Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-11-04, 15:28
  #169
Medlem
Flickfotografs avatar
Sluta skäll på Helin. Han har ingenting att säga till om, när feminazi styr.
Citera
2019-11-04, 16:34
  #170
Medlem
Ubbe Cykelkedjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Sluta skäll på Helin. Han har ingenting att säga till om, när feminazi styr.
Så norrmännen borde inte hysa agg mot Quisling när nazisterna invaderade landet? Han är ett as, som bara bryr sig om sin egen bubbla av lögner och självförträfflighet. Att han som individ är oskyldig beror på att han blivit fostrad till - och blivit - en genomkorkad, hänsynslös idiot. Ändock måste han ta ansvar för den skit han har ställt till med, även om den är systematisk. Han har alltid ett eget ansvar, även om han inte begriper det, samtidigt som han och andra tror han får betalt för det. Det är höjden av ironi!

På samma sätt som en gettoblatte försöker spränga (JÄVLIGT tur de är så kassa på allt de gör) en konkurrent i luften i ett bostadsområde för att de blivit intalade till det, så måste Helin stå till ansvar för den sprängning han har hjälpt till att skapa i medialandskapet.

Problemet är systematiskt, men herr Helin räckte upp handen med extra frenesi och njöt av helvetet han stod och står som ansvar för. Det finns ingen förlåtelse för det as han valt att bli. Helin borde bli utvisad, han ska inte vara "tjef" för SVT, även om det är väldigt passande att denna jubelidiot just nu är det. I minsta fall borde han spärras in på ett mentalsjukhus, med resten av SVT:s chefsavdelning.

Det lustigaste är att säkerligen en merpart av SVT:s medarbetare håller med mig, för ingen ser ett värde i att arbeta för dehumaniserande, själviska, korkade idioter. Men jobbar man för Pravdan och vill behålla ett fungerande liv, så håller man käft. Annars kommer den tysta Stasin och dödar dig och ditt liv.

Eliasson och Helin befinner sig på samma våglängd av inkompetens. Skulle de helt plötsligt dö, så skulle landet njuta av en förbättring av ledarskapet. Inte för att jag är särskilt hatisk, då jag kan se den samhällsbana av vansinne som skapade de idioter som de blivit idag. Inte tvivlar jag heller 10 andra idioter kan ta deras roll. Samhällsproblemet ligger djupare än så, mycket djupare än så.
__________________
Senast redigerad av Ubbe Cykelkedja 2019-11-04 kl. 16:52.
Citera
2019-11-04, 18:04
  #171
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stallbackshjonet
Hanna Stjärne är en hybrid mellan Reinfeldt och Löfven, hen utvaldes i sep 2014 mitt i regeringsombytet.
Någon anonymare (och mer lättledd ) VD för SvT än henne letas förgäves efter i SvT:s historik.


Det är väldigt väl skrivet. Stjärne vet man ingenting om. Enda gången hon framträder tex i Expressen så tigger hon mer pengar. Säkerhetspengar till SVTs personal och pratar lite pliktskyldigt om "Att SVT/hon skall "lyssna mer". Vilket vi alla vet inte är sant. Stjärne hålls säkert likt Löfven i en helt artificiell verklighet och läser DN varje morgon då hon borde vara här på Flashback. - Vilseledd likt Mona Sahlin av Expoitiska krafter om HOT. - Krafterna gör henne illa. SVT/SR måste öka sin NÄRVARO i landet inte husera på Södermalm. Jag vet inte om Helin skrämmer henne med EXPOs hjälp. EXPO hade "total control" över Sahlin.

De anställda på SR/SVT borde uppmuntras att debattera här på arbetstid. 1 timme om dagen. Läsa Danska tidningar istället för DN. Ett DN stopp inom koncernen ligger i rikets intresse. Man kan prova en månad.
__________________
Senast redigerad av Kulturmarxist 2019-11-04 kl. 18:18.
Citera
2019-11-04, 21:58
  #172
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Kommer aldrig förstå människor som får makt men så grovt missbrukar den.

Förstå? Det enda man behöver förstå här är att att Jan Helin är en medioker kvällstidnings-sopa som gillar att kalla sig själv "publisher" för att han tycker att det låter lite flashigt.... Finns inget mysterium att lösa här.

Det finns ett klipp på YT där Jan Helin och Chang Frick är i Norge för att debattera det journalistiska läget i grannländerna och Helin i början av debatten försöker skoja bort allting genom att referera till något inbillat lillebrorskomplex. Han sätter dock snabbt psykopat-flinet i halsen när Frick tar upp We Are Sthlm-skandalen.
Citera
2019-11-04, 22:59
  #173
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ubbe Cykelkedja
Så norrmännen borde inte hysa agg mot Quisling när nazisterna invaderade landet? Han är ett as, som bara bryr sig om sin egen bubbla av lögner och självförträfflighet. Att han som individ är oskyldig beror på att han blivit fostrad till - och blivit - en genomkorkad, hänsynslös idiot. Ändock måste han ta ansvar för den skit han har ställt till med, även om den är systematisk. Han har alltid ett eget ansvar, även om han inte begriper det, samtidigt som han och andra tror han får betalt för det. Det är höjden av ironi!

På samma sätt som en gettoblatte försöker spränga (JÄVLIGT tur de är så kassa på allt de gör) en konkurrent i luften i ett bostadsområde för att de blivit intalade till det, så måste Helin stå till ansvar för den sprängning han har hjälpt till att skapa i medialandskapet.

