2019-11-05, 21:03
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Jag menade inte dig främst, även om du också slänger ur dig en del ibland när du blir känslosam. Det finns en del andra här som hånar, föraktar, shame:ar män dagligen. Speciellt män som vägrar rätta in sig i ledet. Män som går sin egen väg. Och det är inte bara här, det gäller i samhället i stort. Bara att sexköpare nedsättande benämns som "torskar" säger en hel del. Det är bara till för att shame:a män till lydnad.

Det finns de här som hellre ser att män som inte får sex gratis kastreras, än att de tillåts köpa sex, t ex. Föraktet för lågstatusmän här, eller vanliga män som inte kan få sex gratis, och som vägrar acceptera sin roll, är avgrundsdjupt. Ungefär som en medeltida prinsessa skulle se på sina slavar/undersåtar. Män ska jobba, betala skatt och hålla käften. Detta är så pass mycket standard idag så folk tänker inte på det. Det sitter i ryggmärgen på både män och kvinnor, att så ska det vara.

Män börjar vakna upp mer och mer, men ännu är det en lång väg att gå. Hjärntvätten sitter fruktansvärt djupt.

Och att kvinnor vägrar se till att hålla den manliga befolkningen tillfredsställd OCH samtidigt vill förbjuda män från att köpa sex, säger en del om nivån av entitlement som finns hos kvinnor idag. Men ni reflekterar inte över det, för ni är uppväxta med det, det är en sån självklarhet för er.

Tänk så här: det är ungefär som att män skulle vägra försörja kvinnor men samtidigt förbjuda dem från att jobba och tjäna egna pengar. Något extrem liknelse men nivån av entitlement är densamma.

EXTREMT...

VÄL....

SAMMANFATTAT!

Det är precis det här som jag avser. Du har förstått. Kudos!

Kvinnor av den kaliber du beskriver känner sig enormt hotade och provocerade av våra åsikter. Får vi andra män med oss så är det game over.
Senast redigerad av WordWarrior 2019-11-05 kl. 21:05.
Citera
2019-11-05, 21:09
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungtering
Du tittade aldrig på de där klippen du länkade va?

De visar klart och tydligt en sak; kvinnor i utsatta lägen utnyttjas för att männen ska få sex.

Dessutom lämnades man vidare till andra intressanta klipp om brittiska kvinnor som strosar runt i något legalt horområde... De ville inte ha sex, me behövde pengar till knark.

1) Är du medveten om att UK är extremt generöst med council housing? I princip alla tonårstjejer som skaffar barn får automatiskt en social-bostad + bidrag.

2) Så det finns inga "kvinnor i utsatta lägen". De som säger att de är "utsatta" ljuger.

3) Tänk dig att du är Berta 46 år och du berättar för alla män i landet att det finns student-tjejer som särar på benen ni utbyte mot gratis hyra. Hur tror du att det får dig att se ut?

a) Så de måste säga att det handlar om "utsatta kvinnor som blir utnyttjade" annars kommer deras män att sparka ut dem samma dag.

Citat:
Ursprungligen postat av Pungtering
Precis sådant som gör att man motsätter sig sexhandel... och som du förnekar.

1) Vad är det som jag förnekar? Folk som är trash kommer att göra trashiga saker oavsett vilken bransch de jobbar i. Det beror på låg IQ och har inget med sexhandel att göra.

a) Om de inte sålde sex hade de snattat eller rånat istället.

2) Det är inte Medelklass Malin som går på gatan och säljer sex för att få pengar till knark.
Citera
2019-11-05, 21:09
Avslutad
Citat:
Och kvinnor här inne drivs inte av personligt hat och avsky?

Kvinnor härinne kommer inte med känslostryda argument?

Snälla det finns så mycket avsky och förakt mot män i den här tråden så Aftonbladet bleknar i jämförelse.

Har jag inte bara bemött ditt kvinnoförakt? Och några personers till.

Har jag suttit här och spontant kräkt ur mig en massa hat mot män? Länka ett enda inlägg från mig där jag helt oprovocerat kräker ur mig hat mot män. Eller ett enda inlägg där jag håller med någon annan om att män är värre än djur och dumma lata värdelösa ting som inte är värda mänskliga rättigheter eller ens sin frihet.

