Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-11-03, 10:41
  #157
Medlem
Glädjande läsning. Det är bra om korthuset faller. Helin häller bensin på elden, vilket bara kan ses som nödvändigt.

Ner med den sovjetiska statsmedian!
Citera
2019-11-03, 12:00
  #158
Medlem
Hanna Stjärne är en hybrid mellan Reinfeldt och Löfven, hen utvaldes i sep 2014 mitt i regeringsombytet.
Någon anonymare (och mer lättledd ) VD för SvT än henne letas förgäves efter i SvT:s historik.

Den andre, Helin, är en glasklar sosseutnämning anno 2016 om än hans utnämning till programråd gick via en "opolitisk" styrelse.
Helins främsta punkt i sitt CV var att köra Aftonbladet mot revet genom vänsterprogrammatiska segel och sen lämna det sjunkande skeppet.

SvT opolitiskt och neutralt sakligt som inte skyggar för något i verklighetsspeglingen?

Det är ett värre propagandaorgan för den stereotypa makten än någonsin.
__________________
Senast redigerad av Stallbackshjonet 2019-11-03 kl. 12:06.
Citera
2019-11-03, 12:20
  #159
Medlem
Någon med insyn som kan tala om vilka som är mobbare resp mobboffer. Instinktivt tror jag vissa väderhallåor är mobboffer, vissa programledare av typen Susanne på Fråga doktorn mobbare.
Citera
2019-11-03, 14:56
  #160
Medlem
Själva konflikten handlar inte alls om politik, för den som nu inte orkar läsa artikeln eller kan dra slutsatser utifrån det de läst.
Problemen handlar specifikt om SVT online, alltså webben och då troligen SVT.se.
Vad konflikten handlar om är att det är oklara direktiv vad webbens fokus ska vara, där det gått mot att möjligen utarma gammal hederlig journalistik för att istället fokuseras på clickbait, videosnuttar, osv.

Artikeln nämnde inget alls om att vänsterpolitik skulle vara inblandat. Den enda politiska frågan skulle kanske vara den att mycket av lokal journalismen försvinner i centraliseringen.

Det jag själv reagerade på var beskrivningen av deras målgrupp... Var det "nyfikne Nicole och Nassim" Och "sociala Sahar och Seb"? Båda två känns som stabila medelklasshipsters och jag förstår att SVT ser på Sveriges yngre befolkning som dessa två typer. ALLA deras program innehåller dessa två karaktärer: nyfikne Nicole och sociale Sahar.
"Arge Albin och Ahmed" får man inte se något av...
För journalister är väl nyfikne Nicole och sociale Sahar "vanligt folk". De lever i sin bubbla där uppe.
Lustigt nog känner jag själv inte någon person som skulle passa in på de stereotyperna. Jag har bara sett dem på TV och läst om dem i tidningar. Annars hade jag inte vetat att de existerar.

"Arbetande Anders och Angelique" känner jag en del av också. Men det verkar som att de i Stockholm inte känner till... sådana som går upp , går till sitt slitsamma kneg, kommer hem och tar hand om sin familj eller kanske kollar på nåt skräp på TV typ Paradise hotel. Som skiter i bögparader och hur många kvinnliga Oscarsvinnare det finns.

Jag läser själv SVT.se dagligen men det är uppenbart att det inte är Grige Grelin som är målgruppen, fast jag brukar mejla en del.. hmm... "förslag" till journalisterna angående vad jag tycker om deras vänsterpropaganda ... om det nu hjälper något...

SVT.se handlar alltså inte längre , som SVT en gång gjorde, om saklighet och allvar. Det finns visserligen sådant, men var tredje nyhet är nåt kring feminism, bögar, onani, klimathyster och rasism. Jag läser ändå denna vänsterpropaganda eftersom det faktiskt inte finns något annat seriöst nyhetsmedium.

Hur många "nyfikne Nassim" finns det egentligen i Sverige? Jag som bor i Malmö kan ju konstatera att jag inte känner någon Nyfiken Nassim eller någon annan typ arab , men det är möjligt att alla sådana flyttar upp till Stockholm. Araber är nog den minst nyfikna grupp jag känner till... Det de gillar är våld, action, fotboll, hiphop och liknande.

Sociale Sahar finns det mer, men deras socialitet går ut på att skrika i mobilen på arabiska.

Så det är inte så konstigt att Pravda-TV Online misslyckas i att dra besökare, för deras målgrupp är ganska liten. Men visst, etablissemanget vill gärna tro att de nyanlända består av Nyfikne Nassim och Sociale Sahar, och inte Ahkbar i vit kjol och lång skägg.

SVTs definition av Sociale Sahar:
Citat:
Topp 5 intressen: Film, musik, resa utomlands, resa i Sverige, prova ny mat

Alltså, borde inte SVT.se ha en onlinesatsning som riktar sig till gemene man, istället för Nyfikne Nassim och Sociale Sahar, ålder 20-40 år? Tror de att Arbetar Anders och Grinige Göran inte kan använda internet?
Var tycker de att Taleb Taxichaufför ska få sina nyheter från?
Citera
2019-11-03, 16:48
  #161
Medlem
Honeytraps avatar
Jan Helin ar ren dynga rakt igenom och borde stallas ut for bespottning I ngn lamplig forort. Nog den dummaste mest ointelligenta person Jag nagonsin sett&hort Sosse-TV. Man hade redan problem ocksa tar man in det stolpskottet...”taxpayers money rocknroll”
Citera
2019-11-03, 17:15
  #162
Avstängd
Hur hög lön får Helin hos SVT? Hos Aftonbladet fick han 4 eller 6 millar. Varför slussades han till SVT/SR och av vem med vilken avsikt? - Jo DEEP STATE som verkar odemokratisk och "fascistiskt" inom LO/SAP. Ett gäng Narcisster verkar ha kapat socialdemokratin. LO/SAP ruttnar innifrån och när de spelar shack med oss och vår gemensamma framtid.
Citera
2019-11-03, 19:05
  #163
Avstängd
Om Leif Östling och hans imponerande CV och livserfarenhet blev VD på SVT så skulle koncernen kunna räddas. Se på Danska DR. Där har DR en närvaro och en respekt för folket/tittarna och det fungerar. SVTs chefer bör ta itu med deras egna personliga problem och brister en tid hemma. Ni får läka själva och möjligen återkomma senare. Koncernen behöver skakas om. Få en gode man som tar över en tid.

Diagnosen SVT/SR-DN har snart bara en enda målgupp kvar. - Han heter Jonas Sjöstedt.

PS Min ordination - Läs inte DN, lyssna inte på P1. Se inte på svensk TV i en månad. Stäng av allting producerat i Stockholm av Södermalmare - (se gärna på Dansk TV, läs danska tidningar) Återkom sedan och slå på det Stockholmska och ni kommer att få se det totala och gränslösa vansinnet. En narcissitisk sekt.
__________________
Senast redigerad av Kulturmarxist 2019-11-03 kl. 19:10.
Citera
2019-11-03, 22:02
  #164
Medlem
Skillnaden mellan SVT och Sveriges radio har verkligen eskalerat när det kommer till nyhetsrapporteringen.
SR känns relativt vettigt då de vanligtvis fokuserar på lokala nyheter och händelser.
SVT har blivit någon slags Aftonbladet Mini med fokus på Trump, identitetspolitik och vinklade tolkningar av forskning.
Citera
2019-11-03, 22:17
  #165
Medlem
Ubbe Cykelkedjas avatar
Jämför SVT idag med SVT från förr, i det här fallet en dokumentär från SVT från många år tillbaka:
Dokumentär om Viggen, från en mängd olika samhälleliga frågor: https://www.youtube.com/watch?v=RHVzkVwI68w

Man tror man befinner sig i en alternativ verklighet. Journalisterna är seriösa och ställer relevanta frågor som tittarna vill höra (alltså inte vilket scoop eller agenda idioten idag vill framföra, alternativt vilken tyst avsugning journalisten utför åt intervjuaren). Politikerna eller de militära officerarna som blev utfrågade är i sin tur väldigt raka och ärliga i sina svar och lägger korten på bordet. De har ingenting att dölja i sina resonemang kring varför de beslutade som de gjorde. Ja herrejävlar. Försök till transparens! Det existerar inte idag.

