Citat:
Ursprungligen postat av
Ettsjutretton
Basebollpolisen tillika våldtäktsmannen Stefan Svensson var också "politiskt extrem", och detta gjorde han ingen större hemlighet av.
Och de får man ge honom. Sedan är frågan hur "extrem" han var. Om jag minns rätt så besökte han Sydafrika under apartheidtiden och uttalade sig sedan om det landet i försiktiga och neutrala ordalag.
Hur som helst går starka politiska åsikter som en röd tråd genom Baseballigan. Och man kan lugnt räkna med att ingen av dem röstade på s eller vpk. Snarare var det någon form av ultranationalism med inslag av vurmande för monarkin.