2019-11-04, 07:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Och hur blir det med din egen trovärdighet
när jag får tid att leta reda på källan?
Jag frågar en trådskrivare var uppgiften ang att LW:s startat eget kommer ifrån...och efter det skriver hen att LW:s föräldrar var barnvakt i två år (ytterligare en uppgift jag inte sett att det skulle röra sig om just det tidsspannet) vad har det med min trovärdighet att göra?

Hittar du det så är det väl bra... för då får vi det verifierat.

Att LW vigt något par har framkommit i tråden... hon behöver inte starta eget för den sakens skull.
Citera
2019-11-04, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Det skulle förklara det som jag undrat över. Hur relationen UW/SD sett ut då det känts som UW bara väntat på att sätta dit SD när Lena försvann. Att UW uppfattat SD som rival är nog inte att ta miste på och skulle det vara så att han är anledningen till skilsmässan så skulle ytterligare några pusselbitar falla på plats. Intressant.

Faller det in i tid vid osämjan som fick LW att lämna församlingen där väl också UW var/är medlem?
UW och LW skilde sig väl ungefär samtidigt som LWs första anmälan om ofredande gjordes?

Det förstår ni väl att det är felskrivning.
Hen menar väl SDs skilsmässa
Citera
2019-11-04, 08:08
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Vi tidpunkten för det inlarmade skriket, som inte polisen tog på allvar, ringer en kille i bärgningsbil in till 112 och medelar att han kommer i södergående körfält och möter en gående man i höjd med bullerplanket, som jag uppfattat det trodde han det rörde sig om ett fyllo som förirrat sig ut på motorvägen. Ponera nu att det är SD som är gärningsmannen och han efter dådet går ner på motorvägen, vandrar bort i höjd med Färdemansgatan och går upp på slänten, nu har SD bara att knata den korta biten till Betesvägen och gå in i huset.
Är larm till 112 offentliga eller är de sekretessbelagda?
Då menar jag inte det exakta innehållet i ett larm utan mer något slags lista över vad som har anmälts till exempel under ett dygn.
Citera
2019-11-04, 08:14
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Jag kan faktiskt inte svara på hur länge de har känt varann. Men SD fick enormt mycket plats i LWs liv året/n före hennes skilsmässa. Vi var många som pratade om deras uppdateringar på olika media. Det som vi skvallrade mest om var att deras möten alltid tycktes ske nattetid. Sen är jag inte övertygad om att det är han som inte kommer över henne. Den LW jag kände kunde inte ta ett nederlag. Hon hade vinnarskalle.
Det här inlägget som några har tagit upp någon sida tillbaka är gammalt och inte trovärdigt.
Kände LW ens SD vid sin skilsmässa?
Sprang ute på nätterna gjorde de väl i samband med att LW började med geocaching och det började hon inte med förrän rätt många år efter sin skilsmässa.

Det var också Schazz som självsäkert påstod att både HD eller MH have alibi och inte var misstänkta så vi ska kanske inte fästa så stor uppmärksamhet vid hens inlägg.
Citera
2019-11-04, 08:16
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Faller det in i tid vid osämjan som fick LW att lämna församlingen där väl också UW var/är medlem?
UW och LW skilde sig väl ungefär samtidigt som LWs första anmälan om ofredande gjordes?
Du är helt ute och cyklar till och med när det gäller årtalen för olika händelser.
Citera
2019-11-04, 08:17
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Ja det är ingen nyhet.
Den informationen har vi fått av JokerMannen tidigare.
Hade du varit uppmärksam och läst vad skribenter, som du inte alls tror på, skriver
Så hade du redan haft detta klart för dig.

Fast bara en vecka efter mordet var väl de här uppgifterna ganska nya? Inlägget är ju från 21/5 -18.
Citera
2019-11-04, 08:25
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Det förstår ni väl att det är felskrivning.
Hen menar väl SDs skilsmässa

Du har nog rätt. Jag har för mig att LW och SD inte började umgås regelbundet förrän hon också började geocacha. När gjorde SD hennes GC-konto?
Citera
2019-11-04, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det här inlägget som några har tagit upp någon sida tillbaka är gammalt och inte trovärdigt.
Kände LW ens SD vid sin skilsmässa?
Sprang ute på nätterna gjorde de väl i samband med att LW började med geocaching och det började hon inte med förrän rätt många år efter sin skilsmässa.

Det var också Schazz som självsäkert påstod att både HD eller MH have alibi och inte var misstänkta så vi ska kanske inte fästa så stor uppmärksamhet vid hens inlägg.
Håller med Dig ang Schazz... hen sa sig också veta att MH blivit förhörd. Skrev även att hen uppfattade MH som trevlig.
Citera
2019-11-04, 08:34
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Håller med Dig ang Schazz... hen sa sig också veta att MH blivit förhörd. Skrev även att hen uppfattade MH som trevlig.

Alla dömer inte MH utifrån en blogg som hon skrev under vad som verkar vara en djup depression. Hon är säkert mycket trevlig enligt de som känner henne. När hon är frisk och sitt vanliga jag vill säga. Eller vet du något annat? Känner du henne och vet att hon alltid är elak och otrevlig?
Citera
2019-11-04, 08:52
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ja det är ingen nyhet.
Den informationen har vi fått av JokerMannen tidigare.
Hade du varit uppmärksam och läst vad skribenter, som du inte alls tror på, skriver
Så hade du redan haft detta klart för dig.
Jokermannen ?
Hade du varit lite mer skärpt hade du noterat att inlägget jag citerar är postat strax efter att LWs kropp hittades. 2018-05-21.
Scrollar pajasen.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-11-04 kl. 09:02.
Citera
2019-11-04, 08:52
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Vi kan ju även lägga till KK och hans kvinna.

KK är ny för mig. Vem är det?
Citera
2019-11-04, 08:53
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Alla dömer inte MH utifrån en blogg som hon skrev under vad som verkar vara en djup depression. Hon är säkert mycket trevlig enligt de som känner henne. När hon är frisk och sitt vanliga jag vill säga. Eller vet du något annat? Känner du henne och vet att hon alltid är elak och otrevlig?
Hon skrev inlägg även efter mordet om jag inte minns fel.
Hon var inte trevligare då.
Det var flera år senare och hon borde kanske ha hunnit hämta sig till dess.
Fast hon kanske tyckte att mordet var ett lämpligt tillfälle att skriva negativt om LW och hennes familj.
Det är ju många i tråden som verkar tycka att det är en bra idé.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in