Ett enda. Ett enda inlägg där jag inte bara bemöter WW:s och Babianens gränslösa hat mot kvinnor. Och några enstaka (personer) till.
Citera
2019-11-05, 21:16
Avslutad
Citat:
Jag menade inte dig främst, även om du också slänger ur dig en del ibland när du blir känslosam. Det finns en del andra här som hånar, föraktar, shame:ar män dagligen. Speciellt män som vägrar rätta in sig i ledet. Män som går sin egen väg. Och det är inte bara här, det gäller i samhället i stort. Bara att sexköpare nedsättande benämns som "torskar" säger en hel del. Det är bara till för att shame:a män till lydnad.

Det finns de här som hellre ser att män som inte får sex gratis kastreras, än att de tillåts köpa sex, t ex. Föraktet för lågstatusmän här, eller vanliga män som inte kan få sex gratis, och som vägrar acceptera sin roll, är avgrundsdjupt. Ungefär som en medeltida prinsessa skulle se på sina slavar/undersåtar. Män ska jobba, betala skatt och hålla käften. Detta är så pass mycket standard idag så folk tänker inte på det. Det sitter i ryggmärgen på både män och kvinnor, att så ska det vara.

Män börjar vakna upp mer och mer, men ännu är det en lång väg att gå. Hjärntvätten sitter fruktansvärt djupt.

Och att kvinnor vägrar se till att hålla den manliga befolkningen tillfredsställd OCH samtidigt vill förbjuda män från att köpa sex, säger en del om nivån av entitlement som finns hos kvinnor idag. Men ni reflekterar inte över det, för ni är uppväxta med det, det är en sån självklarhet för er.

Tänk så här: det är ungefär som att män skulle vägra försörja kvinnor men samtidigt förbjuda dem från att jobba och tjäna egna pengar. Något extrem liknelse men nivån av entitlement är densamma.

Nu får du väl ändå ge dig. Det där kom i en diskussion mellan dig och Ipsi där du i ett par inlägg innan började ge "alternativ" till en icke avkriminaliserad sexmarknad. Där ett av alternativen var att våldtäkt på kvinnor skulle vara helt lagligt. Och nu vänder du på det och utmålar dig till offer.

Du är fan bara för mycket helt ärligt.

Det andra har vi gått igenom hundra gånger redan, fan vad "ni" är tjatiga och repetitiva.
Citera
2019-11-05, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Är du medveten om att UK är extremt generöst med council housing? I princip alla tonårstjejer som skaffar barn får automatiskt en social-bostad + bidrag.

2) Så det finns inga "kvinnor i utsatta lägen". De som säger att de är "utsatta" ljuger.

3) Tänk dig att du är Berta 46 år och du berättar för alla män i landet att det finns student-tjejer som särar på benen ni utbyte mot gratis hyra. Hur tror du att det får dig att se ut?

a) Så de måste säga att det handlar om "utsatta kvinnor som blir utnyttjade" annars kommer deras män att sparka ut dem samma dag.

1) Vad är det som jag förnekar? Folk som är trash kommer att göra trashiga saker oavsett vilken bransch de jobbar i. Det beror på låg IQ och har inget med sexhandel att göra.

a) Om de inte sålde sex hade de snattat eller rånat istället.

2) Det är inte Medelklass Malin som går på gatan och säljer sex för att få pengar till knark.
Du har ändrat dig från att påstå att det är fräscha friska kvinnor som frivilligt väljer att sälja sex för att de mer eller mindre är nyfomaner till att det trash som säljer sex för att de inte har mer möjligheter förutom att råna eller stjäla
Citera
2019-11-05, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Vad pratar du om? Kvinnor hade mest sex på 1950/60 talen. Sen har det gått neråt för varje decennium.

2) Det finns inga tecken på att kvinnors sexdrift skulle öka. Trenden är att ju mer frihet kvinnor har fått desto mindre sex.

Det är omöjligt att säga eftersom det är en extremt liten del av befolkningen.

1) Ja när kvinnor får frihet och makt väljer de bort sex med män.

