2019-11-04, 13:38
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Eloge till Letsdoit (att du orkar). Detta är ett svar till ditt lååånga inlägg. Jag måste svara separat p g a bokstavsbegränsningen i inlägg.

Tittar man på HAX loggar så har de som inte avviker en bokstavskombo som börjar på GLV som förekom i mars -18 och det är nog den serien hon fick när alla loggningarna blev dubbla genom kontodelningen.

Jag orkade inte kolla allt, men ser något ganska intressant på S*ftis cache Skrikarboda. HD:s logg är inlagd med en bokstavsdelning som förekom i juni -18 och SD:s bokstavsdelning är en delning med en bokstavskombo som är sjukt nära den efterföljande loggen 1 mars -18 som Spe*dlink*n gjort - AL som LW följde med till Sälen o bröt benen.

Möttes SD och AL i spåret den 1 mars -18? Hursomhelst verkar inte SD ha loggat rätt dag. Varför? Hade han span på AL som umgicks med LW? Väldigt skumt med loggningarna och till råga på allt upptäcker den 3e cacharen efter AL att loggremsan saknades den 24 mars i år. Cachen var tydligen väldigt glest besökt. SD:s granne Karolinesb tar sig dit och lägger i ny loggremsa 22 april. På begäran av SD?

SD:s logg http://coord.info/GLV5D303
AL:s logg http://coord.info/GLV62ZP2

Cachen Skrikarboda http://coord.info/GC6A6K0

Tack för att du tar dig tid och som du säger ett stort tack till letsdoit! Tyvärr har jag inte satt mig in i geocachingen, och det kräver både tid och tankearbete att hänga med i svängarna. Känns förargligt att jag inte gjorde det från början, men vi har haft det förspänt med inlägg från Gil Grissom och några andra, så det har känts lite överflödigt.

Själv begriper jag inte hur du kan se att bokstavskombon är nära varandra, men litar på dig/er. Vad jag förstår misstänker du att SD felloggat dag till februari- 18 istället mot mars -18 då Speedlinkan cachade LWs cach Skrikarboa.

En tanke bara, SD kan väl inte veta när Speelinkan ger sig ut i spåren? Först efteråt när Speedlinkan har loggat väl?

Med tanke på att cachen besöks sällan, är det lite märkligt att remsan sedan plötsligt saknas?

Visserligen kanske SDs granne har på eget bevåg kollat in cachen om hon numera är lite mer varm i kläderna och då sett den sista loggningskommentaren att loggremsa saknades.

Ja, nu ser man kanske ugglor i mossen, men kanske SD hade en tanke med det hela och såg till att den avslöjande loggremsan försvann?

Grannen K*aroline borde varit lite mer försiktig. Jag har lite svårt att förstå att man inte tar det lite lugnt med en mordmisstänkt granne, hur trevlig han än verkar.

Undrar vad de tänker nu?
Citera
2019-11-04, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Tack för klargöranden.
Har jag förstått det rätt att det gifta paret UW/LW och det ogifta paret HD/SD bott på betesvägen 13 respektive 14 b i tre års tid innan paret Wesström skilde sig ?

Jag tror jag har sagt det tidigare eller så har jag bara vågat tänka tanken.
Vi har fått veta att SD tyckte mycket om LWs barn.
Tänk OM, barfa OM det är något med den yngsta sonen, ja jag vågar knappt säga det, men ponera att SD är far till den yngste? ( Hoppas inte barnen läser här )
Tidsmässigt skulle det vara möjligt
Citera
2019-11-04, 13:52
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Men de bodde ju nästan dörr i dörr med varandra.
Grannar hälsar väl på varandra?

Mycket beror på hur man tar sig in i området, vilka vägar man går mm.
Husen ligger visserligen på samma gata, men de skiljs åt via en krök.

https://kartor.eniro.se/?c=59.292879,15.176990&z=17&d={%22m%22:[[59.293077,15.181442,null,0]]}&q=%22betesv%C3%A4gen%2014%20b%20%C3%B6rebro%22;g eo

Nu vet jag inget varifrån man kommer lättast/vanligen. Det kan ju skilja åt om man åkt buss, går från skolan, cyklar eller åker bil.
Jag förmodar, men det behöver inte stämma, att man ofta passerar SDs hus på väg till UWs hus.

Jag tänker på hur det är i mitt område.
Vi som har barn känner varandra bäst. Men det finns personer som jag först efter 15 år har sett och hälsat på för första gången. Detta trots att vi bara bor några hus från varandra. Medan andra pratar jag med så gott som dagligen. Har man olika tider, är i olika åldrar kan det bli så att man knappt vet vem som bor i vissa hus. Har man husdjur är det också en kontaktmöjlighet.

Men som sagt, barnen är nog en viktig faktor här.
Inte sällan går barnen ju på samma dagis, skola dessutom.
Citera
2019-11-04, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Håller med dig om eloge till Letsdoit OCH att det är skumt att de misstänkta har mixtrat med loggningarna för cachen Skrikarboda. Kan någon kunnig bekräfta om det kan ha varit så att AL och SD möttes i spåret den 1 mars som Ulanna har teorier om? SD fick bokstäverna GLV5D303 medan AL fick GLV62ZP2. Tyder det på att AL kan ha loggat precis strax efter SD samma dag och att de kan ha mötts i skidspåret?

När jag såg Ulannas inlägg slog det mig att jag tidigare tyckte det var lite konstigt att LW uppvisade ett annorlunda loggbeteende när hon loggade turen till Sälen med Spe*dlinkan. Hon undvek att benämna honom vid hans GC-namn - istället blev han kallad "vän" eller "sällskapet". Det kanske bara blev så, men annars brukade ju LW skriva GC-nicken på dem hon var ute med eller mötte i jakterna. Jag upplever det som att hon medvetet valde att inte nämna hans namn och det kan man ju fundera på för vems skull hon gjorde så - var det för sin, SD:s, AL:s eller någon annans skull?
14 jan -18 XMAS2015-24: https://coord.info/GLTY8FVP

SD sägs ha uppgett att han och LW var de bästa vänner till slutet, men de möttes offentligt endast några ggr i FTF-jakter eller på event efter unfriendningen på Fb våren -17. Eftersom de syntes tillsammans så sällan betyder det att de var de bästa vänner digitalt eller möttes de i hemlighet? Det är inte orimligt att spekulera om att alla parter inkl HD följde varandras positioner dygnet om eftersom de var såna inbitna GC:are och sugna på FTF:er. Genom GC-apparna var alla trackable och de kunde därmed välja att undvika varandra eller sammanstråla om det gällde FTF-jakter.

Om SD och LW skulle ha smygträffats, så kan de ha slagit av sina positioneringar ungefär samtidigt och en sån aktivitet skulle kunna ha varit något som HD kan ha ifrågasatt. När LW skadade benen blev hon beroende av andras hjälp och jag ser framför mig hur SD såg sin chans att komma henne nära som en hjälpsam samarit. Om detta hände, är min spekulation att HD fick reda på detta i februari, hon fick kanske nog och beslutade att begära skilsmässa. Dokumenten signeras i februari, men registreras inte hos Tingsrätten förrän 15 mars och den 21 mars blir HD folkbokförd på sin nya adress som hon enligt loggar håller på med inflyttning i den 14 mars. Under den här perioden umgås hon med S*llen som också låg i skilsmässa.

På skilsmässoparets Davidss*ons GC-konton ges inte alls bilden av att de höll på att reparera sitt förhållande - snarare tvärtom. SD berättar att han går på gym, bjuder hem tjejer från Nederländerna, kontaktar den blonda korthåriga storleende mugglarkvinnan från Västerås som visas upp för alla. Att de ändå valde att resa till USA kan ha med att göra att de inte ville ställa in resan som redan var betald. Det skulle kosta för mycket att avbeställa eller byta namn på resenär. Att resan genomfördes som en nystart av förhållandet verkar inte alls troligt utifrån tolkningar av deras GC-loggar.

Det är ett bekymmer att HD som misstänks för inblandning i mordet fortfarande kan påverka sin omgivning till att plantera informationer och ändra uppgifter genom att ta bort loggar och lägga in nya. Det kommer förstås de med uppmärksamma ögon att upptäcka som flera i tråden har gjort för länge sen. Det vore osannolikt om inte utredningen också har uppmärksammat konstigheterna och bett de misstänkta om förklaringar. Eftersom jag tror att HD, närstående och vänner till henne noga följer denna tråd, så aktar hon sig nog för att fortsätta manipulera.

Något som är konstigt är att det är totalt blankt med information i tråden om vad SD och LW har sysslat med mellan 11 - 13 maj. Jag tycker också det ovanligt att inga loggar har registrerats på deras GC-konton för dessa dagar. Vad hände mellan fredagen och söndagen? Har någon grävare sett om de åtminstone har loggat några trackable Travelbugs?

Väldigt bra skrivet.
Ja vad gjorde de mellan 11 - 13 maj?
SD hade väl barnen, men det har ju inte hindrat honom tidigare att utöva GC.

Jag kanse HD framför mig hur förbannad hon är över dessa avslöjanden.
Citera
2019-11-04, 14:09
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Håller med dig om eloge till Letsdoit OCH att det är skumt att de misstänkta har mixtrat med loggningarna för cachen Skrikarboda. Kan någon kunnig bekräfta om det kan ha varit så att AL och SD möttes i spåret den 1 mars som Ulanna har teorier om? SD fick bokstäverna GLV5D303 medan AL fick GLV62ZP2. Tyder det på att AL kan ha loggat precis strax efter SD samma dag och att de kan ha mötts i skidspåret?

När jag såg Ulannas inlägg slog det mig att jag tidigare tyckte det var lite konstigt att LW uppvisade ett annorlunda loggbeteende när hon loggade turen till Sälen med Spe*dlinkan. Hon undvek att benämna honom vid hans GC-namn - istället blev han kallad "vän" eller "sällskapet". Det kanske bara blev så, men annars brukade ju LW skriva GC-nicken på dem hon var ute med eller mötte i jakterna. Jag upplever det som att hon medvetet valde att inte nämna hans namn och det kan man ju fundera på för vems skull hon gjorde så - var det för sin, SD:s, AL:s eller någon annans skull?
14 jan -18 XMAS2015-24: https://coord.info/GLTY8FVP

SD sägs ha uppgett att han och LW var de bästa vänner till slutet, men de möttes offentligt endast några ggr i FTF-jakter eller på event efter unfriendningen på Fb våren -17. Eftersom de syntes tillsammans så sällan betyder det att de var de bästa vänner digitalt eller möttes de i hemlighet? Det är inte orimligt att spekulera om att alla parter inkl HD följde varandras positioner dygnet om eftersom de var såna inbitna GC:are och sugna på FTF:er. Genom GC-apparna var alla trackable och de kunde därmed välja att undvika varandra eller sammanstråla om det gällde FTF-jakter.

Om SD och LW skulle ha smygträffats, så kan de ha slagit av sina positioneringar ungefär samtidigt och en sån aktivitet skulle kunna ha varit något som HD kan ha ifrågasatt. När LW skadade benen blev hon beroende av andras hjälp och jag ser framför mig hur SD såg sin chans att komma henne nära som en hjälpsam samarit. Om detta hände, är min spekulation att HD fick reda på detta i februari, hon fick kanske nog och beslutade att begära skilsmässa. Dokumenten signeras i februari, men registreras inte hos Tingsrätten förrän 15 mars och den 21 mars blir HD folkbokförd på sin nya adress som hon enligt loggar håller på med inflyttning i den 14 mars. Under den här perioden umgås hon med S*llen som också låg i skilsmässa.

På skilsmässoparets Davidss*ons GC-konton ges inte alls bilden av att de höll på att reparera sitt förhållande - snarare tvärtom. SD berättar att han går på gym, bjuder hem tjejer från Nederländerna, kontaktar den blonda korthåriga storleende mugglarkvinnan från Västerås som visas upp för alla. Att de ändå valde att resa till USA kan ha med att göra att de inte ville ställa in resan som redan var betald. Det skulle kosta för mycket att avbeställa eller byta namn på resenär. Att resan genomfördes som en nystart av förhållandet verkar inte alls troligt utifrån tolkningar av deras GC-loggar.

Det är ett bekymmer att HD som misstänks för inblandning i mordet fortfarande kan påverka sin omgivning till att plantera informationer och ändra uppgifter genom att ta bort loggar och lägga in nya. Det kommer förstås de med uppmärksamma ögon att upptäcka som flera i tråden har gjort för länge sen. Det vore osannolikt om inte utredningen också har uppmärksammat konstigheterna och bett de misstänkta om förklaringar. Eftersom jag tror att HD, närstående och vänner till henne noga följer denna tråd, så aktar hon sig nog för att fortsätta manipulera.

Något som är konstigt är att det är totalt blankt med information i tråden om vad SD och LW har sysslat med mellan 11 - 13 maj. Jag tycker också det ovanligt att inga loggar har registrerats på deras GC-konton för dessa dagar. Vad hände mellan fredagen och söndagen? Har någon grävare sett om de åtminstone har loggat några trackable Travelbugs?

Intressant inlägg och många intressanta tankar.

Jag får lite samma känsla som du runt HD och SDs eventuella försök till att lappa äktenskapet. Det verkar inte så troligt med tanke på att HD både skaffar eget konto, fixar lägenhet och fullföljer skilsmässan. Jag tror att det var EGT som sa att HD inte litade på SD länge, vilket verkligen verkar troligt.

Kontot Medinsyn har ju hintat om att SD och LW träffades så sent som helgen innan mordet.
Men jag känner mig ändå tveksam till det.

Med det är helt klart intressant vad som hände de där dagarna, då HD var med S*illen i LWs barndomstrakter.
Citera
2019-11-04, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Ja, i synnerhet när LW och SD båda verkar vara osedvanligt introverta och osociala personligheter

Ja, eller hur? De båda verkar ytterst privata, asociala, isolerade, inskränkta och i allmänhet försöka undvika människor. Deras omfattande sociala nätverk är nog bara en trådsanning alternativt sensationsjournalistik i syfte att distrahera allmänheten.
Citera
2019-11-04, 14:21
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Jag tror jag har sagt det tidigare eller så har jag bara vågat tänka tanken.
Vi har fått veta att SD tyckte mycket om LWs barn.
Tänk OM, barfa OM det är något med den yngsta sonen, ja jag vågar knappt säga det, men ponera att SD är far till den yngste? ( Hoppas inte barnen läser här )
Tidsmässigt skulle det vara möjligt

Citat:
Ursprungligen postat av bergabo
En sak som jag har funderat på länge.
Vad var det som gjorde att SD och LW tramsade så mycket med varandra, vad det verkar.
Vad gjorde att de fortsatte med geocaching ihop och med HD? Det måste ha varit plågsamt för både SD och LW. Jag antar att HD var ovetandes.
Finns det något annat som gjorde att de var tvungna att hålla ihop?
Jag tänker på händelsen i bilen. LW ville ju bjuda på födelsedagsfika.
Kanske hon ville det även denna gång när yngsta sonen skulle fylla år.

" tänk om tomten är far till något av barnen"?

Ojdå det var intressant.
Vore SD pappa till den yngsta knodden skulle det sannerligen förklara dom sjukt starka känslorna med råge. För att inte säga förklara precis ALLT.
Yngsta (vad han nu hette) pojken är 12 år har jag förstått?
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-11-04 kl. 14:23.
Citera
2019-11-04, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Intressant inlägg och många intressanta tankar.

Jag får lite samma känsla som du runt HD och SDs eventuella försök till att lappa äktenskapet. Det verkar inte så troligt med tanke på att HD både skaffar eget konto, fixar lägenhet och fullföljer skilsmässan. Jag tror att det var EGT som sa att HD inte litade på SD länge, vilket verkligen verkar troligt.

Kontot Medinsyn har ju hintat om att SD och LW träffades så sent som helgen innan mordet.
Men jag känner mig ändå tveksam till det.

Med det är helt klart intressant vad som hände de där dagarna, då HD var med S*illen i LWs barndomstrakter.

Intressant är också den okända anledningen till att SD och JG (kanske flera?) blockade LW på Facebook. Vad hände och varför? Var det att otroheten hade sipprat ut?
Citera
2019-11-04, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Ojdå det var intressant.
Vore SD pappa till den yngsta knodden skulle det sannerligen förklara dom sjukt starka känslorna med råge. För att inte säga förklara precis ALLT.
Yngsta (vad han nu hette) pojken är 12 år har jag förstått?

Orimligt. För då är vi tillbaks till 2005-2007.
Citera
2019-11-04, 14:31
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Intressant är också den okända anledningen till att SD och JG (kanske flera?) blockade LW på Facebook. Vad hände och varför? Var det att otroheten hade sipprat ut?

Det har sagts att Lena blockades när SD fick reda på misshandelsanmälan. Han var tydligen chockad för att Lena hade fortfarande umgåtts med honom efter bilincidenten som om inget hänt.

Affären blev känd i samma veva för JG och han tog SD:s parti. Sh.Holmes säger att JG inte tyckte det var en big deal att SD knoggnuggade Lena. Mer som att hon fick skylla sig själv.
Citera
2019-11-04, 14:37
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Det kan man verkligen undra.

"Varit vänner på Facebook sedan flera år tillbaka & laddat upp flitigt med bilder tillsammans, Gillat/hjärtat samt kommenterat nästan varenda bild på respektives sida i FLERA års tid.
(Vi pratar flera hundra bilder)

Bilder från matlagning, till renoveringsprojekt till allmänna vardagsbilder..
De verkade EXTREMT tajta.

SD & BO har kommit i gräl nånstans mellan mars-april månad 2017
(Datumet som all aktivitet dog) därefter har SD sluta gillat samt tagit bort BO som vän på Facebook."

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Var det inte iom första anmälningen?
Citera
2019-11-04, 14:37
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Orimligt. För då är vi tillbaks till 2005-2007.

Ja, LWs barn är ju födda -01, -03 och -06(15/5).

SD och HD flyttade till Betesvägen -05.

Tror inte på det, det blir väldigt kort intro där.
Ganska magstarkt att tro att hon sedan födde barnet och vigde paret.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in