2019-11-02, 22:31
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Vad har det att göra med att LW dissade
Cajjoo och sprang efter SD?

Jag känner c*jjo och han och jag kände LW på ett bra vänskapligt plan ,han ännu mer än mig eftersom min familj inte umgicks på samma sätt som de gjorde med att käka söndagsmiddag ihop och sådana saker.

Vi visste att LW blev sådan här när hon var ute efter en gömma...
Hennes tävlingsinstinkt gick just i det tillfället förbi vänskapen ,så får du ditt tyckande tillskrivet ...men eftersom c*jjo hade en lång vänskap med LW så betydde inte hennes spring i benen efter en ny gömma något stort för honom ,gammal vänskap består trots "ko-springet" hon gjorde i vissa lägen ..okii?

Inom geocachingen vet vi att folk blir lite springgalna när de vet att en ny gömma är utlagd...
Tävling är tävling även inom geocaching ,typ som inom orientering ...där folk nästan snubblar över både annat folk och själva skärmen som man letar efter ..
Senast redigerad av landbandy 2019-11-02 kl. 22:52.
Citera
2019-11-02, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, ett hett tips är att undvika hemmet. Du kan också försöka att undvika din nuvarande eller din fd partner. Har du andra familjemedlemmar kan du kanske också undvika dom:

"En kartläggning från Brottsförebyggande rådet (Brå) visar att när kvinnor respektive män drabbas av dödligt våld sker det i olika sammanhang. När kvinnor dödas är det vanligast att gärningspersonen är en nuvarande eller tidigare partner. Motiven är oftast svartsjuka eller separation. En annan vanlig orsak är psykisk ohälsa hos gärningspersonen. Dödligt våld från andra familjemedlemmar är också vanligt när brottsoffret är en kvinna. Brottsplatsen är i 80 procent av fallen någon av de inblandades hem eller det gemensamma hemmet."

https://nck.uu.se/kunskapsbanken/amnesguider/vald-i-nara-relationer/dodligt-vald/

Annars är det också ganska farligt att vistas utomhus. Där kan man ju riskera att bli våldtagen och mördad. Inte ens om du klär dig som en man kan du gå säker. Då kanske någon slår ner dig för de tror att du är gay, transvestit eller man. Man kan bli påkörd också.

Kanske bäst att helt enkelt gömma sig någonstans?
Typ garderob?

Ja, sluta leva. Nåja, vissa risker får man nog ta trots allt
Citera
2019-11-02, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Usch, nu får du ett mastigt svar - men ska försöka spoilra en del.

Du menar att SD först borde ha besökt platsen 170626 och HD ett knappt år därefter, 180530, återkommit för att logga Stjernsund tillsammans med YD och Si**en..? - Det låter ju ganska befängt; t.o.m. för att vara HD.

Så här ser det ut betr. ”Kunglig släkting” (allt i kronologisk ordning):
HAX 180626 Kunglig släkting https://coord.info/GLW661AJ - Avvikelse - Anm. Ingen intro
HTD 170626 Kunglig släkting https://coord.info/GLW76XR7 - Avvikelse

...och betr. ”Stjernsund”:
HTD 170626 Stjernsund https://coord.info/GLW76VQT - Avvikelse

...att också jämföras med:
HTD 170626 Lyssna till livet https://coord.info/GLW77C7T - Avvikelse (äv. foto saknas)

Som jag ser det är det enbart de loggar som SD gjort som är feldaterade och då inte enbart efterloggade.

HD har säkert varit på plats med sina kamrater 180530 och löst Wherigo cachen - Stjernsund. En månad senare kommer hon tillbaka med SD och denne får logga samma Wherigo cache samt ett par nya som man tar gemensamt, men som SD av någon orsak feldaterar.

Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
En notering apropå SDs hela loggserie som han verkar vilja få framstå att han och HD gjorde tillsammans 170626: Om de nu verkligen var ute tillsammans på en så bekymmersfri burkletartur den dagen, varför beslutar HD sig då för att bryta sig ur deras gemensamma geocachekonto veckan efter, dvs 170705?

Mest troligt är att SD i efterhand har velat ge sken av att paret fortfarande var lyckliga tillsammans 2017, trots att verkligheten förmodligen såg väldigt annorlunda ut då.

Alternativt att han sommaren 2018 (när paret, efter LW's död, till mångas förvåning umgicks väldigt flitigt igen) ville tona ner uppmärksamheten kring deras många gemensamma utflykter. Så han bakdaterade därför både loggar och bilder från Stjernsundsturen med exakt ett år i syfte att de skulle "försvinna" långt bak i hans galleri- och loggflöde och därmed minska risken för kommentarer - både från andra geocachare men kanske även från uppmärksamma flashbackare. På så sätt kunde han ganska obemärkt fortsätta öka på sin loggstatistik, utan att vid första anblicken riskera att "outa" sina whereabouts med exfrun mitt under pågående mordutredning.

