2019-11-04, 14:40
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, LWs barn är ju födda -01, -03 och -06(15/5).

SD och HD flyttade till Betesvägen -05.

Tror inte på det, det blir väldigt kort intro där.
Ganska magstarkt att tro att hon sedan födde barnet och vigde paret.

Jag tror inte att Lena var otrogen mot UW. Det är en sak att inleda en affär med en gift man men en helt annan att själv vara otrogen. Jag tror inte Lena skulle kunna göra så mot sin man och barn.
Citera
2019-11-04, 14:53
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Det kan man verkligen undra.

"Varit vänner på Facebook sedan flera år tillbaka & laddat upp flitigt med bilder tillsammans, Gillat/hjärtat samt kommenterat nästan varenda bild på respektives sida i FLERA års tid.
(Vi pratar flera hundra bilder)

Bilder från matlagning, till renoveringsprojekt till allmänna vardagsbilder..
De verkade EXTREMT tajta.

SD & BO har kommit i gräl nånstans mellan mars-april månad 2017
(Datumet som all aktivitet dog) därefter har SD sluta gillat samt tagit bort BO som vän på Facebook."

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Var det inte iom första anmälningen?

Ah ok. Då var det nog efter SD fick reda på ofredandeanmälan som de blockerade henne, inte misshandelsanmälan. Sorry jag blandar ihop anmälningarna ibland.
Citera
2019-11-04, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag tror inte att Lena var otrogen mot UW. Det är en sak att inleda en affär med en gift man men en helt annan att själv vara otrogen. Jag tror inte Lena skulle kunna göra så mot sin man och barn.
Så vari ligger skillnaden? Hur kan man göra det ena men inte det andra? Avseende den gyllene regeln: DU SKA BEHANDLA ANDRA SOM DU SJÄLV BILL BLI BEHANDLAD. Kristnas kungsbud.
Citera
2019-11-04, 15:05
Medlem
Snor-Johans avatar
Då är det klarlagt dom kan ha träffats innan yngsta sonen föddes. Förutsatt det ligger något i tesen är det inte helt osannolikt LW för att hålla sin berömda mask inte berättade det för SD förrens i slutet av hennes liv.
Citera
2019-11-04, 15:15
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mimmirider
Så vari ligger skillnaden? Hur kan man göra det ena men inte det andra? Avseende den gyllene regeln: DU SKA BEHANDLA ANDRA SOM DU SJÄLV BILL BLI BEHANDLAD. Kristnas kungsbud.

Inget av dem är bra men att hon skulle vara tillsammans med andra män medan hennes man och barn väntar där hemma tror jag inte på. Hon skulle lida av samvetskval och skuld varje gång hon såg på sina barn.

När hon inledde affären med SD behövde hon inte möta hans fru och barn varje dag. Det var han som kom hem dagligen till dem men uppenbarligen kände han ingen skuld och skam.

Det ena sveket känns större eftersom det är mot sin egen familj, det andra sveket påverkar "bara" någon annans familj.
Citera
2019-11-04, 15:23
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ah ok. Då var det nog efter SD fick reda på ofredandeanmälan som de blockerade henne, inte misshandelsanmälan. Sorry jag blandar ihop anmälningarna ibland.

10/1-17 anmäler LW SD för misshandel.
Jag tror att jag läste någonstans (men var?) att SD förhördes ca 2 månader efter anmälan.
Hittade det här:

"Några månader senare sitter mannen i förhör på polishuset i Örebro. Han säger att han inte behöver en advokat, men övriga delar av förhöret är sekretessbelagda i polisens protokoll. "

https://www.expressen.se/nyheter/lena-wesstroms-oro-infor-misshandelsanmalan/

"Den 24 mars 2017 (ganska häpnadsväckande) är datumet som St*fan för sista gången gillade en bild av Lena.
Sedan dess har de inte haft någon offentlig kontakt alls på Facebook och i skrivande stund inte ens vänner??
"

https://www.flashback.org/sp64111343

Kanske det var i samband med att det uppdagades att LW inte tagit tillbaka sin anmälan?

Kanske det var då HD förbjöd SD att träffa LW?
Kanske det var polisen som begärde av SD att han skulle sluta umgås med LW?
Kanske LW hade pratat med HD i denna veva?
Kanske LW fått tips från polisen att klippa banden, blocka osv?

SD i sin tur kanske hade en historia som JG köpte och att JG tyckte att LW bar hela skulden?
Citera
2019-11-04, 15:25
Medlem
Citat:

Dessutom blev SD själv pappa 2004 och 2006, möjligen var det andra barnets ankomst som föranledde flytten från lgh till hus. En tvååring, gravid hustru och nybliven husägare bör inneburit en del sysselsättning för fam. Davidsson.

Fam. Wesström hade 2005 barn på 4 och 6 år, samt ht en gravid LW.
Senast redigerad av Remark 2019-11-04 kl. 15:33.
Citera
2019-11-04, 15:30
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Då är det klarlagt dom kan ha träffats innan yngsta sonen föddes. Förutsatt det ligger något i tesen är det inte helt osannolikt LW för att hålla sin berömda mask inte berättade det för SD förrens i slutet av hennes liv.

Du kommer inte ge dig förrän du krossat alla i LWs liv va?
Finns det inga gränser för dig?

Klarlagt???

Allt kan ha hänt, men det är INTE troligt.
Ge sig på ett barn som förlorat sin mamma på sin egen födelsedag.

Det finns ingen empati i dig alls.
Du tycker att alla ska skämmas för olika saker, men själv har du faktiskt ingen susning om när och var gränsen går.

Måtte fallet få en lösning snart!!!!
Citera
2019-11-04, 15:47
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:

Nej, givetvis tror du inte på det.
Du tror ju inte på någonting som
skulle kunna ses som negativt om LW.

Sedan när har kort intro med faderskap
att göra?

Det är väl inte mycket mer magstarkt
än att hon enligt andra uppgifter hade en
intim relation med honom 2012-2018?
Citera
2019-11-04, 15:51
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
2001-08-18 flyttade LW+UW in på adressen där UW bor kvar. LW flyttade ut 2010-08-09.

2005-07-30 flyttade HD+SD in på adressen där SD bor kvar. HD flyttade ut 2018-03-21.

Citat:

Nu har jag kartlagt att dom kan ha träffats typ dag 1 när Davidssons flyttade in och om det "hände" precis då, så bör det ha funkat:

Davidssons flyttar in på Betesvägen 30/7-2005.
30 april-2006 har det gått 9 månader.
Sista är född 15/5-06

Är du nöjd nu?
Citera
2019-11-04, 15:55
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Inget av dem är bra men att hon skulle vara tillsammans med andra män medan hennes man och barn väntar där hemma tror jag inte på. Hon skulle lida av samvetskval och skuld varje gång hon såg på sina barn.

När hon inledde affären med SD behövde hon inte möta hans fru och barn varje dag. Det var han som kom hem dagligen till dem men uppenbarligen kände han ingen skuld och skam.

Det ena sveket känns större eftersom det är mot sin egen familj, det andra sveket påverkar "bara" någon annans familj.

Inte om hon var narcissist.
De lider inte av samvetskval eller
skuld eftersom de i sina egna ögon
är perfekta.
Citera
2019-11-04, 15:58
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Nu har jag kartlagt att dom kan ha träffats typ dag 1 när Davidssons flyttade in och om det "hände" precis då, så bör det ha funkat:

Davidssons flyttar in på Betesvägen 30/7-2005.
30 april-2006 har det gått 9 månader.
Sista är född 15/5-06

Är du nöjd nu?

Skulle inte förundra mig.
LW var ju så snäll och hjälpsam
så hon kom säkert och hjälpte dem
när de flyttade in.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto