2019-11-03, 13:26
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litesliten
Det är inte jag som menar, det är pensionärerna. Du får väl höra av dig till dem och
tala om hur bra de egentligen har det. Tala av egen erfarenhet så blir det ännu bättre.

Oklart vad din poäng är överhuvudtaget, du säger att det enda alternativet är att köpa sitt boende och om det stämmer är det förstås mycket bättre att ha kapital i ett boende än att inte ha det eller hur?
Citera
2019-11-03, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Oklart vad din poäng är överhuvudtaget, du säger att det enda alternativet är att köpa sitt boende och om det stämmer är det förstås mycket bättre att ha kapital i ett boende än att inte ha det eller hur?

Fråga pensionärerna vilka alternativ de tycker sig ha ! Det är inte jag som lagt orden i
deras mun. Eller för den delen skrivit dina inlägg.

Vilken din "poäng" är är däremot alls icke oklart. Bjäbb, bjäbb.
Citera
2019-11-03, 13:32
Medlem
"Tor Bergman, 74, bor i samma villa som han och familjen flyttade in till för 43 år sedan.

– Jag pratar med jämnåriga som säger att de inte har råd att flytta från huset och in till en bostadsrätt närmare centrum, säger Tor.

1975 kostade villan utanför Uppsala några hundra tusen."

Tor har talat. Vill inte tvingas bo i Bostadsrätt. Så fel. Men måste. Eller bo kvar.

Kanske om flyttfirmorna sänkte sina priser dock.
Citera
2019-11-03, 13:35
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Fråga pensionärerna vilka alternativ de tycker sig ha ! Det är inte jag som lagt orden i
deras mun. Eller för den delen skrivit dina inlägg.

Vilken din "poäng" är är däremot alls icke oklart. Bjäbb, bjäbb.

Som sagt, finns det inga alternativ är hela din diskussion meningslös, men handen på hjärtat, visst finns det alternativ, du kan t.ex. hyra i andra hand.
Citera
2019-11-03, 13:41
Medlem
Citat:
Som sagt, finns det inga alternativ är hela din diskussion meningslös, men handen på hjärtat, visst finns det alternativ, du kan t.ex. hyra i andra hand.

Säg det till Tor. Eller förklara för honom att han fått allt om bakfoten.

Inte ens du kan väl påstå att det här visar på att det finns för många hyresrätter i Uppsala.
Eller någon annanstans. Tor efterfrågar alltså inte en BR men han kan ändå bli tvungen att
köpa en. Valfrihet ?
Citera
2019-11-03, 13:45
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Säg det till Tor. Eller förklara för honom att han fått allt om bakfoten.

Inte ens du kan väl påstå att det här visar på att det finns för många hyresrätter i Uppsala.
Eller någon annanstans. Tor efterfrågar alltså inte en BR men han kan ändå bli tvungen att
köpa en. Valfrihet ?

Varför ska jag prata med någon som heter Tor, jag skriver här på FB och den som vill får läsa.

Och antalet HR styrs förstås av utbud och efterfrågan, det finns väl så många som det är motiverat till.
Senast redigerad av Svenne-i-Banan 2019-11-03 kl. 14:15.
Citera
2019-11-03, 13:55
Medlem
https://www.expressen.se/dinapengar/frida-bratt/den-omojliga-kalkylen-ar-forodande-for-aldre/
https://www.expressen.se/dinapengar/pension/6-av-10-aldre-hindras-fran-att-flytta-till-mindre-bostad/

Knepigt problem.
Citera
2019-11-03, 13:57
Medlem
Citat:
Var ska jag pratar med någon som her Tor, jag skriver här på FB och den som vill får läsa.

Och antalet HR styrs förstås av utbud och efterfrågan, det finns väl så många som det är motiverat till.

Var det för svårt att hitta artikeln ?

Du menar att den bara den som vill behöver läsa dig ? I så fall kan du väl skriva där du
inte syns ? Och vad vill du göra åt pensionärerna som bor alldeles för stort ? Om du
inte har märkt det så handlar tråden om bostadsbrist.

Fick du själv hjälp att få bostad av din förmyndare eller av din gode man ?
Citera
2019-11-03, 13:59
Medlem
Citat:
Var ska jag pratar med någon som her Tor, jag skriver här på FB och den som vill får läsa.

Tor är en gammal man som du talar illa om, förolämpar och negligerar hans problem.
Skäms på dig, din lille fuling !
Citera
2019-11-03, 14:10
Medlem
Fris avatar
Citat:
"Tor Bergman, 74, bor i samma villa som han och familjen flyttade in till för 43 år sedan.

– Jag pratar med jämnåriga som säger att de inte har råd att flytta från huset och in till en bostadsrätt närmare centrum, säger Tor.

1975 kostade villan utanför Uppsala några hundra tusen."

Tor har talat. Vill inte tvingas bo i Bostadsrätt. Så fel. Men måste. Eller bo kvar.

Kanske om flyttfirmorna sänkte sina priser dock.
Men, Fredrik Reinfeldts regering AVSKAFFADE ju fastighetsskatten! Det upprepar samtliga borgerliga sympatisörer här på FB ständigt. Eftersom cet inte finns någon beskattning av fastigheter, så måste den där "Tor" och andra äldre bostadsmiljonärer vara senildementa lever kvar i en tid innan avskaffade den. Eller har ALLA borgare här helt fel och ljuger??? Även ALLA vänstersympatisörer här upprepar ständigt att bogarna har avskaffat fastighetsskatten, så även en del SDare. Bara att söka här på fraser i stil med "fastighetsskattens avskaffande", "fastighetsskatten har avskaffats" o.s.v. för tusentals exempel.

Några ljuger alltså om fastighetsskattens avskaffande. Vilka är det?
Citera
2019-11-03, 14:14
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Tor är en gammal man som du talar illa om, förolämpar och negligerar hans problem.
Skäms på dig, din lille fuling !

Tramspelle, jag har inte talat illa om Tor, jag vet ju inte ens vem det är och bryr mig inte om det.

Citat:
Var det för svårt att hitta artikeln ?

Du menar att den bara den som vill behöver läsa dig ? I så fall kan du väl skriva där du
inte syns ? Och vad vill du göra åt pensionärerna som bor alldeles för stort ? Om du
inte har märkt det så handlar tråden om bostadsbrist.

Fick du själv hjälp att få bostad av din förmyndare eller av din gode man ?

Varför ska jag läsa alla artiklar du är intresserad av, du tar dig på lite för stort allvar om du tror att ditt intresse styr mig, kom ner på jorden. Och jag har inte ens kommit in på att pensionärerna bor för stort i denna diskussion, känns som du har rökt för många svampar. Men för att ändå svara på frågan så är förstås marknadshyror bra.
Citera
2019-11-03, 14:15
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Du har inte läst artikeln ! Eller så är din fattningsförmåga absolut noll. Eller
så ägnar du dig bara åt historieförfalskning. Eller så har du fastnat, både
rent fysiskt och mentalt, i ditt pojkrum där du läser Ayn Rand och Friedrich
Hayek. Och Milton Friedman, bl a ansvarig för kaoset i Chile just nu.
Jodå, jag läste artikeln.

Där stod klart och tydligt att fastighetsbolagen menade att BRF'erna betalade så mycket att fastighetsbolagen inte kan vara med och bjuda då de inte får någon lönsamhet med de priser som BRF'erna betalar.

Dvs BRF'erna betalar för mycket vid ombildning. Dvs över marknadspris.

Du har länkat en artikel som visar motsatsen till det du påstår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in