2019-11-03, 22:26
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Å andra sidan finns ett litet intressant inlägg i kommentarsfältet avseende bl.a. LW's video från utslussningshemmet (scrolla ned till M*ri* (*=a) 24 juli 2018 kl. 10:02):

http://www.fristad.eu/2018/07/amnestin-kliver-in-i-valrorelsen/

Postaren hänvisar till en teori från flashbacktråden, h*n nämner inlägg #906 (men efteråt reviderades förmodligen numreringen i flashbacktråden och det torde således vara inlägg #905) som postaren fann vara av intresse och som hade en teori om en koppling mellan LW's jobb på utslussningshemmet och mordet:

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Välgörande med lite bredare perspektiv som omväxling. Frisk luft.
Intressant koppling speciellt att inte det verkade som inte någon av dom som skrev inte hade några invändningar om tesen lämnar frågor
Citera
2019-11-03, 22:27
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Dessutom fanns väl hennes adressuppgifter i alla de vanligaste sökregistren på internet. Plus att det finns åtminstone ett exempel på en person (anställd) från utslussningsverksamheten som kommenterar hennes instagraminlägg. Så att ta reda på bostadsadressen torde inte ha varit särskilt svårt.

Nä, det menade jag inte heller.
Jag menade utan att lämna spår.

Inte tror jag att hon skulle ha lämnat sin adress till någon av de boende?
Citera
2019-11-03, 22:41
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Polisen plockade in SD på förhör och släppte honom. Det hade dom nog gjort oavsett vilket till och med SD tycker var helt korrekt.

Vems/vilket boende menar du? Var i Örebro kommunen har sina flyktingboende, har jag ingen aning om. Om det var det du menade.
Ja i Örebro menade jag. Det verkar som det i princip kan vara var som helst
"Utslussverksamheten: Det är oftast en vanlig lägenhet som kommunen hyr och den unge bor i. Kommunen och den unge upprättar ett kontrakt som bland annat innehåller reglerna för boendet. Tanken är att den unge, senast vid 21 års ålder, ska ta över kontraktet."
Citera
2019-11-03, 22:42
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Det var min uppfattning. Hitta gärna det gamla GC-inlägget.

Det här kanske:

Men att de två skulle ha jobbat ihop har åtminstone inte jag sett/hört ngt. om. Du tror inte du kan ha fått det från "tjackarns" (?) aningen fantasifulla spekulationer om kepsen och att LW skulle ha jobbat som pastor på flygflottiljen i Linköping
Senast redigerad av GilGrissom82 2019-11-03 kl. 22:46.
Citera
2019-11-03, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Jag tror mer på den här mannen
som platonisk vän
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/84ad233d-b07b-4af3-beb2-13134dea1c47_l.jpg

Han tycks ha ställt upp mycket för LW
när hon har varit skadad
och behövt mycket hjälp.
Tycks vara en riktig vän.

Jag tror att LW sa som hon gjorde
om att hon var trött på män
för att hon inte ville ha någon sådan
relation med honom.
Och för att hon inte vill såra honom.

ÄR INTE det Cajjoo?
Senast redigerad av Remark 2019-11-03 kl. 23:13.
Citera
2019-11-03, 22:53
Medlem
Citat:
Det här kanske:

Men att de två skulle ha jobbat ihop har åtminstone inte jag sett/hört ngt. om. Du tror inte du kan ha fått det från "tjackarns" (?) aningen fantasifulla spekulationer om kepsen och att LW skulle ha jobbat som pastor på flygflottiljen i Linköping

Nej, den var den äldre mannen jag tänkte på hela tiden. My blame!!!
Citera
2019-11-03, 23:03
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Den absolut största risken för våld i nära relation för en kvinna (oavsett civilstånd) är när kvinnan försöker lämna en relation med en kontrollerande man
/.../
Kanske vi skall passa på att reda ut nu vad du egentligen vill säga med dina återkommande antydningar 'Remark':

1. Menar du att SD och LW skall ha haft en nära relation?
2. Menar du att LW skall ha försökt lämna en relation?
3. Menar du att SD skulle vara en kontrollerande man?
Senast redigerad av Draifos 2019-11-03 kl. 23:07.
Citera
2019-11-03, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Kanske vi skall passa på att reda ut nu vad du egentligen vill säga med dina återkommande antydningar 'Remark':

1. Menar du att SD och LW skall ha haft en nära relation?
2. Menar du att LW skall ha försökt lämna en relation?
3. Menar du att SD skulle vara en kontrollerande man?

Jag är mer nyfiken på dina svar på ovanstående frågor.
Du tycks anse att du har något eget frågemonopol i denna tråd.
Citera
2019-11-03, 23:14
Medlem
Eloge till Letsdoit (att du orkar). Detta är ett svar till ditt lååånga inlägg. Jag måste svara separat p g a bokstavsbegränsningen i inlägg.

Tittar man på HAX loggar så har de som inte avviker en bokstavskombo som börjar på GLV som förekom i mars -18 och det är nog den serien hon fick när alla loggningarna blev dubbla genom kontodelningen.

Jag orkade inte kolla allt, men ser något ganska intressant på S*ftis cache Skrikarboda. HD:s logg är inlagd med en bokstavsdelning som förekom i juni -18 och SD:s bokstavsdelning är en delning med en bokstavskombo som är sjukt nära den efterföljande loggen 1 mars -18 som Spe*dlink*n gjort - AL som LW följde med till Sälen o bröt benen.

Möttes SD och AL i spåret den 1 mars -18? Hursomhelst verkar inte SD ha loggat rätt dag. Varför? Hade han span på AL som umgicks med LW? Väldigt skumt med loggningarna och till råga på allt upptäcker den 3e cacharen efter AL att loggremsan saknades den 24 mars i år. Cachen var tydligen väldigt glest besökt. SD:s granne Karolinesb tar sig dit och lägger i ny loggremsa 22 april. På begäran av SD?

SD:s logg http://coord.info/GLV5D303
AL:s logg http://coord.info/GLV62ZP2

Cachen Skrikarboda http://coord.info/GC6A6K0
Senast redigerad av Ulanna 2019-11-03 kl. 23:29.
Citera
2019-11-03, 23:16
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Jag är mer nyfiken på dina svar på ovanstående frågor.
Du tycks anse att du har något eget frågemonopol i denna tråd.
Jag har ingen aning. Jag tycker väl bara att dina egna och 'notknapparens' inlägg på sätt och vis hör till de viktigaste och mest intressanta här i tråden, eftersom de vad jag kan förstå är de inlägg som troligen bäst avspeglar åklagaren Åsa Hidings och rådmannen Ulla Simpampen-Gustavssons bild av vad det här kan handla om. Och nog är det uppenbart att även ni själva anser er företräda just den här linjen som åklagaren driver.
Senast redigerad av Draifos 2019-11-03 kl. 23:33.
Citera
2019-11-03, 23:20
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Jag tror mer på den här mannen
som platonisk vän
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/84ad233d-b07b-4af3-beb2-13134dea1c47_l.jpg

Han tycks ha ställt upp mycket för LW
när hon har varit skadad
och behövt mycket hjälp.
Tycks vara en riktig vän.

Jag tror att LW sa som hon gjorde
om att hon var trött på män
för att hon inte ville ha någon sådan
relation med honom.
Och för att hon inte vill såra honom.

Edit: Jag tror inte längre att cajjoo är
den platoniska vännen som fick nobben
av LW.
Citera
2019-11-03, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Jag har ingen aning. Jag tycker väl bara att dina egna och t.ex. 'notknapparens' inlägg på sätt och vis hör till de viktigaste och mest intressanta här i tråden, eftersom de vad jag kan förstå är de inlägg som troligen bäst avspeglar åklagaren Åsa Hidings och rådmannen Ulla Simpampen-Gustavssons bild av vad det här kan handla om. Och nog är det uppenbart att även ni själva anser er företräda just den linje som åklagaren driver.

Jag är mer intresserad av din tankevärld som aldrig lämnar avtryck.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in