2019-11-05, 07:17
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22

Ja kriminalisering gör det värre för dem som är i branschen. MEN, om man legaliserar så blir det en helt annan marknad, det kommer att komma hit fler kvinnor från fattigare länder för att prostituera sig i takt med att kundkretsen ökar. Man får alltså då en industri, en markant ökning av antalet prostituerade samt antalet som köper sex. Är det någonting man är beredd att ta för att legalisera så att de som i nuläget befinner sig i branschen i Sverige ska få det bättre?

Även det där är en myt och rena fantasier från din sida. När Nya Zealand avkriminaliserade sexhandeln och tillät bordeller så såg man INTE någon ökning av sexhandeln och marknaden. Här är en vetenskaplig undersökning som visar det:

Citat:
The Impact of Decriminalisation on the Number of Sex Workers in New Zealand
GILLIAN M. ABELa1, LISA J. FITZGERALDa2 and CHERYL BRUNTONa3

a1 Department Public Health and General Practice, University of Otago, Christchurch, PO Box 4345, Christchurch, New Zealand

Abstract

In 2003, New Zealand decriminalised sex work through the enactment of the Prostitution Reform Act. Many opponents to this legislation predicted that there would be increasing numbers of people entering sex work, especially in the street-based sector. The debates within the New Zealand media following the legislation were predominantly moralistic and there were calls for the recriminalisation of the street-based sector. This study estimated the number of sex workers post-decriminalisation in five locations in New Zealand: the three main cities in which sex work takes place as well as two smaller cities. These estimations were compared to existing estimations prior to and at the time of decriminalisation. The research suggests that the Prostitution Reform Act has had little impact on the number of people working in the sex industry.
Citera
2019-11-05, 07:28
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Nu brukar man ju vanligtvis välja umgänge utifrån intresse för något då är det inte direkt märkligt att frekvent bordellbesökares umgängeskrets består av sexköpare precis som den som seglar mycket har en umgängeskrets av människor som seglar..
Lika barn leka bäst..gäller även vuxnas umgänge

Men det förändrar ju inte relevansen i mitt antagande och min hypotes angående att många fler köpt sex än de som uppger det i en självrapporterad enkätundersökning.
Citera
2019-11-05, 07:31
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Din uppfattning verkar inte vara något som fungerar med tanke på siffrorna för USA där många kvinnor är hemmafruar och där män inte bara blir underhållsskyldiga för sina barn utan även för sin fd fru om hon inte har jobbat och så länge hon inte gifter om sig.

Det beror ju på att skilsmässolagstiftningen är utformad för att gynna gold diggers. Det måste man givetvis ändra på. Tiden när kvinnor suger ut män ska komma till ett slut. Jävla parasiter!
Citera
2019-11-05, 07:33
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Jag tycker det är fel att tvinga ihop kvinnor med män , utan de ska vara med män för att de vill det.

Att ta bort mäns bidrag till kvinnor är inte att tvinga någon. Kvinnor kan välja att leta mat i soptunnor och soppkök, och sova under en pressening istället. Fritt val.
Citera
2019-11-05, 08:39
Medlem
Durcherrss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Tiden när kvinnor suger ut män ska komma till ett slut. Jävla parasiter!

Men du bidrar ju indirekt till det här själv! Hur många singelmorsors uppehälle, botoxinjektioner, koks och värdelösa Gucciväskor har inte du bekostat med dina bordellbesök? Du är den ultimata cucken som inta kan leva utan (köpt) kvinnlig vagina.
Citera
2019-11-05, 08:49
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durcherrs
Men du bidrar ju indirekt till det här själv! Hur många singelmorsors uppehälle, botoxinjektioner, koks och värdelösa Gucciväskor har inte du bekostat med dina bordellbesök? Du är den ultimata cucken som inta kan leva utan (köpt) kvinnlig vagina.

Klart man kan leva utan, men det höjer ju livskvaliteten. Som att gå på restaurang istället för att äta hemma. Sedan är det ju utbyte av tjänst mot kapital, vilket är företagsamhet. De har fått jobba för pengarna. Motsätter du dig att företagare kan skapa sig ekonomiskt välstånd? Vad folk gör med sina intjänade pengar är inte min ensak.

Det är ju du som är en ultimat cuck och White Knight som är kvinnornas knähund.
Citera
2019-11-05, 09:07
Medlem
Durcherrss avatar
Citat:
Klart man kan leva utan, men det höjer ju livskvaliteten. Som att gå på restaurang istället för att äta hemma.

Mat är en basvara för överlevnad. Sexköp är en rekreationell aktivitet. Jag ser inte likheterna i din metafor.