Problemet är systematiskt, men herr Helin räckte upp handen med extra frenesi och njöt av helvetet han stod och står som ansvar för. Det finns ingen förlåtelse för det as han valt att bli. Helin borde bli utvisad, han ska inte vara "tjef" för SVT, även om det är väldigt passande att denna jubelidiot just nu är det. I minsta fall borde han spärras in på ett mentalsjukhus, med resten av SVT:s chefsavdelning.

Det lustigaste är att säkerligen en merpart av SVT:s medarbetare håller med mig, för ingen ser ett värde i att arbeta för dehumaniserande, själviska, korkade idioter. Men jobbar man för Pravdan och vill behålla ett fungerande liv, så håller man käft. Annars kommer den tysta Stasin och dödar dig och ditt liv.

Eliasson och Helin befinner sig på samma våglängd av inkompetens. Skulle de helt plötsligt dö, så skulle landet njuta av en förbättring av ledarskapet. Inte för att jag är särskilt hatisk, då jag kan se den samhällsbana av vansinne som skapade de idioter som de blivit idag. Inte tvivlar jag heller 10 andra idioter kan ta deras roll. Samhällsproblemet ligger djupare än så, mycket djupare än så.
Okej, skäll på Helin då.
Skäll på Löfven också. Inte för att han har något att säga till om heller, men de står ju där som frontar och strykpojkar just för att du ska spotta och svära åt dem, medan de som har den verkliga makten slipper undan.
Citera
2019-11-04, 23:52
  #174
Avstängd
Becknaren100s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Krismöte ikväll på SVT Nyheter, enligt Dagens Media.
Ledningen ser "mycket allvarligt" på den kritik som har kommit fram.

Toppstyrning, tystnadskultur, personal vågar inte säga vad de tycker, tondöv ledning, chefer som uppmuntrar till mobbing och kränkningar...
Helin är verkligen en bra chef

Hoppas Hitler Helin får sparken.
Citera
2019-11-05, 03:59
  #175
Avstängd
wwrs avatar
Jag kan inte det här området, men man kan ju fråga. Helin kommer från det privata media-oligopolet. Kan det vara så att han fortfarande stöder privata media och försöker köra konkurrensen/PS i botten?
Citera
2019-11-05, 09:41
  #176
Medlem
Mr.Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Jag kan inte det här området, men man kan ju fråga. Helin kommer från det privata media-oligopolet. Kan det vara så att han fortfarande stöder privata media och försöker köra konkurrensen/PS i botten?
Privat eller statlig public service - här är två undermåliga vänsterkulturer som strävar åt samma håll. D v s in i djupaste mörker. Finns varken ekonomiska eller ideologiska stridslinjer.

Helin har dessutom alla attribut som utmärker en underlägsen vänstermänniska. För kort, för stabbig, för aggressiv blick. En sorglig loser helt utan vinnarens espri och elegans.
Citera
2019-11-05, 10:20
  #177
Medlem
Inget mig emot om det rörs om i grytan på svt. Snacka om skyddad verkstad. Hörde att under hela 80-talet var det ingen som slutade eller började på Svt.
Citera
2019-11-05, 10:41
  #178
Medlem
Tror ni att Helin håller Hanna Stjärne i en "Gyllene bur" och decinformerar henne med sin DN-skadade EXPO-verklighet? Kan det vara så?

- Varför hoppade Helin av sitt jobb på Aftonbladet där han tjänade 4-6 miljoner kr till detta inom SVT?

Vem planerar och drar i snörena ovanför Helin?
Citera
2019-11-05, 10:42
  #179
Medlem
Millediablos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crille132
Inget mig emot om det rörs om i grytan på svt. Snacka om skyddad verkstad. Hörde att under hela 80-talet var det ingen som slutade eller började på Svt.
Då har du hört lite fel, ett flertal barn/släktningar fick anställning på SVT under den tiden. Nepotism skyllde man på från annan media, SVT svor sig fri, inget nytt.
Det är bara så, det rinner av dom vatten på en gås, helt oantastbart.
Citera
2019-11-05, 11:24
  #180
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
Privat eller statlig public service - här är två undermåliga vänsterkulturer som strävar åt samma håll. D v s in i djupaste mörker. Finns varken ekonomiska eller ideologiska stridslinjer.

Helin har dessutom alla attribut som utmärker en underlägsen vänstermänniska. För kort, för stabbig, för aggressiv blick. En sorglig loser helt utan vinnarens espri och elegans.

Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Tror ni att Helin håller Hanna Stjärne i en "Gyllene bur" och decinformerar henne med sin DN-skadade EXPO-verklighet? Kan det vara så?

- Varför hoppade Helin av sitt jobb på Aftonbladet där han tjänade 4-6 miljoner kr till detta inom SVT?

Vem planerar och drar i snörena ovanför Helin?

Det känns konstigt hur chefen kan hoppa mellan "konkurrenterna". Men det är ju, som sagt, samma vänstersoppa. Men på PS kan i alla fall vi som betalar (licens/skatt) ställa krav, om än resultatlösa. Så vi får hoppas PS inte försvagas ytterligare av Helin.

Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Krismöte ikväll på SVT Nyheter, enligt Dagens Media.
Ledningen ser "mycket allvarligt" på den kritik som har kommit fram.

Toppstyrning, tystnadskultur, personal vågar inte säga vad de tycker, tondöv ledning, chefer som uppmuntrar till mobbing och kränkningar...
Helin är verkligen en bra chef
Men hur är det med tystnadskulturen på de privata drakarna? Skuĺle samma protester kunna ske där, som nu sker mot Helin? Blev han utsatt för något liknande där?
__________________
Senast redigerad av wwr 2019-11-05 kl. 11:28.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback