2019-11-03, 09:46
Medlem
[quote=Blessedfruit|69185213]Åh, det var både en och annan som försökte upplysa henne om detta.[/QUOTE

Jag tror de drogs till varandra som två magneter. Det ihop med deras, troligen narcissistiska, personligheter blev till slut förödande. I sådana förhållanden är passionen lika stark som hatet, man lever och andas för den starka spänningen vare sig man för stunden älskar eller hatar. Här råder inget förnuft. Säkert kände båda emellanåt stor skam för vad de höll på med men det var inget som bet på den magnetiska kraften och den olidliga spänningen! Hemlighetsmakeriet. De sårade varandra, hon blev retsam (tummetott), han svartsjuk och våldsam men fortfarande kunde de inte hålla händerna i styr. Han skilde sig, då var det inte lika spännande längre, magnetismen var bruten och hon började träffa andra (oskickligt). Han kände sig utnyttjad och ville hämnas genom att gå tillbaks till sin fru, bokade resa till USA. De skulle bara ses en sista gång innan bådas resor. Det spårade ur, starka känslor kombinerat med svartsjuka och kanske även HD dök upp, planerat eller ej.. resten vet vi. Obs bara min spekulation.
Citera
2019-11-03, 09:47
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Är hennes övriga cacher kvar? Eller har de tagits bort om inte ägaren kan underhålla dem längre? (eller kan cacher av avlidna liksom förvaltas av folk i föreningen?)

Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Ja de kan tas över av någon annan geocachare .

Detta har dock ej gjorts med någon av hennes cacher. Alla cacher är fortfarande officiellt hennes, och de är fortfarande aktiva.

Någon/några har dock loggats som DNF (did not find), men huruvida cachen verkligen saknas eller om burkletaren helt enkelt har misslyckats att hitta den är inte bekräftat.
Citera
2019-11-03, 09:50
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Det där öppnar ju för fler möjligheter till mordet.
Detta har väl inte nämnts i tråden innan?

Ref: (FB) Ingrid Guldbrandsson (f. 1950) misstänkt mördad i sitt hem, Kil 27/6 -19

Edit:
Du har säkert missuppfattat det. Hon jobbade med utslussning av ensamkommande men som anstäld.

Men fortfarande en möjlighet till mord.

Hennes arbete dryftades som ett möjligt motiv men avfärdades ganska snabbt i tråden inledningsvis men inte andra fall som inte ännu var allmänt kända.

Det som uppgavs i bakgrundsredogörelsen var att hon arbetade med ensamkommade i egen regi innan hon fick anställning på kommunen med likartad arbetsuppgift.
Det skulle verka mer rimligt att sluta som pastor för att prova driva eget också.
Citera
2019-11-03, 09:54
Medlem
Blessedfruits avatar
Citat:
Det är från tråden jag fått det, i någon redogörelse för hennes bakgrund. Det har väl inte dryftats desto mer då det i sig knappast är direkt relevant för händelseförloppet i ämnet för tråden. Det ska varit lite mer än ett år, vilket kanske stämmer i tid med att LWs föräldrar passade barnen under närmare två års tid.

Jag känner inte heller igen det.
Citera
2019-11-03, 09:58
Medlem
Citat:
Det är från tråden jag fått det, i någon redogörelse för hennes bakgrund. Det har väl inte dryftats desto mer då det i sig knappast är direkt relevant för händelseförloppet i ämnet för tråden. Det ska varit lite mer än ett år, vilket kanske stämmer i tid med att LWs föräldrar passade barnen under närmare två års tid.
Så du menar att LW hade eget i "lite mer än ett år"... har det också framkommit i tråden?

Du skriver nu att LW:s föräldrar passade barnen "under närmare två års tid"... har det också framkommit i tråden?
Citera
2019-11-03, 09:59
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Vet du säkert att det var i bilen på väg hem hon behövde påminna honom att han var "färdtjänst" eller är det en klassisk Remarkare?
Den långa vänskapen är väl än mer anledning att inte springa från honom, och benämna honom som "färdtjänst".

Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ja.

Med tanke på att cachen loggades strax innan kl 19 på kvällen plus att det av c*jj**s loggtext framgår att man pratade en stund på parkeringen, så torde det ha börjat skymma (aprilkväll) när de satt i bilen på hemvägen.

Bilden med färdtjänst-kommentaren är dock tagen i fullt dagsljus, så det är nog troligare att denna bild är tagen i bilen på väg dit (dvs. ej hem).

