2019-11-04, 22:14
Medlem
Jag har följt tråden sedan dag 1 men aldrig kommit mig för att skaffa ett konto. Det här fallet berör mig på flera vis. Jag funderar lite på er som har insyn. Vad händer utanför flashback? Det verkar som vissa inblandade går runt som ingenting har hänt.
Å vart tog ni vägen ni postar som verkar ha lite mer insyn än andra? Ni är värdefull för tråden och vet nog själv vilka ni är.
Citera
2019-11-04, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mimmirider
Ok, Lena var en vanlig hedning, som förklädde sig i pastorskragen. It makes sense.
Yes
Citera
2019-11-04, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Men snälla du. Nu har du sågat och filat på dina roks-pusselbitar i över ett år och fortfarande får du dom inte passa i detta fall. Mordet på LW är ingen bra statistisk mall på hur våld i nära relationer ser ut eftersom det i detta fall inte går att komma ifrån att det var kvinnan var drivande tills någon av SD/HD vägrade vara hennes offer utan såg till att LW själv blev det ultimata offret

Ett påstående utan bevis. Värde NOLL.
Citera
2019-11-04, 22:25
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mimmirider
Ok, Lena var en vanlig hedning, som förklädde sig i pastorskragen. It makes sense.

Vad är det som makes sense?
Att L*ena blev mördad?

Så länge man som tråddeltagare inte tror att hennes religion, prästerskap och moral (som ni ser det) har detta inte med denna tråds ämne att göra.

Nu har det i dagar pågått ett smutskastande av L*ena utan att jag kan se en vettig koppling till ett motiv.

Än sen, om hon var en vanlig människa?
Hon jobbade ju inte ens som präst på flera år.
Hon jobbade med ensamkommande.

Vilket motiv ser du för mordet?
Vem tror du är mördaren?

Tror du att det har att göra med hennes pastorskap???
Citera
2019-11-04, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vandraren13
Jag har följt tråden sedan dag 1 men aldrig kommit mig för att skaffa ett konto. Det här fallet berör mig på flera vis. Jag funderar lite på er som har insyn. Vad händer utanför flashback? Det verkar som vissa inblandade går runt som ingenting har hänt.
Å vart tog ni vägen ni postar som verkar ha lite mer insyn än andra? Ni är värdefull för tråden och vet nog själv vilka ni är.

Med tanke på trådens utveckling och att bl.a. ärendet blev oprioriterat hos NFC, locket på under utredningen har dessvärre många initierade postare avtagit.

Glad att du skaffade ett konto. Välkommen!
Citera
2019-11-04, 22:51
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ett påstående utan bevis. Värde NOLL.
Vet du någonting om vad åklagarens teori är här 'Remark'? Tror hon som bl.a. dig och 'notknapparen' att det här handlar om ett fall av sk. våld i nära relationer?
Citera
2019-11-04, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Vet du någonting om vad åklagarens teori är här 'Remark'? Tror hon som bl.a. dig och 'notknapparen' att det här handlar om ett fall av sk. våld i nära relationer?

Ingen aning. Hittills kan vi bara ha en uppfattning utifrån oss själva och de kunskaper vi besitter. Åklagaren och utredarna har fakta vi inte besitter.

Så vad tror Du? Inte om åklagaren utom om fallet?
Citera
2019-11-04, 23:22
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ingen aning. Hittills kan vi bara ha en uppfattning utifrån oss själva och de kunskaper vi besitter. Åklagaren och utredarna har fakta vi inte besitter.

Så vad tror Du? Inte om åklagaren utom om fallet?
Det jag är fascinerad av är hur några av er utifrån en (enligt er egen uppfattning) mycket bristfällig kunskap om fallet redan har kunnat bestämma er för att det här skall handla om våld i nära relation, att kvinnan skall ha försökt lämna mannen som skall ha varit kontrollerande, och att denna gärningsman skall vara just SD.

Jag tänker att när ni (t.ex. du och 'notknapparen') utan att alls ha koll på fakta har lyckats låsa er vid ett sådant här scenario, utifrån er själva och de kunskaper ni besitter, då kan det ju förhålla sig på samma sätt med åklagaren Åsa Hiding och rådmannen Ulla Gustavsson också. De är ju inte mer än människor de heller.
Senast redigerad av Draifos 2019-11-04 kl. 23:57.
Citera
2019-11-04, 23:34
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
/.../ Jag orkade inte kolla allt, men ser något ganska intressant på S*ftis cache Skrikarboda. HD:s logg är inlagd med en bokstavsdelning som förekom i juni -18 och SD:s bokstavsdelning är en delning med en bokstavskombo som är sjukt nära den efterföljande loggen 1 mars -18 som Spe*dlink*n gjort - AL som LW följde med till Sälen o bröt benen.

Möttes SD och AL i spåret den 1 mars -18? Hursomhelst verkar inte SD ha loggat rätt dag. Varför? Hade han span på AL som umgicks med LW? Väldigt skumt med loggningarna och till råga på allt upptäcker den 3e cacharen efter AL att loggremsan saknades den 24 mars i år. Cachen var tydligen väldigt glest besökt. SD:s granne Karolinesb tar sig dit och lägger i ny loggremsa 22 april. På begäran av SD?

SD:s logg http://coord.info/GLV5D303
AL:s logg http://coord.info/GLV62ZP2

Cachen Skrikarboda http://coord.info/GC6A6K0
XXX 180324 Skrikarboda https://coord.info/GLV9K6ZN
SPL 180301 Skrikarboda https://coord.info/GLV62ZP2
HAX 180203 Skrikarboda https://coord.info/GLW27CQ3 - Avvikelse; äv. avvikande intro
HTD 180203 Skrikarboda https://coord.info/GLV5D303 - Bildinfo 09.28 - 12.57 - Träningsdagbok: 08.42: https://www.endomondo.com/users/726262/workouts/1065873827 - Duration: 25m:08s - Första loggbilden: 09:28:36 (24 febr sker en längre skidtur).

