Citat:
Citat:
Okej, då förstår jag bättre garageidén.
Men det här med att ”nässla”, runda träd och buskar för att ta sig till FP stämmer inte riktigt. Platsen är ganska lätttillgänglig. Att ta sig från Lenas bostad till FP tar bara någon minut.
För att slippa synas eller höras mitt på gatan så är platsen vid planket den närmaste och mest avskilda.
Men det här med att ”nässla”, runda träd och buskar för att ta sig till FP stämmer inte riktigt. Platsen är ganska lätttillgänglig. Att ta sig från Lenas bostad till FP tar bara någon minut.
För att slippa synas eller höras mitt på gatan så är platsen vid planket den närmaste och mest avskilda.
Jag kan tänka mig att gm tagit sig till LWs bostad, mot hennes vilja. Kanske har han bankat på dörren, ropat eller liknande.
LW känner sig inte rädd, hon känner sin baneman. Men hon vill inte ha någon utanför sin dörr som kanske väcker uppmärksamhet hos grannar/barn. Så hon öppnar dörren
Det blir ordväxling. LW kanske ber honom gå hem. Hon vill inte ha honom där. Det blir högljutt. Kanske tar han hårt i henne, dörren, liten kamp där för att hon inte ska stänga dörren. Kanske blir det någon bloddroppe här... LW är inte direkt rädd, men arg.
Hon förlorar kampen om dörren och går ut för att inte störa barnen som har skoldag i morgon. Det blir fortsatt högljutt och LW ber honom att lugna ner sig. Vara tystare och gå hem igen.
Han lyssnar inte, fortsätter att kräva, bråka, vara högljudd. Kanske blir det någon knuff, kanske blir det något hårt grepp om armen. Hon ber honom sluta, gå hem, vara tystare...
Han grabbar tag i hennes arm. Drar henne ner mot garagefickan (1) 80 meter ner från LWs bostad. Där kan man prat mer ostört.
https://kartor.eniro.se/?c=59.289057,15.185745&z=19&l=aerial&d={%22m%22:[[59.289166,15.185857,%22Garage.%0A%22,0],[59.288904,15.186421,%22Fyndplats.%22,0]],%22l%22:[[59.289439,15.184551,59.289385,15.1845,59.289147,15 .185769,59.28918,15.185847,59.288843,15.185973,59. 288881,15.186346,null,0]]}&q=%22%C3%B6rebro%22;geo
Nu vill LW hem, hon försöker lämna men gm grabbar hårt tag i henne. Hon hinner knappt tänka. Det går fort. Hon försöker göra motstånd, sparkar mot hans ben. Hon börja förstå att det här kommer att spåra ur.
Hon sätter igång att föröka skrika, men han är snabbare och sätter en hand över hennes mun, armen runt halsen.
Nu har gm tappat det. Han drar snabbt in LW mot buskagen. Hon klarar inte av att göra tillräckligt motstånd. Hon kan inte andas, får inget grepp med fötterna.
Nu går allt fort. Han försöker med strupgrepp, hon får ingen luft. Hon tuppar nästan av. Han drar in henne den sista lilla biten in bakom planket (2). Kanske tror han att hon är död. Kanske bryr han sig inte. Han är ursinnig. Hon kippar efter andan och får plötsligt luft. SKRIKER.
Han ser sig om. Hittar inget att slå med. Börjar slå med nävarna mot hennes huvud. Hon SKRIKER. Slår hårt, hårt. Hon SKRIKER på nytt. Hon ligger ner, har krupit ihop på knä, händer på huvudet för att skydda sig.
Nu tittar han sig om efter en sten. Hittar en lite större bland det grova gruset. Han riktar ett hårt slag mot huvudet igen. Hon SKRIKER. Nu haglar slagen och kanske skriker hon inte mer. Kanske försöker hon en sista gång.