2) Många kvinnor arbetar aktivt för att minska den sexuella aktiviteten bland yngre kvinnor. Till exempel med våldtäktslagar som kriminaliserar vanligt sex.

1) Så du tror inte att det är medfött att äcklas av att bli knullad av en man?

2) Du tror att det är först när kvinnor har läst något i tidningen som de inser att det är äckligt att suga kuk?

1) Det är fortfarande väldigt få kvinnor som gör det obv. Men det säger något om hur kvinnor känner inför sex med män.

2) Jag har också läst om kvinnor i relationer som har velat skaffa barn genom insemination för att de inte ville ha sex med sina män. Kvinnan i det fallet blev nekad av sjukvården. Men jag tror att du ser poängen.

1) Om kvinnan är ensam måste hon försörja sig själv. Det kostar inte speciellt mycket att försörja en man utöver det. Lite extra mat och några leksaker. Män är väldigt billiga jämfört med kvinnor.

2) Så det är ingen big deal ekonomiskt. Att kvinnor vägrar göra det beror på att de ser män som vandrande plånböcker.

1) Media kontrolleras redan av kvinnor som hatar män. Det kommer inte att ändras utan manshatet kommer att bli starkare för varje år.

2) Att män blir vänligare har vi redan provat i minst 2 generationer och det ledde till att männen blev brutalt utnyttjade av sina fruar.

Jo fast vad händer om hatet från media blir starkare mot män , det skulle faktiskt kunna hända och vi skulle få ännu fler kvinnor som hatar män , nu kanske det är 20%.

De som hatar män försöker helt klart få kontroll på media och genom att kontrollera media kan de sakta men säkert öka antalet kvinnor som hatar män.

Det är inte värst i Sverige utan USA är värre enligt min uppfattning.

Det är vad vi kan göra för att skydda oss själva som är viktigt om de konservativa fick makten kunde de granska media med åtanke hur mycket hat mot män som det innehöll. Sen naturligtvis sätta in rätt folk som köper in media ,SVT, helt enkelt ta bort personer som hatar män från viktiga poster ,sätta dem på uppgifter där de inte kan ställa till skada. Även informera andra kanaler om hat mot män.

Detta är viktigt av fler anledningar:

1. Det mentala hälsan blir sämre ju mer hat det är i media.

2 Allt färre kvinnor vill ha relationer om de blir fyllda med hatpropaganda.

3. Om vi tittar positivt så skulle kvinnors vilja att ha relationer med män öka om man hade mer ren kärlekspropaganda , det var så på 50-talet allt handla nästan om kärlekspropaganda. Jag ska inte säga att personer var alltigenom lyckliga kvinnor hade för litet handlingsutrymme för att de skulle kunna utvecklas helt positivt , hela kvinnornas potential utnyttjades inte.Männen var också en aning för dominanta.

4. Sex för kvinnor kan vara en funktion av kärlek , ju mer kärlek desto mer vilja till sex.

Om man ska satsa på kärlek så passar det inte så bra med prostitution , eftersom man måste värdera kärlek högre än sex.
Citera
2019-11-05, 21:53
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Du har ändrat dig från att påstå att det är fräscha friska kvinnor som frivilligt väljer att sälja sex för att de mer eller mindre är nyfomaner till att det trash som säljer sex för att de inte har mer möjligheter förutom att råna eller stjäla

1) Använd sunt förnuft. Jämför med restaurang-branschen: det finns lyxrestauranger och det finns sunkiga pizzerior.

2) Ingen ärlig person hävdar att sunkiga pizzerior där de inte följer hygien-föreskrifter är representativa för restaurang-branschen och att vi därför måste förbjuda restauranger.

3) På samma sätt finns det rika och snygga kvinnor som horar för att det är roligt och fattigt trash som gör det för att få pengar till knark.

4) Average horan är dum och lat och bör ha en hallick som ger henne stryk.

5) Precis som med restauranger finns det nåt för alla prisklasser från gatukök till Operakällaren.

6) Det betyder att folks upplevelse av sexbranschen kommer att vara väldigt olika beroende på vilken prisklass vi talar om eller vilken sorts tjänster vi talar om.
Senast redigerad av Babianen 2019-11-05 kl. 21:56.
Citera
2019-11-05, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Jo fast vad händer om hatet från media blir starkare mot män , det skulle faktiskt kunna hända och vi skulle få ännu fler kvinnor som hatar män , nu kanske det är 20%.

De som hatar män försöker helt klart få kontroll på media och genom att kontrollera media kan de sakta men säkert öka antalet kvinnor som hatar män.

Det är inte värst i Sverige utan USA är värre enligt min uppfattning.

Det är vad vi kan göra för att skydda oss själva som är viktigt om de konservativa fick makten kunde de granska media med åtanke hur mycket hat mot män som det innehöll. Sen naturligtvis sätta in rätt folk som köper in media ,SVT, helt enkelt ta bort personer som hatar män från viktiga poster ,sätta dem på uppgifter där de inte kan ställa till skada. Även informera andra kanaler om hat mot män.

Detta är viktigt av fler anledningar:

1. Det mentala hälsan blir sämre ju mer hat det är i media.

2 Allt färre kvinnor vill ha relationer om de blir fyllda med hatpropaganda.

3. Om vi tittar positivt så skulle kvinnors vilja att ha relationer med män öka om man hade mer ren kärlekspropaganda , det var så på 50-talet allt handla nästan om kärlekspropaganda. Jag ska inte säga att personer var alltigenom lyckliga kvinnor hade för litet handlingsutrymme för att de skulle kunna utvecklas helt positivt , hela kvinnornas potential utnyttjades inte.Männen var också en aning för dominanta.

4. Sex för kvinnor kan vara en funktion av kärlek , ju mer kärlek desto mer vilja till sex.

Om man ska satsa på kärlek så passar det inte så bra med prostitution , eftersom man måste värdera kärlek högre än sex.
Konservativa värderingar är inte direkt förenligt med att tillåta bordeller med unga snygga tjejer för att lindra sexbrist hos män som inte hittar några unga snygga kvinnor att gifta sig med.
Kärnfamilj och familjefäder som besöker lokala bordellen känns inte direkt något som ingår i konservatismen, knappt ens sex utanför stabil relation
Citera
2019-11-05, 22:11
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Ja, jag har i högsta grad arbetat inom offentlig sektor. AT-tjänstgöring, ST-tjänstgöring, och de första åren av min karriär. De flesta sjukhus är offentligt finansierade vet du. Sedan kan man som läkare ha en privat arbetsgivare, men ändå vara yrkesverksam i offentlig sektor.

Processen har redan börjat, och misären börjar äta sig uppåt underifrån. De mest utsatta och sämst rustade ryker först. Det finns ett sätt att klara sig, och det är att göra sig oumbärlig och oersättlig.

INGEN är oumbärlig och oersättlig, inbilla dig ingenting sådant.

Du lever alltså själv på skattepengar. Spännande att du gjort dig lustig över andra som arbetar inom offentlig sektor.
Citera
2019-11-05, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Konservativa värderingar är inte direkt förenligt med att tillåta bordeller med unga snygga tjejer för att lindra sexbrist hos män som inte hittar några unga snygga kvinnor att gifta sig med.
Kärnfamilj och familjefäder som besöker lokala bordellen känns inte direkt något som ingår i konservatismen, knappt ens sex utanför stabil relation

Nej håller med dig konservatism innebär att man ser seriöst på äktenskapet. Man värderar inte sex utom äktenskapet så högt det viktigaste är att makarna har sex och trivs med det. Det är t.o.m många Kristna som inte vill ha sex mer än med dem de är gifta med någonsin , och det kan vara bra för man jämför inte sin maka eller make med någon utan man accepterar den man har till 100%. Ur lyckosynpunkt en bra ståndpunkt och antagligen gifter man sig något tidigare.Kristna har dessutom mest sex av alla.

Nej att besöka bordell är vara otrogen och även en man som är en potentiell partner är otrogen mot kvinnor om han går till bordell , han är inte sann mot idealet att sex är bara inom äktenskapet.

Nu inte sagt att alla behöver leva så strikt , men rent mentalt så är det en fördel för de män och kvinnor som lever så , de känner sig mer unika för varandra, och värdesätter varandra mer.
Citera
2019-11-05, 22:17
Medlem
Babianens avatar
Citat:

Det är tvärtom minst 80% av kvinnorna hatar män.

Citat:

1) Jag håller med om att det skulle gå att minska manshatet. Men det är rent teoretiskt och kommer aldrig att hända.

2) Anta att "konservativa" aldrig får makten igen och att det fortsätter så här. Kanske kommer vi till en punkt där vi måste ta bort kvinnors rösträtt?

Citat:

1) Det görs försök i ett par andra länder att backa kulturen tillbaka till 1950 talet. Jag vet inte hur bra det går.

2) Det som du missar är att folk på den tiden gifte sig efter gymnasiet och att kvinnor inte gick på universitet.

3) Kvinnor lär sig att hata män på riktigt när de går på universitetet. Så för att ditt koncept ska funka måste vi gå tillbaka till att folk gifter sig när de är 18. Lycka till med det i Feminismens Saudi Arabien.

4) Jag tycker att du måste vara öppen för lösningar som fungerar i andra kulturer. Till exempel i Indien eller MENA.

Citat:

Eller så kan vi bara legalisera våldtäkt inom äktenskapet då kan män tvinga kvinnor att ställa upp. Känns som en enklare lösning.

Citat:

Sexköp gör att många män orkar med att stanna kvar i sina äktenskap. Speciellt när deras fruar blir gamla och fula. Har du tänkt på det?
Citera
2019-11-05, 22:23
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Har jag inte bara bemött ditt kvinnoförakt? Och några personers till.

Har jag suttit här och spontant kräkt ur mig en massa hat mot män? Länka ett enda inlägg från mig där jag helt oprovocerat kräker ur mig hat mot män. Eller ett enda inlägg där jag håller med någon annan om att män är värre än djur och dumma lata värdelösa ting som inte är värda mänskliga rättigheter eller ens sin frihet.

Ett enda. Ett enda inlägg där jag inte bara bemöter WW:s och Babianens gränslösa hat mot kvinnor. Och några enstaka (personer) till.

Nej, du och Moment tillhör den minst hatiska skaran, absolut. Känslobaserade inlägg har ni en del av dock. Minns en rant från dig för ett tag sedan, t ex.

WW:s och Babianens "hat" är bara motstånd mot det mansförakt som råder här och i samhället i stort.

Och, menar du att kvinnoföraktet skulle vara oprovocerat?

Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Nu får du väl ändå ge dig. Det där kom i en diskussion mellan dig och Ipsi där du i ett par inlägg innan började ge "alternativ" till en icke avkriminaliserad sexmarknad. Där ett av alternativen var att våldtäkt på kvinnor skulle vara helt lagligt. Och nu vänder du på det och utmålar dig till offer.

Du är fan bara för mycket helt ärligt. .

Skillnaden är att jag inte var seriös.

Och mitt förslag att legalisera våldtäkt på kvinnor var om jag minns rätt en motreaktion på ipsis förslag att masskastrera män. Jag tvivlar inte en sekund på att hon och massor av andra kvinnor i landet på allvar skulle välja kastrering av män framför att låta dem köpa sex. Herregud, tror du verkligen att kvinnor har någon som helst sympati för män och deras sexbehov?

Jag är inte ett offer, jag har lyckats slita mig fri. Kvinnor har inte mig by the balls. Jag behöver inte förnedra mig själv framför fittiga, sexvägrande, flakeande och kravfyllda kvinnor, utan jag är fri att göra vad jag vill samtidigt som jag lever i min sexuella utopi. Lite som MGTOW med den lilla skillnaden att jag också har sex. Detta vill kvinnor förbjuda.

Det viktiga är att fler män vaknar upp.

Citat:
Det andra har vi gått igenom hundra gånger redan, fan vad "ni" är tjatiga och repetitiva

Som att inte ni tjatar om samma saker om och om igen.

Ja, vi har gått varvet runt fem gånger men det är inte mitt fel.
Senast redigerad av hardusettminapa 2019-11-05 kl. 22:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in