(Faller detta i så fall i kategorin "klassisk remarkare"?)
Citera
2019-11-03, 10:07
Medlem
Citat:

Jag har följt tråden från start och har inte läst tidigare att LW skulle ha haft eget företag.
Citera
2019-11-03, 10:10
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Vadå vidareutveckla? Innan hon tog anställning som behandlingsassistent på kommunens HVB hem drev hon eget. Det var väl en ganska lukrativ verksamhet för många entrepenörer. Fast det tar väl mycket tid såklart. Inte bara uppdraget som sådant utan även det administrativa "råddandet". De boende finns ju dygnet runt så personal må väl finnas tillgängligt och det kanske inte fanns möjlighet för henne att ha värst många anställda (har dock inte koll på hur många anställda hon hade, någon bort det väl vara för att driva det helt själv är väl inte görligt, skulle de ens få placeringar i så fall?).

Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Jag har läst det mesta i tråden både en och två ggr... inte läst något om att LW drev eget!

Du påstår det och kanske kan ta fram något som visar det jag missat!

Kanske är det någon annan trådskrivare/läsare som kommer ihåg?

Ser att du lagt till mer i ditt inlägg.

Det är din trovärdighet i tråden som står på spel när du påstår att LW bedrivit eget innan hon började på kommunen med ensamkommande.
Jag har också läst tråden flera gånger och inte sett något om att hon drivit eget.
Jag tycker att det verkar som om fantasierna från en del skribenter blir mer och mer vidlyftiga och sedan brukar det vanliga svaret bli att vi själva ska leta reda på uppgifterna (som inte finns).
Så skapar man trådsanningar.

Honan brukar ju ha koll på kronologin i tråden.
Hen kanske har koll på när LW slutade i församlingen och började på flyktingboendet?
Citera
2019-11-03, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Jag skulle tro att HD inte tyckte att det
var ett dugg kul.
Hon och SD hade precis flyttat isär och
jag antar att det var hans barnvecka.
Att då få läsa om eller höra från döttrarna
att LW och SD träffats på FTF-jakt kan
inte ha varit så kul. Speciellt om hon
trodde att hon och SD skulle försöka hitta
tillbaka till varandra och hade en USA-resa
inplanerad en månad senare.
Antagligen kände hon sig ensam. Att då
kanske sitta och titta på LWs GC-logg där
LW poserade tillsammans med en massa
olika män kan inte ha varit roligt för HD.
Det är inte konstigt om det till sist slog
över för henne.

HD var inte ensam. Hon roade sig med en Sill från Enköping.

Döttrarna verkar inte ha varit någon prio för varken SD eller HD som lämnade den ensamma med sina hoppråttor när FTF:er hägrade.
Citera
2019-11-03, 10:14
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Jag har följt tråden från start och har inte läst tidigare att LW skulle ha haft eget företag.

Hon jobbade inom ramen för N*va som finansieras med kommunala medel, det finns förresten denna informationsfilm där hon deltar:

https://www.orebro.se/omsorg--stod/invandrare--flykting/ensamkommande-barn.html
Citera
2019-11-03, 10:21
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mimmirider
Ja, men mitt intryck är att LW-kramarnas normaltillstånd är lögn. Så det förvånar föga, partiska personer är opålitliga generellt. De kan inte acceptera att ingen av de tu var rekorderliga, bara LW.

Cajjo, passar inte in i Lw-bilden, så honom måste göras en omskrivning och omtolkning kring. Tror Sherlock någon gång skrev att Cajjo, var en bra karl? Vet inte om det stämmer.

Ja det har kommit från flera källor att cajjoo är en bra äldre man som faktiskt var den som ställde upp mest för Lena efter hon bröt benet.

Det är tråkigt att man är villig att insinuera att en sådan gentleman är en lögnare för att kunna framställa Lena som felfri.
Citera
2019-11-03, 10:26
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det är bra att du försvarar de orättvist anklagade.
Men vem var det som blev anklagad?

Jag har inte anklagat cajjoo.
Tvärtom, får jag sympati för honom. Jag tyckte att han verkat mycket trevlig, dels genom LWs texter, men vi har också hört Landbandy prata väl om honom.

Det är snarast L*ena som blir anklagad av er?

Det handlar inte om att falskeligen anklaga någon utan om att få en verklighetstrogen bild av Lena.

Om du tolkar det som anklaganden så får det stå för dig. Det är din tolkning och man kan ju undra varför du känner att vi anklagar när det bara handlar om hennes vanliga fel och brister som alla kan ha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in