Det är HELT sjukt att titta på. Både journalister, politiker och officerare försöker göra sitt jobb OCH är ärliga mot varandra. Var är vi idag? En jävla cirkus av ständiga lögner. Varje gång någon individ FÖRSÖKER vara professionell och seriös, så blir de slaktade av diverse andra idioter från alla håll. Och så undrar folk vad som hände med landet.

För er som har begränsad tid att beskåda detta, titta på intervjun vid 26:50. Det säger allt. Jämför med skiten till samhällsklimat vi har idag. Journalisten och politikern hade respekt för varandra. Idag finns INGEN respekt kvar för någon av vardera yrkeskår. De är fullständiga pajasar som kan brinna i helvetet.

Även vänsterdrivna journalister kunde ha fruktfulla intervjuer med även högerpolitiker. Kan ni ens föreställa er det? Då var journalister verkliga journalister och politiker försökte vara riktiga politiker. Idag? De är samhällsförstörande, indoktrinerade as som bör läggas i en mörk källare.

Jag är extrem vänster, men har ingenting emot att högern får fortsätta demonteringen av landet, så länge SVT slaktas. Det spelar ingen roll vilken pajashög som styr landet, det kommer oavkortat leda till svensk samhällsförstörelse. Jag välkomnar en kollaps, så vi har en chans att börja diskutera reellt allvar igen kring vad som är viktigt i ett samhälle för att fungera och upprätthållas.

Vi lever inte längre i en demokrati. Institutionerna har slutat att fungera. Så mycket är fullständigt självklart när man jämför dåtiden mot nutiden.

Notera hur journalisterna inte försökte att fråga hur Viggen är genuscertifierat eller hur många procent av piloterna som är kvinnor, eller hur många HBTQ-certifikat organisationen hade. Det enda som betydde något var skattepengarna, prestandan och det reella skyddet mot främmande makt. Idag är välkomnandet av främmande makt betydligt viktigare.
__________________
Senast redigerad av Ubbe Cykelkedja 2019-11-03 kl. 22:40.
Citera
2019-11-04, 09:22
  #166
Medlem
NegroidMongoloids avatar
Uppenbart att Skeletor och Helin bara vill ha vänstertittare samt idioter som inte bryr sig om politik och som därmed är lätta att hjärntvätta med diverse alarmism om klimat eller rasism (inget av det är ett hot).
Citera
2019-11-04, 13:19
  #167
Medlem
Jack-Ryans avatar
Sedan SvT blev skattefinansierat har alla fördämningar släppt. Nu ägnas all kraft åt ickenyheter med särskilt fokus på feminism, hbtq+, den fantastiska massinvandringen, den nya statsreligionen islam, klimatnödläget och det bottenlösa hatet mot SD och president Trump. Allt annat är underordnat. Egentligen är jag positiv till public service media, men som det är nu kan man gott lägga ner.
Citera
2019-11-04, 14:58
  #168
Medlem
Jenshalls avatar
Hur Jan Helin ens kunde komma på tal som programdirektör (eller mediadirektör som han nu själv vill kalla sig) på SVT är obegripligt. Man undrar ju vad SVT har för HR avdelning och externa rekryterare man jobbar med om man söker efter en programdirektör och landar i Jan Helin. Enda jag kan komma på är en personlig koppling med den svaga och helt anonyma VD:n Hanna Stjärne, hon som tom utgör ett hot för public service uppdraget om denna utveckling fortsätter. Helin som direkt också begår det fatala misstaget att börja anställa sina gamla kompisar från Aftonh*ran. Partiska och #kanintepratasakta Carina Bergfeldt blir USA korre, måste retat gallfeber på interna mer kompetenta kandidater. Tom sommarvikarien Alexander Noren är duktigare än madame Bergfeldt. Flamsiga Karin Magnusson hamnar i Morgonstudion tillsammans med den gamla Moore tjejen från Bingo Rimers tidning dvs Carolina Neurath. Hur är det ens möjligt allt detta kunnat ske? Tyder på osedvanligt dåligt omdöme hos en sådan hög chef finansierad av oss alla via skattsedeln.
__________________
Senast redigerad av Jenshall 2019-11-04 kl. 15:12.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback