2019-11-05, 18:01
Medlem
Denna vecka förra året vann Elias Ymer en challenger i Frankrike och fick 100 poäng. Detta år spelades den i oktober (som brorsan Mikael vann för övrigt) och Elias valde inte att försvara titeln (som han även vann 2017).

Denna vecka i år, 2019, ställde han upp i Bratislava Challenger istället och det började bra med 6-1 i första set mot Marcora, men sen föll han pladask och lämnar Slovakien med minus hundra rankingpoäng och är nere på plats 149 på världsrankingen. Finnen Ruusuvuori har gått om honom och han är därmed inte ens topp 3 i Norden längre. Nästa vecka väntar spel för de båda i Ruusuvuoris hemstad Helsingfors i Helsinki Challenge.
Citera
2019-11-05, 18:40
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Bara favoritsegrar så här långt i Milano. Vi får hoppas att Micke blir den första att skrälla då. Matchen börjar snart.

Känns som att det var en bra grupp för Nadal om han är hel. Federer hade varit svår för honom, han har haft stora problem med honom på snabbare underlag de senaste åren. Zverev brukar han spela bra emot. Vi får se hur det går nu. Ser mest fram emot Fed/Djo så här på förhand.

Micke har spelat bra mot fransmän den senaste tiden. Vi får se om den trenden håller i sig.

Det känns som att slutspelet i London kommer bli en bra turnering då praktiskt taget alla har visat bra form. Dock Lite svårbedömt med Nadal som tvingades kasta in handduken i Paris....

På tal om någont helt annat. Hela åtta italienare i topp 100. Aldrig varit så många topp 100 spelare från Italien förut. Bra facit för italienarna. Berrettini är åtta i världen nu men snart får han kanske sällskap av Sinner.
Citera
2019-11-05, 21:27
Medlem
Bra spel av Micke, nu har han en bra chans att nå semi!
Citera
2019-11-05, 21:39
Bannlyst
Kul som fan, Ymer ser stabil ut. Hans backhand glödde verkligen och han åt upp Humberts servar i ad-rutan gång på gång. Korkat av fransmannen, men det verkar sitta i ryggmärgen hos vänsterhänta att alltid serva slice utåt oavsett. Bara för Micke att tacka och ta emot.
Citera
2019-11-05, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spenatkungen
Kul som fan, Ymer ser stabil ut. Hans backhand glödde verkligen och han åt upp Humberts servar i ad-rutan gång på gång. Korkat av fransmannen, men det verkar sitta i ryggmärgen hos vänsterhänta att alltid serva slice utåt oavsett. Bara för Micke att tacka och ta emot.

Ja, verkligen, han gjorde väldigt få misstag vilket var kul att se.
Citera
2019-11-05, 21:51
Medlem
Humbert var inte dålig heller, det är kul att se att Mikael nu är lika bra som spelare på undre halvan av ATP-touren. Åtminstone när han är skärpt.

Öppen grupp, så bra att börja med 3-1.
Citera
2019-11-05, 22:06
Medlem
Enda plumpen idag för Micke var humöret mellan set 2 och 3

Dock var det ganska roligt 😂

Micke : han får ryggbehandling och sedan servar han hårdare än tidigare i matchen , blir så förbannad ”

Berta: ja men vem är det som blir förbannad över det?”

Micke: ja det är ju jag

😂 är Berta Mickes coach nu eller är det bara över turneringen?
Kanske skulle funka bra ändå.
Citera
2019-11-05, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Just poängsystemet är det enda jag inte vill ha någon annanstans, där är jag traditionalist.

Så gott som allt annat står jag bakom. 4 minuters inmarsch/uppvärmning, serveklocka, inga nätservar, hawkeye som linjedomare och även tillgänglig för att utmana dubbelstuds, hämta/hänga handduken själv, publiken får röra sig fritt under matcherna.

Dom verkar inte spela på nätserverna i år, utan dom spelas om som vanligt.
Citera
2019-11-05, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av suppose
Dom verkar inte spela på nätserverna i år, utan dom spelas om som vanligt.

Ja jag märkte det. Stod på sidan för tävlingen förra veckan, men var väl förra årets regler då.
Citera
2019-11-05, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Ja jag märkte det. Stod på sidan för tävlingen förra veckan, men var väl förra årets regler då.

Jag gillar personligen inte alls no-ad formatet. Jag tycker att tennisen är som bäst när ett gem tar ett lång tid och väger mellan fördel för ena spelaren till fördel för andra spelaren.

Sen blir seten alldeles för korta när de går till 4. Finns inte tillräckligt med möjligheter att bryta tillbaka när en spelare blir bruten.
Citera
2019-11-05, 23:20
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Jag är inte heller något stort fan av No ad. Visst det finns en tjusning i det också och det mesta vänjer man sig vid men det är ingen ändring jag skulle rösta på.

Sinner spelade mer eller mindre felfritt i dag. Imponrande spel. Micke får det tufft i morgon.
Citera
2019-11-05, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av suppose
Jag gillar personligen inte alls no-ad formatet. Jag tycker att tennisen är som bäst när ett gem tar ett lång tid och väger mellan fördel för ena spelaren till fördel för andra spelaren.

Sen blir seten alldeles för korta när de går till 4. Finns inte tillräckligt med möjligheter att bryta tillbaka när en spelare blir bruten.

Gillar inte heller det. Blir alldeles för chansartat. En nätrullare räcker liksom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in