2019-11-03, 11:36
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Jag har också läst tråden flera gånger och inte sett något om att hon drivit eget.
Jag tycker att det verkar som om fantasierna från en del skribenter blir mer och mer vidlyftiga och sedan brukar det vanliga svaret bli att vi själva ska leta reda på uppgifterna (som inte finns).
Så skapar man trådsanningar.

Honan brukar ju ha koll på kronologin i tråden.
Hen kanske har koll på när LW slutade i församlingen och började på flyktingboendet?

Vad tycker du är så "vidlyftigt" med att hon skulle försökt sig på att driva eget? Just inom den sektorn så var det stor efterfrågan för några år sedan för att det allmänna mäktade inte med att tillhandahålla de tjänsterna.
I jämförelse med annat som påståtts?

De vidlyftigaste fantasierna har väl presenterats av dem som menar att det var något mycket värre som hände i bilen än vad BO själv uppgivit.
Citera
2019-11-03, 11:38
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Provocerande att påstå att dom starka känslor som uttrycktes i det våld som ändade LW liv inte har med otroheten (den förbjudna åtrån)att göra. Det gränsar till galenskap att framföra såna dumma åsikter. Ni har alltså häckat i tråden i åratal utan att förstå ett skit.

På tre ynka rader hinner du få in (vartannat ord):

- att jag är provocerande (för att jag tror att det handlar om att SD är den skyldige och att mordet handlar om våld i nära relation)
- att det gränsar till galenskap (med antydning till att du sitter på sanningen)
- mina åsikter är dumma (antydning till att du är smart)
- jag har häckat i tråden i åratal (antydning till att du inte häckar i tråden, särskilt inte i åratal)
- jag förstår inte ett skit (du förstår allt)

Jag kan inte låta bli att associera till att det är just så SD med sitt kontrollerande sätt varit mot L*ena. Inte osannolikt.

Sedan får L*ena sig en släng som vanligt av (fortsatta kränkningar trots att hon blivit så kränkt att hon faktiskt avled):
-Den förbjudna åtrån

Du vet inget om det enbart handlade om sex.

För alla människor är inte allt nerkrymt till sex och utseeende, utan det kan faktiskt handla om känslor och komplicerade psykologiska bindningar till personer som man har känslor för.

Jag ser verkligen fram mot att se FUP.
Citera
2019-11-03, 11:38
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag replikerade på ett inlägg från notknapparen där han lyfte ett utdrag från bl.a. BRÅ. Läs mitt inlägg i det sammanhanget.

Ok jag förhastade mig när jag svarade dig. Hade inte hunnit läsa ikapp allt ännu. Ber om ursäkt.
Citera
2019-11-03, 11:42
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Där tolkar du mig helt fel.
Jag tror absolut inte att varken cajjoo eller L*ena ljuger.

Jag försöker inte heller framställa L*ena som felfri.
Det enda jag menar är att det aldrig var någon fara för cajjoo och hade paret gått i maklig takt till cachen, hade båda två missat FTF:en.

Syftet med resan var ju att hinna få en FTF och när L*ena fick syn på bilen på parkeringen, fattade hon att det var bråttom.

En FTF kan man dela så länge inte remsan och burken är lagda tillbaka på sin plats (om jag fattat det rätt).

Så det blev win-win.
L*ena gjorde pusslet i förväg och kutade till FTF, medan cajjoo stod för skjutsen, fick delad FTF.
Håller med dig; den förklaringen är mest trovärdig utifrån omständigheterna. Hennes vän C ska inte ses som något offer här.
Citera
2019-11-03, 11:42
Medlem
Citat:
Jag hoppas att vi en dag får se en FUP.
Då kanske vi får se hur det har varit i SDs och HDs förhållande.

Kanske han inte alltid varit så snäll mot henne heller?

Att under de år som barnen är nyfödda och små göra öppna sexanspelningar till andra kvinnor kan ju inte ha varit roligt för HD. Särskilt som att det verkade vara problem med kolik och liknande.

Det måste vara årtusendenas vanligaste lögn (min fru förstår mig inte) för att få det man vill, sex utom äktenskapet. Jag tror inte att SD tog särskilt allvarligt på sina snedsteg. Han visar ju ofta tecken på att han tycker att det är ok att gå över gränser oavsett.

Jag tror inte att SD alls hade skilsmässa i tankarna. Det var bara något han drog till med för att få allt han själv ville och lite till. Naturligtvis spekulation.

Fast du vet om man upprepar en lögn tillräckligt många gånger så kanske den blir sann. Just den varianten av lögn har nog precis den kvaliteten att kunna bli sann. Om HD nu blev deprimerad.

En möjlighet är ju att SD inte alls andats något om skilsmässa överhuvudtaget, utan att det är enbart en förväntan från LW, eller något hon tog för givet?
Citera
2019-11-03, 11:55
Medlem
Citat:
Har du källa på detta?
Jag tror faktiskt inte en sekund på detta.

Det enda jag kan tänka mig är att L*ena försökt ta sig ur förhållandet med SD som inte velat låta henne slinka ur sina nät. Kanske hon som typiskt ofta är i liknande destruktiva relationer varit mycket ambivalent, dvs velat avsluta, men inte mäktat med.

Så när hon påbörjar en relation med en ny man, och SD driver sin agenda, har hon svårt att stå emot? Hon både vill och inte vill? Så som det kan bli när man inser att det är en relation som inte leder till något gott. Personen är inte bra för en. Men känslomässigt är man ändå inte färdig? För att de bra stunderna, när de väl kommer, är så bra?

Och just för att det är så slitigt för en själv, klarar man inte av att höra av andra vad man ska göra? Man blir arg, slår ifrån sig. För man vet att de har rätt, men man klarar inte av att avsluta.

Påminner kanske om andra beroenden?
Spelberoende.
Alkoholism.
Sektberoende.

Jag skulle vilja se källa på detta med pentadrama.
Det känns helt taget ur luften.

Jag satte ett frågetecken efter det jag skrev.

Du tror inte på uppgifterna som säger att hon gått vidare från SD och börjat träffa andra?
Jag tänker att det är möjligt att hon gjort det, fastän den hon träffade antagligt var mer diskret än SD (är kanske de flesta). Om SD hade elektronisk kontakt (mms meddelande eller dylikt?) med LW samma dag/kväll hon försvann så kanske de hade regelbunden kontakt i alla fall. (Vilket inte nödvändigt innebär att han drivit någon "agenda"). Men som kan ha varit störande i en ny relation. Särskilt om SD tar plats i den nya relationen genom att LW kanske ältar oförrätter hon anser sig ha blivit utsatt för av SD, hon säger en sak men gör något annat om hon är tillmötesgående och svarar glatt och trevligt ifall det nu är han som kontaktar henne?

Men i viss del håller jag med dig om. än jag diffar på vad som kom först av hönan eller ägget. Jag tror ju att LW periodvis inte mådde bra alls, hennes beteende verkar "erratic" (jag hittar ingen precis översättning som är lika talande som den engelska definitionen, kanske Rosamund kan vara behjälplig?).
Men jag är inte övertygad om att den destruktiva relationen var vad som gjorde att LW inte mådde bra, jag är benägen att tro att hon gav sig in i den för att hon inte mådde något vidare. En gift man, traktens hingst vad de verkar, och hon då som ägnat 25 år om att predika bl. a. tio guds budord. Hon borde väl förstå att hon inte blir sedd med någon vidare respekt (i det sammanhang som dittills verkat betytt en hel del för henne) den dag det blir känt. Så på ett sätt verkar det som ett slags socialt självskadebeteende att ge sig in i förhållandet redan från början. Sedan mår hon förstås inte bättre när förhållandet inte utvecklas som hon vill (om hon ens på något djupare plan själv visste var hon ville med det, det verkar ju som hon gett väldigt motstridiga uppgifter om det).
Senast redigerad av bradgardsindianen 2019-11-03 kl. 12:51.
Citera
2019-11-03, 12:01
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Jag har också läst tråden flera gånger och inte sett något om att hon drivit eget.
Jag tycker att det verkar som om fantasierna från en del skribenter blir mer och mer vidlyftiga och sedan brukar det vanliga svaret bli att vi själva ska leta reda på uppgifterna (som inte finns).
Så skapar man trådsanningar.

Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Vad tycker du är så "vidlyftigt" med att hon skulle försökt sig på att driva eget?
Läs innantill.
Det är inte vidlyftigt att starta eget.
Det är vidlyftigt av dig att hitta på saker som inte har någon som helst förankring i verkligheten.
Citera
2019-11-03, 12:10
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Hon jobbade inom ramen för N*va som finansieras med kommunala medel, det finns förresten denna informationsfilm där hon deltar:

https://www.orebro.se/omsorg--stod/invandrare--flykting/ensamkommande-barn.html

Tack för att vi fick se länken .
Då finns hon kvar i våra minnen som den L*ena som var sjysst och rar.
Man ser att hon är lite mera sammanbiten i köks-görat , där hon har uppsatt hår .
Det beror ju på att det måste vara ordning och reda för att få någonting gjort ( maten i detta läget ) .
Kan tänka mig att ledarskap är något hon lärt sig och det kan ha påverkat hennes sätt även privat.

Hon var van att bestämma så att saker blev gjorda .
Inget fel på det men vissa människor gillar inte alls att bli styrda och då vet man inte hur det kan gå !?
Senast redigerad av landbandy 2019-11-03 kl. 12:35.
Citera
2019-11-03, 12:34
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Det har sagts att det var på en liten sammankomst som det hela hände, det var sju stycken personer som hade samlats och pratade om både det ena och det andra, precis som folk normalt brukar att göra då de träffas.

Det talades en hel del om LW och just ibland den här samlingen fanns även HD med själv.
Det var vid ett speciellt tillfälle som HD uttryckte sig enligt citat: "En vacker dag gör jag mig olycklig på människan" slut citat /

Jag har sedan en tid tillbaka berättat om just denna händelsen via PM till @Rosamund.

Detta är en av tre anledningar som fått mig att vara mycket säker på, att HD var huvudpersonen bakom mordet på LW.

Mvh/ @JokerMannen

Ja, jag är mycket tacksam mot dig och alla andra som PM:ar. När tiden fortskridit har jag förstått att ni haft och har helt korrekt uppgifter om Lena, SD, HD, och JG samt andra parter. Du visste exempelvis redan för ett bra tag sedan att HD var inblandad + att två vittnen hade hittats innan nyheten ens blev allmänt känt till oss andra genom media.
Citera
2019-11-03, 12:44
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Tack för att vi fick se länken .
Då finns hon kvar i våra minnen som den L*ena som var sjysst och rar.
Det var intressant att se videon igen.
Hon ser verkligen bra ut när man ser henne på film.
De foton vi har sett gör henne inte rättvisa.
Citera
2019-11-03, 12:51
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Fast du vet om man upprepar en lögn tillräckligt många gånger så kanske den blir sann. Just den varianten av lögn har nog precis den kvaliteten att kunna bli sann. Om HD nu blev deprimerad.

En möjlighet är ju att SD inte alls andats något om skilsmässa överhuvudtaget, utan att det är enbart en förväntan från LW, eller något hon tog för givet?

Vilken lögn menar du att jag far med?
Jag spekulerar liksom alla andra som inte kände någon inblandad. Jag har aldrig utgett mig för att det är en sanning. Tvärtom skriver jag ju tror och kanske.

Vi har i tråden fått höra av L*enas vän ( Blessedfruit) att hon fått höra att det skulle bli de två.

Citat:
Ursprungligen postat av Blessedfruit
Han lovade henne att han skulle lämna allt och börja leva med Lena. Han körde med snack om att det snart skulle ske och att bara var en tidsfråga och liknande. Förhalade det hela.
Citera
2019-11-03, 12:53
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Det var intressant att se videon igen.
Hon ser verkligen bra ut när man ser henne på film.
De foton vi har sett gör henne inte rättvisa.

Foton är bara intetsägande stillbilder. Lenas skönhet framhävs av hennes utstrålning och glada trevliga lättsamma sätt som man kan se en skymt av i videon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in