Jeg tror på en kidnapping gone bad, i forold til dine punkter, fordi:
”Jeg kunne også ha trodd på en kidnapping gone bad, hvis
- kidnapperne aktivt i de første dager etter forsvinningen hadde forsøkt å kreve inn løsepenger”
1.”Forhandlingskortet” døde under eller kort tid etter handlingen, eller svevde kanskje mellom liv og død en stund pga. skadene hun ble påført under handlingen, noe som førte til at det ikke ble forsøkt å kreve inn pengene til å begynne med.
”- kidnapperne hadde forsøkt å forfalske livsbevis for å kreve inn løsepenger”
2. Er muligens vanskelig å få til på en måte som ikke lar seg avsløre?
”- kidnapperne hadde etterlatt spor etter hvordan de ankom og forlot boligen i Sloraveien”
3. Observajon av ukjent bil er et mulig spor som politiet fremdeles jobber med, andre mulige spor på utsiden av huset som ikke er publisert i media, bilspor/fotspor på en snøfri flate etterlater sannsynligvis ikke spor, utsiden av huset og området rundt ble ikke undersøkt ordentlig før 9.-10. januar, og da vil i hvert fall mulige avtrykk etter dekk og sko være borte.
”- kidnappernes løsepengekrav hadde vært mulig å innfri”
4. Trusselbrevet inneholdt instruksjoner til TH om hvordan skaffe monero og gjennomføre utbetalingen, så helt umulig kan det kanskje ikke ha vært, i hvert fall ikke etter GMs syn. Ble kanskje for avansert med monerovalutaen, og ble derfor endret til euro senere.
”- kidnapperne hadde valgt en kommunikasjonsform som ga muligheter for forhandling om løsepengekravet og overlevering av gissel”
5. Kanskje de ikke forventet noe kommunikasjon? Norge utpeker seg som et av landene i verden der befolkningen har størst tillit til overordnede myndigheter, dette er langt fra vanlig i de fleste andre land. Med klare instruksjoner i trusselbrevet forventet de nok at dette skulle gå uten særlig behov for videre kommunikasjon og involvering av politi.
https://www.aftenposten.no/norge/i/zLoxAO/Dette-taler-for-og-mot-at-kona-til-en-av-Norges-rikeste-menn-ble-bortfort-av-profesjonelle-kriminell e
”Men alt dette mangler, og det finnes allerede i løsepengekravet signaler om at denne kidnappingen aldri var forventet å kunne få en lykkelig løsning.”
Hvilke signaler tenker du på?
Tillater meg til å kopiere bruker på et annet forum, siden dette sammenfaller med hva jeg tror:
Jeg synes det meste peker mot kidnapping, selv om politiet ikke har det som hovedhypotese:
● Politiet mener de har bevis for at det har skjedd en langvarig planlegging. Da kan man utelukke drap i affekt.
● AEH er bortført fra sin bolig.
● Det er opprettet kryptovalutakontoer og fremsatt trusler og krav om løsepenger.
● Den eneste personen som hadde hatt noe poeng i å fingere en kidnapping, har flust av grunner til å ikke gjøre det. Blant annet økt mediafokus og en garanti for en grundig og langvarig etterforskning.