med det.
...och tar man droger så får man banne mig skylla sig själv!

Visst bör man hjälpa folk som vill bättra sig, men då får de ta första steget själva.
(...och du hävdar att du INTE är en vänsterflummare....)
Citera
2019-11-05, 23:08
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Så...
Du har alltså blivit kallad korkad kossa idag?

Känns det bättre nu, eller behöver du en Snickers också?

Nej, tackar som frågar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in