2019-11-03, 10:40
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Alltså jag tänker på det ur ett samhälleligt perspektiv.

1. Kriminalitet som bordeller drar med sig. Det öppnas upp en marknad för kriminella där de plötsligt kan röra sig i gråzonen. Nu handlar det plötsligt om "drivs bordellen lagligt all the way" istället för " bordellen måste stängas eftersom det är förbjudet med bordellverksamhet".

2. Synen på människan. Jag vet att jag måhända är en hopplös romantiker, men jag menar, vad är det för syn på människan man stöttar genom att ha bordeller i samhället?
Det blir i slutändan en maktsituation, fattiga vs "rika".

Och gällande invandrarna (männen) som kommit hit är jag starkt emot det ur så många aspekter, och tycker att det är feminismens största fall. Det går helt enkelt inte att ta feminismens "kvinnors rättigheter och mäns skyldigheter" på allvar när de samtidigt gärna fortsättter att släppa in unga män från Mellanöstern e.t.c.
Dock vill jag inte att detta ska användas som ursäkt till att sänka sin egen moral kring saker och ting. Två fel gör inte ett rätt.

Maktsituationer förekommer i alla sammanhang, fattiga vs rika. Men för att vara helt ärlig, jag tror de flesta prostituerade tjänar betydligt mer än kassörska på ICA. Att de sedan har dyra vanor kan ju knappast skyllas andra för.
Jag har sett det där, jag har under några år i vad som känns som evigheter sedan knäckt extra som dörrvakt. Världen är inte så svart eller vit som många tror.
Det finns gott om kvinnor som utnyttjar män också, genom att hora sig. Men det är både av mannens och kvinnans fria vilja.
Jag skulle som alla andra skönhetsprinsar (obs! Ironi) vilja ha fred på jorden och att alla biafrabarn hade mat på bordet.
Nu är inte världen sådan, och jag är inte Jesus på något sätt. Men att legalisering av horeri underlättar livet för de som sysslar med det är inte en diskussionsfråga. Det är fakta, oavsett hur mycket prästerskapet, i modern tappning i form av feminister, fördömer det. Du kan inte komma runt det.

I övrigt har du mycket poänger i vad du säger, jag hyser stor respekt för ditt sätt att försöka överbrygga meningsskiljaktigheter människor emellan. Det tar mig emot att säga detta, eftersom du är en korkad liten kvinna , så har du en unik förmåga att belysa frågeställningar på ett neutralt vis.
Skämt åsido, det gör du. Inte alltid, men ofta.
Citera
2019-11-03, 10:44
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Nu är det ju inte tänkt att flyktingar ska bli kvar i landet som någon form av arbetskraft majoriteten ska åter till hemlandet när krig upphör.

Nä precis, men det går ju att rätta till med lagstiftning i efterhand, typ gymnasielagen som tvingar vanliga jävla lärare att bli domare. Hotade i sina hem etc om de inte delar ut glädjebetyg etc.

Samt administrationen runt detta. Fattar du vad det kostar. Lite bordeller, som faktiskt bär sina egna administrativa utgifter är såklart inte ett problem i sammanhanget. Vad är det du inte förstår?
Citera
2019-11-03, 10:47
Medlem
En gång i tiden fanns reglementeringen där prostituerade regelbundet registrerades och genomgick dåtidens grundliga hälsoundersökning avseende syfilis och gonorré flera gånger per år. Nu skulle en sådan undersökning innefatta fler sjukdom dom HIV, clamydia och hepatit och dessutom mycket ofta eftersom man numera vet att sjukdomar smittar innan man ens har symtom och att mängder av människor inte ens får symtom trots att de bär smittan. De som säljer sex kommer att inte att kunna arbeta under tid från test till svaret på prover kommer.
Det kommer att behövas byggas ut både provtagningscentraler och labb om man ska kunna ta regelbundna prov varje månad på
160 000 prostituerade, för det är ju självfallet större risk för smittor om någon har sex med 100-tals olika män varje månad än om någon har 4 sexpartners per år.
Citera
2019-11-03, 10:52
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
En gång i tiden fanns reglementeringen där prostituerade regelbundet registrerades och genomgick dåtidens grundliga hälsoundersökning avseende syfilis och gonorré flera gånger per år. Nu skulle en sådan undersökning innefatta fler sjukdom dom HIV, clamydia och hepatit och dessutom mycket ofta eftersom man numera vet att sjukdomar smittar innan man ens har symtom och att mängder av människor inte ens får symtom trots att de bär smittan. De som säljer sex kommer att inte att kunna arbeta under tid från test till svaret på prover kommer.
Det kommer att behövas byggas ut både provtagningscentraler och labb om man ska kunna ta regelbundna prov varje månad på
160 000 prostituerade, för det är ju självfallet större risk för smittor om någon har sex med 100-tals olika män varje månad än om någon har 4 sexpartners per år.

Men vi får väl börja med bögarna, de är väl främst de som är i den verkliga riskzonen. Skall vi börja moralisera över horor så får vi minsann ta tag i bögerierna också och alla sjukdomar de sprider. Saudiarabien är ett gott exempel, där sockras det minsann inte med varken lättfotade fruntimmer eller bögar.
De officiella HIV-smittade är lika med noll eftersom de avrättas på stört om de skulle lyckas dra på sig detta straff som gud fader skickat på dem som en himmelsk förbarmelse.
Citera
2019-11-03, 10:56
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Hur många prostituerade krävs på de svenska bordellerna om det ska räcka för att alla män ska kunna ha sex 2-4 ggr i veckan.

1) I verkligheten räcker det med 1 gång i veckan om kvinnan är snygg.

2) Här är en siffra,

Citat:
Ursprungligen postat av Pungtering
160 000.

Citat:
Jojo men horan kan också anmäla våldtäkt. Samt avslöja honom som sexköpare.
Vill han vara på den säkra sidan så får han flytta utomlands där det finns bordeller.

Och en sak, alla dessa problem förutsätter att man utgår från att de flesta människor är idioter som vill andra illa. Dessa finns, men det är inte var och varannan människa. Jag kan inte låta bli att undra vad för slags omgivning en del av er har, du bland annat, som utgår från att detta kommer ske i den utsträckning att det blir ett allmänt problem.

1) Horan har inget incitament eftersom hon får betalt. Dessutom kommer ingen att ta en hora på allvar.

2) Det räcker med att mannen köper sex på sin årliga Thailandsresa till exempel.

3) Så män ska ta risken att hamna i fängelse och få sina liv förstörda on the off chance that "den här tjejen är speciell hon skulle aldrig göra så mot mig" är man så dum får man skylla sig själv.

Citat:
Kan du inte kortfattat beskriva vad du har för omgivning? Uppväxt?
Fattig? Rik? Psykisk ohälsa i familjen? Beroende? Övergrepp som barn?
Varför avskyr du män så mycket? Eller ja, människor som helhet verkar du inte gilla, men framförallt män.

Jag har varit hemmafru de senaste 10 åren. Jag har mest vänner och bekanta som kommer på besök och bor hos mig ibland.

Min uppväxt var väldigt wholesome min pappa var professor i matematik, min mamma är karriärkvinna, min pappa tog hand om mig när jag växte upp för han jobbade deltid och min mamma reste mycket i jobbet. Jag har alltid varit "pappas flicka" och fått allt jag velat ha. Min familj har alltid haft bra levnadsstandard med flera bostäder, resor, intressanta bilar, båtar.

När jag växte upp umgicks man mest med släktingar och grannar. Alla var normala med jobb och familj och sånt.

Min familj har alltid tyckt att utbildning och karriär är viktigt så jag har gått i bra skolor

Jag träffade min man när jag var ung och har hållit ihop med honom sen dess. Har bott med honom sen jag var 18. Jag har alltid gillat män och män har gillat mig, så jag ser inte varför du säger så.

Här är några random bilder från min uppväxt,

https://images2.imagebam.com/6e/e4/96/2027271105144394.jpg

https://images3.imagebam.com/b3/a2/c5/4303c8500909435.jpg

https://images3.imagebam.com/89/87/69/a51e1e498032998.jpg

https://images2.imagebam.com/b6/f8/80/9132d11105144374.jpg

https://images2.imagebam.com/78/0b/b7/728e301105150144.jpg

https://images3.imagebam.com/6b/a0/f1/c578fb514997501.jpg
Citera
2019-11-03, 11:05
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) I verkligheten räcker det med 1 gång i veckan om kvinnan är snygg.

2) Här är en siffra,

1) Horan har inget incitament eftersom hon får betalt. Dessutom kommer ingen att ta en hora på allvar.

2) Det räcker med att mannen köper sex på sin årliga Thailandsresa till exempel.

3) Så män ska ta risken att hamna i fängelse och få sina liv förstörda on the off chance that "den här tjejen är speciell hon skulle aldrig göra så mot mig" är man så dum får man skylla sig själv.

Jag har varit hemmafru de senaste 10 åren. Jag har mest vänner och bekanta som kommer på besök och bor hos mig ibland.

Min uppväxt var väldigt wholesome min pappa var professor i matematik, min mamma är karriärkvinna, min pappa tog hand om mig när jag växte upp för han jobbade deltid och min mamma reste mycket i jobbet. Jag har alltid varit "pappas flicka" och fått allt jag velat ha. Min familj har alltid haft bra levnadsstandard med flera bostäder, resor, intressanta bilar, båtar.

När jag växte upp umgicks man mest med släktingar och grannar. Alla var normala med jobb och familj och sånt.

Min familj har alltid tyckt att utbildning och karriär är viktigt så jag har gått i bra skolor

Jag träffade min man när jag var ung och har hållit ihop med honom sen dess. Har bott med honom sen jag var 18. Jag har alltid gillat män och män har gillat mig, så jag ser inte varför du säger så.

Här är några random bilder från min uppväxt,

https://images2.imagebam.com/6e/e4/96/2027271105144394.jpg

https://images3.imagebam.com/b3/a2/c5/4303c8500909435.jpg

https://images3.imagebam.com/89/87/69/a51e1e498032998.jpg

https://images2.imagebam.com/b6/f8/80/9132d11105144374.jpg

https://images2.imagebam.com/78/0b/b7/728e301105150144.jpg

https://images3.imagebam.com/6b/a0/f1/c578fb514997501.jpg

Du vet att hemmafru är det värsta man kan vara, efter nazist, i detta land va?
Citera
2019-11-03, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungtering
Det var länge sedan det fanns någon sanning bakom de orden...
Finns fortfarande sanning bakom de orden problemet är att det aldrig verkar återgå till fred i vissa områden..vid tidigare konflikter har det blivit någon form av fred där regionen återuppbyggts och människor har kunnat återvända
Citera
2019-11-03, 11:15
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Maktsituationer förekommer i alla sammanhang, fattiga vs rika. Men för att vara helt ärlig, jag tror de flesta prostituerade tjänar betydligt mer än kassörska på ICA. Att de sedan har dyra vanor kan ju knappast skyllas andra för.
Jag har sett det där, jag har under några år i vad som känns som evigheter sedan knäckt extra som dörrvakt. Världen är inte så svart eller vit som många tror.
Det finns gott om kvinnor som utnyttjar män också, genom att hora sig. Men det är både av mannens och kvinnans fria vilja.
Jag skulle som alla andra skönhetsprinsar (obs! Ironi) vilja ha fred på jorden och att alla biafrabarn hade mat på bordet.
Nu är inte världen sådan, och jag är inte Jesus på något sätt. Men att legalisering av horeri underlättar livet för de som sysslar med det är inte en diskussionsfråga. Det är fakta, oavsett hur mycket prästerskapet, i modern tappning i form av feminister, fördömer det. Du kan inte komma runt det.

I övrigt har du mycket poänger i vad du säger, jag hyser stor respekt för ditt sätt att försöka överbrygga meningsskiljaktigheter människor emellan. Det tar mig emot att säga detta, eftersom du är en korkad liten kvinna , så har du en unik förmåga att belysa frågeställningar på ett neutralt vis.
Skämt åsido, det gör du. Inte alltid, men ofta.

Jag förstår detta faktum att situationen blir bättre för de som säljer sex, det är det nog inte någon som bestrider.

Jag är väl mer av ståndpunkten att om man vill uppnå någonting så kommer alltid någon att eventuellt få det sämre.
Jag brukar jämföra med diskussionen om burka eller slöja i skolan. Vissa hävdar då att det är sämre att förbjuda det för att då slutar det med att kvinnor inte går ut överhuvudtaget eller att flickor inte kommer till skolan.
Jo det är möjligt att det blir så, men om vi resonerar så gällande lagstiftning i allmänhet så kan man nästan motivera att vad som helst ska vara tillåtet. Drogförsäljning, vapen m.m.

