2019-11-04, 09:23
Avstängd
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Skjuter man en annan människa, oavsett omständigheter, blir man gripen. I detta fall, om det var en olyckshändelse, blir personen förhörd och frisläppt om det inte finns brottsmisstanke.
Det är ett brott att skjuta ihjäl någon oavsett hur det gick till. Det kallas vållande.
Citera
2019-11-04, 09:35
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Hur vet man det egentligen. Vådaskott som inte resulterar i nån skada lär det väl knappast rapporteras om.
Jag menade självklart vådaskott som resulterar i skada. I annat fall lär det sällan rapporteras.
Citera
2019-11-04, 09:47
Avstängd
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneTwoZero
Har du nån djävla aning om hur många jägare / sportskyttar som hanterar och förvarar sina vapen dagligen. Och hur sällan sånna här tragiska saker inträffar?
Du är en fördomsfull sopa, som snackar utan att ha något belägg.
2 till 7 personer dör varje år vid jakt av våda skott. Det tycker jag är mycket.
Citera
2019-11-04, 09:56
Medlem
lifesentences avatar
Tappade hakan när jag hörde.. I 13 år har jag regelbundet skjutit på älg och hagel bana, även jobbat ett par år på skjutbana. Reglerna är tydliga för att detta inte skall hända och inte ens vid enstaka tillfälle har jag varit med om att någon råkat avfyra ett skott när någon befinner sig framför mynningen.
Citera
2019-11-04, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Det tycker du ja. Men jag vill veta vem klant jägaren är.

Som Reda skriver handlar det om en tragisk olycka. Ingen av oss här på Flahback är betjänt av att få reda på sonens identitet. Att du kallar honom klantjägare utan att ha den ringaste aning om hur olyckan gått till säger mer om dig än om den som avlossade vådaskottet. Själv lider jag med honom i den chock han måste befinna sig i.
Citera
2019-11-04, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Som Reda skriver handlar det om en tragisk olycka. Ingen av oss här på Flahback är betjänt av att få reda på sonens identitet. Att du kallar honom klantjägare utan att ha den ringaste aning om hur olyckan gått till säger mer om dig än om den som avlossade vådaskottet. Själv lider jag med honom i den chock han måste befinna sig i.
Landets så kallade djurrättsaktivister, dom vill säkert väldigt gärna sätta klorna i den som stod för vådaskottet. Business as usual - syssla med pseudo, istället för med verkligt livsfarliga skjutare!!
Citera
2019-11-04, 10:26
Medlem
Citat:
2 till 7 personer dör varje år vid jakt av våda skott. Det tycker jag är mycket.

765 döda 2014 pga droger
270 döda 2016 i trafiken
58 döda i arbetsrelaterade olyckor 2018

Kanske bäst att vi slutar ta droger, köra bil och jobba då.
Citera
2019-11-04, 10:34
Avstängd
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1984FTW
765 döda 2014 pga droger
270 döda 2016 i trafiken
58 döda i arbetsrelaterade olyckor 2018

Kanske bäst att vi slutar ta droger, köra bil och jobba då.
Jobba är ett måste och det är betydligt fler som jobbar och kör bil än de som jagar. Löjlig jämförelse.
Citera
2019-11-04, 10:35
Avstängd
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Grovt vållande till annans död är ett brott sluta förminsksa det tack!
Citera
2019-11-04, 10:48
Medlem
Hummm..s avatar
Citat:
Grovt vållande till annans död är ett brott sluta förminsksa det tack!

Sluta förstora upp det tack!!
Nu är dock ingen fälld för detta brott, utan enbart en anmälan har upprättats. En tragisk olycka med olycklig utgång. Lider verkligen med inblandade parter.
Citera
2019-11-04, 11:03
Avstängd
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hummm..
Sluta förstora upp det tack!!
Nu är dock ingen fälld för detta brott, utan enbart en anmälan har upprättats. En tragisk olycka med olycklig utgång. Lider verkligen med inblandade parter.
Du lider med någon som haft ihjäl en annan människa. Ok. Det gör inte jag. Jag tar det för vad det är grovt vållande till annans död. Varken mer eller mindre. Undrar om du förminskat detta om det varit en gangster som orsakat en persons död av misstag. Han kommer bli dömd.
Citera
2019-11-04, 11:07
Medlem
Hummm..s avatar
Citat:
Du lider med någon som haft ihjäl en annan människa. Ok. Det gör inte jag. Jag tar det för vad det är grovt vållande till annans död. Varken mer eller mindre. Undrar om du förminskat detta om det varit en gangster som orsakat en persons död av misstag. Han kommer bli dömd.

Vad du känner eller inte känner speglar mer vad du är för person. Jag varken förminskar eller förstorar, utan utgår ifrån den knapphändiga fakta vi har i målet. Polisen uttalar att det är en tragisk olycka. De känner till situationen, vilket varken du eller någon annan djävla knäppskalle gör här
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in