2019-10-19, 12:26
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Väl skrivet

Ja hon och Anna Book kan nog bli bra vänner.

Nu vet ju inte jag hur hon ser ut idag men borde inte hennes läkare säga åt henne/ha krav på viktnedgång. För det om något påverkar ju en negativt på många plan bland annat ryggen och ens psykiska mående. Sen bör man väl vilja gå ner för ens barns skull. Precis som du också skriver

Eller hur, jag började må dåligt igen här i mitten av året. Jag funderade och insåg att jag måste bli mer ärlig mot mig själv och våga testa nya saker. Jag insåg att jag förmodligen en gång för alla tröttnat på jobbet som undersköterska och underbetalda jobb inom vård och omsorg. Sa upp mig och ska nu till nästa år utbilda mig till betongarbetare istället. Jag trivs bättre att jobba inom mansdominande yrken eller där det är mer 50/50. Hade bra kollegor nu sist men jag har tröttnat på yrket och skulle jag fortsätta så hade jag blivit en bitter vårdkärring fullt ut.
Jo, jag kan nog gissa att vården har försökt med henne, men hon lär ju inte följt vårdens rekommendationer. Skulle inte förvåna mig om Camilla är sådan som säger "men jag äter som ni rekommenderat och jag tränar som ni sagt". Om resultat uteblir så har de INTE följt rekommendationerna, så är det bara.

Du har dock gjort alla rätt! Känner man att man tröttnat på sitt jobb så gör man helt rätt i att skola om sig / byta jobb. Har själv gjort det. Jobbat inom transport innan, detta var dock på 90 talet, men jag ledsnade, blev sedan USK:a och därefter SSK. Idag jobbar jag halvtid kliniskt och halvtid med forskning. Har jobbat inom diverse specialiteter och "gått vidare" om jag känt att jag inte fått möjlighet att utvecklats så som jag vill, bara inte trivts, fått för dåliga lönepåslag osv.

Jag tycker t ex att det är helt okej att ta en sjukvecka om man känner att man inte trivs och att man känner att man inte orkar, har själv gjort detta även om det nu var många år sedan. MEN man kan inte fastna i det, utan måste finna en väg att ta sig vidare. Att landa i evighetslånga sjukskrivningar (och arbetslöshet) gör det bara värre och på sikt svårare att få förändring och nytt jobb.
Citera
2019-10-19, 21:02
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Jo, jag kan nog gissa att vården har försökt med henne, men hon lär ju inte följt vårdens rekommendationer. Skulle inte förvåna mig om Camilla är sådan som säger "men jag äter som ni rekommenderat och jag tränar som ni sagt". Om resultat uteblir så har de INTE följt rekommendationerna, så är det bara.

Du har dock gjort alla rätt! Känner man att man tröttnat på sitt jobb så gör man helt rätt i att skola om sig / byta jobb. Har själv gjort det. Jobbat inom transport innan, detta var dock på 90 talet, men jag ledsnade, blev sedan USK:a och därefter SSK. Idag jobbar jag halvtid kliniskt och halvtid med forskning. Har jobbat inom diverse specialiteter och "gått vidare" om jag känt att jag inte fått möjlighet att utvecklats så som jag vill, bara inte trivts, fått för dåliga lönepåslag osv.

Jag tycker t ex att det är helt okej att ta en sjukvecka om man känner att man inte trivs och att man känner att man inte orkar, har själv gjort detta även om det nu var många år sedan. MEN man kan inte fastna i det, utan måste finna en väg att ta sig vidare. Att landa i evighetslånga sjukskrivningar (och arbetslöshet) gör det bara värre och på sikt svårare att få förändring och nytt jobb.

Hon har kraftig benstomme. Eller som Anna Book som går upp om hon äter lite.

Tack, ja nån sjukvecka är inga problem. Jag var dock sjuk minst en gång i månaden typ mycket för att jag inte trivdes och skulle jag fortsätta hade det säkerligen resulterart i en sjukskrivning. Så nä nu ärdet dags att bryta upp och skola om mig
Citera
2019-11-03, 21:18
Medlem
Kupongfritts avatar
Om jag förstått det hela rätt kommer Anton från YouTube-kanalen Matkoma att vara med i Lyxfällan den här säsongen. Det är i så fall en nätkändis som det för en gångs skull ska bli kul att se i TV. Han verkar vara en trevlig prick.

Här nämns det: https://youtu.be/yqVUS5e7Cak?t=67
Senast redigerad av Kupongfritt 2019-11-03 kl. 21:20.
Citera
2019-11-03, 21:22
Medlem
Kupongfritts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kupongfritt
Om jag förstått det hela rätt kommer Anton från YouTube-kanalen Matkoma att vara med i Lyxfällan den här säsongen. Det är i så fall en nätkändis som det för en gångs skull ska bli kul att se i TV. Han verkar vara en trevlig prick.

Här nämns det: https://youtu.be/yqVUS5e7Cak?t=67

Eller också spexar de bara och spelar två roller i klippet?
Citera
2019-11-04, 12:42
Medlem
ETA2824-2s avatar
Citat:

Tolkar beskrivningen av klippet som det. "Adam var med i Superspararna och Anton i Lyxfällan".
Citera
2019-11-04, 18:28
Medlem
Kupongfritts avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av ETA2824-2
Tolkar beskrivningen av klippet som det. "Adam var med i Superspararna och Anton i Lyxfällan".

Ja, det verkar så, jag hittar inte ett ord om det på nätet.
Citera
2019-11-04, 19:08
Avslutad
Har jag missat nått? Varför tusan ska Matkoma-Adam vara med i Lyxfällan? Ser man deras lägenheter verkar dom ha de gott ställt och för bara några månader sen skulle de anställa en redigerare.

jaja. förstår ändå att Lyxfällan vill hitta en ny vinkel. Blir lätt samma överbelånande sms singel-tjejer med några barn-avsnitt.
Citera
2019-11-04, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eggshells
Har jag missat nått? Varför tusan ska Matkoma-Adam vara med i Lyxfällan? Ser man deras lägenheter verkar dom ha de gott ställt och för bara några månader sen skulle de anställa en redigerare.

jaja. förstår ändå att Lyxfällan vill hitta en ny vinkel. Blir lätt samma överbelånande sms singel-tjejer med några barn-avsnitt.
?? När ska han vara med? Går det så dåligt för deras kanal eller?
Citera
2019-11-04, 19:31
Medlem
Rollin-and-Turnings avatar
Citat:
Ja, det verkar så, jag hittar inte ett ord om det på nätet.

Har du ens tittat på klippet du länkade? Där framgår det rätt tydligt att det används som en jämförelse.

Citat:
Ursprungligen postat av eggshells

Nej, Nej! Kupongfritt var antagligen lite snabb på tangenterna och trodde att den humoristiska videobeskrivningen var fullt seriös. Anton ska inte vara med i Lyxfällan och Adam har aldrig varit med i Superspararna.
Citera
2019-11-05, 18:04
Medlem
Kupongfritts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rollin-and-Turning
Har du ens tittat på klippet du länkade? Där framgår det rätt tydligt att det används som en jämförelse.

Nej, Nej! Kupongfritt var antagligen lite snabb på tangenterna och trodde att den humoristiska videobeskrivningen var fullt seriös. Anton ska inte vara med i Lyxfällan och Adam har aldrig varit med i Superspararna.

Ja, jag har sett klippet, har du? Till skillnad från videobeskrivningen så är det som sägs i videon mer trovärdigt. Tiden T=67 sekunder ingår i länken.

Men jag tror också att det mest var spex, vilket framgår tydligt av tidigare inlägg.
Citera
2019-11-07, 10:30
Avslutad
Det är helt uppenbart att Zani och Amanda medverkade för att göra reklam för sig själva och sina företag/sin kanal. Därför spelar de så obrydda och som om de har koll på sin ekonomi (de vill ju inte framstå som helt borta och dumma i huvudet). Förmodligen var de oroliga över sina företags låga vinster, att mamma-perioden snart skulle vara slut och tyckte Lyxfällan var ett bra ställe att marknadsföra sig själva på. En TV man ändå kommer in snabbt i och det är lättare att bli antagen.
Citera
2019-11-07, 19:49
Medlem
Dr-Watsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kukduken
Det är helt uppenbart att Zani och Amanda medverkade för att göra reklam för sig själva och sina företag/sin kanal. Därför spelar de så obrydda och som om de har koll på sin ekonomi (de vill ju inte framstå som helt borta och dumma i huvudet). Förmodligen var de oroliga över sina företags låga vinster, att mamma-perioden snart skulle vara slut och tyckte Lyxfällan var ett bra ställe att marknadsföra sig själva på. En TV man ändå kommer in snabbt i och det är lättare att bli antagen.
Helt borta och dumma i huvudet är nog bara förnamnet, om man tar hjälp av lyxfällan för att marknadsföra sin verksamhet. I vilket fall som helst, så gick det ju inte så bra för dem ändå. Utslängda från sin bostad, hon bor hemma hos pappa i Staffanstorp, och han hos sin mamma i Smögen. Alltså, köpa en bil för över en halv miljon, på kredit, bara för att man vill, utan att tänka.
Spontana och spralliga, ja, men de borde varken ha rösträtt eller vårdnaden om barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in