2019-11-05, 12:31
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mimmirider
Bra, då vet jag hur du tror det ligger till. Själv är jag inte lika övertygad. Lena lär ha levt dubbelliv angående sina egna barn också, och bara spelat inför sina barn att SD endast är mammas kompis, inget annat. Lenas barn kände ju till att SD var gift med två barn, bodde i hus, med bil och kaniner. Det skulle nog hennes barn känt som ett svek om det framkom att mamma ligger med den gifte "kompisen". Den skammen lyckades ju LW leva med i 6 år och undertrycka, då kan man vara förmögen till en del till, tror jag. Därtill vet ju N, den äldste vad pastor betyder i någon mening, kan man anta.

Enligt vad jag fått till mig av flera källor som kände bl.a. henne var första affären med en gift man J. Han och frun var i samma församling som Lena på den tiden. Lena var skild då.

Ingen har hintat om att hon skulle varit otrogen mot UW. Det måste i så fall vara en hemlighet som än idag aldrig kommit fram.

De som spekulerar om det i tråden nu är inga som kände henne eller någon av de inblandade IRL (vad jag vet) så hur skulle de kunna veta?
Citera
2019-11-05, 12:44
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
LW var en ulv i fårakläder.Det kan jag utläsa ur det som hon själv skrivit om sina åsikter om kristendomen.Hon var inte den ödmjuka rena människan som det snstår en som vill leva enligt kristen etik och moral.Jag kan skönja något av hennes personlighet.Hon om någon som själavårdare borde föregått som ett gott exempel för omvärlden.Hon var aldrig lämplig att axla det tunga uppdraget.
Det är pga detta som jag kan förstå hur det hemska kunde ske över huvud taget,även om mord aldrig är lösningen naturligtvis.Jag förstår nu på ett annat sätt hennes handlande.(även om jag inte försvarar det)Hon hade inte den lämpligheten som anstår en pastor helt enkelt.Hon var inget annat än vilken annan människa som helst, och jag är besviken på henne.Ingen person jag hade velat lyssnat till.

Problemet i tråden uppstår av att dom som säger sig känt LW, visat sig alls inte känt henne. Det är förståeligt och må vara hänt.

Vad värre är. Att då dom som känt LW absolut inte vill kännas vid att dom blivit förda bakom ljuset och ifrågasätter hur det egentligen förhåller sig, så krokar sig lite för villigt en snävsynt feminist-svans fast i gemensam attack mot dom hatfulla (i mitt fall kvinnohatande) budbärarna.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-11-05 kl. 12:46.
Citera
2019-11-05, 12:51
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Problemet i tråden uppstår av att dom som säger sig känt LW, visat sig alls inte känt henne. Det är förståeligt och må vara hänt.
Vad värre är. Att då dom som känt LW absolut inte vill kännas vid att dom blivit förda bakom ljuset och ifrågasätter hur det egentligen förhåller sig, så krokar sig villigt en bitter-feminist-svans fast i gemensam attack mot dom hatfulla (i mitt fall kvinnohatande) budbärarna.

Det största problemet för min del är att de som har mest information inte vågar skriva öppet i tråden av rädsla att bli påhoppade av "båda sidor".

Skulle de berätta vad de vet om LW skulle skönmålarna gå upp i taket och när de berättar om SD och HD kommer deras försvarare gå bärsärkagång.
Citera
2019-11-05, 13:04
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Enligt vad jag fått till mig av flera källor som kände bl.a. henne var första affären med en gift man J. Han och frun var i samma församling som Lena på den tiden. Lena var skild då.

Ingen har hintat om att hon skulle varit otrogen mot UW. Det måste i så fall vara en hemlighet som än idag aldrig kommit fram.

De som spekulerar om det i tråden nu är inga som kände henne eller någon av de inblandade IRL (vad jag vet) så hur skulle de kunna veta?
Lite om detta.
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Jag förutsätter att polis kontrollera alla i BOs omgivning. Inte enbart männen.

Mycket av informationen kommer faktiskt från BOs son som pratat med allt för många. Kompisar som pratat med föräldrar som nu pratar med bekanta. Med "flera förhållanden" så är min tolkning av situationen att hon utåt benämnt männen som "vän" eller "kompis" på sociala medier men dessa har sovit kvar i moderns säng. Med "löper parallellt" så handlar det om att dessa män funnits med i bilden när annan skribent säger att BO haft en relation med SD.

Jag har bara träffat BO flyktigt men däremot pratat mycket med personer i hennes närhet. Jag gör nog inget väsen av mig och lyssnar och iakttar mest. Min tolkning är att BO hade ett stort kontaktnät men att hon höll olika grupperingar åtskilda. Då jag finns med i ytterkant i alla dessa sammanslutningar så har jag länge tyckt att bilden inte stämmer.

Sonens konflikter med modern har han själv pratat om. Det ska ha varit polis inblandat en gång kanske flera. Det ska ha varit sonen som ringde polisen. Anmälan till socialförvaltning ska också ha gjorts vid flera tillfällen. Av vem vet jag inte men kan absolut kolla upp om det är viktigt.

Vet inte helt vad UW jobbar med men folk pratar om försvaret. Man är övertygad om att hans arbete fördröjde informationen till allmänheten.
Citera
2019-11-05, 13:06
Medlem
Citat:

Vad värre är. Att då dom som känt LW absolut inte vill kännas vid att dom blivit förda bakom ljuset och ifrågasätter hur det egentligen förhåller sig, så krokar sig lite för villigt en snävsynt feminist-svans fast i gemensam attack mot dom hatfulla (i mitt fall kvinnohatande) budbärarna.
Ja det är självklart förståeligt.
De vill väl inte kännas vid att de blivit lurade/förda bakom ljuset?Av en skenhelig.
Det är hemskt tråkigt alltihop.
Citera
2019-11-05, 13:09
Medlem
Citat:
Det största problemet för min del är att de som har mest information inte vågar skriva öppet i tråden av rädsla att bli påhoppade av "båda sidor".