Ex.vis cachen ”Pärla#2 - Svinön” loggar SPL 4 dgr efter det att utflykten ägt rum - till skillnad från LW: https://coord.info/GC7K16Z - men att han skulle ha loggat Skrikarboda 26 dgr efter SD (vars bildinfo som omväxling stämmer med loggen 180203) förefaller osannolikt. - Lätt att förväxla månad/dag. - Men varför, när det gäller Skrikarboda, har HAX-loggen följt med..? - Var det dags för nytt intro i den vevan?

HTD 180823 XMAS2016-24 Reviewergömman https://coord.info/GLX1WC7K - Något anmärkningsvärd HTD-logg 180823: SD påstår här i en självömkande text (tillsammans med en bild på tio rosor på hans och HD:s 10-åriga bröllopsdag; korrupta bilddata) att han tidigare loggat denna cache.

Det är flera konstigheter med HD/SD:s olika loggar. - Något som också kan ha gjorts, är att kontakta vissa cacheägare för att ta bort eller ändra tid. loggar.
Citera
2019-11-04, 23:57
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Det jag är fascinerad av är hur några av er utifrån en (enligt er egen uppfattning) mycket bristfällig kunskap om fallet redan har kunnat bestämma er för att det här skall handla om just våld i nära relation, att kvinnan skall ha försökt lämna mannen som skall ha varit kontrollerande, och att gärningsmannen skall vara just SD.

Jag tänker att när nu ni (t.ex. du och 'notknapparen') utan att alls ha koll på fakta har lyckats låsa er vid ett sådant här scenario, utifrån er själva och de kunskaper ni besitter, då kan det ju förhålla sig på samma sätt med åklagaren Åsa Hiding och rådmannen Ulla Gustavsson också. De är ju inte mer än människor de heller.
170705 skapar HD ett eget geokonto. Detta sammanfaller med att Heart of Sweden Geo Tour 2 dras i gång. - När det hela senare avvecklas (början på juli 2018) har LW varit död i en dryg månad.

Vissa loggar (men framför allt loggbilder) från SD:s sida verkar vara förtäckta hot gentemot HD. - Möjligen kan HD veta saker om SD (som hon t.ex. kan ha använt sig av för att driva igenom bodelningsavtalet, även om nämnda avtal mer synes hålla ev. fordringsägare borta). - Sett ur en sådan synvinkel kan mordet på LW bottna i att hon visste för mycket och därigenom utgjort ett hot mot HD/SD. - Ingen annan än LW och SD vet heller vad det samtal som utspunnit sig i SD:s bil före misshandeln egentligen handlat om.

LW synes, allt från att hon i en loggtext 160702 rörande The Heart of Sweden Geo Tour Release konstaterade att SD fått tillgång till resurser "jag knappt vet om han själv kunde drömma om" (här har SD i en logg 160720 också skrivit att han mött LW på sin garageuppfart när han skulle ta emot "de första provexemplaren av coinen för silver och guldnivåerna som precis anlänt från fabriken"), LW vid ett frukostevent 161026 riktat skarp kritik mot SD (som deltagit via videolänk, och när sedan CO framfört kritiken skämtsamt skyllt på HD), över anmälan om ofredande 161103, misshandel 170110, utfrysning av LW på sociala medier 170324, HD:s avvaktande attityd vid ett frukostevent 170411 (då HD satt sig vid samma bord som LW), till att LW 180319 (4 dgr efter stämplad ansökan om äktenskapsskillnad HD/SD) skriver raljerande om hur en kraschlandande Tummetott lurat ett antal knäppisar att stå i snålblåsten på torget för att höra på en massa skitsnack (fritt översatt), ha utgjort ett - milt uttryckt - orosmoment för paret HD/SD.
Citera
2019-11-05, 00:16
Medlem
Citat:
Det jag är fascinerad av är hur några av er utifrån en (enligt er egen uppfattning) mycket bristfällig kunskap om fallet redan har kunnat bestämma er för att det här skall handla om våld i nära relation, att kvinnan skall ha försökt lämna mannen som skall ha varit kontrollerande, och att denna gärningsman skall vara just SD.

Jag tänker att när ni (t.ex. du och 'notknapparen') utan att alls ha koll på fakta har lyckats låsa er vid ett sådant här scenario, utifrån er själva och de kunskaper ni besitter, då kan det ju förhålla sig på samma sätt med åklagaren Åsa Hiding och rådmannen Ulla Gustavsson också. De är ju inte mer än människor de heller.

Jag sitter inte på dom positionerna än mindre representerar jag någon annan än mig själv.
Citera
2019-11-05, 00:20
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Dom har en överenskommelse om samarbete i vart fall. Sedan 2016.

Uppenbarligen kan en Ärkebiskop, som är Kyrkans ledare, ha många olika tolkningar av den Heliga Skriften, bokstavstroget, liberalt mm.
Inom detta område erkänner jag mig helt obevandrad.

Men inget tyder på att mordet på LW har en religiös koppling.

För mig är det religiösa helt OT, utan ett brutalt Mord på en kvinna, Lena Wesström.
Men visst bekänner väl du dig till samma starka tro som t.ex. 'notknapparen' här, dvs. ni som utan att överhuvudtaget kunna ange några rationella skäl anser er ha en sk. personlig övertygelse om att SD är gärningsmannen? Tror du att åklagaren och rådmannen Simpampen-Gustavsson kan vara inne på samma resonemang här?
Senast redigerad av Draifos 2019-11-05 kl. 00:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in