Citat:
Ursprungligen postat av
bradgardsindianen
Vadå vidareutveckla? Innan hon tog anställning som behandlingsassistent på kommunens HVB hem drev hon eget. Det var väl en ganska lukrativ verksamhet för många entrepenörer. Fast det tar väl mycket tid såklart. Inte bara uppdraget som sådant utan även det administrativa "råddandet". De boende finns ju dygnet runt så personal må väl finnas tillgängligt och det kanske inte fanns möjlighet för henne att ha värst många anställda (har dock inte koll på hur många anställda hon hade, någon bort det väl vara för att driva det helt själv är väl inte görligt, skulle de ens få placeringar i så fall?).
Citat:
Ursprungligen postat av
Tufsankatt
Jag har läst det mesta i tråden både en och två ggr... inte läst något om att LW drev eget!
Du påstår det och kanske kan ta fram något som visar det jag missat!
Kanske är det någon annan trådskrivare/läsare som kommer ihåg?
Ser att du lagt till mer i ditt inlägg.
Det är din trovärdighet i tråden som står på spel när du påstår att LW bedrivit eget innan hon började på kommunen med ensamkommande.
Jag har också läst tråden flera gånger och inte sett något om att hon drivit eget.
Jag tycker att det verkar som om fantasierna från en del skribenter blir mer och mer vidlyftiga och sedan brukar det vanliga svaret bli att vi själva ska leta reda på uppgifterna (som inte finns).
Så skapar man trådsanningar.
Honan brukar ju ha koll på kronologin i tråden.
Hen kanske har koll på när LW slutade i församlingen och började på flyktingboendet?