Citat:
Jo, jag kan nog gissa att vården har försökt med henne, men hon lär ju inte följt vårdens rekommendationer. Skulle inte förvåna mig om Camilla är sådan som säger "men jag äter som ni rekommenderat och jag tränar som ni sagt". Om resultat uteblir så har de INTE följt rekommendationerna, så är det bara. Väl skrivet
Ja hon och Anna Book kan nog bli bra vänner.
Nu vet ju inte jag hur hon ser ut idag men borde inte hennes läkare säga åt henne/ha krav på viktnedgång. För det om något påverkar ju en negativt på många plan bland annat ryggen och ens psykiska mående. Sen bör man väl vilja gå ner för ens barns skull. Precis som du också skriver
Eller hur, jag började må dåligt igen här i mitten av året. Jag funderade och insåg att jag måste bli mer ärlig mot mig själv och våga testa nya saker. Jag insåg att jag förmodligen en gång för alla tröttnat på jobbet som undersköterska och underbetalda jobb inom vård och omsorg. Sa upp mig och ska nu till nästa år utbilda mig till betongarbetare istället. Jag trivs bättre att jobba inom mansdominande yrken eller där det är mer 50/50. Hade bra kollegor nu sist men jag har tröttnat på yrket och skulle jag fortsätta så hade jag blivit en bitter vårdkärring fullt ut.
Ja hon och Anna Book kan nog bli bra vänner.
Nu vet ju inte jag hur hon ser ut idag men borde inte hennes läkare säga åt henne/ha krav på viktnedgång. För det om något påverkar ju en negativt på många plan bland annat ryggen och ens psykiska mående. Sen bör man väl vilja gå ner för ens barns skull. Precis som du också skriver
Eller hur, jag började må dåligt igen här i mitten av året. Jag funderade och insåg att jag måste bli mer ärlig mot mig själv och våga testa nya saker. Jag insåg att jag förmodligen en gång för alla tröttnat på jobbet som undersköterska och underbetalda jobb inom vård och omsorg. Sa upp mig och ska nu till nästa år utbilda mig till betongarbetare istället. Jag trivs bättre att jobba inom mansdominande yrken eller där det är mer 50/50. Hade bra kollegor nu sist men jag har tröttnat på yrket och skulle jag fortsätta så hade jag blivit en bitter vårdkärring fullt ut.
Du har dock gjort alla rätt! Känner man att man tröttnat på sitt jobb så gör man helt rätt i att skola om sig / byta jobb. Har själv gjort det. Jobbat inom transport innan, detta var dock på 90 talet, men jag ledsnade, blev sedan USK:a och därefter SSK. Idag jobbar jag halvtid kliniskt och halvtid med forskning. Har jobbat inom diverse specialiteter och "gått vidare" om jag känt att jag inte fått möjlighet att utvecklats så som jag vill, bara inte trivts, fått för dåliga lönepåslag osv.
Jag tycker t ex att det är helt okej att ta en sjukvecka om man känner att man inte trivs och att man känner att man inte orkar, har själv gjort detta även om det nu var många år sedan. MEN man kan inte fastna i det, utan måste finna en väg att ta sig vidare. Att landa i evighetslånga sjukskrivningar (och arbetslöshet) gör det bara värre och på sikt svårare att få förändring och nytt jobb.