Citat:
De har fått jobba för pengarna. Motsätter du dig att företagare kan skapa sig ekonomiskt välstånd?

Att betala (svenska) egenföretagare och lantbrukare leder till ökad tillväxt, matproduktion och bostadsbyggande i samhället som gynnar välståndet. Dina sexköp bidrar - generellt- till fler singelmorsor, drogbruk, plastikirurgi och hallickars (bordellägares) leverne. Allt bara för att du vill doppa veken och grymta.

Citat:
Vad folk gör med sina intjänade pengar är inte min ensak.

Men du kan väl ändå välja vad du vill bidra till, och även erkänna att vissa grupper av människor spenderar sina kosingar smartare än andra?

Citat:
Det är ju du som är en ultimat cuck och White Knight som är kvinnornas knähund.

Säger den som inte får sex av sin fru och desperat lägger hundratusentals kronor på resor och bordellbesök...
Citera
2019-11-05, 09:15
Medlem
Babianens avatar
Citat:

1) Så det är bättre att leva utan sex?

a) Ny teori: "det är cuckat att ha sex"

b) Här är en video på en man som blir cuckad, https://www.youtube.com/watch?v=8tlro0EESc4

2) Jag skulle också köpa sex om det fanns FKK för kvinnor.

Citat:
Mat är en basvara för överlevnad. Sexköp är en rekreationell aktivitet. Jag ser inte likheterna i din metafor.

Likheten är att du kan leva på potatis och sill resten av livet. All annan mat är lyx. Varför äter du annat än potatis?

Citat:
Att betala (svenska) egenföretagare och lantbrukare leder till ökad tillväxt, matproduktion och bostadsbyggande i samhället som gynnar välståndet. Dina sexköp bidrar - generellt- till fler singelmorsor, drogbruk, plastikirurgi och hallickars (bordellägares) leverne. Allt bara för att du vill doppa veken och grymta.

1) Det är väl bra att fler kvinnor skaffar kirurgi så att de blir attraktiva för män? Och att män i sexbranschen får möjliget att försörja sig på samma sätt som kvinnor alltid har gjort?

2) Om kvinnor får möjlighet att vara horor varför ska män inte ha möjlighet att vara mans-horor eller hallickar? Det är en jämställdhetsfråga.

Citat:
Säger den som inte får sex av sin fru och desperat lägger hundratusentals kronor på resor och bordellbesök...

1) De flesta män får inte sex av sina fruar. Och även om de skulle få det är det värdelöst att ha sex med samma partner hela tiden.

2) Jag är kvinna, jag får sex av min man när jag vill, och jag lägger fortfarande pengar på sexresor.
Senast redigerad av Babianen 2019-11-05 kl. 09:18.
Citera
2019-11-05, 09:32
Medlem
Durcherrss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Så det är bättre att leva utan sex?

a) Ny teori: "det är cuckat att ha sex"

b) Här är en video på en man som blir cuckad, https://www.youtube.com/watch?v=8tlro0EESc4

2) Jag skulle också köpa sex om det fanns FKK för kvinnor.

1) Om en man inte kan attrahera en kvinna naturligt så är han tyvärr en cuck som inte kan få sex utan att betala för sig. Förnekar du att många män skulle tvingas leva utan sex om alla prostituerade, t.ex., fängslades?

2) Stackars den man som skulle tvingas till älskog med dig.

Citat:
Likheten är att du kan leva på potatis och sill resten av livet. All annan mat är lyx. Varför äter du annat än potatis?

??? Har fortfarande inget att göra med bordellbesök.

Citat:
1) Det är väl bra att fler kvinnor skaffar kirurgi så att de blir attraktiva för män?

Bröstimplantat, botox och fettsugning är inte särskilt hälsosamt. Nyttig diet och träning vore bättre.

Citat:
2) Om kvinnor får möjlighet att vara horor varför ska män inte ha möjlighet att vara mans-horor eller hallickar? Det är en jämställdhetsfråga.

Har jag nämnt nånting om manshoror? Du svamlar. Hallickar lever förövrigt på att vara parasiter.

Citat:
1) De flesta män får inte sex av sina fruar. Och även om de skulle få det är det värdelöst att ha sex med samma partner hela tiden.

2) Jag är kvinna, jag får sex av min man när jag vill, och jag lägger fortfarande pengar på sexresor.

1) Återigen så har det att göra med att de är beta providers. Vill de köpa sex istället så får de väl göra det.

2) Borde du inte lägga din mammas pengar på dina barn istället?
Citera
2019-11-05, 09:46
Medlem
Babianens avatar
Citat:
1) Om en man inte kan attrahera en kvinna naturligt så är han tyvärr en cuck som inte kan få sex utan att betala för sig. Förnekar du att många män skulle tvingas leva utan sex om alla prostituerade, t.ex., fängslades?

1) Om män attraherar en kvinna beror på kvinnan inte på männen. Jag är attraherad av de flesta män.

2) Ingen man kan få sex utan att betala för sig för kvinnor har inte sex gratis. Förutom ett litet fåtal obv.

3) Många män lever redan utan sex i civila relationer.

Citat:
2) Stackars den man som skulle tvingas till älskog med dig.

Det är därför jag är villig att betala för att få vad jag vill ha.

Citat:
??? Har fortfarande inget att göra med bordellbesök.

Utan bordellbesök är livet tråkigt. Det är som att en fet kvinna skulle tvingas äta sallad för resten av livet.

Citat:
Bröstimplantat, botox och fettsugning är inte särskilt hälsosamt. Nyttig diet och träning vore bättre.

Det ger ett alternativ till feta och fula civila kvinnor.

Citat:
Har jag nämnt nånting om manshoror? Du svamlar. Hallickar lever förövrigt på att vara parasiter.

Nope. Hallickar lever på att ge kvinnor "the hooker experience" som är hårdvaluta bland kvinnor.

Citat:
1) Återigen så har det att göra med att de är beta providers. Vill de köpa sex istället så får de väl göra det.

2) Borde du inte lägga din mammas pengar på dina barn istället?

1) Alla män i relationer är betabuxers om det inte är kvinnan som försörjer dem.

2) Det är det jag gör. Att åka på sexresor gör mig till en bättre mamma och det är bra för barnen.
Citera
2019-11-05, 09:49
Medlem
Citat:
Att ta bort mäns bidrag till kvinnor är inte att tvinga någon. Kvinnor kan välja att leta mat i soptunnor och soppkök, och sova under en pressening istället. Fritt val.

Jo en del kvinnor gör det ,speciellt i USA.

Jag hoppas på att det ska ske ett naturligt urval så att :

1. Män kan ha sex med vanliga kvinnor och vara nöjda , eftersom ha sex med en prostituerad leder inte till barn i EU.

2 Kvinnor kan ha sex med en man under längre tid och njuta av det och vara nöjd.

Jag tycker män och kvinnor ska vara mer nöjda med varandra och inte hålla på att förstöra för varandra.
Är män och kvinnor trevliga och kärleksfulla mot varandra förbättras den mentala hälsan.

Varje gång en kvinna blir våldtagen så sker en försämring av den mentala hälsan och det kostar säkert hundratusentals kr.

Varje skilsmässa kostar också enorma summor.

Varje gång kvinnor är elaka mot män kostar också.

Likaså när män är ojusta mot kvinnor.

Ibland ser man snygga kvinnor gå och tigga i Tunnelbanan , vilket de inte skulle behöva , nästan alla män skulle vilja vara med henne om de fick chansen , men hon vill inte vara med män p.g.a något traumatiskt.
Citera
2019-11-05, 10:03
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Jag hoppas på att det ska ske ett naturligt urval så att :

1. Män kan ha sex med vanliga kvinnor och vara nöjda , eftersom ha sex med en prostituerad leder inte till barn i EU.

2 Kvinnor kan ha sex med en man under längre tid och njuta av det och vara nöjd.

1) Men vanliga kvinnor vägrar ha sex med män. Dessutom finns risken att hon anmäler mannen för våldtäkt.

2) Nej det stämmer inte. Kvinnor blir fortare trötta på sin sexpartner än män.

3) Självklart njuter inte kvinnor av att ha sex med män. Jag förstår inte varför män håller fast vid det.

Citat:
Varje gång kvinnor är elaka mot män kostar också.

1) Kvinnor har varit elaka mot män i 50 år nu. Hur mycket mer är du villig att tolerera? Har du någon gräns för vilket beteende du är villig att stå ut med?

2) En del kvinor har börjat döda sina män som ett feministiskt statement. Är du villig att ställa upp på det också?

3) Hur är det med misshandel? Många kvinnor idag slår sina män för att det är empowering. Ska vi tolerera det för att det får kvinnor att må bra?

Citat:
Ibland ser man snygga kvinnor gå och tigga i Tunnelbanan , vilket de inte skulle behöva , nästan alla män skulle vilja vara med henne om de fick chansen , men hon vill inte vara med män p.g.a något traumatiskt.

Självklart har de kvinnorna pojkvänner som de försörjer. Det är så det ser ut när en kvinna älskar en man på riktigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in