Om nu majoriteten av de som säljer sex gör detta frivilligt (detta hävdar ju sexköpare oftast), så är det egentligen inte heller ett problem att förbjuda det, då får prostituerade bara välja en annan yrkesbana. Precis som att jag inte kan välja att sälja droger eller förmedla tjänster mellan människor där de lånar eller köper varandras kroppsdelar.
Jag kanske behöver din ena njure ett tag, har pengarna och du behöver pengar. Ska jag få arbeta med att förmedla dessa typer av tjänster?
Ska jag få låna ut min egen njure för en månadsavgift?

Nu blir det överdrivet här, men principen är liksom densamma i väldigt många frågor, och av någon underlig? anledning så tenderar en del män att tycka att allt sånt här är väldigt viktigt just gällande prostitition.
En som är för prostitition kan mycket väl vara emot att muslimer ska få ha burka och slöja.
Det blir liksom ett rätt rejält hyckleri, samma hyckleri som feminister ägnar sig åt.
Citera
2019-11-03, 11:16
Medlem
heropsychodreamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Att förbjuda samtyckande och vuxna från att handla med sexuella tjänster är inte heller en mänsklig rättighet.

Är det någon som påstått det?
Citera
2019-11-03, 11:18
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Finns fortfarande sanning bakom de orden problemet är att det aldrig verkar återgå till fred i vissa områden..vid tidigare konflikter har det blivit någon form av fred där regionen återuppbyggts och människor har kunnat återvända
"Har kunnat" och "ska" är inte samma sak.

Det blir aldrig indragna uppehållstillstånd pga fred.
Det blir inga repatrieringar i större skala.
Det blir inga tvångsdeporteringar pga fred.
Citera
2019-11-03, 11:24
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heropsychodreamer
Är det någon som påstått det?

Om du inte antydde det så var vad då poängen med detta inlägg?

Citat:
Ursprungligen postat av heropsychodreamer
Att få dina "sexuella behov tillfredsställda" är inte en rättighet.
Citera
2019-11-03, 11:26
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Jag förstår detta faktum att situationen blir bättre för de som säljer sex, det är det nog inte någon som bestrider.

Jag är väl mer av ståndpunkten att om man vill uppnå någonting så kommer alltid någon att eventuellt få det sämre.
Jag brukar jämföra med diskussionen om burka eller slöja i skolan. Vissa hävdar då att det är sämre att förbjuda det för att då slutar det med att kvinnor inte går ut överhuvudtaget eller att flickor inte kommer till skolan.
Jo det är möjligt att det blir så, men om vi resonerar så gällande lagstiftning i allmänhet så kan man nästan motivera att vad som helst ska vara tillåtet. Drogförsäljning, vapen m.m.

Om nu majoriteten av de som säljer sex gör detta frivilligt (detta hävdar ju sexköpare oftast), så är det egentligen inte heller ett problem att förbjuda det, då får prostituerade bara välja en annan yrkesbana. Precis som att jag inte kan välja att sälja droger eller förmedla tjänster mellan människor där de lånar eller köper varandras kroppsdelar.
Jag kanske behöver din ena njure ett tag, har pengarna och du behöver pengar. Ska jag få arbeta med att förmedla dessa typer av tjänster?
Ska jag få låna ut min egen njure för en månadsavgift?

Nu blir det överdrivet här, men principen är liksom densamma i väldigt många frågor, och av någon underlig? anledning så tenderar en del män att tycka att allt sånt här är väldigt viktigt just gällande prostitition.
En som är för prostitition kan mycket väl vara emot att muslimer ska få ha burka och slöja.
Det blir liksom ett rätt rejält hyckleri, samma hyckleri som feminister ägnar sig åt.

Legalisering av droger är nästa puck som måste tas tag i. Du vet om att Sveriges nolltolerans inte gett så mycket effekt, annat än ett signifikant högt dödstal. Nu är det väl ingen som saknar dem, men de kostar pengar, både i att hantera dem samt all jävla skit de hinner ställa till med medan de lever.

Vad gäller vapen, tror du på fullt allvar att de som minst av alla skulle få ha tillgång till dem låter sig begränsas av din ”signalpolitik”.
Lägg av, rena desperados springer runt beväpnade till tänderna och hederliga skattebetalare kan bli straffade för att inneha en kökskniv.
Ta din signalpolitik och kör upp den där solen aldrig lyser. Den har aldrig funkat, funkar inte nu och kommer aldrig göra det i framtiden heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in