2019-11-03, 12:54
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Läs innantill.
Det är inte vidlyftigt att starta eget.
Det är vidlyftigt av dig att hitta på saker som inte har någon som helst förankring i verkligheten.

Nej jag har läst det, i tråden eller någon artikel som länkats i tråden. En fantasi är väl för övrigt i sig inte vidlyftig.
Citera
2019-11-03, 12:56
Medlem
SloppySecondss avatar
Man undrar om de valde 23 November just för att fd. Davidsson är extra .. bördig då.
Citera
2019-11-03, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Vilken lögn menar du att jag far med?
Jag spekulerar liksom alla andra som inte kände någon inblandad. Jag har aldrig utgett mig för att det är en sanning. Tvärtom skriver jag ju tror och kanske.

Vi har i tråden fått höra av L*enas vän ( Blessedfruit) att hon fått höra att det skulle bli de två .

Den lögn du själv kommenterade som världens mest kända lögn i ditt inlägg. Är du dement?

Det fetade: har SD verkligen intygat till Blessedfruit att han skulle gänga sig offentligt med LW? Eller är det ett slags nödlögn och självbedrägeri som LW säger om det ifrågasätts om det vettiga med att hålla igång den relationen, att hon kastar bort sina bästa år till att bli besvikelse?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2019-11-03 kl. 13:09.
Citera
2019-11-03, 13:06
Medlem
Citat:
Har du källa på detta?
Jag tror faktiskt inte en sekund på detta.

Det enda jag kan tänka mig är att L*ena försökt ta sig ur förhållandet med SD som inte velat låta henne slinka ur sina nät. Kanske hon som typiskt ofta är i liknande destruktiva relationer varit mycket ambivalent, dvs velat avsluta, men inte mäktat med.

Så när hon påbörjar en relation med en ny man, och SD driver sin agenda, har hon svårt att stå emot? Hon både vill och inte vill? Så som det kan bli när man inser att det är en relation som inte leder till något gott. Personen är inte bra för en. Men känslomässigt är man ändå inte färdig? För att de bra stunderna, när de väl kommer, är så bra?

Och just för att det är så slitigt för en själv, klarar man inte av att höra av andra vad man ska göra? Man blir arg, slår ifrån sig. För man vet att de har rätt, men man klarar inte av att avsluta.

Påminner kanske om andra beroenden?
Spelberoende.
Alkoholism.
Sektberoende.

Jag skulle vilja se källa på detta med pentadrama.
Det känns helt taget ur luften
.

Det fetade: jag drog det ur röven, inte helt osannolikt skit dock, givet uppgifterna från BO falangen om att SD skulle varit svartsjuk om hon börjat träffa nya män. I såfall är det väl lika möjligt att någon av de nya männen varit svartsjuk på kontakten LW fortsatt hade med SD?

Vad är svårt att förstå med ordet "kanske" eftersom du måste bröla om källa i vart och varannat inlägg?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2019-11-03 kl. 13:08.
Citera
2019-11-03, 13:06
Medlem
Fy fasiken vad tråden har spårat ut pga några av er som spekulerar hej vilt!

Lite tankar om Len*a trots att jag inte kände henne.
När jag ser på bilderna på henne ser hon så levande, sprudlande ut och jag ser en lycklig kvinna i sina bästa dagar. Man kan se det i varje bild och hennes ögon kan inte ljuga.
Hon verkade vara otroligt trevlig och jag hade mer än gärna varit vän med henne.
Jag kan inte se något dominerande eller bestämdhet över henne som vissa vill påstå trots att de inte ens kände henne.

Fy skäms säger jag bara hur ni kan gotta er i spekulationer om hur hon sviker vänner mm.
Tror aldrig att hon gjorde det.

Glorian börjar om med sitt skitprat om Len*a igen, vi vet vad du tycker så nu tycker jag att du tar ett kliv tillbaka. Kom inte och be om ursäkt när FUP kommer, då får du dra härifrån.

Snoris är som Snoris är, .... När FUP kommer Snoris, så tycker jag att du också drar ifrån tråden. Det är knappt en handfull personer här som tror på vad du säger och vad du uttrycker i ditt hat. Du kände inte Len*a? .... Mja vi får väl se. Kom inte sen och be om ursäkt som du gjorde ang LWs son.

Usch och fy vilka veklingar det finns här. Ni Sitter här och gömmer er bakom skärmen och tror att ni kan spekulera om vad som helst om en person när den är död.

Skitstövlar!
Citera
2019-11-03, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Fy fasiken vad tråden har spårat ut pga några av er som spekulerar hej vilt!

Lite tankar om Len*a trots att jag inte kände henne.
När jag ser på bilderna på henne ser hon så levande, sprudlande ut och jag ser en lycklig kvinna i sina bästa dagar. Man kan se det i varje bild och hennes ögon kan inte ljuga.
Hon verkade vara otroligt trevlig och jag hade mer än gärna varit vän med henne.
Jag kan inte se något dominerande eller bestämdhet över henne som vissa vill påstå trots att de inte ens kände henne.

Fy skäms säger jag bara hur ni kan gotta er i spekulationer om hur hon sviker vänner mm.
Tror aldrig att hon gjorde det.

Glorian börjar om med sitt skitprat om Len*a igen, vi vet vad du tycker så nu tycker jag att du tar ett kliv tillbaka. Kom inte och be om ursäkt när FUP kommer, då får du dra härifrån.

Snoris är som Snoris är, .... När FUP kommer Snoris, så tycker jag att du också drar ifrån tråden. Det är knappt en handfull personer här som tror på vad du säger och vad du uttrycker i ditt hat. Du kände inte Len*a? .... Mja vi får väl se. Kom inte sen och be om ursäkt som du gjorde ang LWs son.

Usch och fy vilka veklingar det finns här. Ni Sitter här och gömmer er bakom skärmen och tror att ni kan spekulera om vad som helst om en person när den är död.

Skitstövlar!

Du är ju inte ens moderator så varför tror du dig kunna bestämma vem som skriver i tråden.
Redan tidigt i tråden så skrev någon som sade sig ha jobbat med LW att det var den mest självupptagna människa hen träffat.

Jag vet inte vad du har för inställning till begreppet "dominerande" men om du läser redogörelser i media om den nedlagda misshandelsanmälan så blir du varse att den hade sin upprinnelse av att hon vägrade gå ur bilen när SD inte ville följa med in på fika eller prata utan ville hem och sova. Hon återger själv händelseförloppet som sådant i förhören enligt motiveringen till avskrivningsbeslutet.

En skitstövel kan också vara en person som påstår att någon hotat fast denne inte ens ids anmäla det.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2019-11-03 kl. 13:19.
Citera
2019-11-03, 13:30
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Vadå vidareutveckla? Innan hon tog anställning som behandlingsassistent på kommunens HVB hem drev hon eget. Det var väl en ganska lukrativ verksamhet för många entrepenörer. Fast det tar väl mycket tid såklart. Inte bara uppdraget som sådant utan även det administrativa "råddandet". De boende finns ju dygnet runt så personal må väl finnas tillgängligt och det kanske inte fanns möjlighet för henne att ha värst många anställda (har dock inte koll på hur många anställda hon hade, någon bort det väl vara för att driva det helt själv är väl inte görligt, skulle de ens få placeringar i så fall?).

Menar du kanske de egna uppdrag hon åtog sig på fritiden att t.ex. viga par, begravningar?
Jag minns ingenting om att hon drev eget för ensamkommande.
Citera
2019-11-03, 13:42
Medlem
Citat:
Det fetade: jag drog det ur röven, inte helt osannolikt skit dock, givet uppgifterna från BO falangen om att SD skulle varit svartsjuk om hon börjat träffa nya män. I såfall är det väl lika möjligt att någon av de nya männen varit svartsjuk på kontakten LW fortsatt hade med SD?

Vad är svårt att förstå med ordet "kanske" eftersom du måste bröla om källa i vart och varannat inlägg?

Svaret på det sista angav du själv i din första mening.
Citera
2019-11-03, 13:50
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Även LWs logg är ju något ögonbrynshöjande. Hon beskriver i glättiga ordalag om att hon beter sig som ett asshole de luxe. Hon verkar tycka närmast det är lustigt att han blir lite vilse. Skulle tippa att Thea gick och mötte för att LW var demonstrativt likgiltig för sitt sällskap. Och lite överlägset påpekar hon att han fick påminnas om att han skulle vara "färdtjänst" med en "liten vink".

Jag tycker inte att det verkar överlägset? Jag får den känslan av att hon inte var en sådan typ som var överlägsen/nedsättande mot andra. Kände inte henne, men som jag har "hört" av några så var hon en vänlig person som gärna hjälpte andra om hon kunde. Det känns inte som att det skulle finnas i hennes värld att hon skulle prata om cajjoo på ett nedvärderande sätt (gissar).

Jag tolkar det snarast som att hon raljerar med sig själv, att hon är beroende av färdtjänst. Och att cajjoo glömde av att L*ena skulle åka med honom, det är väl sådant som kan hända. Och hon behövde bara vinka lite, så kom han på att hon skulle med honom.

[...]"Signerar som [FTF] och trippar tillbaka lite försiktigare än vi kom hit i blötan. Gratulerar varandra och fortsätter med det vi skulle. cajjoo glömmer sånär att han är färdtjänst, men endast en liten vink behövs så är vi på rätt väg Jag tar mina saker och mina sopor och tackar för skjuts och sällskap."[...]

https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=6d2181da-59ed-4ec0-a43b-3eddfd0e31b1&IID=fb201126-1a73-4201-915e-b598081be17f
Citera
2019-11-03, 14:10
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Där tolkar du mig helt fel.
Jag tror absolut inte att varken cajjoo eller L*ena ljuger.

Jag försöker inte heller framställa L*ena som felfri.
Det enda jag menar är att det aldrig var någon fara för cajjoo och hade paret gått i maklig takt till cachen, hade båda två missat FTF:en.

Syftet med resan var ju att hinna få en FTF och när L*ena fick syn på bilen på parkeringen, fattade hon att det var bråttom.

En FTF kan man dela så länge inte remsan och burken är lagda tillbaka på sin plats (om jag fattat det rätt).

Så det blev win-win.
L*ena gjorde pusslet i förväg och kutade till FTF, medan cajjoo stod för skjutsen, fick delad FTF.

Fetade: Inte sant. Det tog lång tid för dem
att hitta burken.
Citera
2019-11-03, 14:13
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Menar du kanske de egna uppdrag hon åtog sig på fritiden att t.ex. viga par, begravningar?
Jag minns ingenting om att hon drev eget för ensamkommande.

Jag kommer ihåg att hon tillsammans
med någon/några drev eget när hon
slutade arbeta som pastor.
Citera
2019-11-03, 14:17
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Jag kommer ihåg att hon tillsammans
med någon/några drev eget när hon
slutade arbeta som pastor.

Jag kommer också ihåg att hon tog uppdrag efter hon slutade som pastor men jag antog det endast handlade om pastorala uppdrag på fritiden medan hon var anställd med ensamkommande.

Man har tyvärr börjat glömma efter 1.5 år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in