2019-11-05, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag kan iofs förstå att vissa som känner de personer som är involverade inte har lust att skriva i tråden. Allt som kommer ut blir hårt ifrågasatt, förvrängt och överdrivet.

Samtidigt blir det ju lite märkligt när info kommer via pm till vissa postare som sedan skriver ut det.

Då känns det som att trovärdigheten av informationen sjunker betydligt, eftersom källan inte står för den själv. Särskilt riskabelt blir det ju om informationen har stor dignitet.

Nu har S-J lagt ut info som visar varför han VET hur det ligger till. Han borde ha kontakt med någon postare som själv inte vill lägga ut infon i tråden.

När du nu också "sitter" på viktig information via pm, kan man inte veta om det är från samme postare eller hur trolig denna information är.

Det blir som parallella trådar.

Vi får bara ut ett påstående, från "ingenstans" som man ska försöka värdera sanningshalten i.

Vi vet ju av erfarenhet i tråden att det finns starka känslor runt mordet, parter som ställer sig på respektive sida. Risken är ju att eftersom postaren inte själv vill stå bakom informationen, så kanske den inte heller är sann. Detta gäller förstås alla postare och inlägg, men efter ett tag kan man ändå få en samlad bild av postaren och ta ställning till hur trovärdig man anser att h*n är.

J- vem?
S J eller andra insatta borde ingenting.Vi har ju egentligen inte med detta att göra alls.
Citera
2019-11-05, 14:07
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
S J eller andra insatta borde ingenting.Vi har ju egentligen inte med detta att göra alls.
Anser du att snoris är insatt?
Själv har hen skrivit att hen inte känner någon inblandad.
Citera
2019-11-05, 14:07
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Enligt vad jag fått till mig av flera källor som kände bl.a. henne var första affären med en gift man J. Han och frun var i samma församling som Lena på den tiden. Lena var skild då.

Ingen har hintat om att hon skulle varit otrogen mot UW. Det måste i så fall vara en hemlighet som än idag aldrig kommit fram.

De som spekulerar om det i tråden nu är inga som kände henne eller någon av de inblandade IRL (vad jag vet) så hur skulle de kunna veta?

Denne J?

Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Försöker efter att ha läst igenom de senaste dagarnas närmast chockerande bråk i tråden få rätsida på hur det låg till med den andre omdiskuterade mannen, JH som enligt Schazz skulle ha haft en komplicerad relation och livssituation, kallades mammas nya pojkvän, men skulle enligt Schazz hållas hemlig av skäl som Schazz inte vill gå in på.

Så vad har kommit fram i tråden om när denna JH och LW hade ett förhållande och vad har framkommit om när han varit gift/skild?

Av nedanstående citeringar kan jag dra slutsatsen:
  • Den 8/9-13 är LW och JH i Edinburgh
  • JH har bott på sin nuvarande adress sedan 2014
  • JH är inte gift nu

Har det framkommit mer?

Av ovanstående kan man inte säkert dra några slutsatser om när skilsmässan har skett. Kanske finns det fler uppgifter i tråden som jag har missat?

Jag tänker dock att innan en skilsmässa lämnas in har det vanligtvis inte varit bra förhållande i relationen en tid innan. Det kan naturligtvis ha varit något som plötsligt kommit upp och skilsmässoansökan blir ett faktum ganska snart.
Därefter tar det vanligtvis ett tag innan man har ordnat en ny bostad. Ibland flyttar man innan skilsmässan är klar, då det blir svårt att fortsätta att leva under samma tak.

Jag tänker dock att det finns en rimlig anledning att tro att JHs relation med sin dåvarande fru redan kan ha varit i upplösning i september 2013. Om skilsmässan skedde 2014 (???)vet vi inte väl, men det är enbart tre månader kvar på det året till 2014.

Det finns tyvärr många äktenskap som är "slut" långt innan de har upphört på pappret. Anledning till att man inte söker äktenskapsskillnad tidigare kan vara väldigt många. Allt ifrån att man har sin tro, till att man har barn, inte vill lämna någon som mår dåligt, partner som inte vill, är sjuk, eller helt enkelt för att man inte har drivet själv (fortsätter av vana).

Jag anser inte att man kan "döma" någon när man inget vet om situationen. Det är en separat sak i denna historia.

Men jag skulle för LWs och trådens skull reda ut (om det går) hur det ligger till med sanningen om de gifta männen.

Någon som vill fylla på med fakta, synpunkter, ändringar är välkomna.

Schazz:
3/7:

2/7:

26/5-19:
Citera
2019-11-05, 14:24
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann

Det är så här trådsanningar uppstår.
En skribent som skriver ut sina spekulationer som att det är fakta, det helt utan källa.
Citera
2019-11-05, 14:30
Medlem
Honan6s avatar
Imorgon ska P7:an på SD vara färdig. Jag undrar vad den visar - APS eller en normal människa som kan ha fått kortslutning p g a en längre tids psykiskt påfrestande motgångar?

Vad händer vidare med HD? Hon har inte varit inne på sitt GC-konto på två dagar nu och det är tråkigt knäpptyst i tråden från de som känner de misstänkta. Har de belagts med munkavel av utredarna?
Citera
2019-11-05, 14:32
Medlem
Citat:
Vem SJ är vet jag inte.
Ingen av oss kan förvänta sig att någon insatt person skulle yppa något i en simpel Flashbacktråd.
Citera
2019-11-05, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
Vem SJ är vet jag inte.
Ingen av oss kan förvänta sig att någon insatt person skulle yppa något i en simpel Flashbacktråd.
Vem är jag att avgöra om någon postare på Flashback är insatt i mordet på Lena Wesström?
Och vad har jag i så fall med det att göra?
Citera
2019-11-05, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Du tror alltså att LW blev mördad pga. sin liberalteologiska syn? Varför tror du det?
Din fråga är en öppen ledande fråga.
Citera
2019-11-05, 14:38
Medlem
Citat:
Vad jag anser eller inte anser saknar helt betydelse.
Citera
2019-11-05, 14:46
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Problemet just nu med tråden är ju tyvärr att oseriösa skribenter översvämmar den med upprepande inlägg om samma saker om och om igen. Har man bemött dessa argument och de inlägg har antingen helt ignorerats eller plockats bort och så har det malts på igen ja då kan man bedriva seriösa diskussioner bättre på annat håll.

Sedan hjälper det väl inte att det mest handlar om väntans tider på att åtalet skall bli klart.
Ja vi får väl hoppas att det väcks åtal snart, fast åklagaren har ju flaggat några gånger för att det kan dröja väldigt länge innan man är där. Sedan måste man ju också bestämma sig för om man skall åtala SD eller HD, eller om man skall väcka åtal mot båda två. Många verkar vara inne på att det är HD som ligger risigast till nu, trots att hon alltså fortfarande står kvar som skäligen misstänkt, men jag gissar att det nog blir SD.
Citera
2019-11-05, 14:47
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Du har nog rätt. Jag har för mig att LW och SD inte började umgås regelbundet förrän hon också började geocacha. När gjorde SD hennes GC-konto?

Man kan dock misstänka att de kände varandra åtminstone redan 2007. Eftersom SD på dykarforumet hade nicket Y*da (*=o), så blir en kommentar på LW's blogg den 21 december 2007 ganska intressant:

Undrar varför/för vem h*n verkar vilja hålla sig anonym?
Citera
2019-11-05, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ja vi får väl hoppas att det väcks åtal snart, fast åklagaren har ju flaggat några gånger för att det kan dröja väldigt länge innan man är där. Sedan måste man ju också bestämma sig för om man skall åtala SD eller HD, eller om man skall väcka åtal mot båda två. Många verkar vara inne på att det är HD som ligger risigast till nu, trots att hon alltså fortfarande står kvar som skäligen misstänkt, men jag gissar att det nog blir SD.

Ja så är det. Mest brinnande punkten just nu handlar nog om misstankarna stärks mot HD eller om hon blir avfärdad. Eller om det eventuellt kan bli någon annan rubricering.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in