Det kan säkert finnas flera förklaringar, en möjlighet kan vara att han är riktigt stressad och verkligen önskar sig tillbaka i tiden. En annan förklaring kan vara att han inte vill visa att han fått hjälp att lösa Wherigon, dvs om han inte gick promenaden själv utan fick koordinaterna till burken direkt.

Jag har själv svårt att se någon rimlig förklaring.
Citera
2019-11-02, 23:04
Medlem
landbandys avatar
Ibland undrar man vem som först kom på den här ideen om att de skulle hångla och stå i?

Eller var det fullmåne ute och passionen startade utan att de märkte det ?

Fattar ingenting om hur detta kunnat komma igång?

Snubblade de över en trädrot av misstag och råkade hamna på varandra ?

I så fall är det väl bara att resa på sig borsta av sig jord och barr och fortsätta letandet efter en burk ?

Kan hålla med om att om en singelperson känner att en gift man verkar intresserad så är det nog ingen bra ide att ge sig ut på egen tur med den personen om man är rädd om sitt rykte och även vill att fruar och barn som ingår i mannens familj skall fortsätta att vara lyckliga
.
Bättre fly än illa fäkta är ett bra ordspråk när man inte riktigt vet om det man pysslar med är helt okej .

Synd att ingen kunde tala med LW om att det hon höll på med antagligen inte skulle bli bra i slutändan !
Senast redigerad av landbandy 2019-11-02 kl. 23:27.
Citera
2019-11-02, 23:08
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Jag känner c*jjo och han och jag kände LW på ett bra vänskapligt plan ,han ännu mer än mig eftersom min familj inte umgicks på samma sätt som de gjorde med att käka söndagsmiddag ihop och sådana saker.

Vi visste att LW blev sådan här när hon var ute efter en gömma...
Hennes tävlingsinstinkt gick just i det tillfället förbi vänskapen ,så får du ditt tyckande tillskrivet ...men eftersom c*jjo hade en lång vänskap med LW så betydde inte hennes spring i benen efter en ny gömma något stort för honom ,gammal vänskap består trots "ko-springet" hon gjorde i vissa lägen ..okii?

Inom geocachingen vet vi att folk blir lite springgalna när de vet att en ny gömma är utlagd...
Tävling är tävling även inom geocaching ,typ som inom orientering ...där folk nästan snubblar över både annat folk och själva skärmen som man letar efter ..

Friday, 13 April 2018

Var det den dagen LWs öde beseglades?
När HD fick veta att LW sprungit efter
SD?
Kunde hon inte ha backat och visat
respekt för att SD och HD försökte hitta
tillbaka till varandra?
Citera
2019-11-02, 23:13
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Friday, 13 April 2018

SD?
tillbaka till varandra?

Jo det hade varit mycket bättre ,särskilt om det var fredagen den 13.
(jag vet ej om det var det datumet ,det får stå för dej )
Citera
2019-11-02, 23:17
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Jo det hade varit mycket bättre ,särskilt om det var fredagen den 13.
(jag vet ej om det var det datumet ,det får stå för dej )

https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=6d2181da-59ed-4ec0-a43b-3eddfd0e31b1&IID=5a2b33f7-1baa-4819-8afb-15e09aea145b
Citera
2019-11-02, 23:18
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Friday, 13 April 2018

SD?
tillbaka till varandra?

Vet vi med säkerhet att de försökte hitta tillbaka till varandra?
Är det inte något som SD försökt prångla ut till sina vänner och via den vägen in i tråden?

Det kan förstås hända att de försökte nå tillbaka, men jag tänker att vi inte kan veta.
Har du någon källa mer än EGT?
Citera
2019-11-02, 23:20
Medlem
landbandys avatar
Citat:
https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=6d2181da-59ed-4ec0-a43b-3eddfd0e31b1&IID=5a2b33f7-1baa-4819-8afb-15e09aea145b

jaa Du ,vem vet ?
Senast redigerad av landbandy 2019-11-02 kl. 23:28.
Citera
2019-11-02, 23:36
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Det är så sorgligt.
Där sitter lill- killen och äter kladdkaka.
Och han vet inte att dagarna med mamma är räknade...

Blir lite extra känsligt när jag ser att det är likadant glas våra barn fick när de var på studiebesök på mjölkfabriken. Och tallriken samma som vi har på landet efter farmor.

Nej, nu vill jag att detta ska få ett slut, ett svar.
Stackars alla barn...
Citera
2019-11-02, 23:41
Medlem
Citat:
Är det inte något som SD försökt prångla ut till sina vänner och via den vägen in i tråden?

Det kan förstås hända att de försökte nå tillbaka, men jag tänker att vi inte kan veta.

Tror EGT var den ende som kom med den uppgiften.
Min termometer säger minusgrader.

Den litar jag på
Citera
2019-11-02, 23:53
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:

De skulle ju till USA tillsammans så de var
ju inte osams i alla fall.

Jag kommer inte ihåg vem som skrev att
HD ville flytta isär, bli uppvaktad och
hoppades att de skulle hitta tillbaka till varandra.
Senast redigerad av gloriouslife 2019-11-02 kl. 23:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in