Skulle de berätta vad de vet om LW skulle skönmålarna gå upp i taket och när de berättar om SD och HD kommer deras försvarare gå bärsärkagång.
Om det finns någon som har information ska den behandlas sakligt och objektivt naturligtvis.
Citera
2019-11-05, 13:15
Medlem
Citat:
Lite om detta.
UW arbetar som civilanställd inom Försvarsmakten.Ja,hans arbete där fördröjde med all sannolikhet mordutredningen.
Citera
2019-11-05, 13:18
Medlem
Citat:

Hm...jag uppfattar de i tråden som hävdar att de kände LW i real life, inte verkar ha gjort det i någon djupare mening. Tycker inte deras utsagor och vittnesbörd är pålitliga i någon större uppfattning. Generellt brukar personer av den valören snarare vara partiska och subjektiva i sin bedömning. Se på Sherlock, Lena har aldrig ens anförtrotts sig om SD till honom, som ett exempel.

Vad gäller otrohet, så brukar man känna hunden efter håren. Det brukar finnas möster, och upprepningar i historien, med liknande beteende. Sedan brukar inte heller alla med en djupare info om faktiska förhållandet på området, automatiskt pm:a tråddeltagare om det heller för den delen. En del behåller saker för sig själv, alternativt endast informerar polisen.

Mycket är rykten, och hörsägen. Vad som tycks bekräftat är att ett triangeldrama pågått. Att en pastor som i sin verksamhet viger människor, inte tvekar att dubbelspela.
Citera
2019-11-05, 13:28
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Absolut Snor Johan.
LW var offensiv drivande kosta vad det kosta ville.Hon kunde inte se sig förnedrad/utnyttjad utan gav igen med det ena och andra.

Hon var aldrig en kristen individ så som jag tolkar hur man då ska vara med dess värderingar.
Jag förstår att hon med hennes attityd blev mördad.
Visst är det hela väldigt tragiskt.Man kan undra vem/vilka som är de verkliga offren som korsadei LW väg....

Du tror alltså att LW blev mördad pga. sin liberalteologiska syn? Varför tror du det?
Citera
2019-11-05, 13:30
Medlem
Citat:
LW var en ulv i fårakläder.Det kan jag utläsa ur det som hon själv skrivit om sina åsikter om kristendomen.Hon var inte den ödmjuka rena människan som det snstår en som vill leva enligt kristen etik och moral.Jag kan skönja något av hennes personlighet.Hon om någon som själavårdare borde föregått som ett gott exempel för omvärlden.Hon var aldrig lämplig att axla det tunga uppdraget.
Det är pga detta som jag kan förstå hur det hemska kunde ske över huvud taget,även om mord aldrig är lösningen naturligtvis.Jag förstår nu på ett annat sätt hennes handlande.(även om jag inte försvarar det)Hon hade inte den lämpligheten som anstår en pastor helt enkelt.Hon var inget annat än vilken annan människa som helst, och jag är besviken på henne.Ingen person jag hade velat lyssnat till.

Bibeln varnar för ulvar i fårakläder, som förleder och bedrar andra människor bakom ljuset. Det är som en förebådelse av att Lena ca 2000 år senare skulle komma och och entra scenen och göra det, precis som många före henne redan gjort. Lena var verksam i genren förklädd till pastor. Man ska inte låta sig bedras av det yttre skenet. Hon förstod inte att hon började gräva sin egen grav.

Lär finnas gott om intressenter som önskade hämnas på henne förvisso.
Citera
2019-11-05, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Du tror alltså att LW blev mördad pga. sin liberalteologiska syn? Varför tror du det?
En person som lever som kristen talar ju samvetet till på ett annat sätt.LW höll ju på i flera år..Hon tyckte att hennes handlande var moraliskt rätt med andra ord.
Citera
2019-11-05, 13:36
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Jag kan iofs förstå att vissa som känner de personer som är involverade inte har lust att skriva i tråden. Allt som kommer ut blir hårt ifrågasatt, förvrängt och överdrivet.

Samtidigt blir det ju lite märkligt när info kommer via pm till vissa postare som sedan skriver ut det.

Då känns det som att trovärdigheten av informationen sjunker betydligt, eftersom källan inte står för den själv. Särskilt riskabelt blir det ju om informationen har stor dignitet.

Nu har S-J lagt ut info som visar varför han VET hur det ligger till. Han borde ha kontakt med någon postare som själv inte vill lägga ut infon i tråden.

När du nu också "sitter" på viktig information via pm, kan man inte veta om det är från samme postare eller hur trolig denna information är.

Det blir som parallella trådar.

Vi får bara ut ett påstående, från "ingenstans" som man ska försöka värdera sanningshalten i.

Vi vet ju av erfarenhet i tråden att det finns starka känslor runt mordet, parter som ställer sig på respektive sida. Risken är ju att eftersom postaren inte själv vill stå bakom informationen, så kanske den inte heller är sann. Detta gäller förstås alla postare och inlägg, men efter ett tag kan man ändå få en samlad bild av postaren och ta ställning till hur trovärdig man anser att h*n är.

J- vem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in