2019-11-04, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Då borde det inte vara något problem för dig right?

2) Alla män köper sex. De flesta väljer bara att köpa sex av civila kvinnor på grund av kulturella normer.

a) Vi har en kultur där vi låtsas som att saker som middagar, resor, eller en hög inkomst är helt annorlunda från pengar i handen.
Att du är uppfostrad med att kvinnor betalar sina män med sex för att männen ska bidra till det gemensamma hushållet innebär inte att vi andra lever så
Citera
2019-11-04, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Logiken haltar. I Sverige är det de mest envetna prostitutionsmotståndarna som också vill krossa kärnfamiljen. De har redan lyckats till stor del. Så där faller ju det argumentet. Sverige har väldigt många ensamhushåll. Sedan finns lagliga sexköp i de flesta länder som har starka kärnfamiljer. Även i katolska länder.

Skilsmässor är en bra indikator på hur mycket kvinnor och män gillar varandra:

Spanien 56,8 % alltså antalet skilsmässorna är 56,8 % av antalet giftermålen.

Tyskland 40,0%

Sverige 44,4 %

Danmark 55,6 %

USA 46,3

Det skulle kunna vara så att prostitution gör äktenskap mindre stabila.

Känner du inte själv att du har något svårare att älska din fru ?

Eller att hon har lite svårare älska dig ?

Hur tror du att du skulle göra för att få högre kärlek till din fru ?
Citera
2019-11-04, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Vi vet ju att det är en liten liten minoritet som någon gång under sin livstid köper sex, en ännu mindre minoritet köper sex regelbundet. Tom. i länder dör det finns bordeller är det bara en liten andel män som någon gång köper sex.

Sannolikheten för att ens träffa och prata med någon svensk som köpt sex är ytterst liten

I Schweiz uppskattar man den årliga omsättningen till ca 3,5 Milliarder Franken. Säkert ett försummbart behov. Inte sant?
Citera
2019-11-04, 21:25
Medlem
Märklintågets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper

Jag tror att äktenskap och trohet är på väg uppåt.

Familjen är det absolut viktigaste byggstenen i ett samhälle, ju starkare den är desto bättre. Både kvinnor och män måste trivas i familjen och de måste vara extremt solidariska och trogna mot varandra.

Många unga män vill gifta sig och skaffa familj, men det går inte eftersom de blir ratade.
Män som är lågutbildade och har låga inkomster har allt sämre utsikter att kunna bilda familj.

Omkring 22 % av de 45-åriga männen i Sverige har inte blivit föräldrar – bland kvinnorna är andelen ungefär 13 %.

Den dystra utvecklingen kommer att fortsätta, eftersom kvinnor tenderar att utbilda sig mer än män.

Centern och miljöpartiet vill ta hit fler flyktingar, varav de flesta är män som kommer att fastna i låglönefällan där kommer att konkurrera med dito lågutbildade/lågavlönade svenska killar.

Hur ser framtiden ut ?

-Mansöverskottet ökar pga invandringen.
-Antalet lågutbildade och lågavlönade män ökar också pga invandringen. (=lönedumpning)
-Antalet högutbildade kvinnor ökar.

Vi får en stor grupp med män som aldrig får en chans att träffa en kvinna, än mindre gifta sig och få bli förälder. Dessa män kommer inte att ha råd att gå till nån bordell ens om de vill.

Dessa män blir bittra, deprimerade, många blir dessutom arga och destruktiva.

Annie Lööf och Gudrun Schyman är naturligtvis helt oförstående till varför
våldtäkter, kvinnovåld och prostitution aldrig tycks avta.

Kvinnorna vågar knappt gå ut på kvällarna längre. Har själv hört kvinnliga arbetskamrater
berätta att de undviker nattklubbar eftersom dessa är till bredden fyllda med dreglande tafsande män. Men men Gudrun Schyman och Co står på barrikaderna och ropar att män är djur. Feministiskt Initiativ intalar sig att kvinnofrid upprätthålles genom att införa strängare straff för tafs. Låt männen böta mer så ordnar sig allt.
Citera
2019-11-04, 21:42
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Att du är uppfostrad med att kvinnor betalar sina män med sex för att männen ska bidra till det gemensamma hushållet innebär inte att vi andra lever så

1) Jag är uppfostrad med att kvinnor jobbar och bidrar till hushållet på samma sätt som män.

2) Sex är ingen legit betalning. Det kommer inte att betala mannens räkningar.
Citera
2019-11-04, 21:44
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Märklintåget
Många unga män vill gifta sig och skaffa familj, men det går inte eftersom de blir ratade.
Män som är lågutbildade och har låga inkomster har allt sämre utsikter att kunna bilda familj.

Omkring 22 % av de 45-åriga männen i Sverige har inte blivit föräldrar – bland kvinnorna är andelen ungefär 13 %.

Den dystra utvecklingen kommer att fortsätta, eftersom kvinnor tenderar att utbilda sig mer än män.

Centern och miljöpartiet vill ta hit fler flyktingar, varav de flesta är män som kommer att fastna i låglönefällan där kommer att konkurrera med dito lågutbildade/lågavlönade svenska killar.

Hur ser framtiden ut ?

-Antalet lågutbildade och lågavlönade män ökar också pga invandringen. (=lönedumpning)

Vi får en stor grupp med män som aldrig får en chans att träffa en kvinna, än mindre gifta sig och få bli förälder. Dessa män kommer inte att ha råd att gå till nån bordell ens om de vill.

Kvinnorna vågar knappt gå ut på kvällarna längre. Har själv hört kvinnliga arbetskamrater
berätta att de undviker nattklubbar eftersom dessa är till bredden fyllda med dreglande tafsande män. Men men Gudrun Schyman och Co står på barrikaderna och ropar att män är djur. Feministiskt Initiativ intalar sig att kvinnofrid upprätthålles genom att införa strängare straff för tafs. Låt männen böta mer så ordnar sig allt.

En eminent sammanfattning! Jag visste väl att mina Märklintåg som jag lekte med som barn skulle ge utdelning en dag.

Allvarligt talat. Det kan inte sluta på annat sätt än med våld. En krutdurk. Det hela är djupt tragiskt och media och våra politiker bär den yttersta skulden för utvecklingen.
Senast redigerad av WordWarrior 2019-11-04 kl. 21:51.
Citera
2019-11-04, 21:49
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Skilsmässor är en bra indikator på hur mycket kvinnor och män gillar varandra:

Spanien 56,8 % alltså antalet skilsmässorna är 56,8 % av antalet giftermålen.

Tyskland 40,0%

Sverige 44,4 %

Danmark 55,6 %

USA 46,3

Det skulle kunna vara så att prostitution gör äktenskap mindre stabila.

Känner du inte själv att du har något svårare att älska din fru ?

Eller att hon har lite svårare älska dig ?

Hur tror du att du skulle göra för att få högre kärlek till din fru ?

Antalet skilsmässor är ett trubbigt mått på hur mycket män och kvinnor gillar varandra. Det handlar mer om ekonomi, välfärdssystem och urbanisering. Vill du återupprätta kärnfamiljen så måste du göra kvinnan beroende av mannen igen, och skrota bidragssystemen. Jag tycker det vore en framkomlig väg, nu när välfärdsstaten havererar.
Citera
2019-11-04, 21:55
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av over-unity
Jo, jag ser att detta är sant.

Bry dig inte om de dumma trollen. Precis som du så ser jag sanningen.

Vi borde alla inspireras av Liam Neeson i filmen "Taken" 2008 som tog till vapen och löpte amok på gator och torg och rev halva stan i sin jakt efter att försöka rädda dottern från de som skulle sälja henne på bordell.

https://www.youtube.com/watch?v=xKQLVgrrvxI

Och han såg att detta var sant.

Sexförsäljning om den ska tillåtas, ska bara tillåtas enligt principen "ensam tjej i lägenhet". Inte förbjudas men heller inte uppmuntras.

Haha alltså var får du allt ifrån?

Faktum är att det är lite spännande varje gång man har en citering från dig, den kan liksom innehålla vad som helst. Du byter ben som jag byter underkläder och man vet aldrig riktigt åt vilket håll du lutar.
Eller om du menar allvar. Ändå viss talang för humor också.
Jag hade nog tyckt du var en kul typ.
Senast redigerad av Moment22x22 2019-11-04 kl. 22:00.
Citera
2019-11-04, 22:12
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Så, nu tänker jag ge lite källor till artiklar här, med citering. Dessa är lite blandade gällande vad de informerar om. Du väljer själv om du tänker ta dessa seriöst eller inte.
När man presenterar källor här är det nämligen aldrig någon som tar dem seriöst utan då heter det att det är indoktrinering och kommunistsmörja, så det är ganska meningslöst att anstränga sig för att hitta artiklar och annat.

Och, bara för att du varit i Tyskland och hälsat på så är det inte precis som att du får en uppfattning om särskilt mycket gällande prostitution och kriminalitet.

http://proletaren.se/artikel/sin-city-ligger-narmare-manga-tror

Citering från artikel ovan:

https://www.svd.se/synen-pa-sexkop-i-eu-gynnar-kriminella

https://www.sydsvenskan.se/2006-03-03/manga-tyska-kvinnor-tycker-att-prostitution-ar-ok
Denna artikel tar upp både att tyskar har en mer liberal syn på prostitution samt att det finns problem med frivilligheten och utländska arbetare. Citering nedan.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/protester-mot-tysklands-fria-pristitution
Här är en artikel till som ger båda sidornas syn på saken.

”Kvinnorna på bordellen har det bra”
Tysklands fria prostitutionslag lockar män från hela världen. En del kommer med turist- och paketresor som har prostitution som enda syfte. 2002 kom lagen som jämställde prostitution med andra yrken.

Kvinnorna fick rätt till anställningskontrakt, socialförsäkring och pension. Tanken var att förbättra arbetsförhållandena och säkerheten. Armin Lobscheis som är chef på Pascha tycker att lagen har varit bra.

– Kvinnorna som jobbar här gör det gärna eftersom här finns bra service och säkerhet. De har det bra och det är goda förtjänstmöjligheter, berättar Armin Lobscheis.

Jag läser vad du länkar i dina diskussioner med mig, alltid. Ja, någon gång när det varit för mycket ordbajseri i verken och för lite verkstad har jag väl hoppat lite stycken. Men den där proletärartikeln har jag bestämt för mig att du skickat till mig tidigare. Liksom den från Sydsvenskan.

Förvisso garderar du dig genom att förekomma en del av det som är partsinlagor, men allt är de definitivt inte. Det finns problem i branschen, den saken är helt klar. Och mitt enda argument har varit att kriminalisering gör det ännu värre.
I princip alla människorättsorganisationer är överens om det, inkl. Amnesty international. Det svenska Amnesty undantaget, men de tog knappast det beslutet av medmänskliga skäl..
Förstår du vad jag säger? Jag förnekar inte att det förekommer skit med prostitution.
Men det gör det med fordonstrafik också.
Så vad är bättre? Låta enbart kriminella vettvillingar behärska vägarna som i Mad Max eller försöka minimera skadeverkningarna.
Men det där med fler skilsmässor, fler självmord, ökad vålds- och sexbrottslighet och psykisk ohälsa får du faktiskt erkänna är bullshit.
Lagliga bordeller har knappast någon större påverkan på det.

Sen förstår jag faktiskt inte varför du hänger upp dig så hårt på företeelsen. Jag kan förstå att du själv inte skulle vilja ha sex med varenda man som kan lägga upp rätt pengar på bordet men alla funkar inte som du.
Släpp det där, låt människor leva som de vlll. Så länge det inte skadar någon, så vad spelar det för roll?

Ett annat argument ifrån feminister är att män som vill legalisera prostitution själv skall vara beredda på att ta en kuk i röven?
Varför säger de så? Är det värre för en hetero-kvinna att ligga med en man än vad det är för en hetero-man att ligga med en kvinna.
Och därför måste det jämföras med att ligga med någon av samma kön?
Jag förstår faktiskt inte, men du kanske kan förklara för mig?
Citera
2019-11-04, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Märklintåget

Hur ser framtiden ut ?

Jo så är det i stort och allt färre män kommer få någon familj i Sverige , det är därför man inte ska ta in fler män än kvinnor ,skulle snarare säga att man borde göra tvärtom. Men det här beror en hel del på hur vi röstar och vi har röstat för en mansfientlig politik i många år.

Om vi män koncentrera oss på detta och försökte få med kvinnorna på detta problem istället för att reta upp dem med prostitution. Det kommer bli fler motståndare till män om vi håller på med det. Varje kvinna som vi kan göra till vän är en stor vinst.

1. Fler relationer för män

2. Färre aggressiva män som förstör för kvinnor.

3. Mer kärlek mellan män och kvinnor.

Det blir en vinst för båda könen.
Citera
2019-11-04, 22:29
Medlem
Citat:
Antalet skilsmässor är ett trubbigt mått på hur mycket män och kvinnor gillar varandra. Det handlar mer om ekonomi, välfärdssystem och urbanisering. Vill du återupprätta kärnfamiljen så måste du göra kvinnan beroende av mannen igen, och skrota bidragssystemen. Jag tycker det vore en framkomlig väg, nu när välfärdsstaten havererar.

Jag tycker det är fel att tvinga ihop kvinnor med män , utan de ska vara med män för att de vill det.

Det handlar om hur man ska få kvinnor gilla män mer. Nu tror jag inte de gör det speciellt mycket , alla fall kan det bli mycket bättre.

På lång sikt skulle en M KD - regering skaffa nya chefer på SR och SVT som är mer för att kvinnor och män ska gilla varandra och inte propagera för att de ska hata varandra som de gör ibland nu.

Du kan också dra dit strå till stacken för att få kvinnor och män gilla varandra mer.
Citera
2019-11-04, 22:33
Medlem
Citat:
Din uppfattning verkar inte vara något som fungerar med tanke på siffrorna för USA där många kvinnor är hemmafruar och där män inte bara blir underhållsskyldiga för sina barn utan även för sin fd fru om hon inte har jobbat och så länge hon inte gifter om sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in